Az elmúlt évek legjelentősebb honvédelmi bejelentése várható a közeljövőben, miután Orbán Viktor miniszterelnök szombati évértékelő beszédében azt mondta, a svéd NATO-csatlakozásról szóló vita a végéhez közeledik. Az Index információi szerint az elmúlt hetekben intenzív tárgyalássorozat folyt a svéd és a magyar kormány között, és egy nagy volumenű katonai és hadiipari szerződés van születőben.
A haderőfejlesztés keretein belül 2024-ben négy új Gripen érkezhet. A SAAB jelenleg a legújabb E és F változatát gyártja a Gripen vadászbombázónak, amelyet Svédország mellett eddig Brazília rendelt meg. Az új gép több és nagyobb súlyú fegyverzetet hordozhat nagyobb távolságra, valamint megújult a radarja és elektronikai harcrendszere. Könnyen elképzelhető, hogy ezekből érkezik Magyarországra néhány darab.
Természetesen nemcsak vadászbombázókhoz, hanem egyéb fegyverrendszerekhez is hozzájuthat a Magyar Honvédség az üzlet részeként. Emlékezetes, hogy a közelmúltban Magyarország is rendszerbe állította a svéd SAAB Bofors Dynamics Carl Gustaf M4 hátrasiklás nélküli fegyverét. A hordozható, kézi tüzérségnek is nevezett, vállról indítható, páncélozott és más szárazföldi célok ellen bevethető fegyverből nagyjából 55 millió dollár értékben vásárolt be a Magyar Honvédség, az eszközöket 2019–2024 között szállítja le a gyártó.
A Magyar Nemzet emlékeztet: folyamatban van a Magyar Honvédség elektronikai felderítési és harci képességeinek is a fejlesztése. A svéd hadiipar számos ilyen eszközt, légi és földi telepítésű felderítő- és célkövető rendszert gyárt.
Forrás: Index; Fotó: MTI/HM Zrínyi Nonprofit Kft./honvedelem.hu/Snoj Péter
István Kopasz
2024-02-21 at 02:11
Nekem a hozzászólásokban a magabiztosság tetszik, – annyi a harcászati és stratégiai szakember, mint a football “szövetségi kapitány”. Látszik, hogy amiről hosszan és sokat olvasunk azt megtanuljuk…!
Sokszor a hozzászólások jobbak és szórakoztatóbbak, mint maga a cikk.
István Kopasz
2024-02-21 at 01:58
Ezek a hagyományos katonai eszközök /tank, repülőgép, helikopter, hadihajó/ mind elavult cuccok, – a mai modern eszközökkel gyorsan megsemmisíthetőek. Ma egy háborút az nyeri meg, akinek több drónja van és jobb a légvédelmi elhárítása, továbbá az ellenfele belefárad az örökös adok-kapokba és kapitulál. Csak ezt kell kivárni, – lesznek itt “100 éves háborúk” újra!
A katonaságot pedig csak a folyamatosan elpusztított objektumok újjáépítésére lehetne használni, mert azért a “vaskupolán” időnként átszalad egy-két elháríthatatlan drón vagy rakéta…!
egon samu
2024-02-20 at 10:21
Ha az új Gripenek minösége lépést tart az IKEA bútorok minöségével, akkor fel sem tudnak majd szállni, nemhogy csatázni…
K
2024-02-20 at 10:05
Hesslerezredes
2024-02-20 at 09:53
–Maximálisan “egyetértek”😂😂😂😂😂–
–Kihagytad az űrhajóról és műholdról indított interkontinentális rakétát, amit egy fogba beépített kapcsoló indít a nyelv kinyújtásával.
–Végül is a magyar katona a legjobb katona a világon, mert 500 éve még nem nyert háborút, kizárólag csak jelentéktelen csatácskákat.
Még szerencse hogy a magyar katonától senki sem ijedhet meg , mert ártatlanabb és ártalmatlanabb egy kiscicától is.
Hesslerezredes
2024-02-20 at 09:53
K2024-02-20 at 08:30
Na, elmondom, hogy mi lesz, mert én be vagyok avatva (:))))):
– az oroszok szétba…ák u krajinát és kiérnek Csap-ra,
– az oroszok elfoglalják moldovát és a román csürhe választhat, hogy elmegy nyugatra, vagy megy a “távol-keletre”, eégsz pontosan észak-keletre…
– mi bevonulunk Erdélybe – közben az oroszok lezárják a román tengeri kijáratot, a bolgárok is lezárják a román határt és a szerbek is,
– mi átlépjük a Kárpátokat és kiérünk a Fekete-tenger parjára, ahol az oroszok átadják nekünk az addigi ukrán területeket és moldovát is, a bolgárok megkapják Dobrudzsát, a szerbek meg a Temesközt,
– megalakul az orosz-magyar-bolgár-szerb katonai szövetség (ja, közben a Felvidék is visszatér hozzánk, ahol lesz egy tót autonóm tartomány, a Délvidéken a határt kiigazítjuk a FerencJózsef csatornáig és kegyesen megengedjük, hogy Horvátország alárendelt társországként csatalkozik a szövetséghez, természetesen ezt teszi az Őrvidék is, és persze lesz egy szlovén autonóm tartomány is,
– Oroszországban kötelező lesz magyarul tanulni, mivel belátják, hogy ez a nyelv nemcsak az ősök, de az ősi hősök nyelve is – mondanom sem kell, hogy a bolgárok és szerbek is követik az oroszokat,
– a maradék románia fel lesz osztva a bolgárok, románok és kozöttünk, és a román nyelvet csakis otthon és otthon is csak a budin lehet használni.
Hát ez lesz a Pax Hungarica – és biztosan tudom, hogy hamarosan megvalósul!!! ( :)))))))))))))))))))))))
K
2024-02-20 at 08:30
Gokhlayeh
2024-02-20 at 07:54
Megértem, így igaz.
–Már csak tengeralattjáró hiányzik a Balatonba, és minden “szupeeeer” lesz.
Gokhlayeh
2024-02-20 at 07:54
@ K
Nincs ebben semmi üzlet.
Két éve lehet tudni, hogy lesz 4 új gép. Még akkor is, ha azt anno úgy kommunikálták, hogy még nem döntött a kormány.
Senki ne gondolja, hogy most megszavazzuk és a svédek hirtelen kipattintanak 4 vadiúj gépet a magyar igényeknek megfelelően kialakítva.
Itt valami más van a háttérben.
K
2024-02-20 at 07:39
–Nagyooooooon érdekes.
Új szuper Gripenek érkezhetnek Magyarországra, és cserébe Svédország továbbra is akadálytalanul rágalmazhatja Magyarországot mint NATO tag, ugyanúgy mint ahogyan a finnek is teszik miután a magyarok NATO tagsághoz segítették.
–Szép kis üzlet.
K
2024-02-20 at 06:27
kanigunda
2024-02-19 at 21:56
Tisztelet a kivételnek, “akinek nem inge ne vegye magára” stb, stb, stb…..:
–Sajnos mindig meg kell állapítanom , hogy a magyar értelmiségi szinte mindig KIÖTELEZŐEN hülye, ezért gyarmat hazánk legalább 500 éve.
–Az ország fele lakosságának NINCS is MAGYAR NEVE, nincs identitás tudata, nincs semmi hazafias érzelme.
Továbbá ez az arány Magyarországon az értelmiségnek több mint a felénél vagyis legalább 80 %-ára érvényes, hogy NINCS MAGYAR NEVE, és nincs identitás tudata, hazafias érzelme.
–Tehát ezért is gyarmat és leigázott mindig Magyarország, legalább 500 éve.
“Na csá!”
kanigunda
2024-02-19 at 21:56
K 2024-02-19 at 18:21
S mindezt egy egyetemista otthon a sufniban.. 🙂 🙂 🙂 Hogyne! Ezzel a dobással
már eleve kinyírta az intellektuális párbajképességét.
