Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár szerint „hazugságokra épülő vasútellenes kampányba kezdett a XVIII. kerületi önkormányzat, a nemzeti konzultációt utánzó megoldással”. A politikus erről Facebook-oldalán írt, kifejtve, milyen valótlanságokat vélt felfedezni a kerületi konzultáció szövegében.
Vitézy Dávid szerint
hazugságokra épülő vasútellenes kampányba kezdett a XVIII. kerületi önkormányzat, a nemzeti konzultációt utánzó megoldással.
Mint írja:
Ismét egy DK-vezetésű kerületben történik ez, Újbuda és Rákospalota után. A mintázat világos: a kerületi vezetők a teljes régió számára kiemelten fontos vasútfejlesztéseket próbálják károsnak beállítani, és ezek megakadályozásával próbálnak helyi népszerűséget szerezni, s úgy tenni, mintha valami kormányzat által rájuk erőltetett rossztól védenék meg a helyieket
– fejtette ki a politikus Facebook-bejegyzésében.
A valóság ezzel szemben Vitézy szerint az, hogy Lázár János minden forrást vidékre akar csoportosítani a budapesti fejlesztések helyett.
A politikus idézi a XVIII. kerületi konzultáció szövegét, amely meglátása szerint valótlanságokkal lázít a vasútfejlesztés ellen:
A felszínen vezetett verziót, amely a dupla sínpárral és a tervezett zajvédő fallal még az eddiginél is jobban kettévágja Pestszentimre városrészt, emellett jelentős ingatlankisajátítással járna. Azaz: a felszínen épüljön-e újjá a vasút?
Mint kifejtette, a következő két probléma adódik szerinte a fenti állításokkal:
- „A javasolt változat nem vágja ketté jobban Pestszentimrét, mint eddig, hisz a beruházás tervei különszintű közúti átjárókat tartalmaznak a Szálfa utcánál és a Nemes utcánál, a kerületrész központjában is, a mai szintbeli közúti átjárók helyett.”
- „Az alagútba helyezett vasútnál nagyságrendekkel többre lenne szükség, főleg ahol állomások és peronok is föld alá kerülnének.”
A 142-es Budapest–Gyál–Lajosmizse vasútvonal a fővárosi agglomerációs vasútvonalak közül a legnagyobb utasszám-növekedési potenciállal bíró vonal. Ma itt dízelmozdonnyal húzott vonatok járnak óránként, csigalassúsággal. A fejlesztés nyomán egy helyett két vágány lenne, 40 helyett 80 km/h pályasebesség, halkan suhanó elektromos motorvonatok és brutális, akár négyszeres utasszám-növekedés
– részletezte Vitézy Dávid.
Semmiben sem lenne egy ilyen fejlesztés Pestszentimre kárára, akármennyire is ezt akarja elhitetni a kerület vezetése a helyiekkel
– vélekedett a politikus.
Forrás: Index, fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Kivagyi
2023-11-10 at 19:09
Jambrich!”Arról nem beszél, hogy hány ingatlant érint a teljes vonal mentén”.Sehányat!! Optimális a dupla vágányos megoldás,ugyanis a bővitésre szánt terület az államé!+Zajvédő fal! Miért is nem jó megoldás ez?
Orientál
2023-11-10 at 18:06
XXVII. kerületi dk-soknak ezzel a beruházással az a bajuk hogy az erre költendő milliárdokat nem tudják ellopni. De ilyenkor a magát zöldpártnak hazudó sunyi lmp-sek és a többi szemétkedő magát zöldnek hazudó balliberális zöld pártok kussolva lapulnak mint szar a fűben.
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-11-10 at 12:27
Tisztelt Jambrich! Szinte biztos, hogy nem járna kisajátításokkal. Az egyvágányú vasút bővítése 2 vágányúvá kb. 5 méterrel szélesíti meg a töltéseket és bevágásokat, vagyis oldalankét két és fél méterrel. Villamosítás miatt oldalanként ehhez + egy-két méter jönne. Nem hinném, hogy eddig is volt akár egyetlen lakóház, amely 5-6 méternél közelebb feküdt volna a sínekhez…
Királytigris
2023-11-10 at 11:40
DK=Minél rosszabb, annál jobb. Mert azt hiszik, hogy akkor megbukik a kormány, és akkor jönnek ők, az árnyékszékiek… Az árnyékszékiek kalózkodása felérne egy Moháccsal!
2 ÉNAKI
2023-11-10 at 11:31
Mocskos libsik,még az ésszérü fejlesztéseket is szabotálni próbalják.Önálló elképzelésūk nincs,csak a kötözködes. Ellopták a Kormányunk által használt Nemzeti Konzultáció sémáját, eszūk nincs arra,hogy sajàt ötleteikkel dolgozzanak. Libsi,Gyurcsányi színvonal.
Jambrich
2023-11-10 at 11:14
Mi van a kisajátítással? Arról nem beszél, hogy hány ingatlant érint a teljes vonal mentén.