A fideszes nagyvázsonyi polgármester korábban levélben kérte Lázárt Jánost a mellékvonalak bezárásának átgondolására. Új bejegyzésében azt kéri: ha már így történt, legalább gondolják át a vidékpolitikát és legalább annyit szánjanak egy falusi ember közösségi közlekedésére, amennyit egy fővárosira költ a kormány.
Fábry Szabolcs Facebook-bejegyzésében a közvetlen kormányzati támogatások adatait elemezve kifejti:
ha van valamivel több, mint 1,7 millió budapesti ember tömegközlekedésére fejenként 7030 forint 50 fillérünk, akkor miért nincs az augusztus 1-i szüneteltetéssel érintett 161 279 vidéki, főként falusi polgárra ugyanennyi forintunk és fillérünk, azaz összesen 1 milliárd 333 millió 872 ezer 9 forint 50 fillérünk?
Mint hozzáteszi,
a Ráróspusztán élő 11, a litkei 895, a kunmadarasi 5507 lélek nem érdemli meg a 7030 forint 50 fillért normálisan és értelmes menetrenddel közlekedő vasútra? Nyilvánvalóan megérdemli. Ha a fővárosi tömegközlekedéstől vonnánk el alig 1,4 milliárdot, semmivel nem lenne több Fidesz-szavazó, de kormányfóbiás polgár sem a „nyóckerben” vagy a Várnegyedben.
A polgármester szerint mindegyik mellékvonal forgalma jelentősen növelhető lenne értelmes és csatlakozást adó menetrenddel, kényelmes motorvonatokkal, koncepcionális gondolkodással és fejlesztett pályával. Kiemeli:
ha van a főváros 1,7 millió lakójára 12 milliárd forint dotációnk, akkor legyen 161 279 falusi, kisvárosi lakosunk számára is 1 milliárd 133 872 009 forint ötven fillérünk! Érje már meg az a fejenként az a 7030 forint ötven fillér, hogy a hazánk jövője a következő választásokon se kerülhessen egy egymással is torzsalkodó, külföldről pénzelt helytartóbrigád kezébe.
A polgármester végezetül felsorolja a vasút nélkül maradt településeket:
Csenger, Pátyod, Porcsalma, Tyukod, Ököritófülpös, Győrtelek, Kocsord, Csanádpalota, Nagylak, Magyarcsanád, Apátfalva, Makó, Kiszombor, Ferencszállás, Klárafalva, Deszk, Szőreg, Abaújkér, Boldogkőváralja, Korlát, Vizsoly, Fony, Hejce, Vilmány, Göncruszka, Gönc, Zsujta, Tiszaújváros, Sajószöged, Nagycsécs, Hejőkeresztúr, Nagyatád, Őrhalom, Hugyag, Szécsény, Ludányhalászi, Nógrádszakál, Ráróspuszta, Litke, Ipolytarnóc, Komló, Mecsekjánosi, Mecsekpölöske, Magyarszék, Magyarhertelend, Bodolyabér, Godisa, Tiszaszőlős, Pusztadomaháza, Tiszaszentimre, Kunmadaras, Berekfürdő, Battonya, Tompapuszta, Belsőperegpuszta, Tiszaug, Csépa, Szelevény, Istvánháza – összesen 161 279 pusztai, falusi, kisvárosi magyar ember. Ha az “agglomerációként” tekintek rájuk, megszűnt az összeköttetésük az alábbi vasúti végpontokkal: Somogyszob, Balassagyarmat, Sásd, Tiszafüred, Karcag, Mátészalka, Mezőhegyes, Újszeged, Abaújszántó, Hidasnémeti, Nyékládháza, Lakitelek, Kunszentmárton. Újszegeddel együtt 413 255 lakos, Újszeged nélkül 254 181 lélek. Ha a tiszaújvárosi vonalat nézem, annak végpontja Miskolc–Tiszai pu. volt, Miskolccal együtt az érintett lakosságszám 563 950 vidéki ember.
A teljes poszt a Krokodilagy Facebook-oldalon, ITT olvaaható el.