Ugye nem azt írtam, hogy nem lehet_NE_ csakhogy ez egy ország szintjén vet fel pár
kérdést. Technológiait is pedig az oroszok engedtek felületesen betekintést az
eljárásokba. Kérdés a piros hangszóróért: Vajon a svájciak miért nem építették meg
a sajátjukat? Jöhet rossz válasz is, úgysem érdekes. Dr. Simonyi, ha mond ez a név
valamit. Segítek, nem a Charles. De ne wiki-zzen! 😉
A többi amatőr történészkedésnél meg vigyázzon, hogy az éjjeliedény távolabbra kerüljön
az ágyától! A témák ezeken a hasábokon is többször ki lettek tárgyalva. Itt meg másról
van szó.
Ingyenes jó tanács: A nagy arc nem ekvivalens a nagy ésszel, mint az itt jól érzékelhető
magánál. Na csá!
kanigunda
2024-02-19 at 21:32
T.rex 2024-02-19 at 17:0
Ahogy én kívülről nézem azért egy súlycsoportban van a két gép, igaz, hogy a Typhoon erősebb.
Viszont a Sabb DataLink-je egy jó ötlet, sok lúd disznót győz. Na de ugye az áruk. A Saab-ban
több a nem európai elem (amerikai).
Mindenesetre anno tisztán látszott a magyar döntésben, hogy inkább európai eszközt akartak
venni ami okosnak mondható ötlet.
A Szuhoj meg mindig is a kifinomúltabb de drágább dizájn volt. A SZU-ban is. Az öreg Szuhoj
meg nem feküdt pártkörökben olyan jól mint a Mikojan/Gurjevics páros. A többit tudjuk.
Gokhlayeh
2024-02-19 at 19:30
@ TalEle
Akkor mégegyszer, mert úgy látszik, tegnap elakadt a tű.
Senki nem zsarolt minket a Gripennel, újságírói fantáziálás volt.
Sőt, tavaly nyilatkozta egyik menedzserük,hogy szépen haladunk a meglévő gépeink frissítéseivel is.
Másik, ez a 4 Gripen, amiről itt írnak, már 2 éve indított dolog, tudott dolog, hogy érkeznek és a svédeknek eszük ágában se volt visszalépni.
A Carl Gustafok meg rendben érkeznek már jó ideje, ez évben meg is jön mind.
Ez az egész nem is akkora giga beruházás, mint be van harangozva és teljesen független a NATO csatlakozásuktól.
Vagy van valami komolyabb, amiről még nem beszélnek, vagy vetítés az egész.
TalEle
2024-02-19 at 18:48
Sajnos, valószínűleg, ratifikálni fogjuk a svédek NATO tagságát… Magyarország kis ország ahhoz, hogy minden féle sorosista f@szopó kénye-kedve szerint ne zsarolhassa meg! (Mint, például, most a svédek a Grippenekkel!) Ha ez így van akkor, legalább, kisebb pofával kellene harsogni az „elhibázott brüsszeli szankciókról” vagy a „békepártiságról”)…. Úgy, hitelesebb lenne…
T.rex
2024-02-19 at 18:31
Hesslerezredes / Csak az a kurva sok vezetési gyakorlat ne lett volna! Egyszer egy ilyen vezetési gyakorlat során a Bakonyban kötöttünk ki!Ott láttam az életemben elöször (és remélem útoljára!) atomrakétát,egy szovjet egység állomásozott abban a térségben!Hát vannak emlékek,mert elmúlt az idő!Ha fegyverbe szólítanának,nos mennék én is(főleg ha a románok támadnának!), minden mindegy alapon…Szia!
K
2024-02-19 at 18:27
kanigunda
2024-02-19 at 14:59
–Magyarországnak minimum azért is kellene fegyverkeznie, mert a NATO tagság ezt %-os arányban megköveteli.
–Továbbá azért is kell fegyverkezni, mert hazánk 500 évig gyarmat volt, és állandóan különböző hatalmak dirigáltak hazánkban.
