Ahogy azt már korábban megírtuk, a világ legnehezebb dolga lehet ellenzéki újságírónak lenni, és erre az állításra ismét ráerősített a 444.hu, akik most éppen azért hőbörögnek, mert nem valósult meg az, aminek a lehetséges megvalósulása miatt hőbörögtek korábban. Ha nem értik, akkor ez csak azt jelentheti, hogy Önök nem ellenzéki újságírók, aminek nagyon örülhetnek. De visszatérve a 444.hu cikkére: a lap csalódottan ír arról, hogy a Volkswagen óriási akkugyárára Kanadában épül meg, nem pedig Közép-Európában, annak ellenére, hogy a régióban nagyon küzdöttek a projektért. És egyébként Kanada JÓ ország, mert nem Orbán Viktor a miniszterelnök, tehát ott nagy siker az akkumulátorgyár; itt, nálunk nem Trudeau a miniszterelnök, tehát itt RÓSZ dolog az akkumulátorgyár. Értik már? Ha nem, akkor nem baj, ez még nem minden.
Ahogy azt a 444.hu írja, Szlovákia, Lengyelország, sőt, Magyarország is szóba került helyszínként, de a lap szerint “a 2020-as évek sorozatos válságai, a koronavírus-járvány, az infláció, a növekvő energiaárak, a háború, majd az amerikai inflációcsökkentő törvénycsomag miatt az európai gazdaság egyre kevésbé tűnik vonzónak”.
A cseheknek jól jött volna a VW akkumulátorgyártó cégének, a PowerCo-nak a befektetése. A Skoda számára a VW leányvállalataként egy közeli gigagyár megkönnyítette volna az elektromos autók gyártását
– tették hozzá.
És akkor álljunk meg itt egy rövid magyarázat erejéig. A kommunista–magyar értelmező kéziszótárat böngészve az ember arra a következtetésre juthat, hogy eszerint más országoknak egy akkumulátorgyár jól jövedelmező, stratégiailag fontos projektet jelent, míg Magyarország esetében szó sincsen gazdasági előnyökről, profitról és munkahelyteremtésről, hiszen az ide tervezett hasonló gyárak csak simán rosszak, mert azok és kész. Ja, és Orbán Viktor.
Ez egyébként ugyanaz a 444.hu, akik nemrég arról írtak, hogy “Rákosi iparpolitikáját idézi az akkumulátorgyárak erőltetése“, az ügy kapcsán pedig egy szakértővel, Győrffy Dóra professzorral, az MTA Közgazdaságtudományi Bizottsága elnökével beszélgettek, aki “az alapos, és részletesen alátámasztott számítások nyomán” azt állította, hogy “nem csupán haszontalan, hanem kifejezetten káros Magyarországot akkumulátorgyártó nagyhatalommá tenni”.
Ugyanebben az írásban kiemelték, hogy az “akkumulátorok gyártásához szükséges nyersanyagok Ausztráliában, Kínában és Kongóban vannak nagy mennyiségben, kisebben pedig Skandináviában. Pont a környékünkön sem lítium, sem grafit, sem pedig kobalt nincs, márpedig főleg ez kell a gyáraknak.” A 444.hu cikke szerint egy ilyen gyárhoz még az energia és a víz is fontos, és Magyarországnak ebből sincs.
Csehországnak ezek szerint van. De legalábbis nem jegyezték meg, hogy a cseheknek sincs, és azt sem tették hozzá, hogy milyen szerencsés Csehország, hogy végül Orbán Viktor nem erőltette végül rájuk ezt az erősen környezetszennyező projektet. Pedig ez a minimum, amit elvártunk volna egy ilyen objektív és átfogó írástól.
De tulajdonképpen mindegy is. Mondanám, hogy meglepődtünk, de valójában nem.
János
2023-11-09 at 15:22
Angie
2023-11-08 at 17:09
Az utolsó mondatba sűrítve minden benne van ❗❗❗
Belefér. 😊
Angie
2023-11-08 at 17:09
Ez úgy van, ha Dobrevék mondják, akkor jó, ha a Zorbán, akkor nem jó!
