Felszállt az első orosz hajtóművel szerelt Irkut utasszállító gép, amely az MSz–21-310 jelzést kapta. Ezzel az orosz polgári repülés új szintre lépett.
Az első PD–14 hajtóművekkel szerelt, 73055 gyártási számú példány december 15-én hajtotta végre az első felszállását az irkutszki összeszerelő-üzem futópályájáról – írja az airportal.hu. A tesztrepülés 1 óra 25 percig tartott, ez alatt az idő alatt a fedélzeten tartózkodó két pilóta és egy mérnök a repülőgép irányíthatóságát és a hajtóművek állapotát vizsgálta – írja az Origo. Az Aviadvigatel PD–14 hajtómű típusalkalmassági bizonyítványát 2018 októberében adta ki a Roszaviacija orosz légügyi hatóság. Az orosz gyártású erőforrásokkal felszerelt első példány november első felében gördült ki a gyártó szerelőcsarnokából. Az Irkut elsőként az amerikai Pratt & Whitney PW1400G hajtóművekkel felszerelt, MSz–21-300 változatot állítja majd forgalomba, amelynek tesztprogramját négy prototípussal végzik 2017 május vége óta. Ha minden a tervek szerint alakul, 2021-ben már az indító légitársaságnál utasokat is szállíthat az új generációs gép.
A portál korábban arról is beszámolt, hogy a gyártó tervei szerint a típus forgalomba állítását követően is folytatódik a fejlesztés, amelynek egyik célja, hogy a beépített nyugati részegységeket és rendszereket minél nagyobb arányban cseréljék le hazai gyártásúra, 2023-tól már a fedélzeti rendszerek is orosz vállalatoktól érkezhetnek. A Russia Today szerint Oroszország ezzel fontos lépést tett, hiszen függetlenítette magát a nyugati beszállítóitól, amerikai és európai vállalatoktól. Így már a polgári repülés területén is képes lesz saját lábakon állni.
Forrás: Origo; Fotó: UAC
prolitológus
2020-12-19 at 17:31
‘célja, hogy a beépített nyugati részegységeket és rendszereket minél nagyobb arányban cseréljék le hazai gyártásúra’-akik ukrajnát elfoglalták és belaruszt ostromolják azoktól jobb ha nem sokra számítanak…
márko
2020-12-19 at 17:18
@olvasó 2020-12-19 at 12:07
hozzászólásoddal egyetértek
/
mellesleg hozzá kel tenni
ÉS NEM SZABAD ELFELEJTENI
HOGY
. a Szovjet rakéta és űrprogramot kifejlesztette WERNER BAUM és WILLY SCHWARTZ + 270 technikus és mester
. ezek lettek elhurcolva mint rabok a II vh után
. a mostani Szojuz hordozórakéta sorozata ( Werner Baum és Willy Schwartz ) alkotása alapján van
. a TU 114 motorját megtervezte NULLÁTÓL Ferdinand Brandner ( valamikor Junkers motorgyárban dolgozott )
. a TU 114 hajtóműve, visszamenőleg 7 éve a legerőssebb légcsavaros motor volt
/
ezekhez az alapokhoz az orosz mérnökök sokat tettek hozzá
ezt el kell ismerni
DE
a tanárokat tisztelni kellene
/
csakafidesz
2020-12-19 at 13:28
Én sokszor utaztam Tu154-es gépen és óriási csalódás volt a vacak Boeing 737 gépe. Az orosz sokkal tágasabb, csendesebb ott fent. Mondvacsinált ürügyekkel tiltották ki a repülőterekről. Egyáltalán nem akarok felülni a russzofóbia vonatára. Jó, elismerem, hogy a svájci órák jobbak, nekem is az van. Való igaz hogy egy Mercedes jó úton jobb, mint egy Volga. De a Volgát a pajtában meg tudják javítani fent Jakutföldön.
olvasó
2020-12-19 at 12:07
…csak egy példa:…”A Tu-160 stratégiai nehézbombázó számít a világ legnagyobb harci gépének, legnagyobb szuperszonikus repülőgépének és egyben a világ legnagyobb állítható szárnyú gépének is”…
…a Világon az első három helyet a repülésben az Orosz gépek foglalják el…
…a hajtóműveiket Oroszok gyártják, úgymint az egész gépet…akkor miről is van szó a “világelsők” esetében…?…persze, egyebütt használnak, használtak nyugati repmotorokat ott, ahol az megengedhető volt, hiszen “kényelmesebb” nem kell erőlködni külön fejlesztéssel…
…ráadásul az említett gépeket még az un. “szovjet” időkben fejlesztették…
…mindezen tények, bárki számára elérhető publicitással bírnak a neten…de több szakirodalomból ismert közlés is elérhető, amely kizárólag szakmai és nem propaganda céllal íródott…ráadásul a “másik oldal” közlésével, úgyhogy nem holmi Orosz önfényezés…
…de ennél meglepőbb dolgok is föllelhetők ha valaki – akit érdekel – belemerül az elemzésbe…ugyan ez vonatkozik a Német zsenialitásra, főleg a II.VH tekintetében, és az azt követő időkben…itt említést nyer az a megállapítás is, hogy a mai technika nem működne úgy ahogy, ha nincsenek a Német mérnökök, mesterek, emberek ezen a területen (is)…erről hanganyag is van, és képi is, hiszen TV csatornákon látható, hallható volt…
…pl. az Amerikai űrprogram nem működne sehogy sem, ha nincs a Német, később az Orosz mérnöki, tervezői, kivitelezői csapatmunka…ezt sem az említettek állítják magukról, hanem azok akik ma “elsőnek” vallják, és reklámozzák magukat…ennyi…
khm
2020-12-19 at 10:20
Az embargó,és Putyin jó hatást váltott ki az Oroszokból.
márko
2020-12-19 at 10:10
mostani szíriai háborúban,
az oroszok olyan fejlett technológiát mutattak be,
( hosszú volna sorolni mi minden működik élőben )
ÉS HOGY
.az amerikaik BELEZÖLDÜLTEK IRIGYSÉGBEN
DE
minden nyugati és az oroszokat gyűlölő égybevéve IS
/
a mostani német = ( Merkeli + brüsszeli ) ideológia
tovább is bünteti az oroszokat
semmi értelme Európában büntetni az oroszokat
NORMALITÁS szükséges
/
az M1-en, ma reggel , az “orosz szakértő ” szégyenletesen nullát tudott mondani
a Putyin 4 órás beszédéből
. “orosz szakértő ” tudása az = NULLA, NULLA
/
az orosz mérnökök + tudósok mindent megoldanak
ha nem előbb, akkor utóbb biztosan
ÉS a megoldások mindig egy lépéssel jobbak lesznek
hufi
2020-12-19 at 09:50
Örülök, hogy Oroszország egyre sikeresebb, mindig is híres volt a repülőiparban.