–Egy fejlettebb magyar hadsereg egy mindig itt élősködő nagyhatalom basáskodását kellene hogy megakadályozza , ha nem volna a magyar értelmiségi szinte állandóan hülye.
K
2024-02-19 at 18:22
Márpedig sok okos mérnök van Magyarországon , és nem kell aggódni, csak legyen “IDENTITÁS TUDAT”, és ezek a mérnökök magyarként cselekedjenek.
–Sajnos Magyarországon a lakosság felének még magyar “NEVE” sincs, így sok esetben kizárt a hazafias érzés.
Ez a legnagyobb baj Magyarországon, és ezért képtelen Magyarország normálisan védekezni legalább 500 éve..
Sajnos.
K
2024-02-19 at 18:21
kanigunda
2024-02-19 at 14:59
Az alábbi link 536. és 537. oldalán írja le, hogy az atomreaktor kiégett elemeiből hogyan lehet atombombát csinálni.
https://epa.oszk.hu/00600/00691/00152/pdf/EPA00691_mtud_2016_05_534-540.pdf
*************
“A kiégett üzemanyag feldolgozására először a
II. világháborúban, az atombomba gyártásához hoztak létre egy bizmut-foszfátos eljárást,
amellyel a plutóniumot ki lehetett nyerni. A
jelenleg elerjedt és ipari méretekben használt
PUREX- (Plutonium and Uranium Recovery
by Extraction) eljárás ennek a továbbfejlesztésével jött létre. A PUREX-eljárásban az üzemanyag salétromsavas oldása után tributilfoszfát hozzáadásával különítik el az uránt és
a plutóniumot.”
**************
**************
–Nagyon kapásból és nagy hangon hőbörögsz , TALÁN utána kellene nézned bizonyos dolgoknak, mielőtt HAZUDOZOL.
Hesslerezredes
2024-02-19 at 17:47
T.rex2024-02-19 at 16:55
Én 1974-75-ben voltam az akkor 37. Budapesti Forradalmi (ma már ellenforradalminak kellene mondani) Ezrednél 120 mm-es aknavetős és golyószórós. Ritka mocsok-szar hely volt, iszonyatosan rossz közlekedéssel (hazajutni a Tiszántúlra cca. 1 nap volt onnan vonattal…), lóitató vályúban mosakodtunk, meleg víz 1 hónapban egyszer volt (persze melegítettünk mi vizet a kis vaskályhán, meg merülőforralóval, de hát az nem sok volt), három bakancs ment gallyra, mert mindig átázott, utána a vaskályhánál szárítottuk, persze a bőre berepedezett, lehetett kidobni (pedig ez akkor is drága mulatság volt!) – egy rakás szar volt az a sorozott hadsereg, akkor is szar felszereléssel.
Az AMD 65-tel még az ötméterre lévő négyméteres célt sem lehetett eltalálni, a 36 aknagránátból 3 csapódott a cél-négyzetbe…ezért van az, hogy én minden hagyományos fegyverzettől undorodom.
Bocsi, de szerintem a nagyhatalom nem attól fog – elfoglalalásunk közben és alatt – tiszteletet érezni, ha van Grippenünk, vagy Leónk, hanem ha azt látja, hogy mennyi drónunk van, meg milyen jó kiber-katonáink.
Ezzel együtt én tartom, hogy először engem hívjanak be harcolni – a fiatalokra még szükség lesz, értem nem kár, és ha el tudom sütni a karabélyt – és el tudom -, akkor ott a helyem vén “prosztata-huszárként” is (legfeljebb nem beszarok, hanem behugyozok….))))))))))))
Minden jót Neked bajtárs!
T.rex
2024-02-19 at 17:08
kanigunda /Hát én az Eurofigthereket csak példaként hoztam fel : azt mondják a hozzáértők,hogy elitben van ,ami a vadászgépeket illeti! Persze az ára is csúcs!Nekünk biztos nem telik rá!Szeretem a repülőket,a polgári és a katonáit is!A mostani “kedvencem”,az ötödik generációs SZU-57-es, mint formailag , mint tudásban elképesztő!
