A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ügyfélélmény- és elemzési menedzsere (merthogy ilyen is van), nevezetesen Kimmer Diána megcsinálta az első – hiánypótló – gender alapú felmérést, amelyből kiderült, hogy a nők körében népszerűbb a tömegközlekedési eszközök használata és a gyaloglás, mint a férfiak körében, akik inkább az autót és a biciklit preferálják. A tanulmány szerzője úgy véli, ennek oka, hogy a férfiakat már gyerekkoruk óta ösztönzik a jogosítvány megszerzésére, ezért feléjük azzal a kommunikációval kell közelíteni, hogy nem ciki a troli, a busz és a villamos. Az én tapasztalatom viszont egészen más a BKK járataival kapcsolatban, ugyanis egy rövid próbálkozás után azért nyergeltem vissza az autóra, mert egyrészt komoly közegészségügyi problémákat tapasztaltam, továbbá a parkolóóra ketyegését még mindig jobbnak találom, mint a teljes pénztárcám meglovasítását, és bár már felnőttem, most sem szívlelem a szatírokat, dörgölőzőket, ahogyan a kábítószer hatása alatt hiányos öltözetben lévő utastársakat sem. A bicikli pedig a főváros utcáin – fogalmazzunk diplomatikusan – a nagyon bátrak sportja.
Ki gondolta volna, hogy abban a világban, ahol már nem egyértelmű, hogy ki számít nőnek és ki férfinak, egy baloldali városvezető alatt dolgozó menedzser fog tanulmányt írni a férfiak és nők utazási szokásairól. Mindenesetre remélem, hogy a balliberális oldal felhördül az effajta kirekesztésen, de nézzük, mit sikerült megállapítani.
A felmérés szerint a nők körében népszerűbb a tömegközlekedési eszközök használata, ugyanis 48 százalékuk utazik velük, amíg a férfiak csupán 39 százaléka választja a BKK-járműveket. A tanulmányt készítő Kimmer szerint ez a hagyományos nemi szerepekre vezethető vissza, továbbá úgy véli, hogy a férfiakat már gyerekkoruk óta jobban ösztönzik arra, hogy jogosítványt szerezzenek. Az én empirikus kutatásaim viszont mást mutatnak. Eszerint a mai férfiak már nem fektetnek akkora hangsúlyt a jogosítvány megszerzésére, mint elődeik. A korábbi években az érettségi letétele alatt vagy után egy fiatal férfi, amint tehette, rohant az autósiskolába, de ma már ez nem olyan fontos.
Itt megjegyzik azt is, hogy a kutatás eredményeként rájöttek, hogy a két nem felé más kommunikációval kell közelíteni, a férfiaknak ugyanis azt kell elültetni a fejükben, hogy a busz, troli és a villamos nem ciki. Szerintem viszont nem gondolják azt, hogy ciki, csak ha tehetik, inkább az autóba szállnak vagy jobb híján biciklire pattannak. Annak pedig, hogy miért inkább a férfiak bicikliznek, több oka is lehet: egyfelől merésznek kell lenni ahhoz, hogy valaki a fővárosban bringázzon, hiszen a biciklisávok csak fel lettek festve, ez pedig nem éppen életbiztosítás, ami riasztóan hat. Köztudott, hogy az autók után a kerékpárosok okozzák a legtöbb balesetet. Másrészt a tekerés izzadással jár, a dolgozó nők pedig nem biztos, hogy új sminket akarnak feldobni, amikor beérnek a munkahelyre, vagy a retiküljükbe dobnak egy másik blúzt, ami aztán úgy néz ki rajtuk, mintha a kutya szájából húzták volna ki. Továbbá a magassarkú sem éppen biciklikompatibilis lábbeli, ahogyan a szoknya sem a legalkalmasabb outfit erre a célra. A férfiak e tekintetben szerencsésebb helyzetben vannak, könnyebben megugorják ezeket az akadályokat.
