Kedves taxisok, ezt most basztátok el!

A szervező a Bajcsy-Zsilinszky út és az Andrássy út kereszteződésénél tartott sajtótájékoztatón bejelentette: felkérték Juhász Pétert, az Együtt alelnökét, hogy közvetítsen a szereplők között, vonja be a politikai pártokat a megoldáskeresésbe annak érdekében, hogy ügyüknek nagyobb legyen a társadalmi támogatottsága. Kérdésre válaszolva hangsúlyozta: a rendezvény továbbra is politikamentes. - írja a jólértesült Propeller.
A tüntiző taxisok eddig se mentek rá különösebben a nagyközönség szimpátiájára, ami érthető, elvégre nem az Ikszfaktort akarják megnyeri SMS-ekkel, hanem a döntéshozókat befolyásolni. Kikényszeríteni, hogy azok "valahogy oldják meg", hogy nekik pár hétvége alatt megint összejöhessen egy családi ház, mint a rendszerváltozás körüli zavaros átmenetek idejében. Ez még rendben is van, mert a politikusokat tényleg csak azzal lehet befolyásolni, ha néhány millió állampolgárt tartósan kerülőútra kényszerítenek vagy - minő gonoszság - gyaloglásra, de Juhász felkérése a közvetítői szerepre csak azt bizonyítja, már ők se hisznek a sikerben.

Én nem vagyok se Uber-párti, se sárgataxi-fan. De ennek nincs semmilyen elmélyült adótechnikai vagy közlekedésfilológiai oka. Se az Ubert, se a hagyományos sárgahiénát nem veszem igénybe, mivel meggyőződéses békávés vagyok. Nem elméleti, hanem színtisztán gyakorlati alapon. A BKV akkor is hazavisz, amikor a taxi már nem akar.
Ugyanakkor vallom, a hagyományos taxizásnak befellegzett. Lesznek túlélői a taxisholodomornak, de valahogy úgy, ahogy a fejlettnyugaton se az úri középosztály karrierútja, hogy leintős taxistól eljusson a reptéri drosztig, hanem a nyelvet nem beszélő illegális pakisztániak nyomatják az ipart annyi dollárért, amennyiből ki tudják fizetni a taxisból idejében váltó lakáshiénát. Az Uber nem csinált mást, mint ráébredt arra, hogy ezt a "semmimunkát" részmunkaidőben is lehet végezni.
Hogy Juhász Pétert kérték fel közvetítőnek, az semmi másra nem utal, mint hogy a taxisok végképpen nem ebben az univerzumban képzelik el a jövőjüket. Bizonyos emberektől példának okáért elvárják, hogy havonta-évente tanuljanak új szakmát, szerezzenek új kézségeket, képességeket, merhogy' meg kell felelni a "munkaerőpiac kihívásainak". Kivételt képeznek a taxisok, akik egyszer megtanultak autót vezetni és többet tőlük ne várjon el senki. Ennek ellenére Juhászpeti oda fog állni a taxisok mellé és harcolni fog azért, hogy Budapestből legyen egy taxisskanzen, ahol írógépszerelőket és lópatkolókat szállíthatnak haza sárga kocsikban - természetesen számla nélkül.
Mert mi a különbség amatőr és profi között? Az amatőrnek biztatás, a profinak előleg kell. Juhipeti pedig még amatőrnek is hülye.