vasútbezárás
Annyit legalább költsenek a vidéki szárnyvonalakra, hogy tovább ne pusztuljanak... – Tízpontos memorandumban álltak ki az Ipoly-völgyi vasút helyreállításáért a Nógrád vármegyei önkormányzatok
„Harminc esztendeje sajnálatosan semmilyen szlovák–magyar helyközi, menetrend szerinti személyszállítás nem működik a térségben, noha erre a munkaerő-mobilitás, és a városok vonzáskörzete miatt jelentős igény van” – indokolják újabb memorandumukban Nyugat-Nógrád önkormányzatai, vasútvédő civil szervezetei és polgárai, miért szeretnék, hogy az illetékes szaktárca a régió szárnyvonalait ne bezárja, hanem inkább fejlessze, hiszen az két ország magyarjainak, de még a szlovákoknak is fontos lenne. A memorandum ugyanakkor tanulságos javaslatokat tartalmaz, mint például, hogy annyit legalább költsenek a pályákra, hogy tovább már ne romoljanak, és ha a MÁV nem képes ellátni a feladatát, akkor vonjanak be más szolgáltatót. Ez sokat elárul a vidéki vasutak helyzetéről... Miért vágták el Gyurcsányék Győrt Siófoktól, és miért nem korrigálták azóta ezt a fatális hibát? - A 27-es vonal újranyitásának lehetőségeiről kérdeztük Fábry Szabolcsot
Nemcsak az értelmetlenül bezárt vasúti szárnyvonalak újranyitásán gondolkodnak a vasútbarát önkormányzatok és civil szervezetek, de arra is van megoldásuk, hogy a MÁV-számára láthatóan terhet jelentő vasúti épületek, megállóhelyek fenntartását és gondozását is átvennék - többek közt erről beszélt portálunknak Fábry Szabolcs, Nagyvázsony polgármestere annak a pénteken kezdődő vasúti fórumnak a kapcsán, amely a vasút újranyitásának lehetőségeivel foglalkozik majd a Győr - Veszprém - Siófok vonalon. Az érintett, még a Gyurcsány-kormány idejében bezárt 27-es vonal azért is érdekes, mert annak újranyitásával Győr közvetlen vasúti kapcsolatba kerülhetne Veszprémen át Siófokkal, a déli és északi parttal is, valamint jól illeszkedne a vasúti Balaton-körbe is, tehát turisztikailag sem elhanyagolható. Még a szlovák vasútnak is kellenek a magyar szárnyvonalak - Vonalbezárásoktól tart a vidék
Történelmi jelentőségű, amit a magyar kormány az elmúlt időszakban a fővonali vasútközlekedésben megvalósított, ugyanakkor a vasútbarátság a mellékvonalak esetében már nem ennyire látványos - fogalmazott portálunknak Csach Gábor, Balassagyarmat polgármestere. Mint ismert, a MÁV májusban jelentette be a koronavírus-járványra való hivatkozással, hogy júniustól több vidéki vasúti szárnyvonalon is csökkenti a járatszámot, ezzel a buszos közlekedés felé terelve a vonatos közlekedésből az évtizedek alatt amúgy is kiábrándult utazó közönséget. Balassagyarmat polgármestere és a térség településvezetői levélben kérték a kormányt, erősítse meg, hogy a járatszámok ritkítása pusztán időleges, hiszen erősen él a terület lakóiban a korábbi balliberális kormányzat ámokfutása, amely offenzívát indított a vidéki vonatközlekedés ellen. Csach Gábor ráadásul arra is felhívta a figyelmet, miközben a MÁV nem fejleszt szárnyvonalain, a szlovák vasút előszeretettel használja korridor-vonalként a magyar szakaszokat, tehát a határmenti közlekedést éppenhogy támogatni lenne érdemes. Ajánljuk még
Az ukránok már lábbal is tiporhatják Magyarország szuverenitását
Azt már tudjuk, hogy az ukránoknak saját maguk és szuverenitásuk a legfontossabb, ugyanakkor a hírek szerint, ha a helyzet, mármint az ukrán érdek úgy kívánja más állam területe akár lábbal is tiporható, szószerint. Anna-ügy: Felmentették azt a tíz migránst, akik kislányt zaklattak Bécsben
Osztrák közfelháborodás, beilleszkedési problémák - lesz még folytatása az Anna-ügynek. Ukrán Gleiwitz – Avagy tényleg megdrónoztuk Kárpátalját?
Mivel nem jött be az USA ellenünk hergelése, rendkívül megfontolt szomszédaink úgy döntöttek, hogy egyenesben nekünk esnek, mint kozák az anyjának. Az ukrán Gleiwitz pedig egy drónnal indult, amire alapozva már el is tervezték a kétfrontos háborút. Ismét akcióban az antifa: most egy konzervatív újságírót vertek zászlórúddal
A portlandi rendőrség nem csinált semmit az antifa nő ügyében.