A nők valószínűleg inkább ezért használják a BKK-t, ha már az autót nem éri meg Budapesten használni. Ezzel kapcsolatban fontosnak tartom megjegyezni, hogy jómagam is nemrég úgy döntöttem, hogy leteszem a kocsimat és tömegközlekedem, aminek az egyik oka az volt, hogy újabb fizetős zónákat alakítottak ki a kerületvezetők, így az utolsó ingyenes részek is megszűntek, továbbá nagyot nőttek a parkolási tarifák. Ennek ellenére rövid BKK-s “karrierem” után úgy döntöttem, visszaülök az autóba és inkább fizetek. Az ok nagyon egyszerű: amellett, hogy kihasználatlanul áll a kertben az autóm, a tömegközlekedés nem azt az “élményt” nyújtja számomra, amit elképzeltem. Itt nemcsak egy egyszerű A pontból B pontba jutásról van szó. Annál ez sokkal több…
Szatírok, lopás, bekakilt, ittas utasok, agresszió, igazságtalan elszámoltatás
Talán mindenki ismeri azt a mondást, hogy
ha nem megy a kupleráj, akkor nem a bútorokat kell lecserélni, hanem a…
Nos, nekem sem feltétlenül a BKK-járművekkel van gondom – egyes új darabok kifejezetten elnyerték a tetszésemet, szívesen utaztam velük. Voltak azonban olyanok, amik már kiállták az idők próbáját és sajnos az ezzel járó mocskot is viselték magukon. Csepelen például emberi ürülék kacsintott vissza az utasokra, a vizeletfoltok és hányásmaradványok pedig a mindennapok részei.
Az, hogy ez undorító, egy dolog, de közegészségügyileg is problémás. Akik viszont ezt teszik, zavartalanul utazhatnak, nem gátolja meg őket senki, hogy felszálljanak orrfacsaró bűzzel, kannás borral a kezükben. Ami pedig igazán bicskanyitogató, hogy ha az ellenőr felszáll a járatra, tőlük biztosan nem kér jegyet, bérletet, de le sem szállítja őket, egyszerűen elfordítja a fejét. Viszont, ha én sem mutatnám meg a jegyem, már intézkedés alá vonna. Hogy miért? Ezt tőlük kellene megkérdezni.
Probléma továbbá a lopás – a 4-es–6-os villamosok járatain a zsebesek már-már a magyar hagyományok részévé váltak, ahogyan a szatírok is. Ezen a felvételen éppen egy alvó embert lop meg a vele szemben ülő – de ne legyenek kételyeink: ezt az ébren lévőkkel is gond nélkül megteszik.
Ha pedig olyan szerencsések vagyunk, hogy éppen kevesen utaznak a villamoson, buszon, jól gondoljuk meg, hogy biztosan le akarunk-e ülni, ugyanis nem tudhatjuk, hogy kik és mit csináltak az ülésen előttünk.
Ha pedig rejtélyeket akarunk megfejteni munkába menet, arra is jó a BKK, hiszen többeket elgondolkodtatott már, hogy ez a fiatalember miért alsónadrágban utazik a villamoson.
Mindezek fényében én inkább úgy döntöttem, fizetek napi több ezer forintot azért, hogy fizikai és lelki biztonságban, az egészségemet megőrizve közlekedhessek a munkahelyem és az otthonom között, ahelyett, hogy 9500 forintért kitegyem magam annak, hogy zaklassanak, meglopjanak, megfertőzzenek. Lehet azzal kampányolni, hogy a BKK olcsó, de sajnos olyan is. Ezen pedig lehetne változtatni néhány szigorú szabály bevezetésével, ami MINDENKIRE és nemcsak a konszolidált utasokra vonatkozik.
Vezetőkép: Blikk
Kéri András
2023-06-26 at 07:43
Kedves Zita!
Először is szeretném megköszönni a rengeteg munkádat, amit folyamatosan végzel!
Nagyon jól sikerült a cikk, aminek témája engem ugyan ceglédi lakosként közvetlenül nem érint (csak amikor nagy ritkán Budapesten járok), ettől függetlenül azért mégis szeretném megosztani a véleményemet veled és persze minden kedves olvasóval!
Egyszerűen felháborító, hogy némelyik utas mit meg nem enged magának!!! 🤬🤬🤬
De ugyanakkor azt is vérlázítónak tartom, hogy ezt minden BKK-s dolgozó (a járművezetőktől az ellenőrökig), de a városvezetésről ne is beszéljünk, hiszen ők is simán végignézik, és mindenki szó nélkül hagyja az egészet (amit szerintem így nyugodtan nevezhetünk az ehhez való asszisztálásnak)!
Ezzel az a legnagyobb probléma, hogy akik ezeket a megbotránkoztató (és rengeteg esetben gyomorforgató) dolgokat művelik, a bárminemű intézkedés hiánya miatt simán azt gondolhatják (és szerintem gondolják is), hogy ezt nap mint nap, bármikor el lehet játszani, hiszen úgysem lesz semmiféle következménye! 😡😡😡
Van aki szerint ez normális (már KariGerin, a csatlósain, és a BKK-s dolgozókon kívül!)???
