Karácsony Gergelynek és a fővárost uraló baloldali roncskoalíciónak ismét sikerült nagyot villantani. Ezúttal a fővárosi fenegyerekeknek sikerült két stratégiai jelentőségű vasúti beruházást olyan szinten félreértelmezni, hogy az már egy laikus szemlélő számára is több mint kínos. A történtekre Vitézy Dávid közlekedésügyi államtitkár hívta fel a figyelmet közösségi oldalán.
Sajnálattal látom, hogy a Fővárosi Közgyűlés tegnapi döntése szerint Budapest vezetése teljesen félreérti a V0 Budapestet elkerülő teherforgalmi vasúti gyűrű és a Déli Körvasút funkcióját, és fölöslegesen keveri össze a két vasút ügyét
– fogalmazott Vitézy Dávid közösségi oldalán.
Az a gondolatmenet, miszerint az egyik beruházás a másik alternatívája, teljesen hibás, hisz a V0 vasúti fejlesztés célja kifejezetten az áruszállítás segítése, a Déli Körvasút keretében megépülő kapacitásbővítés célja ellenben a személyszállítás bővítése
– emlékeztetett Vitézy, majd felidézte azt is, hogy Karácsony Gergely két évvel ezelőtt még támogatásáról biztosította a Déli Körvasút megépítését a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa ülésén.
A V0, ha már készen lenne, önmagában akkor sem tudná annyira csökkenteni a Déli Körvasút terhelését, hogy érdemben emelni lehessen az elővárosi vonatok számát, hiszen a csúcsidőszakban, amikor a legnagyobb szükség van a személyszállításra, már ma is alig jutnak szerephez a tehervonatok – tehát ha másfele mennek a jövőben, akkor se tudjuk sűríteni az elővárosi személyvonatokat, ha nem fejlesztjük a körvasutat. Az Érd–Székesfehérvár, Dunaújváros–Pusztaszabolcs, Biatorbágy–Tatabánya, Gödöllő–Hatvan, Monor–Cegléd–Szolnok útirányok felől az elővárosi és távolsági személyszállítási kapacitások növeléséhez mindenképp kell a kapacitásbővítés az Összekötő vasúti hídon és a Népliget, illetve Kelenföld felé vezető szakaszokon – ezen beruházások kivitelezése már zajlik is
– fejtette ki az államtitkár a projektek részleteit. Vitézy Dávid ugyanakkor rámutatott:
a kormány ezzel párhuzamosan folytatja a V0 előkészítését, tervezését. Ez a vasút a tehervonatok számára, Budapesttől délre, részben meglévő vasútvonalak nyomvonalán, más szakaszokon teljesen új beruházásként készül Kecskemét felől érkezve Kunszentmiklós és Dunaújváros között új hídon keresztezve a Dunát, és onnan új kapcsolatokat nyitva Székesfehérvár–Győr irányában.
Forrás/Fotó: Vitézy Dávid Facebook-oldala
Facebook
Twitter
YouTube
RSS