T.rex
2024-02-19 at 16:55
Tisztelt Hesslerezredes / Azt kérdezi ,hogy fognék -e fegyvert ha egy szomszédos ország megtámadna minket!Igen fognék ,ha nem 71 éves lennék… Relatíve jól bírom magam (remélem Ön is!),de mindketten tudjuk hogy az aktív katonáskodás a fiatalabb nemzedék (úgy 60 évesig)dolga!Tudja 1973-75 között voltam katona az akkor titkos Pécsi Petőfi laktanyában,első lépcsős ezred volt,és nagyon durva!Ma már ez a laktanya nem létezik!De visszatérve egy huszáros vágással az eredeti témához, valószínű hogy rosszul fogalmaztam! Nyilván nagyhatalmak ellen esélyünk sincs,csak ne mondják ránk – nézd má ,a szerencsétleneknek még egy működőképes tankjuk sincs..Maradok tisztelettel.
Solaris
2024-02-19 at 16:24
Svéd Nato takság!
Bíke utány.
Vazmeg.
Grétreszelőkurmán?
Jade!
Hesslerezredes
2024-02-19 at 15:37
T.rex2024-02-19 at 15:05
Oké, értem az érveit.
Én egy történelmi példát hoznék csak: Csehszlovákia felosztását és Csehország megszállását a náci Németország részéről.
Akkor a cseh hadiipar nagyobb volt, mint a német és nemcsak jobb, de több fegyverük is volt, továbbá a hadseregük nem volt kevesebb, mint a német.
És tudjuk, hogy mégis mi történt.
Egy puskalövést nem adtak le, mert nem mertek leadni.
1956-ban volt egy közel kétszázezres hadseregünk.
És pár – bolond, bolondos – ember kivételével szintén nem adtak le egy puskalövést sem.
És, hogy miért nem: hát mert tisztában voltak az erőviszonyokkal.
Ha egy nagyhatalom itt megjelenik a határainknál, maga fegyvert fog fogni??? De őszintén!!!
Nem, ne válaszoljon, a kérdés nem személyes volt, tényleg nem akarom tudni a válaszát (mert nem akarom, hogy saját magának felelőtlen ígéretet tegyen).
Tudja én már a hetedik ikszet taposom, és talán akkor gondolkodnék úgy, – talán, tán, esetleg…???????? -, hogy én már megettem a kenyerem javát, nem kár értem, még mindig szebb halál, mint ágyban párnák közt kimúlni, de az is lehet, hogy elbújnék a pince legsötétebb zugában – nem akarok sem Önnek, sem magamnak hazudni. Egyet biztosan tudok, hogy az esetleg rám bízott fiatal magyar férfi-életeket nem hagynám feláldozódni…magyarul: letetetném a fegyvert velük.
Ismétlem: ha egy nagyhatalom támadna ránk.
Ha bármelyik szomszéd, akkor harcolnék és másokat is harcra biztatnék.
De nagyhatalommal szemben: nem.
kanigunda
2024-02-19 at 15:26
T.rex 2024-02-19 at 15:05
Azért a Typhoon-al óvatos lennék. Az tiszta 4. generációs, mig a Gripen “4,5”
(jelentsen ez bármit). A lényeg mindig a kiépítettség. Az árakról meg pláne ne
is beszéljünk.
Tudjuk be a svéd balfékeskedést a jelenlegi buzeránsan áramvonalas kormányzatuknak.
Logikus
2024-02-19 at 15:24
Mivel gerinctelenek és sunyik voltak velünk a svédek ezért most maximálisan ki kell használjuk a zsarolási pozíciónkat és behajtani tűlük, amit szeretnénk!