Forrás/Fotó: Facebook
Foglár
2023-08-09 at 20:10
Mindenki nyugodjon meg! Lézer Jani már bejelentett egy óriási programot. Újra létrehoznak egy magyar tulajdonú vasúti járműgyártó sőt vontatójárműveket is gyártó céget ami csöndes környezetbarát járművekkel (elektromos, akkumulátoros, hidrogén üzagcellás) árasztja el a MÁV-ot és a világot. Ha ez nem jut a magyar tulajdonú almafeldolgozó, az új magyar cukorgyárak sorsára (elfelejtés) , akkor újra itt a Kánaán.
jámbor lászló
2023-08-09 at 13:15
A máv teher szálitást vissza kell szerezni valahogy vagy állami kezeslébe venni van még mit rendbe rakni a gáz kitermelést koncepció kilencven kilenc évre ezt sem ártana felülvizsgálni van mit rendbe rakni a libernyákok után
Orientál
2023-08-06 at 23:31
A kötött pályás tömegközlekedésnek kell lennie a jövőnek Máv rengeteg forint hiányát fizesd te, ne csak a szád járjön.
egymás fejét lenyomkodva, arra kapaszkodva, próbálnak túlélni az EU tagországai
2023-08-06 at 09:34
A magyar kormánynak minden lehetősége meg van arra, hogy a különleges helyzetre tekintettel, annak fenntartásával, és az extraprofit elvonása révén, kinyírja, és kényszerítse, a külföldi érdekeltségű multikat, bankokat, vállalkozásokat! Persze ezek szaladnak majd rögtön Brüsszelbe! Mivel az EU egy lejtőn csúszik egyre lejjebb, a keleti piacok leválasztása miatt, előbb – utóbb, vagy az örök-hitel felvétele (FED, IMF – től) és / vagy, az extraprofit elvonás, magántulajdonok kisajátítása marad csak hátra!
szemet szemért
2023-08-06 at 08:31
Ahogy az ukrik, horvátok, megemelik abnormális módon a tranzitszállítási költségeket a gáznak, olajnak, úgy mi is megemelhetjük abnormális módon a vasúti vonal használati költségeket. Így kényszeríthetjük a Rail Cargo Hungaria Zrt. -t arra, hogy feladja, vagy eladja a magyarországi teherfuvarozást, részben, vagy egészben!
A profit az elité, a veszteség a népé!
2023-08-06 at 08:13
A MÁV teherszállítás kiszervezése, eladása, az olyan, mint amikor a kórházakból kiszervezik a képalkotó berendezések jövedelmezhetőségét, az étkeztetést, a halotti öltöztetést, és az összes jövedelmező / profitbilis vállalkozást, az eleve veszteséges ágakat meg meghagyják állami tulajdonban, kezelésben. Ugyan ez van az oktatásban is! És akkor állami pénzből tegyük nyereségessé, az egészségügyet, meg az oktatást! És akkor nem is beszéltem arról, hogy közalkalmazottak, a nép pénzéből / pénzén élnek, és a 90% – nak, 5 Ft-ot nem ér a bőre!
balfékek, vagy hazaárulók a kommunisták?
2023-08-06 at 08:01
A MÁV eleve a teherszállítási ágára alapozta a jövedelmezhetőségét, mégis veszteségesen termelt, és 103 milliárdért eladta az osztrákoknak!
“A privatizációs tendernek az értékelését 2007. november 27-én hozták nyilvánosságra. A privatizációs tender első helyezettje a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma lett 102,5 milliárd forintos ajánlatával.”
A kötött pályás tömegközlekedésnek kell lennie a jövőnek
2023-08-06 at 07:32
De még csak be se kellett volna minden sínt vinni a településekre, csak bekamerázott parkolókat létesítettek volna ezeken az állomásokon, vagy könnyebbé tették volna ezekhez az állomásokhoz a megközelítést, jobb utakkal, kerékpárutakkal, buszközlekedéssel, váróhelyiséggel, esőbeállóval, kerékpár-tározóval, stb., az is nagyon sokat jelentett volna az utasszám növelésében!
