Személyvonat ütközött vasárnap tehervonattal, majd kisiklott Dél-Karolinában, a balesetben ketten meghaltak és több mint százan megsérültek – közölték az amerikai hatóságok. A baleset a dél-karolinai székváros, Columbia közelében történt helyi idő szerint hajnali fél háromkor.
Az Amtrak vasúttársaság New Yorkból Miamiba tartó, Silver Star néven is ismert személyszállító vonatán százharminckilenc utas és nyolcfős személyzet utazott a szerencsétlenség időpontjában. A vizsgálatban vasárnap estig csak annyi derült ki, hogy a gyorsvonat rossz vágányra került és óránkénti kilencvenöt kilométeres sebességgel belerohant egy álló tehervonatba. A balesetben az Amtrak két alkalmazottja veszítette életét. A sérültek többsége zúzódásokat szenvedett, emellett több ember csonttöréssel került kórházba.
Az utóbbi két hónap alatt ez már a harmadik súlyos vasúti baleset az Egyesült Államokban: decemberben három ember veszítette életét, miután az ország északnyugati részén, Washington államban kisiklott az Amtrak egyik szerelvénye, amely az előírtnál jóval nagyobb sebességgel haladt a helyszínen, egy autópálya fölött átívelő hídon. Négy nappal korábban Virginia államban egy kamion ütközött össze egy vonattal, amelyen kongresszusi képviselők, köztük Paul Ryan házelnök is utazott. Abban a balesetben egy ember halt meg, hat pedig megsérült.
Forrás: MTI Fotó: Postandcourier.com
Névtelen
2018-02-05 at 13:02
Columbia nem székvárosa, hanem fővárosa Dél-Karolina államnak.
Névtelen
2018-02-05 at 09:17
Amikor Nagy-Britanniában privatizálták a vonatközlekedést, ugrásszerűen megnőtt a balesetek száma, vélhetően a karbantartásra fordított költségek megtakarítása miatt. Egy szaklapban azt olvastam (talán valaki megerősíti vagy megnyugtatóbb lenne, ha érdemben cáfolná), hogy az amerikai magánvasutakon léteznek olyan vonalak, ahol óriási terhelésű, nagy sebességű vonatok közlekednek, és csak minden második talpfán (betonaljzaton) vannak a sínek leerősítve, a többi aljzat csak alátámasztásként szolgál. Állítólag így is biztonságos, és felesleges túl sok drága rögzítőelemet hsználni. A költségek ilyen optimalizálása, ha minden más biztonsági feltételre is kiterjed, előbb-utóbb visszaüthet.