T.rex
2024-02-19 at 15:05
Hesslerezredes / A Grippen üzlet az akkori kormány részéről egy elhibázott üzlet volt(+játszottak a kenőpénzek),annó F-16-sokról volt szó!Ki vagyunk szolgáltatva ilyenformán a svédeknek,mert a ezek a Grippenek annyira elavultak, hogy vagy felújítják vagy kuka!Az új Grippenek nem tudom milyenek,de nyilván nem ütik meg, mondjuk az Eurofigtherek szintjét! Szerintem fegyverkeznünk nem azért kell,mert támadni akarunk bárkit is!Szegénységi bizonyítvány egy országra nézve,ha nincs egy relatíve korszerű, bevethető honvédelme(osztrákok is ezt teszik), márpedig eddig nem volt! Nagyon picik vagyunk mi ahhoz, hogy ilyen piszkos USA-NATO dolgokba belecincogjunk!
kanigunda
2024-02-19 at 14:59
K 2024-02-19 at 14:38
NA, okoska figyeljen mert csak egyszer mondom el!
“Simán meg tudnánk védeni magunka, nem kellene aggódni,”
Ki ellen? A hangos röhögésen kívül más ellenérv ide nem kell.
” kiégett rádióaktív elemekből ”
Ugye itt nem a radioktivitás a lényeg hanem max. a plutóniumtartalom, bár a Paks nem tenyésztő gyors
és kevés a plutónium. U235 meg ugyebár kiégett. Kb. ennyi a valós amit itt irkál összevissza. Persze
ha elolvasta az Ezermester barckmagból atommag cikkét az más. Az előtt meghajlik a világ
Kis hazánk mindenféle korlátozó egyezményhez tartja magát (atomcsend, atomsorompó 1970 óta!!!).
Nincs nukleáris ipar és köteleztük magunkat a fűtőelemk leadására.
“Egyetemista is tud atombombát gyártani az otthoni esztergáján,”
Akkor nosza! Ugorjon neki! Egy neutron reflektort secc perc kreál a ravasz diák.Azért mert egy agyon
hájpolt finn diák összehozott egy oprencer kezdeményt ami működik nem kéne stupid általánosítást tenni.
Amúgy maga tud erre példát ilyen esztergálásra?
“Kellék még a rakéta,”
Kelléknek kellék de agy atombomba tonnás cucc (a komolyabb) ehhez akar maga itthon ripsz-ropsz rakétát
összedobni. Nem kéne annyi McGyver-t néznie! Kézzel tapintható az agyromboló hatása.
NA jó, lejött a KV.
Szívesen.
K
2024-02-19 at 14:38
HandaBandy
2024-02-19 at 14:13
Azt a….:
Na és,,,,,????
És pedig????
Kár hogy nem olvastam az ellenérveidet, mert még arra is képtelen vagy.
kanigunda
2024-02-19 at 14:22
“…Carl Gustaf értelmes beszerzés…”
Na, a törökök is akartak anno Ka-50-et venni (sok oka volt, hogy mégse)
meg S-500 körül is sündörögtek. Aztán persze kaptak a pofájukra rendesen.
Amúgy a K-50 nek volt egy marketingneve, hogy Erdogan. Hihihi…
Amúgy, Herr Hessler 100% a mondása! Ilyenkor szoktam megkárdezni, hogy
eddig a NATO kit is védett meg? A görögök meg a törökök viszont vidáman
pofozkodtak anno. Na ennyit is ér az a gittegylet. Bele lehet az országok
politikájába ugatni kívülről legálisan (a ZUSA-nak)’oszt ennyi.
HandaBandy
2024-02-19 at 14:13
K 2024-02-19 at 13:23
Ez több okbol nem így van.
K
2024-02-19 at 13:23
–Simán meg tudnánk védeni magunka, nem kellene aggódni,….de…:
–Ahol van atomerőmű, ott az erőmű melléktermékéből a kiégett rádióaktív elemekből lehet atombombát gyártani, és így hazánk is rendelkezik atombombával.
–Ma már egy egyetemista is tud atombombát gyártani az otthoni esztergáján, ha megvannak a kellékek.
–Kellék még a rakéta, ami célba viszi az atombombát, de hát azt is ki lehet fejleszteni pillanatok alatt, van sok okos mérnökünk.
Márpedig sok okos mérnök van Magyarországon , és nem kell aggódni, csak legyen “IDENTITÁS TUDAT”, és ezek a mérnökök magyarként cselekedjenek.
–Sajnos Magyarországon a lakosság felének még magyar “NEVE” sincs, így sok esetben kizárt a hazafias érzés.
Ez a legnagyobb baj Magyarországon, és ezért képtelen Magyarország normálisan védekezni legalább 500 éve..
Sajnos.
Gokhlayeh
2024-02-19 at 13:22
Ez nem új dolog, eddig is tudott volt.
Hesslerezredes
2024-02-19 at 13:09
angelblind6522024-02-19 at 12:59
Nem azt mondtam, hogy ne fegyverkezzünk.
De a fegyverkezés célját világossá kellene tenni.
Az ugyanis meghatározza a fegyverkezés irányait is.
A vadászgép beszerzés és a Leopárdos tankfegyverkezés egyértelműen elhibázott irányok.
Ráadásul a keletiszláv polgárháború is bebizonyította, hogy mennyire hiábavaló irányok.
Ismerem a történelmet, és valóban változhatnak a barátok és az ellenségek.
Nekünk arra kell/ene törekednünk, hogy mindegyik szomszédunkkal barátságban legyünk.
Ehhez persze kell a fogadókészség is.
Mivel támadó háború megvívására esélyünk sincs, így csakis a védelmi/elrettentő eszközök jöhetnek szóba.
10-20 vadászgép, meg 50-60 tank aligha ellrettentő.
Többre meg nem nagyon “fussa”.
Szóval érvényes a kérdesem továbbra is: ki ellen is fegyverkezünk::::
angelblind652
2024-02-19 at 12:59
Mondjon bárki bármit, engem jobban megnyugtat ha vásárolunk új fegyvereket, mintha lenne, de odaadnánk a feneketlen háborúba. Volt egy komment, amiben azt taglalja a megszólaló, hogy semmi értelme a fegyverkezésnek, mert mindenkivel jóban vagyunk a környező országok tekintetében. Hát az illetőnek el kellene gondolkozni a történelmen. Se perc alatt változik a világ. Szerintem jelenleg IGAZI BARÁTAINK NINCSENEK A KÖRNYEZETÜNKBEN. Érdek, vagy valami más fűz hozzájuk. De bármelyik símán megtámadna, ha úgy adódna. Itt van a fal, akkor innen kell elindulnunk.
Vízöntő
2024-02-19 at 12:30
Svéd harckocsikat ne vegyünk, Ukrajnában jobban égtek a Leopárdoknál!
dr. Kolompár G.
2024-02-19 at 12:18
Ahány NATO-tag, annyi féle okból tagja ennek a bűszövetkezetnek. Egy ok kizárható, az az oroszok támadásának a veszélye. Az olyan kis országoknak mint Magyarország, egyedül a többi NATO országtól kellene félnünk, de a tagságunk okán talán már kevésbé. A nagyoknak pedig üzlet. Svédország sem azért akar NATO tag lenni, mert fél az oroszoktól, hanem azért, mert a hadiiparát NATO-n belüli értékesítésekkel tovább növelheti. Németország sem azért fejleszt, mert be van szarva, hanem egyre többen gondolják, hogy az USA ki akar majd lépni a NATO-ból, és szeretnék a helyét átvenni a szövetségi fegyvereladások területén.
Gusztustalan kufár nyomulás a védekezésre hivatkozással.
zatyi József
2024-02-19 at 12:08
Nem értem. Pénzért veszünk fegyvert, nem embergózott államként.
Mit kaptunk a Svéd tagságért?
Ki az a hülye aki Nato tagként pénzért nem tud fegyvert venni? Örülnek ha viszik, össze vissza zsarolnak minden államot csak vegyék megfelé.
Akkor mi az alku alapja? Mert mi engedünk…a másik fél mit ad cserében?
Mondjuk redbe tehetné a korábbi elbaszott Gripen szerődés anyagi részét. Idetelepült ellentételezéslént pl az Electrolux gyártott egy darabig majd elhúzott a fenébe.