A kötött pályás tömegközlekedésnek kell lennie a jövőnek
2023-08-06 at 07:22
Felesleges a kihasználtsági adatokon rugózni! Eleve szándékosan rossz volt a menetrend, a csatlakozás. Ez önmagában már okozta is, kevesebb utasszámot. Az emberek, fiatalok, menekülését az ilyen településekről. Az is szomorú, hogy a diesel mozdonyok (piroska) beszerzése után, 35 éve, semmi fejlesztést nem csináltak, ezeken a vonalakon. Én is hasonló településen lakom, és bárki elhiheti, hogy itt az ingatlanokat, sem felépítési árban, nem is anyagárban, de körülbelül a felépítési ár harmadáért – negyedéért lehet eladni. Ami annyit jelent, hogy a 15 – 20 éve felépített, modern anyagok, 15 – 20 évvel ezelőtti anyag árában, ha el lehet adni ezeket az ingatlanokat, a CSOK (elmaradott területek fiataljainak házhoz jutási lehetősége) keretében. Mivel a CSOK nélkül ezek is eladhatatlanok lennének ebben az árban! Mivel akkor már, egy kisebb városban vesznek az emberek, egy kis garzont, ezen a pénzen, ha van magán tőkéjük, és hitelt is tudnak felvenni hozzá, és nem feltétlen kell hozzá, a használt-lakás vásárlására adható CSOK támogatás, (kisebb lakás vagy / és szobák esetén). Aki örököl ezeken az elmaradott területeken házat, szó szerint s.arért – h.gyért is eladja az ingatlanját (ami megint csak leveri az ingatlanárakat), csak legyen valami pénz belőle, mert ha sikerült megragadnia egy városban, akár albérlőként, nem fog visszajönni egy elmaradott (halálraítélt) településre. Valóban sok vasút a település szélén van, de ők legalább még annak idején építettek, még ha nem is vittek be minden sínt a településre, lerakták az alapokat. És igen 50 – 70 évvel, a sínek lerakása után, nem, hogy bevittük volna a szükséges síneket a településekre, vagy bármit is adtunk volna a tömegközlekedés helyzetének javulásáért, most még ezeket a vonalakat is leépítjük.
Tudományos libsizmus
2023-08-05 at 16:09
Szerintem Lázár túl nagyra tartja magát. Ő az a vidéki, aki majd most megmutatja. Tele van velük sajnos Budapest.
Tara Bella magántáncos
2023-08-05 at 15:36
A békákat sem kérdezik meg, hogy lecsapoljak-e a mocsarat.(Aranyköpés)
Lehet, hogy ez a nagyvazsonyi polgi nem közönséges mezei 🐸, hanem olyan, akit, ha megcsókolnank, királyfi lenne belőle?
Ezek szerint
2023-08-05 at 13:55
Van ilyen nagyvázsonyi polgármester is, meg olyan hódmezővásárhelyi is.
Csak választani kell,
de azt muszáj, ha nem akarsz úgy járni, mint a kaszásdűlőiek Óbudával, hogy a legnagyobb nyárban felavatták nekik a Távfűtő Művek legvastagabb csőrendszerét a a Pete Ferenc tér fölé( kvázi Főtér) több sorban, a legnagyobb átmérőju csövekkel, kb 20-30 centis, (vagy annyinak látszó).
Most persze panaszkodnak, de amikor Kiss László megkérdezte őket, mit akarnak oda, állítólag senki sem vette a fáradságot, hogy válasszon a projektek közül.
olekszij
2023-08-05 at 12:41
A baloldali Schiffernek igaza volt.
PONTOSAN az történik, amit az SZDSZ megtervezett.
Csak nekik nem volt bátorságuk hozzá.
triacus
2023-08-05 at 12:37
@Orientál: Egyetértek, jó lenne látni a kihasználtsági adatokat.
(Egyébként a Független Objektív Sajtóban – nevesen a Telexen – megjelent egy fotókkal illusztrált riport a komlói járat utolsó útjáról, ahol azért bevallják, hogy a felújítások ellenére kevesen használták az inkriminált vonalat – pláne a Covid után).
@addig amíg nem tudod, hogy lehetetlen, bármit megtudsz csinálni:
“Persze, hogy pénzbe kerül egy villanymozdonyt beállítani, egy diesel – mozdonyt üzemeltetni!”