A zöldítés meg csak addig tart, amíg azt nekünk kell csinálni, liberálisék meg járkálnak szabálytalanul buszsávban, meg parkolnak szabálytalanul, magánrepcsivel és autós konvojjal érkezik egy ember az ENSZ közgyűlésre, meg a tököm tudja hová, osztják az észt, hogy húztak fel 3 zoknit, meg vegyek fel nagykabátot, de ne fűtsek, hetente fürödjek,amúgy meg dolgozzak jó sokat, hogy nekik legyen mit eltapsolni.
Na meg az anyjuk pi..áját!
A Nagy Testvér figyel téged
2023-11-06 at 17:34
Vagyis akkor Kanada, egy összeszerelő ország, egy összeszerelő gyarmat! És az USA is egy összeszerelő gyarmat, mert sok Európai cég, oda települt! 🤣🤣🤣🤣🤣
x³👀
2023-11-06 at 15:39
A képlet egyszerü nyugati igények-bérek-nyugdijak a munka meg takarodj !
Csak azt nem tudom, hogy a Dk,s tahóknak parasztoknak a Dobravertné melyik EU-minimálbért
igéri a többí 26-EU ország különböző minálmalbér-rendszeréből ??
26-ból lehet válogatni -:))
Logikus
2023-11-06 at 15:08
Hát ilyen ez a balib szakma, de én sokkal inkább azon csodálkozok, hogy h tudnak tükörbe nézni…
huda
2023-11-06 at 14:40
A balfoslibsibuziainknak ki van adva ,a hergelés uszítás , bazeg.. ezért kapják a dollár euró font milliókat ,hogy a jelenlegi kormányt szabotálják lejárassák ,és az itteni embereket agymossák, ha visszanézünk minden beruházásba belekötöttek ami bezzeg nyugaton jó ,az orbán keleten nem jó !!
VB
2023-11-06 at 14:19
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-11-06 at 12:37
Egyetértünk.Ezért mondtam, hogy az senkit nem zavart, hogy anno a Perion ott ment Budapest közepén…s akkor sorolhatnék még jó párat.
A “zöldek” szerint ide nem kell semmi olyan beruházás, ami az ő zöld fas*águkat támogatja/épül rá (ebből látszik, hogy kamu az egész zöldülés is), de bezzegnémetországban és bezzegmindenholmáshol sokkal jobb, ha van akku gyár. Ide semmi nem kell, ami előreviszi az országot vagy munkát ad az embernek. Aztán lehessen nyavalyogni, hogy munkanélküliség, oktatásegészségügykorrupcijó! A Zorbán, ZORRRBÁNN!
Ungarn über alles !
2023-11-06 at 12:57
áthidaló megoldásaim:
1/ mindegyik autó mellé odarendelni örök készenléti jelleggel, egy kurblis ellenzéki állatot !
2/ ráérő idejükben meg a kormánypárti emberek végbél-nyalását szaporázzák !
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-11-06 at 12:37
Tisztelt VB! A jászberényi vállalat jelenleg évi egymilliónál is több darab hagyományos ólom-ólomoxid-kénsav indítóakkumulátort gyárt. Az ólom és vegyületei is nagyon rossz megítélés alá esnek mind egészségügyi, mind környezetvédelmi szempontból. Mondjuk a kénsav se húsvéti locsolkodásra szolgál, annak előállítása is kirívóan veszélyes a környezetre. No de ennél az akkumulátornál jobb jelenleg nincs tömegtermelésben, az egész világon szükséges ahhoz, hogy ne megtolással vagy kurblizással röffenjen be a belső égésű motor. Tehát hasznos és ésszerű a gyártása, természetesen a szükséges óvintézkedések betartása ellett. A büfészakos muciológusoknak ezt nem kell tudniuk, számukra ki van adva, hogy a lítium-ion akkumulátort kell gyalázni, persze csak akkor, ha a Zorbánnak ez a termék kell, mert a német, francia, svéd, brit, amcsi, portugál, spanyol, szlovák az szuper, még akkor is, ha azok kínai (S-VOLT, CATL, GOTION, ENVISION stb.) beruházások.
VB
2023-11-06 at 12:12
Sehol sem problémás az akkugyár, csak itthon. Az sem volt gond, hogy 100+ évig állt a Perion akkumulátorgyár a Váci út közepén. Az sem volt baj, pedig ott még a hagyományos ólom/savas akksikat gyártották, ami nem kifejezetten veszélytelen vagy zöld.