Én úgy tudom a Svéd ellentételezés nem teljes értékű akkorról.
t
2024-02-19 at 12:00
A főni most ezzel rendesen összezavarta a bátor embereit.
Hesslerezredes
2024-02-19 at 11:51
Itt van egy tengeri kijárat nélküli abszolút körbezárt ország.
Megtudhatnánk, hogy ki a ku..aanyja ellen fegyverkezünk KONKRÉTAN???
Ugye, első helyen ellenségként csakis valamelyik “körbezáró” ország jöhet/ne szóba.
Ausztria – semleges (és nem is készül meghülyülni, mint Svédország és Finnország).
Szlovákia – rájöttek, hogy semmi bajunk nincs egymással.
Szlovénia – kiváló a kapcsolat velük.
Horvátország – nincs bajunk egymással.
Szerbia – puszihaverok vagyunk.
Románia – na, igen, talán ők – de velük meg NATO-szövetségben vagyunk, mely ugyan nem kizáró tényező egy konfliktushoz, de igazából – néhány hőbörgő barmon kívül – egyik oldal sem akar egymással harcolni.
Ukrajna – egyedül ők a problémások, de meglehetősen el vannak foglalva keleten, aztán el lesznek foglalva – keletről, úgyhogy kevés az esély egy velük való háborúra, ráadásul a keleti események azt mutatják, hogy egyik fél sem meri “megemelni” a harci repülőit, mert azonnal és 100%-os biztonsággal lelövik mindegyiket.
Szóval minek nekünk Grippen – amely még háborúban soha nem bizonyított és az összes fegyverzetét mástól – főleg az amerikaiaktól – kell majd beszereznünk??????????????
Egyedül a Carl Gustaf értelmes beszerzés (tank helyett is erre kéne a hangsúlyt fektetnünk, de alternatívaként itt is ott van a Javelin, meg a brit NLaw).
Szóval: ki ellen is fegyverkezünk??????????????????????????
mirti
2024-02-19 at 11:46
lehet ,hogy mi ezt azt tervezünk de várjuk meg míg a hibbant svéd miniszterelnök veszi a fáradságot és ide látogat…aztán piszokul résen kell lenni mert ezektől minden kitelik!
K
2024-02-19 at 11:43
Inkább orosz vagy kínai fegyvereket kellene vásárolni mint “Gripeneket”,…Avgyijivkában éppen most bizonyítottak az orosz fegyverek, azok korszerűbbek és megbízhatóbbak mint a szélhámos svédek.
A svédek inkább ellenségek, és ellenséggel nem lehet üzletet kötni.
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-02-19 at 11:39
Jav. Oerlikon
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-02-19 at 11:37
Azt én nem nevezném különösebben előnyös megállapodásnak, hogy drága pénzen vásárolhatunk tőlük hadiipari termékeket, ugyanis ilyesmiket lehet venni olyanoktól is, akik szintén csúcstermékeket gyártanak, és nem áskálódnak ellenünk. Illetve hát előnyös, nekik. Kölcsönösen előnyös mondjuk akkor lenne, ha egy milliárd euróért beruháznak nálunk hadiipari termék gyártásba. Mondjuk itt is készülhetnének világpiacra szánt Bofors-ágyúk (hajdanában amikor a várpalotai prérin ugrottuk az árkot, Bufurcnak hívtuk…). Bár nem tudom, mennyivel jobb a Bofors, mint pl. az Örlikon.
K
2024-02-19 at 11:29
Új szuper Gripenek?????…erősen kétséges, inkább lebutított Gripenek amivel semmire sem megyünk.
–Tengeralattjárót nem akarnak adni????….arra nagyobb szükségünk van a Balatonon.
K
2024-02-19 at 11:26
Új szuper Gripenek érkezhetnek Magyarországra, és cserébe Svédország továbbra is akadálytalanul rágalmazhatja Magyarországot mint NATO tag, ugyanúgy mint ahogyan a finnek is teszik miután a magyarok NATO tagsághoz segítették.
–Szép kis üzlet.