A bezárt 10 mellékvonal egyike sem volt villamosított – szóval azok villamosítása rengeteg pénzbe kerülne – azon elavult – 40-50 éves – Euro 2-es (ez egy 1997-es kibocsátási szabvány, jelenleg Euro 6D-nél járunk, ami sokkal szigorúbb) motorral – MAN D2866 LUH20 –
BzMOT-ok jártak.
“Meg kell kérdezni a település lakosait, hogy nekik mennyibe kerül az, ha eladhatatlan lesz az ingatlanjuk, ha nem tudnak időben oda érni a munkahelyükre”
Mivel van alternatív, modern közlekedési forma, ezért be tudnak érni a munkahelyükre, nem lesz eladhatatlan az ingatlanuk.
@A kötött pályás tömegközlekedésnek kell lennie a jövőnek: Szép ideák, csak a rögvalóság az, hogy ezeken a kistelepüléseken a vasút a település szélén van, így – mivel a település alapvetően közúti infrastruktúrára épül – kevesen használják.
F.Asztor
2023-08-05 at 12:21
Lázárt és bűntársait kéne újra tervezni.
Például bedugni a fejét a saját seggébe!
Szálj! Szálj! MÁV Cargo
2023-08-05 at 11:14
A privatizációs tendernek az értékelését 2007. november 27-én hozták nyilvánosságra. A privatizációs tender első helyezettje a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma lett 102,5 milliárd forintos ajánlatával.
„Vállalatunk 2006-ban MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt.-ként kezdte meg önálló működését. A 2008-as privatizációt követően – miután a Rail Cargo Austria, az ÖBB árufuvarozási leányvállalata, megvásárolta a részvények 99,9%-át – társaságunk új néven, Rail Cargo Hungaria Zrt.-ként folytatta tevékenységét, és fejlődésének új korszakába lépett.”
Az ukrán oldali fejlesztések, Belgrád – Budapest vasút több mint ezermilliárd forintunkba fáj! Át kellene gondolni hogyan, kényszerítsük eladásra / megadásra / visszavásárlásra, a Rail Cargo Hungaria Zrt-t, vagy visszaszerezni a teherfuvarozási részleget!
Ezek
2023-08-05 at 10:38
A vasútállomások közösségi terek is egyben, sok kis helység gonddal, stílusosan felépített állomása szerepel anzix kártyákon, képeslapokon, mint a település büszkesége. Látott valaki buszpályaudvart így ábrázolni?
De ezek a terek vonat nélkül nem teljesíthetik be szerepüket. Lehet ott hajléktalan melegedő, konditerem, de működő vasút nélkül csak félkarú óriás, akinek a másik karját is le kell majd vágni.
MÁV Cargo visszavásárlás
2023-08-05 at 09:57
Ha az oroszok továbbra sem fogják, az ukránokat a Fekete-tengeri kikötőkből kiengedni, akkor érdemes lenne átnyálazni a régi szerződéseket, és a MÁV – nak / államnak visszavásárolni a MÁV teherszállítást (MÁV Cargo).
Szándékosan rossz menetrend a csatlakozásokhoz
2023-08-05 at 08:55
Valóban elég nehéz elhinni, hogy egy vonatnak, és busznak ugyan abba az irányba, hajszálpontosan, ugyan abban a másodpercben kellene indulnia! Vagy pár perc különbséggel, ami még az átszálláshoz is kevés! Vagy éppen pár perccel előtte, ami eleve lehetetlenné teszi az átszállást, mivel időben, időutazásban, nem tudunk visszamenni!
Szálj! Szálj! MÁV Cargo
2023-08-05 at 08:42
A MÁV vezetésében nagyon nagy tisztogatás szükségeltetik, mert elfelejtették az ország, a nép szolgálatát, és önös érdekeiknek megfelelően cselekednek!
jó volt a csillagok állása
2023-08-05 at 08:36
A FIDESZ csak annak köszönheti a legutóbbi győzelmét, hogy ritka megveszekedett barmok irányítják az ellenzéket (primitív gondolkodású, saját maguknak is többször ellentmondó, kiszámíthatatlan, önsors rontó, mindent feladó, Gyurcsány, Márkyzai, Fegyőr, Lódoktor stb.), akiket állatkertben kellene mutogatni! Másrészt, a olaj, gáz, áramellátás, a mindennapi megélhetési biztonság, és a háborútól való félelem volt a döntő a választásoknál!
Waltergabor: hülyeséget ír
2023-08-05 at 08:25
Waltergabor: pont húlyeség, amit ír a bezárt vonalak többségéröl. Ahol meg tènyleg alacsony volt azbutasszám, az a (szándékosan) rossz és csatlakozásmentes menetrendnek volt köszönhetö. De azon lehet(ne) javítani. Csak akarni kell – illetve motorvonatok és szrmélyzet kérdése.
egyre nagyobb a szakadék, város és vidék között
2023-08-05 at 08:00
Az elmúlt 10 évben a butapesti ingatlanok értéke 300% – ra nőt, addig a vidéki ingatlanok értéke 30% – ra csökkent! Ez az adat mindent elmond! Exponenciálisan nyírjuk ki a vidéket, és nő a szakadék vidék és város között!
egyre nagyobb a szakadék, város és vidék között
2023-08-05 at 07:52
Mert “Butapestnek szép ruhában kell járnia” addig a vidéki emberek megélhetését veszélyeztetik, ingatlanjait eladhatatlanná teszik, sorsukat teljesen ellehetetlenítik! Pár ezermilliárdot, el kell vonni Butapestről, nem kell neki mindig “szép ruhában járni” és most már 1100 év után, vidékre is kellene gondolni, befektetni, a TRIANONT okozó butapesti proli csőcselék helyett!
Waltergabor
2023-08-05 at 07:00
Polgármester úr remélem azért ennel okosabb, mint amit leírt. Ezeken a vonatokon gyakorlatilag senki nem utazott. Ezzel a kicsi számmal szorozgasss a kitalált összeget, akkor rájön arra, hogy ez a kis pénz semmire nem elég. Az a pár vonal amit ismerek, már az előtt halott volt, mielőtt bezárták volna.
A kötött pályás tömegközlekedésnek kell lennie a jövőnek
2023-08-05 at 06:59
A kötött pályás tömegközlekedésnek kell lennie a jövőnek! Egy teljesen automatizálható, bekamerázható, és végtelenségig fejleszthető, elektromos árammal hajtott, akár akkumulátorokkal, napelemekkel meghajtott is lehet! Annak, hogy a tömegközlekedést kivisszük a közutakra, semmilyen jövője, de már jelenje sincs. Ezért az önvezető autóknak, és buszoknak is (ha lesznek), nagyon behatárolt, és korlátozott lesz a fejlesztési lehetősége, mivel bármilyen tényező befolyásolhatja, megállíthatja a közutakon való közlekedést!
addig amíg nem tudod, hogy lehetetlen, bármit megtudsz csinálni
2023-08-05 at 06:58
Persze, hogy pénzbe kerül egy villanymozdonyt beállítani, egy diesel – mozdonyt üzemeltetni! Meg kell kérdezni a település lakosait, hogy nekik mennyibe kerül az, ha eladhatatlan lesz az ingatlanjuk, ha nem tudnak időben oda érni a munkahelyükre, ha mindenki kézzel – lábbal menekül a településről, mert ellehetetlenítik a közlekedést! A község milyen kárt szenved azzal, hány vállalkozást veszít, vagy hány leendő nem jön létre, mivel gyakorlatilag elzárt települést csinálnak belőle, amikor például leesik a hó, vagy a jég, kidől egy fa, baleset van stb.
mindenki vállalja a tettei következményeit
2023-08-05 at 06:57
Sajnos, mióta világ a világ, mindig a nagyvárosi nép bolondul meg a jó dolgában, soha sem a vidéki! Viszont a jó dolgában megbolondult nagyvárosi nép miatt, kerül szívatóra az egész ország, és legfőképpen az erről nem tehető vidékiek! Az igazságos az lenne, ha a városiak bűnhődnének a bűneikért, nem a vidéki nép, és akkor megtanulna a városi nép is felelősségteljesen gondolkodni, cselekedni!
