Egészen elképesztő fordulattal lett ma minden idők negyedik legfiatalabb Forma-1-es pilótája Max Verstappen, aki gyakorlatilag az utolsó körben, gumielőnnyel vette át a vezetést Hamiltontól. Erre pedig már csak azért sem igazán lehetett számítani, mert nem indult Verstappen számára egyszerűen a futam, már az első kanyarban megelőzte őt Lewis Hamilton. A brit végig jobb volt és szerencsésebb is, de az utolsó körben egy sárga zászlós figyelmeztetésnek köszönhetően a fiatal holland megelőzte a hétszeres bajnokot.
A szezonzáró futamnak azonos pontszámmal vágott neki a holland és Lewis Hamilton, azonban az elképesztő hajrát hozó versenyen Verstappent intették le előbb, így megszerezte első világbajnoki címét – Nico Rosberg 2016-os sikere után ő lett az első pilóta, aki le tudta győzni Hamiltont. Hosszú éveket kellett várni, mire végre eljött az idei Forma-1-es szezon, ami messze a legizgalmasabb az utóbbi éveket tekintve. Megszűnt a Mercedes hegemóniája, és Lewis Hamiltonnak is kihívója akadt Max Vertsappen személyében. A világbajnoki cím tehát ezen a versenyen dőlt el a két pilóta között, ami igazi kiélezettnek bizonyult. Hamilton és Verstappen között egyébként kifejezetten jó a viszony, sportszerűen versenyeznek, bár láthattunk már ütközéseket mindkét pilótától. Nyilván ezt a kapcsolatot most barátkozásnak nem lehet nevezni, de az ökölpacsik azért korrekt viszonyról árulkodnak. Pedig a mai helyzetben lehetne ennél jóval keményebb is az ütközet kettőjük között, hiszen két világ, két különböző politikai érzelmű ember viaskodik, ami a vb-címért folytatott versenyt még népszerűbbé tette.
Abu-Dzabiban az időmérőn is kiélezett volt a verseny, de Verstappen olyan kört futott, amit Hamilton meg sem tudott közelíteni, így a holland három tizedes előnnyel zárta a kvalifikációt és megszerezte a pole pozíciót. A Red Bull versenyzője lágy keverékről rajtolt, míg Hamilton a közepes keverékről, így egészen biztosak lehettünk a zöld lámpák felvillanása előtt, hogy különböző stratégiát fog alkalmazni a Red Bull és a Mercedes csapata. A rajt a Mercedesnek sikerült jobban, hiába voltak keményebb gumikeveréken, Hamilton fantasztikusan lógott meg a holland elől, aki két kanyarral később neccesen ugyan, de visszaelőzött, mivel elég veszélyes volt a manőver, Verstappen visszaadta a pozíciót. Így visszaállt a rajtsorrend, és a negyedik körben Hamiltonnak több mint másfél másodperc előnye lett, ami meglepő volt, hiszen a lassabb tempóra és melegedésre képes gumikkal rajtolt.
A tizedik körben már majdnem három másodperc előnnyel vezetett Verstappen előtt, akinél a lágy abroncsok elkezdték megadni magukat. A tizenharmadik körben már több, mint öt másodperc volt a két versenyző között a pilóta és a Red Bull versenymérnökei kezdhették törni a fejüket, hiszen lassan egy jó boxtaktika sem segíthet megszerezni a világbajnoki címet. A tizennegyedik körben ahogy várható volt Verstappen kocsiján kereket cseréltek, és a lágyak helyett a kemény gumik kerültek fel. Egy körrel később Hamilton is kereket cserélt és a huszadik körre már elképesztően nagy, tíz másodperces különbség volt a két pilóta között. Hamilton a verseny első harmadát több mint tökéletesre hozta. Aztán felérkezett Perezre, aki még nem volt a a boxban, így vezette a mezőnyt. Perez pedig ahogy kell feltartotta Hamiltont, igaz többször az ember szíve majdnem megállt a manőverektől, de sportszerű csata volt, mindeközben Verstappen fel tudott jönni a brit pilótára. A mexikói Red Bull versenyző hat másodpercet szerzett a holland csapattársnak.
A huszonharmadik körre így újra „csak” két és fél másodperc volt a különbség a két világbajnoki esélyes versenyző között. Aztán ahogy telt az idő, a hétszeres világbajnok újra elkezdte növelni előnyét, és a verseny felére majdnem négy másodperccel vezetett a holland rivális előtt. A harmincnyolcadik körre egy érdekes helyzet alakult ki, mivel az alfa romeós Giovinazzi alatt megállt a kocsi, ezért sárga zászlót kapott a verseny, érkezett a virtuális safety car, ami alatt a holland kijött kereket cserélni, míg Hamilton kint maradt. Ezzel nagyobb előnyre tett szert Hamilton, de gumielőnybe került Verstappen, ami azt jelentheti, hogy az utolsó körökre kifejezetten éles verseny alakult ki újra a két versenyző között. Azonban ez elmaradt, ugyanis Verstappen csak egy ideig tudott élni a jobb gumik adta lehetőséggel, amíg Hamilton vérprofi módon őrizte az első helyet. Persze a Forma-1-ben mindig adódhat valami és a Williams pilótája Nicholas Latifi gondoskodott róla, hogy ez így is legyen. Öt körrel a leintés előtt ugyanis Latifi összetörte magát így érkezett a biztonsági autó, ami ugye mindig összehúzza a mezőnyt. Ráadásul közben a holland Red Bull versenyző felpakoltatta a lágy gumikat és nagyon bízott abban, hogy gyorsan eltakarítják a romokat. Az utolsó körre ez meg is történt és ekkor a lágy gumikkal versenyző Verstappen megelőzi Hamiltont! Megismételhetetlen forgatókönyv alakult ki, és nemcsak maga a versenyzők kerültek szinte transz állapotba, hanem a szurkolók és a nézők is. Ilyen nincs, szokták volt mondani! Az egyéni világbajnok így Verstappen lett, de a konstruktőri világbajnoki címet a Mercedes csapata nyerte.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS