Pesti Srácok

Karácsonyig ismét átkelő hajójáratok a Dunán

Átkelő hajójáratok közlekednek karácsonyig a Duna belvárosi szakaszán, a Kossuth Lajos tér-Batthyány tér-Várkert Bazár-Petőfi tér útvonalon közlekedő D2-es jelzésű hajókon napijegyekkel, bérletekkel, valamint hajójeggyel lehet utazni.

MTI

Mint írták, a M2-es metró Kossuth Lajos téri állomásának pótlása idején már több ízben közlekedett átkelőhajó a Kossuth Lajos tér és a Batthyány tér között, ennek a szolgáltatásnak a népszerűsége, sikere indokolja a hajóközlekedés átkelőszerepének fokozását.

PestiSracok facebook image

A november 12-étől december 23-áig közlekedő D2-es hajójárat célja, hogy a belvárosban a Duna két partja között biztosítsák az átkelést. A hajójárat a Petőfi tér és a Kossuth Lajos tér között a Várkert Bazár és a Batthyány tér érintésével közlekedik. A járat a reggeli csúcsidőszakban, 7:30-tól 20 percenként a Duna két partja, a Kossuth Lajos tér és a Batthyány tér között jár. Ezt követően napközben, illetve hétvégén 9:30 és 16 óra között a Kossuth Lajos tér és a Petőfi tér között közlekedik.

A D2-es járaton kívül továbbra is indul munkanapokon csúcsidőszakban egy-egy D11-es hajójárat, reggel Újpest, Árpád út felől a Boráros tér H (Petőfi híd) kikötőig, délután pedig vissza.

A BKK azt is közölte, hogy november 11-ig, vasárnapig a kedvező időjárásra való tekintettel továbbra is őszi menetrendje szerint közlekedik a D11-es és a D12-es hajójárat.

A közleményben felidézték azt is, hogy a BKK 2012-ben indította újra a menetrend szerinti fővárosi hajóközlekedést. A fejlesztések nyomán 2017 áprilisa óta megállnak a hajók a Müpa-Nemzeti Színház kikötőnél, bekapcsolva a szolgáltatásba a budapesti kulturális élet két fontos színterét is, majd tavaly ősz óta, a Kopaszi-gát-BudaPart kikötő átadásával a népszerű szabadidős helyszín is elérhető a hajókkal. Idén áprilistól pedig a D12-es vonal hajói már kikötnek a Margitsziget Szabadtéri Színpad és Víztorony megállóhelyen is.

fotó: bkk.hu

Ajánljuk még

Közel 4 milliárdot kaszált a balos önkormányzatoktól és a BKM-től a fenyvesi üdülőügyletben megbukó cég, amelyik Trippon házát is felújította

Exkluzív 2024 június 3.
A BKM - vagyis a fővárosi önkormányzat százszázalékos tulajdonában lévő közműszolgáltató holding és elődje, a Főtáv Zrt. több közbeszerzésében mindkét kivitelező cég indult azok közül, amelyekről korábbi cikkünkben megírtuk, úgy újították fel a balatonfenyvesi FŐTÁV üdülőt, hogy több szereplőből álló cégláncolaton folyatták végig a pénzt, majd a kivitelezést ténylegesen elvégző kisvállalkozást nem fizették ki. A Szin-Ker Kft. 2006 óta hasít a közbeszerzéseken, a fenyvesi projektben maga alá alvállalkozóként bevont Norton Vision Kft még kezdő ezen a terepen. A fókuszunkba került cégek rendre indultak el ugyanazokon a fővárosi közműcégek által kiírt tendereken, ezeket egy kivételével a Szin-Ker nyerte. Tényfeltáró riportsorozatunk mostani részében bemutatjuk, hogy a Szin-Ker jóval több mint Mártha Imréék kedvenc építőipari cége. 2019 óta a BKM-től és baloldali vezetésű fővárosi önkormányzatoktól közel milliárd forintot kaszáltak a közbeszerzéseken. Ez idő alatt a nettó árbevételük elérte a 10 milliárd forintot, amiből most kapaszkodjanak meg, addig sakkoztak, míg 50 millió forint adózási kötelezettség sem keletkezett. Itt érdemes felidézni, hogy éppen a minap derült ki egy másik építőipari cég vezetőjének nyomozóhatóság előtt tett vallomásából, hogy Újpesten például a SZIN-KER Kft-nek azért cserébe, hogy több száz millió forint értékben munkát kapjon, ingyen fel kellett újítani Trippon Norbert házát. Ezt úgy oldották meg, hogy egy másik cégtől teljesítés nélküli fiktív számlákat kértek - ezzel fedték le a körübelül 200 millió forint értékű családi ház átépítési munkáit.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.