ne alacsonyodjunk le a kommunisták szintjére
2023-08-05 at 06:57
Az egy dolog, hogy a butapesti proli csőcseléknek minden jár, még az után is, hogy elintézték nekünk az őszirózsás forradalmukkal, Károlyi Mihályukkal, Kun Bélájukkal, Kádárukkal, Gyurcsányukkal az országunkat. De most már nem leépíteni, hanem megőrizni kellene amit, nagy nehezen évszázadok kemény munkájával összeraktak, felépítettek őseink! Szomorú, hogy nem tudunk egy kötött – pályás útszakaszt modernizálni, fejleszteni, és a tömegközlekedést a közutakon kell megoldanunk! Szét kellene nézni más országokban, például Bécsben, a snell – bahn – t, az utak felett, Duna felett, épületek között is ki lehet építeni, mi meg a francos egyenes terepen az országunkban sem tudjuk a tömegközlekedést megoldani. Ne alacsonyodjunk már le a kommunisták szintjére, legyen bennünk egy minimális tartás, és lépjünk tovább azon, hogy a kommunisták 3 ezer – milliárd mínuszba vágtak minket, az M5, M6 – os autópályával, és még a homokdombokba fúrtak / ástak 3 alagutat is, úgy igazi kommunista proli bunkó módon!
A MÁV tipikus esete, az alkalmatlan emberek, jól fizető, fontos, felelősségteljes, pozíciókban! Nem véletlen, hogy a veszteséget termelő teherszállítását (MÁV CARGO) eladta 103 milliárd forintért, az osztrákoknak, akik azonnal nyereségessé tudták tenni a teherszállítást. Vagy beszélhetnénk az 50 évesen nyugdíjazott kalauzokról is, meg az állami ingatlanok elkótyavetyéléséről, vagy barátoknak, ismerősöknek a tulajdonába való átjátszásáról. Tehát a kötött – pályás vasúti tömegközlekedés, aminek a legolcsóbbak, leggyorsabbnak, legkényelmesebbnek, legkörnyezetkímélőbbnek, jövőbemutatónak, kellene lennie elméletben, az nálunk pont megint nem az!
Orientál
2023-08-05 at 01:04
Érdemees lenne ha statisztikai adatokat tennének közzé az illetékesek a vasuti személyvonatok ottani kihasználtságával kapcsolatban. Együtt a többi megszüntetendő vasuti vonalak kihasználtsával kapcsolatba ,érintve a teherszállítási kihasználtságukat is.
Fábry Szabolcs
2023-08-04 at 22:38
Eredeti, teljes cikk:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02zH3JSFdb36MmhTazSCsJW7nZZQiUYCE6AF7qTE6qARnrn8eNZxAKCRWxQmuTTDiul&id=100063662464584
Falussy
2023-08-04 at 22:06
Igaza van. Legyen forrásunk a vidék kötött pályáira!
X2.
2023-08-04 at 21:49
.nyenyere 21.17. A te optimàciòs folyamatod,hogy a segged alatt volàn van,a többi oldja meg ùgy,ahogy tudja.A Polgàrmester Ùr levelèt olvasd vègig. Ez a te vèlemènyed,de sokunkéval nem talàlkozik. A tèmàt felvető kiràbbi cikkben is ez volt a vèlemènyed.
2 ÉNAKI
2023-08-04 at 21:31
Nem lett alaposan átgondolva legalább is a lakosság szempontjából nem.Spórolni kell a busz olcsóbb mint a fejlesztés jelszóval,és ekkor az emberek érdeke nem lett számításba véve.Újra át kellene gondolni,hogy megéri e a miniszteri székből eldöndött törvèny életbe léptetése az emberek kárára. Egy izzig vérig jobboldali ember véleménye.
Nyenyere
2023-08-04 at 21:17
Komolyan, mi az elviselhetetlen abban, ha az a pár (meglehetősen kevés) ember nem vasúton, hanem közúton fog közlekedni? Tök’ felesleges a sokszor utas nélkül közlekedő vonatok fenntartása. Remélem ez csak az első lépés az optimalizációs folyamatban.