Karácsony.sk
2023-06-25 at 18:29
A II. hazaáruló butaPest első számú embere csak erre képes?
Budapest ébredj föl és hajtsátok el a tanácsköztársasági leninfiúkat s lányokat, mert megölik Budapestet!
Szlovákiából…..
Orientál
2023-06-22 at 14:26
Sajnos a balliberális zöld Karácsony által vezetett fővárost annyira lenullázták a fővárost hogy a hajléktalanok ellátásukat sem hajtatják végre.
polizza
2023-06-22 at 10:43
– évi 70ezer építményadóba kerül pl. Bp-en, Budán a Hegyvidéken a saját telken, a saját pénzen felépített
garázs. Közben ha el kell menni az Önkormányzathoz, Kormányhivatalhoz ügyet intézni, vagy a kerület központjába vásárolni, akkor a parkolás 600Ft/óra, ha találni parkolóhelyet a közelben.
Közben aki parkolózónában lakik, az -tán még most is-
2000ft/év összegért foglalja a helyet ugyanott.
( régen az egész kerületben ingyen parkolt, egy idő óta csak a lakhelye zónájában)
Lehet egész héten el sem mozdul.
Tudom, nem mindenütt van így, a kapzsi globaloballibsi vezetésű kerületekben irdatlan összegeket akarnak az utcai éves parkolásért is.
Annyi körül, mint ami a garázstulaj a sajátjáért kifizet, miközben nem vesz igénybe közterületet.
A belvárosban sok foghíjtelkekre parkolóházakat kellett volna építeni és állandó parkolásra mindenki vásároljon, vagy béreljen.
Ha egy garázstulajnak is fizetni kell tízezreket, úgy lenne igazságos. Akkor lenne jobban elég szabad hely az utcákon az élethez, jövés-menéshez.
– kellenek a P+R ingyenes – vagy szó szerint filléres!- parkolók. Most szüntetik meg.
– Egyszerűen abnormális dolog, hogy teljesen megtiltják területeken a nem ott lakók parkolását. És ha mennének cuccokkal- ellátmánnyal- az öreg szülőhöz, nagyszülőhöz, aki ott lakik? Munka után jövet-menet! Megakadályozva. Véggiggondolta ezt valaki?
– A hosszú járatokat nem szabad megint szétszabdalni. Egyrészt mert az átszállások mindig időbe telnek, gyaloglásba, ázásba, fázásba, izzadásba, napszúrásba.
Akinek nincs bérlete, többszörös költségbe.
– a régi időkhöz képest nemcsak mocskosabbak a járművek, hanem életveszélyesek is. Tuti, hogy nemcsak a kor miatt megy tönkre napokra a gerincem, ha BKV-ra kell szállnom.
– A parkolási díjak emelése és a zónák kiterjesztése pl eü-i intézmények környékén egyszerűen szemétség.
Az öregedő eddig elment pl a Jánosba/Kútvölgyi Szakrendelőbe és letette a kocsit. De ma már gyaloglási távolságig mindenütt fizetős és komolyan megemelt tarifás. Így most valahol a zónán kívül le kell tenni a kocsit, várni az arrafelé leggyakrabban 10 percenként járó buszra és vissza ugyanaz.
Közben a parkoló az épület előtt üres.
Élete legnagyobb öröme a fővárosi vezetésnek ez legyen! Soha ne legyen nagyobb, szebb örömük.
– Az Apor V. téren – ami átszállóhely – 18 óráig volt fizetős. Most 22 óráig és max 3 órát szabad parkolni. Régen estére a belvárosba menve ott le lehett parkolni, átszállni a 105-ös buszra. Nem jár gyakran, akkortájt 20 percenként. De az ember befizetett 18óráig és elment a busszal.
Most ez a lehetőség teljesen megszűnt, még azok számára is, akik tudják és hajlandók a 600Ft/óra parkolási díjat megfizetni. Sínház, koncert, Operaház stb esetén ugyanis nem fér bele a 19-22 óra között engedélyezett parkolásba. És tuti, hogy 21:59-kor körbejárnak a parkolóőrök büntetni.
Így valahol jó messze -mert a környék is ua a parkolási körzet- a kis gidres-gödrös utcákban lehet hagyni a kocsit, aztán 11 körül ott botorkálni.
