
Minden második magyar vásárló tapasztalt már különbséget az azonos márkájú, Nyugat-Európában és Magyarországon egyaránt kapható élelmiszerek minősége között, a fogyasztók leginkább az édesipari termékeknél, a tejtermékeknél és az üdítőitaloknál találtak eltéréseket – derül ki a Nébih májusban, ezer ember megkérdezésével készült reprezentatív felméréséből, amelyet a Földművelésügyi Minisztérium közölt.
A megkérdezettek 97 százaléka rosszabbnak érezte a Magyarországra behozott termékeket a nyugat-európai országokban forgalmazottnál. A vásárlók 80 százaléka elvárja, hogy a nemzetközi élelmiszermárkákat minden országban azonos összetétellel hozzák forgalomba, ellenkező esetben kötelező legyen az eltérést a termékeken világosan jelezni a fogyasztóknak – írták. Kiemelték, hogy a felmérés eredményei is alátámasztják a kormány és az FM által már megkezdett intézkedések helyességét, hiszen a magyar kormány már korábban Brüsszelhez fordult a probléma miatt. Magyarország mellett a szlovákok, csehek, szlovénok, horvátok, románok, bolgárok, görögök szerint is elfogadhatatlan gyakorlat, hogy közel 100 millió európai állampolgár juthat silányabb élelmiszerhez, mert a nagy élelmiszergyártók kettős mércét alkalmaznak a nyugati és a kelet-európai országokban fogalmazott élelmiszereknél. Brüsszelnek fel kell lépnie a kettős minőség ellen – hangsúlyozta a tárca közleményében.
Arról is beszámoltak, hogy az FM kidolgozott egy jogszabálytervezetet, amelynek értelmében, ha egy multinacionális cég Magyarországon és Nyugat-Európában is forgalmaz egy terméket, de a két termék minőségében, összetevőiben eltér, azt a magyar vásárlók számára felirattal kell jeleznie a cégnek. A tervezetet az Európai Bizottság vizsgálja, mivel jogilag az EB tud fellépni a kérdésben.
MTI
Ferenc
2017-07-04 at 13:47
Ezt kellett volna szabályoznia a felséges EU-nak, nem az uborkagörbületet!
olszal
2017-07-04 at 12:36
Üzenem a kétkedőknek. Én határon túl (nyugati irányban) dolgozok, nap mint nap ingázok, vásárolni elsősorban kint vásárolok, hét végén pedig itthon. Igen, van különbség a termékek minősége között, hiába fröcsög itt egy balsorsrontó, örömszerző nemi szervétől megfosztott(Lilla Fenyvesi)némber, most már nem először.Szerencsére ma már nagyon sok hazánkfia,-lánya utazik és meg tudja erősíteni szavaimat.És akkor nem szóltam még azokról, akik kint dolgoznak…
Anna
2017-07-04 at 09:15
Jobb lenne, ha a haszonleső nyugat-európaiak nem néznének hülyének bennünket. Majd 30 éve jöhetünk, mehetünk, tehát az összehasonlítás adott bármely terméknél.Eközben az innen irányuló kiváló, első osztályú termékekbe egy csomagoláson lévő gyűrődésbe is belekötnek. Akkor joggal várhatjuk, hogy mi is kiváló terméket kapjunk cserébe, vagy inkább adjuk el az oroszoknak, ők legalább megbecsülik.Ja, hogy embargó?! A nyugat-európai államok többsége suttyomban üzletel velük…
Fodor Kitti
2017-07-03 at 18:43
Eddig semmilyen meggyőző bizonyítékot nem láttam arra nézvést, hogy a multik itteni kínálata gyengébb minőségű lenne a nyugatinál. Erős a gyanúm, hogy ez is csak kormányzati demagógia.
Kaktusz
2017-07-03 at 19:02
Nos én találtam, sajnos nem is egyszer. Elég volt elmennem a Tescoba. Romlott sonkától kezdve lejárt édességig mindent láttam.(és sajnos néhányat meg is vettem, pedig nem kellett volna) No azóta csak magyar terméket vásárolok.
Ennyit kormányzati propagandáról.
Mensikov
2017-07-03 at 22:13
Nem a Milka osztrák sokkal jobb mint a Magyarországon vett Milka…