A termékek jelölését és a védjegyek piacát is érinti az a húszpontos akcióterv, amelynek célja az élelmiszerek minőségének javítása és a vásárlói tudatosság növelése – mondta a Magyar Időknek Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára.
Heteken belül kiderülhet, hogy Brüsszel áldását adja-e a nyugati és a keleti piacon eltérő minőségben forgalmazott élelmiszerek jelölésére vonatkozó magyar javaslatra – írta a Magyar Idők.
Ha az Európai Bizottság pozitív választ küld hazánknak, a nagy multinacionális élelmiszergyártóknak kötelezően fel kell majd tüntetniük a csomagoláson, ha az adott márkatermék összetételében vagy minőségében eltér a más országokban kapható verziótól – mondta a lapnak Zsigó Róbert.
Az államtitkár szerint az élelmiszerek jelölésére vonatkozó szabályok uniós hatáskörben vannak, a tagállamoknak csupán szűk mozgásterük van. Azt remélik, hogy Brüsszel támogatni fogja az eltérő minőség jelölésére vonatkozó magyar javaslatot.
A nemrég napvilágot látott, úgynevezett húszpontos élelmiszer-minőségi stratégiával kapcsolatban Zsigó Róbert közölte, hogy az intézkedéscsomag egyik lényeges eleme – az élelmiszerkönyvi előírások szigorítása és a hatósági ellenőrzés fejlesztése mellett – a vásárlói tudatosság növelése, a szemléletformálás. Az eltérő minőségű élelmiszerek esetében is az a legfontosabb szempont, hogy a vásárlók tudják, mire kell figyelniük a választáskor.
Erre a feladatra a következő években több mint másfél milliárd forintot fordíthat a földművelésügyi tárca.
A jelölések mellett a védjegyek piacán is rendet tennének, ma ugyanis számtalan minőséget garantáló jelölés van forgalomban. Nagyon sokféle védjegyet használnak a magyar piacon, amelyekről az emberek egyre kevésbé tudják eldönteni, hogy melyik védjegy mit garantál. Ezért is fontos, hogy megkeressék azokat a pontokat, ahol egyszerűsíteni lehet a rendszeren – mondta.
Emellett megerősítik a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet is, a rendszer pedig egy S-QR-kód-alapú hátteret is kap, amely segítségével a vásárlók egy kattintással minden fontos információt megtudhatnak az adott termékről.
PS/MTI
Ferenc
2017-08-22 at 13:48
Ez az! Ha valami szar(abb), legalább tüntessék fel! Nyugatról ez már trendi!
Feri Tekeri
2017-08-22 at 13:17
Emil Becsey ! (fb)
max igazad van…
viszont röhög a vakbelem, hogy a Zázrivec-féle csőcselék épp most van EU-t nyaló fázisban
Feri Tekeri
2017-08-22 at 10:22
félek hogy a multi-maffia nem járul hozzá, hogy a sz*rságaikat még-sz*rabb jelzéssel lássák el – ergo egyetlen orvosság van ellene : nem venni multi-sz*rt !!!