Pesti Srácok

Dave Grohl, Kerry King és John Carpenter egy helyen, mi lehet az? - Megnéztük a Foo Fighters horrorkomédiáját

Dave Grohl, Kerry King és John Carpenter egy helyen, mi lehet az? - Megnéztük a Foo Fighters horrorkomédiáját
A Hajógyári szigeten lévő Club Studio volt Vizoviczki László főhadiszállása Fotó: funzine.hu

Dave Grohl fáradhatatlan rockarc, folyamatosan igyekszik a rajongók kedvében járni és a jófejkedéseknek meg is van a gyümölcse: a Foo Fighters-úthenger csaknem három évtizede indult útjára, és azóta is nyomul előre, magával sodorva rajongók újabb generációit. Aki szamárfület, vagy koszt keresne a Foo Fighters-életművön, nem fog találni, ez nem az a banda, amelyik meglepetéseket okoz. Gondoltuk eddig...Aztán csináltak egy horrorkomédiát, saját magukkal a főszerepben, az eredmény pedig, nos, elviselhető. A Foo-rajongók egész biztosan megveszik, a műfaj kedvelőiben viszont maradhat hiányérzet. Borzongás, morbid humor, a horrortoposzok kinevetése, mindezek megfelelő arányérzékkel adagolva - ezek egy jó horrorvígjáték alapjai, a Studio 666 azonban nem több egy jó bulinál, kiszámítható és lapos poénokkal, színészi játék helyett sokszor improvizációval. Három okunk mégis van rá, hogy megnézd: rock&roll, John Carpenter és Kerry King.

MM -

061.hu

Vállalom, hogy a horrorkomédia műfajának létjogosultságát mindig is vitattam, innen nézve, eleve halott ötlet volt beülni a Studio 666-ra, a Foo Fighterst viszont szeretem, így adtam egy esélyt a zsánernek és Dave Grohléknak. A történet szerint a Foo Fighters tizedik albumuk autentikus felvételéhez ideiglenesen beköltözik az Encino kastélyba, amely épület szörnyű titkokat rejt falai között. A ház új lakójaként, Dave Grohl természetfeletti erőkkel találja magát ádáz küzdelemben, melyek nem csak új albumuk elkészültét fenyegetik, de a zenekar tagjainak az életét is.

PestiSracok facebook image

Grohlt állítólag a Medicine at Midnight című albumuk felvételei ihlették a film sztorijára, mivel a zenekar munkája során állítólag különös jelenségeket, zajokat tapasztalt a házban, ahol rögzítették a dalokat (a ház egyébként az, amely a filmben is látható, így autentikus a helyszín). A hangszerek rossz hangon szóltak, a rögzítő program rosszul működött, rögzített sávok tűntek el, és újak jelentek meg bizarr zajjal. Ez az élmény inspirálta a gitáros-énekest, hogy megírja a Studio 666 történetet. A film végső formájára végül a '80-as és '90-es évek horror-vígjátékai is nagy hatással voltak.

Dave Grohl az évtized albumát szeretné összerakni, azonban alkotói válságban van, nem jönnek az ötletek, mígnem az őt megszálló démon kinyitja az érzékeit, és mint egy belülről lüktető őserő, megindítja benne az írás folyamatát. Elindul a véget nem érő rock&roll, egyre hosszabbra húzódik a lemezfelvétel, a maximalizmusra törekvő frontember pedig egyre különösebben kezd viselkedni. Szellemek, démonok, pokoli teremtmények lepik el a filmvásznat - a piros szemű szellemeknél nehéz eldönteni, hogy a röhögtetés volt a cél, vagy az, hogy összepisilje magát a néző. Nálam az előbbi működött, de talán épp ez az, ami miatt zavarban vagyok egy ilyen műfajú film nézése közben. Se nevetni, se borzongani nem tudok. Hol kellene rátalálni a kettéfűrészelt test, a levágott fej és a lógó belek között a humorra? Aztán rájövök, hogy ez a fajta humor egy ágról fakad a fingós-böfögőssel, amely ugyancsak nehezen csal mosolyt az arcomra. Vannak azért reményt adó próbálkozások: a Pearl Jam-mel való poénkodás még akár jó is lehetne, de valahogy ez sem működik, ahogy az orális, vagy a nagymama-szex témakörben osztogatott humorbonbonok sem. Persze, lehet hogy bennem van a hiba, hiányzik belőlem a horrorkomédia-dekódoló rendszer, pedig külön-külön mindkét műfajt csípem.

A zenekari tagoknak bevallottan közük sincs a színészkedéshez, nem is nagyon erőltetik meg magukat, az azóta tragikus hirtelenséggel elhunyt Taylor Hawkins például nem volt hajlandó megtanulni a sorokat, végig improvizált a jelenetekben. De a legszórakoztatóbb egyértelműen a már Nirvanából is ismert Pat Smear "játéka", ami már annyira kellemetlen, hogy a néző legszívesebben odamenne hozzá, megsimogatná a buksiját, és azt mondaná neki: "nyugi, Pat, ne izgulj, pár nap és vége a forgatásnak".

A Studio 666 legfőbb érdeme a Dream Widow megszületése, ez egyébként egy fiktív banda (a filmben Dave Grohl a pincében talál egy rejtélyes szalagot, amelynek címkéjén ennyi áll: Dream Widow), amely mögött maga Grohl és James Rota, a Studio 666 producere áll. Az idén márciusban kijött, nyolc számot tartalmazó EP a metál szinte minden stíluselemét felvonultatja, nem is rosszul. Az anyag ITT hallgatható meg.

Szóval Foo-rajongók, ha szeretitek a belezős, fűrészelős, hányós poénokat, na meg kíváncsiak vagytok, milyen szerepet kapott a filmben a horror egyik legnagyobb zsenije, John Carpenter, vagy a Slayer gitárosa, Kerry King, irány a Cinema MOM július 21-től. Nem Foo-fanok, ti elég, ha majd streamelitek.

Ajánljuk még

Magyarics Tamás a Polbeatben: Trump kicsit igazított a külkereskedelmi mérlegen, ettől még nem dől össze a világgazdaság

‎Polbeat április 7.
"Donald Trump kiindulópontja az, hogy az Egyesült Államoknak óriási kereskedelmi deficitje halmozódott föl Európával, Kínával, Japánnal és más országokkal, azaz a fő piacokkal szemben, s szeretné ezt lefaragni. Kinyilvánította, hogy túl sokan élősködtek az Egyesült Államokon, és ez tovább nem tűrheti el" - mondta a PestiSrácok Polbeat című műsorában Magyarics Tamás, az ELTE emeritus professzora, a Közszolgálati Egyetem Amerika Kutatóintézetének senior főmunkatársa arra a kérdésre, hogy a büntetővámok kivetése után valóban bekövetkezik-e az armageddon a világpiacon, miként azt a teljes balliberális sajtó vizionálja. A professzor szerint esélyesebb, hogy ezt az amerikai nézőpontból logikus kiigazítást lenyeli, beárazza majd a világpiac.

"Büszke vagyok rá, hogy pályafutásom során nem tettem rosszat egy kollégámnak sem" - A születésnapos Stefka István a Polbeatben

‎Polbeat 2023 június 10.
Rendhagyó Polbeatet szerveztünk Stefka István 80. születésnapjára a Revolution '56 Szabadságharcos Sörözőbe, ahol a PestiSrácok.hu-s csapat mellett Stefka régi barátja és harcostársa, Alexa Károly irodalomtörténész, író, illetve a konzervatív televíziózás nagy, a rendszerváltoztatás utáni - a Horn-Kuncze-kormány által teljesen felszámolt - korszakának két jeles alakja (egyben az ünnepelt akkori munkatársa), Mátyássy Andrea és Dézsy Zoltán is elmondta méltatását, visszaemlékezését. Megszólalt továbbá Stefka István felesége, Naszályi Kornélia és egyik lánya, Stefka Nóra, továbbá Ambrózy Áron, Szabó Gergő és Szalai Szilárd. A Huth Gergely által celebrált rendkívüli adást végül egy fergeteges köszöntés követte, a tortát és a pezsgőt Stefka István kedvenc együttesének, az AC/DC-nek a dübörgésére hozták be a kollégák.

Itt a nagy antifa-széljobb vita a Polbeatben: "Nefelejcs" Gergő vs. Lipták Tamás, csütörtök 18 óra, R56!

‎Polbeat május 29.
Szélsőbal nincs, de igény az volna rá - írta Varga "Nefelejcs" Gergő hét éve a Tett blogon. Nem kellett sokat várnia, hogy a folyamatosan tüzelt antifa csoportok végül radikalizálódjanak, elég csak az Ilaria Salis-féle, 2023-as budapesti terrortámadásra gondolni. Varga "Nefelejcs" Gergő, aki a marxista portál, azaz a Mérce munkatársaként, a Vörös Szittya vlog arcaként és mindenek előtt antifa szervezőként ismert, elfogadta a PestiSrácok felkérését, hogy a másik nagy közéleti szubkultúra, a nemzeti radikálisok emblematikus képviselőjével, Lipták Tamással, a Jobbszélső Telegram csatorna szerkesztőjével, a Magyar Jelen szerzőjével megmérkőzzön a Polbeat nyilvános felvételén, május 29-én, csütörtökön, 18 órától, az R56 Sörözőben. Mérkőzésvezető: Huth Gergely és Kertész Dávid.