Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár szerint „hazugságokra épülő vasútellenes kampányba kezdett a XVIII. kerületi önkormányzat, a nemzeti konzultációt utánzó megoldással”. A politikus erről Facebook-oldalán írt, kifejtve, milyen valótlanságokat vélt felfedezni a kerületi konzultáció szövegében.
Vitézy Dávid szerint
hazugságokra épülő vasútellenes kampányba kezdett a XVIII. kerületi önkormányzat, a nemzeti konzultációt utánzó megoldással.
Mint írja:
Ismét egy DK-vezetésű kerületben történik ez, Újbuda és Rákospalota után. A mintázat világos: a kerületi vezetők a teljes régió számára kiemelten fontos vasútfejlesztéseket próbálják károsnak beállítani, és ezek megakadályozásával próbálnak helyi népszerűséget szerezni, s úgy tenni, mintha valami kormányzat által rájuk erőltetett rossztól védenék meg a helyieket
– fejtette ki a politikus Facebook-bejegyzésében.
A valóság ezzel szemben Vitézy szerint az, hogy Lázár János minden forrást vidékre akar csoportosítani a budapesti fejlesztések helyett.
A politikus idézi a XVIII. kerületi konzultáció szövegét, amely meglátása szerint valótlanságokkal lázít a vasútfejlesztés ellen:
A felszínen vezetett verziót, amely a dupla sínpárral és a tervezett zajvédő fallal még az eddiginél is jobban kettévágja Pestszentimre városrészt, emellett jelentős ingatlankisajátítással járna. Azaz: a felszínen épüljön-e újjá a vasút?
Mint kifejtette, a következő két probléma adódik szerinte a fenti állításokkal:
- „A javasolt változat nem vágja ketté jobban Pestszentimrét, mint eddig, hisz a beruházás tervei különszintű közúti átjárókat tartalmaznak a Szálfa utcánál és a Nemes utcánál, a kerületrész központjában is, a mai szintbeli közúti átjárók helyett.”
- „Az alagútba helyezett vasútnál nagyságrendekkel többre lenne szükség, főleg ahol állomások és peronok is föld alá kerülnének.”
A 142-es Budapest–Gyál–Lajosmizse vasútvonal a fővárosi agglomerációs vasútvonalak közül a legnagyobb utasszám-növekedési potenciállal bíró vonal. Ma itt dízelmozdonnyal húzott vonatok járnak óránként, csigalassúsággal. A fejlesztés nyomán egy helyett két vágány lenne, 40 helyett 80 km/h pályasebesség, halkan suhanó elektromos motorvonatok és brutális, akár négyszeres utasszám-növekedés
– részletezte Vitézy Dávid.
Semmiben sem lenne egy ilyen fejlesztés Pestszentimre kárára, akármennyire is ezt akarja elhitetni a kerület vezetése a helyiekkel
– vélekedett a politikus.
Forrás: Index, fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS