Az amerikai haditengerészet a hétfői szingapúri hajóbaleset miatt – amelyben tíz tengerész eltűnt – átmenetileg felfüggeszti tevékenységét világszerte. A súlyos baleset nyomán John Richardson admirális, a haditengerészet műveleti főparancsnoka hétfőn délelőtt a hivatalos Facebook-oldalán felhívást tett közzé, amelyben „műveleti szünetet” kért. A tengernagy egyúttal a Japánban és Japán körül tevékenykedő flotta tanúsítványainak és egész kiképzésének felülvizsgálatára is felszólított.
John Richardson, utalva a John S. McCain amerikai hadihajó hétfőre virradóra Szingapúrnál történt ütközéses balesetére, leszögezte:
Ez a második nagyobb ütközés az elmúlt három hónapban és az utolsó egy sor nagyobb incidensben, amely elsősorban a csendes-óceáni hadszíntéren történt. Ez a tendencia erőteljesebb cselekvést igényel.
A műveleti főparancsnok útmutatása szerint a széles körű felülvizsgálatnak magában kell foglalnia a cselekvési tempót, a teljesítményt, a karbantartást és a személyi állományt is. A szingapúri partoknál történt baleset azonnali vizsgálatát már hétfőre virradóra elrendelte az amerikai haditengerészet, a műveleti főparancsnok által szorgalmazott általános és mély vizsgálat vezetőjét Richardson admirális meg is nevezte: a feladat irányításával Phil Davidson admirálist bízta meg. Davidson a haditengerészet szakemberei mellett külső szakértőket és a magánszektort is bevon majd a vizsgálatokba. Hétfőn a jordániai fővárosban, Ammánban tartózkodó James Mattis védelmi közölte: a Pentagon (védelmi minisztérium) „valamennyi balesetre kiterjedő átfogó vizsgálatot” folytat. Szingapúr partjainak közelében a John McCain amerikai hadihajó egy görög tulajdonban lévő, de libériai zászló alatt hajózó tartályhajóval ütközött össze. Legalább tíz amerikai tengerész eltűnt, öt pedig megsérült.
Júniusban Japán partjainak közelében a Fitzgerald torpedóromboló ütközött össze egy Fülöp-szigeteki kereskedelmi hajóval. Akkor hét amerikai matróz életét vesztette. A torpedóromboló kapitányát és két tisztjét felmentették a szolgálat alól, és tizenkét matróz fegyelmit kapott.
Forrás: MTI. Vezető képünkön a sérült John S. McCain hadihajó látható; Fotó: Malaysian Navy
zia
2017-08-22 at 07:43
Jobban tennék, ha megvizsgálnák , hogy netán egy beférkőző iszlámbarát, vagy esetleg egy demokrata beállítódású “hazafi” tevékenysége okozta-e a eseteket.
E
2017-08-21 at 23:55
Megdöbbentő adatot hallottam félfüllel, hogy a japánok egy nappal Hirosima vagy Nagasaki után elszüllyesztettek torpedóval egy amerikai hadihajót Missouri vagy Illinois nevűt ami a tenger fenekén fekszik öt kilometer mély sirban a Big Boy atombomba két részével amit ezért nem tudtak összeszerelni.
Tehát ha egy nappal előbb teszik akkor nincs sem Hirosima sem Nagasaki. Nem hiszem hogy sikeres less e ezt kikutatni hogy igaz e mivel hetven év elmúltával is szigorúan titkos ez a jenki közvélemény előtt.
Ilyen hajszálon múlt a IIVH kimenetele. A másik hajszál hogy Dönitz Hitler halála után visszaparancsolta a német tengeralattjárót ami meg vagy rakéta vagy atomfegyver alkatrészeket szállitott volna a japánoknak.
Ha a japánok atomfegyvert és rakétát kaptak volna és megakadályozzák hogy a jenkik ezt tegyék akkor forditva végződött volna a IIVH.
Akkor japánul vagy németül beszélnénk nem angolul.
Kaktusz
2017-08-22 at 10:57
Az Illinois hadihajó volt az. A Missoruri az jelenleg is működik, mint hajómúzeum.
E
2017-08-21 at 23:42
Ezek a lángész jenkik nem olvasták Öveges gyerekeknek irt fizika könyvét amit még 56 előtt Otthon olvastam tehát durván hatvan éve és még jól emlékszem rá.
Bernouilii törvényéről sem halloatak nem is kell Fourier transform amin alaszik a karburátor is.
Tehát a mozdulatlan csendes viz vagy folyadék nyomása magasabb mint az áramló folyó folyadék.
Ezért ütközik amit olyan jól megmagyaráz Öveges két párhuzamosan de túl közel haladó hajó. Az egész tenger vize összenyomja a két hajó testét és a relative áramló viz a két hajó test között nem tud ellen állni.
Hiába halad a két hajó párhuzamos pályán a viz összenyomja őket.
A történelem folyamán több százezer ilyen ütközés történt ami mindig meglepte a buta tengerészeket hogyhát miért fordult nekik a másik hajó?
Ilyen egyszerű és addig nem lesz megoldás ameddig ezt nem tudják a kapitányok felfogni.
Nem hajts közel másik hajóhoz!!! Hanem kerüld el jól messze.
Kaktusz
2017-08-21 at 21:34
Bakker ilyenkor nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek. A föld több mint 70 % víz és mégsem férnek el a hajók?