Irtsunk dízelt!

Karácsony Gergely hasonlatos ahhoz a diszlexiás szakácshoz, aki speciális menüt készít, mégpedig darált zelleres Tokaji és vízben főzött konyhasó által. A menü neve: zöldbor, sóleves.
Ne tévesszen meg minket a kormánypárti susogás! Karácsony Gergelynek igenis megvan minden tálentuma ahhoz, hogy városvezető legyen. Hogy csak néhányat említsek:
- férfi,- magas,- inkább fiatal, mint középkorú,- diplomás,- környezetettudatos.
(Igaz, utóbbi jobbára abban merül ki, hogy a szolgálati kocsijával a célépület bejáratához legközelebb eső buszmegállóhoz viteti magát, na de baby steps, ahogy a székelyek mondják.)

Utóbbi sarkalatos tulajdonság most abban nyilvánult meg, hogy főpolgármesterünk zónáztatni akarja a dízel autókat. Nyugi, nem mindegyiket. Csupán a 2014 előtt gyártottakat. És persze a régebbi típusú benzines járműveket. Egyszóval a fővárosban mozgó autópark túlnyomó részét. Persze van jó hír is! A közszolgálatot ellátó dízelüzemű gépjárműveket (például a buszokat) nem tiltja ki. Tehát aki igényli, továbbra is szívhatja a szívni valót.
***
Nem annyira városi legenda, hogy amikor a közelmúltban Karácsony még Puzsérnak, a járkálók vezérének a baráti társaságába tartozott, egy igencsak „füstös” (ld. 420) házibulin pont az ő, azaz Geri fejéből pattant ki a sétáló Budapest ábrándképe. S lám, végül ő fogja elérni. Ha ugyanis mindenki leteszi a kritériumoknak nem megfelelő kocsiját, akkor valóban járkálókkal lesz tele a főváros. Mondjuk azt továbbra sem értem, hogy a Megyeri csárdánál leparkolt teherautóból hogyan fogják kézben behordani a Váci útra a teszkó gazdaságos csirkefarhátat, vagy mennyire gyorsan tudnak majd elérni Érdről az Erzsében körútra gyalog a peremvidéken élők. De legalább azok a bizonyos bűzgyártó buszok csúcsra lesznek járatva. Noch dazu járatszám növelést is igényel majd a megnövekedett utasforgalom. A legszebb azonban a dízel-gazdag no-go zónák lakóinak lesz. Ők már most megrendelhetik a bálás kiszerelésű arcmaszkokat, valamint a hordozható oxigénpalackokat.
***
Máskülönben az ötlet jó. Ha tehetném, csakis elektromos meghajtású autókat engednék a városba, legfőképpen a belvárosba. És ehhez csupán másfél millió forint alá kéne valahogy leszorítani az új Teslák árát. Ugyanis az átlag magyar nagyjából ennyit szán egy vadiúj használt kocsi megvásárlására. Ennyiből pedig nemigen lehet fickándozni, s legfőképp 2014 után gyártott (családi) autót venni.
***
A szolgálati kocsiból álságosan buszra szálló attitűdről viszont eszembe jutott egy régi, régi, édes-bús hír. Történt, hogy Japánban az egyik minisztert lefilmezték, amint reggelente a szolgálati kocsiján viszi iskolába a kislányát. S bár az iskola épp útba esett, a választópolgárok úgy ítélték meg, hogy a hivatali pénzen fenntartott gépjármű nem családi kiruccanásokra való. A miniszter is igazat adott nekik ebben, s amikor a felvétel napvilágot látott, azonnal lemondott. Na, mindegy. Annak azért örülök, hogy Budapest sokkal élhetőbb lesz, miután kitiltásra kerülnek a bűzös kocsik, a túl sok oxigént fogyasztó atléták, a környezetmérgező halott náci írók, a túl kevés pénzért dolgozó főpolgármester-helyettesek, valamint a Szent István rajongók.
A legfontosabb intézkedések foganatosítása elkezdődött. A többi már gyerekjáték.
() VBT ()
Kiemelt kép: Origo