A fideszes nagyvázsonyi polgármester korábban levélben kérte Lázárt Jánost a mellékvonalak bezárásának átgondolására. Új bejegyzésében azt kéri: ha már így történt, legalább gondolják át a vidékpolitikát és legalább annyit szánjanak egy falusi ember közösségi közlekedésére, amennyit egy fővárosira költ a kormány.
Fábry Szabolcs Facebook-bejegyzésében a közvetlen kormányzati támogatások adatait elemezve kifejti:
ha van valamivel több, mint 1,7 millió budapesti ember tömegközlekedésére fejenként 7030 forint 50 fillérünk, akkor miért nincs az augusztus 1-i szüneteltetéssel érintett 161 279 vidéki, főként falusi polgárra ugyanennyi forintunk és fillérünk, azaz összesen 1 milliárd 333 millió 872 ezer 9 forint 50 fillérünk?
Mint hozzáteszi,
a Ráróspusztán élő 11, a litkei 895, a kunmadarasi 5507 lélek nem érdemli meg a 7030 forint 50 fillért normálisan és értelmes menetrenddel közlekedő vasútra? Nyilvánvalóan megérdemli. Ha a fővárosi tömegközlekedéstől vonnánk el alig 1,4 milliárdot, semmivel nem lenne több Fidesz-szavazó, de kormányfóbiás polgár sem a „nyóckerben” vagy a Várnegyedben.
A polgármester szerint mindegyik mellékvonal forgalma jelentősen növelhető lenne értelmes és csatlakozást adó menetrenddel, kényelmes motorvonatokkal, koncepcionális gondolkodással és fejlesztett pályával. Kiemeli:
ha van a főváros 1,7 millió lakójára 12 milliárd forint dotációnk, akkor legyen 161 279 falusi, kisvárosi lakosunk számára is 1 milliárd 133 872 009 forint ötven fillérünk! Érje már meg az a fejenként az a 7030 forint ötven fillér, hogy a hazánk jövője a következő választásokon se kerülhessen egy egymással is torzsalkodó, külföldről pénzelt helytartóbrigád kezébe.
A polgármester végezetül felsorolja a vasút nélkül maradt településeket:
Csenger, Pátyod, Porcsalma, Tyukod, Ököritófülpös, Győrtelek, Kocsord, Csanádpalota, Nagylak, Magyarcsanád, Apátfalva, Makó, Kiszombor, Ferencszállás, Klárafalva, Deszk, Szőreg, Abaújkér, Boldogkőváralja, Korlát, Vizsoly, Fony, Hejce, Vilmány, Göncruszka, Gönc, Zsujta, Tiszaújváros, Sajószöged, Nagycsécs, Hejőkeresztúr, Nagyatád, Őrhalom, Hugyag, Szécsény, Ludányhalászi, Nógrádszakál, Ráróspuszta, Litke, Ipolytarnóc, Komló, Mecsekjánosi, Mecsekpölöske, Magyarszék, Magyarhertelend, Bodolyabér, Godisa, Tiszaszőlős, Pusztadomaháza, Tiszaszentimre, Kunmadaras, Berekfürdő, Battonya, Tompapuszta, Belsőperegpuszta, Tiszaug, Csépa, Szelevény, Istvánháza – összesen 161 279 pusztai, falusi, kisvárosi magyar ember. Ha az “agglomerációként” tekintek rájuk, megszűnt az összeköttetésük az alábbi vasúti végpontokkal: Somogyszob, Balassagyarmat, Sásd, Tiszafüred, Karcag, Mátészalka, Mezőhegyes, Újszeged, Abaújszántó, Hidasnémeti, Nyékládháza, Lakitelek, Kunszentmárton. Újszegeddel együtt 413 255 lakos, Újszeged nélkül 254 181 lélek. Ha a tiszaújvárosi vonalat nézem, annak végpontja Miskolc–Tiszai pu. volt, Miskolccal együtt az érintett lakosságszám 563 950 vidéki ember.
A teljes poszt a Krokodilagy Facebook-oldalon, ITT olvaaható el.
Forrás/Fotó: Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS