A nol.hu értesülése szerint az Európai Csalásellenes Hivatal (OLAF) Jávor Benedeknek, a PM európai parlamenti képviselőjének kérdésére megerősítette, hogy 2015 júniusában lezárta a nyomozást a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) tenderkiírási szabálytalanságaival kapcsolatban.
Mint arról a pestisracok.hu is írt, az OLAF több vizsgálatának eredményeképp több észrevételt tett, amelyek közül az információk a Pro Vital Zrt.-hez és a Homolya Ügyvédi Irodához vezetnek, ezek korábban Homolya Róberthez voltak köthetők. Homolya korábban a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség végrehajtási elnökhelyettese volt, később miniszteri biztosként a Lázár vezette Miniszterelnökségre került a közbeszerzési rendszer kialakításának koordinálását irányítani.
Az OLAF szerint okkal feltételezhető, hogy bűncselekmény történt mintegy 960 millió forint összegű tender kiírása során – a szervezet pénzügyi és jogi ajánlásokat fogalmazott meg az Európai Bizottság és a magyar hatóságok számára.
A nol.hu információi szerint az NFÜ és az OLAF relációjában egyetlen ügyet célszerű vizsgálni. Ebben a konkrét esetben, amelyben a csalás elleni ügynökség még 2012-ben kezdett vizsgálódni, akkor, amikor a Közgépnél is papírokat foglaltak le. Az OLAF emberei olyan uniós támogatásból – a többi közt Székesfehérváron, Abádszalókon, Tiszacsegén és Lébényben – megvalósuló projektek körül vizsgálódtak, amelyekben még a 2010-es elsöprő Fidesz-győzelem előtt hirdettek nyertest, és amelyekben közbeszerzési tanácsadóként vagy annak alvállalkozójaként Homolya Róberthez köthető cégek vettek részt (Homolyát pedig a sajtó rendre Lázár János embereként emlegeti, és a szóban forgó téma kapcsán rendre Lázár vette őt védelmébe a nyilvánosság előtt).
Mint arról a pestisracok.hu korábban írt, az OLAF több Közgéphez köthető személy is az OLAF célkeresztjébe kerülhetett, párhuzamosan a vizsgálatokban, így például értesüléseink szerint az a Schváb Zoltán és Petykó Zoltán, akik a Simicska-birodalomból kerültek kormányzati pozícióba. Petykó és Schváb is a Közgép Zrt.-től ejtőernyőzött, előbbi ugyanis 2007 és 2010 között volt a cég felügyelőbizottsági elnöke, míg utóbbi a Közgép építési igazgatója volt.
A dokumentumok szerint az OLAF 2010 őszén kapott jelzést arról, hogy súlyos szabálytalanságok történhettek Magyarországon, és hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség akkori vezetésében személyi összeférhetetlenség állhat fenn. A vizsgálat konkrétan megnevezte Homolya Róbertet. Az OLAF azóta számos vizsgálatot végzett, és a THOR (2015) 19987 iktatószámú dokumentumban – amelyet már átküldött a magyar illetékeseknek – beigazolódott összeférhetetlenségről számol be.
Ezt akkor a Miniszterelnökség cáfolta, most azonban a nol.hu értesülései szerint az OLAF arról tájékoztatta Jávort, hogy részükről a vizsgálat lezárult, bűncselekmény alapos gyanúját állapította meg, és várják a magyar hatóságok intézkedését.
A nol.hu értesülései szerint Jávor a NAV vezetőjéhez és a Legfőbb Ügyészhez fordul.
Forrás: nol.hu/pestisracok.hu
Fotó: maltastar.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS