Pesti Srácok

Irtsunk dízelt!

Irtsunk dízelt!

Karácsony Gergely hasonlatos ahhoz a diszlexiás szakácshoz, aki speciális menüt készít, mégpedig darált zelleres Tokaji és vízben főzött konyhasó által. A menü neve: zöldbor, sóleves.

Ne tévesszen meg minket a kormánypárti susogás! Karácsony Gergelynek igenis megvan minden tálentuma ahhoz, hogy városvezető legyen. Hogy csak néhányat említsek:

(Igaz, utóbbi jobbára abban merül ki, hogy a szolgálati kocsijával a célépület bejáratához legközelebb eső buszmegállóhoz viteti magát, na de baby steps, ahogy a székelyek mondják.)

PestiSracok facebook image

Utóbbi sarkalatos tulajdonság most abban nyilvánult meg, hogy főpolgármesterünk zónáztatni akarja a dízel autókat. Nyugi, nem mindegyiket. Csupán a 2014 előtt gyártottakat. És persze a régebbi típusú benzines járműveket. Egyszóval a fővárosban mozgó autópark túlnyomó részét. Persze van jó hír is! A közszolgálatot ellátó dízelüzemű gépjárműveket (például a buszokat) nem tiltja ki. Tehát aki igényli, továbbra is szívhatja a szívni valót.

***

Nem annyira városi legenda, hogy amikor a közelmúltban Karácsony még Puzsérnak, a járkálók vezérének a baráti társaságába tartozott, egy igencsak „füstös” (ld. 420) házibulin pont az ő, azaz Geri fejéből pattant ki a sétáló Budapest ábrándképe. S lám, végül ő fogja elérni. Ha ugyanis mindenki leteszi a kritériumoknak nem megfelelő kocsiját, akkor valóban járkálókkal lesz tele a főváros. Mondjuk azt továbbra sem értem, hogy a Megyeri csárdánál leparkolt teherautóból hogyan fogják kézben behordani a Váci útra a teszkó gazdaságos csirkefarhátat, vagy mennyire gyorsan tudnak majd elérni Érdről az Erzsében körútra gyalog a peremvidéken élők. De legalább azok a bizonyos bűzgyártó buszok csúcsra lesznek járatva. Noch dazu járatszám növelést is igényel majd a megnövekedett utasforgalom. A legszebb azonban a dízel-gazdag no-go zónák lakóinak lesz. Ők már most megrendelhetik a bálás kiszerelésű arcmaszkokat, valamint a hordozható oxigénpalackokat.

***

Máskülönben az ötlet jó. Ha tehetném, csakis elektromos meghajtású autókat engednék a városba, legfőképpen a belvárosba. És ehhez csupán másfél millió forint alá kéne valahogy leszorítani az új Teslák árát. Ugyanis az átlag magyar nagyjából ennyit szán egy vadiúj használt kocsi megvásárlására. Ennyiből pedig nemigen lehet fickándozni, s legfőképp 2014 után gyártott (családi) autót venni.

***

A szolgálati kocsiból álságosan buszra szálló attitűdről viszont eszembe jutott egy régi, régi, édes-bús hír. Történt, hogy Japánban az egyik minisztert lefilmezték, amint reggelente a szolgálati kocsiján viszi iskolába a kislányát. S bár az iskola épp útba esett, a választópolgárok úgy ítélték meg, hogy a hivatali pénzen fenntartott gépjármű nem családi kiruccanásokra való. A miniszter is igazat adott nekik ebben, s amikor a felvétel napvilágot látott, azonnal lemondott. Na, mindegy. Annak azért örülök, hogy Budapest sokkal élhetőbb lesz, miután kitiltásra kerülnek a bűzös kocsik, a túl sok oxigént fogyasztó atléták, a környezetmérgező halott náci írók, a túl kevés pénzért dolgozó főpolgármester-helyettesek, valamint a Szent István rajongók.

A legfontosabb intézkedések foganatosítása elkezdődött. A többi már gyerekjáték.

() VBT ()

Kiemelt kép: Origo

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.