Holott 18 óra körül mindig volt az Apor téren már szabad hely.
Igaz, mostanában egész nap, csak szabad helyek vannak. Jobbára tiszta üres az egész parkoló, néhány, gondolom ott lakói engedélyes kocsi ácsorog ott. Háááát ebből rettentő nagy bevétele lesz a kapzsik társaságának. Mintha kifejezetten csak rosszakat akarnának az embereknek, még tán a pénzbeszedési őrületük sem számít ilyenkor.
Kiüldözni az autókat? OK! De akkor kiket fognak fejni????? Nem lesz sem gk-adó, sem parkolópénz, igaz, az üresen ácsorgó garázsok tulajait lehet továbbra is fejni. Mert sokan lebontani sem tudják, hisz a lakásuk/házuk alatt van. De ha nem, majd nem kapnak rá engedélyt, hogy ne tudjanak a fejéstől megszabadulni.
futóbolond
2023-06-22 at 07:55
kedves zita. esetleg vállalhatna ellenőri munkát az ún. “újságírás” helyett, hogy személyes tapasztalatokkal szolgáljon, miért kérik el a polgártól a jegyet és miért nem a “balhés” alakoktól…
pm
2023-06-22 at 07:48
Azért ilyenek az állapotok mert megengedik. Anno még demszky idején a csövesek passzust kaptak az ingyen bkv használatra, én meg fizethettem meglehetősen alacsony fizum kb 10% át azért hogy bejárhassak dolgozni. Úgy tűnik ez még ma is így van. Miért is? egy munkanélküli csöves nem ráér gyalog menni bárhova is ?
Ami a többit illeti: kéne a bkv nak is egy “TEK” a sofőr beszól, jönnek a biztonságiak és lekapják a renitenst.
Rengeteg nő fél a vezetéstől, és az azzal járó felelősségtől. De jó részük, ha kormányt kap a kezébe nagyon évezi.
proton
2023-06-22 at 07:31
A cél a normális emberek kínzása.
A deviáns véglények az új “jóelvtárs” mert szétroncsolja a társadalmi együttélést.
Elvonni a forrást, lepusztítani mindent! Ez a kommunista jelszó.
Az elvont összeget el lehet lopni!
Nem a kormány sanyargatja a fővárost, hanem a főváros sanyargatja a budapestieket!
De a nyafogás hárítás ezerrel megy.
Tarlós alatt megtiltották a közterületen életvitelszerű tartózkodást. Ez a tömegközlekedési eszközökre is vonatkozott.
A nem tiszta ruházatúakat leszállították róla. A normális utasok érdekében.
Ma ez nincs!
Budapestiek! Hajrá! Szavazzatok csak Karácsonyra és bandájára. Majd a végén járhattok mindenhova gyalog.
Legalább zöldek lesztek.
De hát olyan nagyszerű ez a fŐpolgármester! Hát hiszen magas és sovány! Az hogy egy f+szfej az nem baj.
ViAM
2023-06-22 at 05:40
Hasonlóképpen jártam el már a ’90-es években. Átültem inkább a kocsimba. Ugyanis a tömegközlekedési eszközökön hiába cserélték át az üléshuzatokat állítólag szennytaszító anyagúra, az ember tízszer meggondolta, leüljön-e vagy állva fogódzkodjék a borzalmas szagú kapaszkodókba.
Akkor még a szípózás volt “divatban”, a használók még megkérték az utasokat, hogy fáradjanak át avagy takarodjanak másik kocsiba, mert pillanatokon belül akkora bűz lesz, ami a nem használók számára elviselhetetlen. A többség leszállt, várva a következő járatra, mintha azon nem ismétlődhetne meg az eset.
Az akkori “friss” hajléktalanok dolgai mára fokozódtak, egyik ellenőr ismerősöm szinte hihetetlen, naponta ismétlődő esetekről számol be, amit alátámasztanak a médiában is látható videofelvételek.
Borzalmasok az elkövetők, de rosszabb, hogy a többség ezt eltűri.
huda
2023-06-22 at 03:38
Yoggi
Ja ja ja ..szembesültök a saját szarotokkal ,a valóság pofán baszott benneteket amit ha beledöglötök se tudtok kimagyarázni,lehet voltak 2019 elött is hasonló jelenetek de ez ami most van az maga az armageddon .
A dkgyurcsányseggnyaló hereszopógergőnek ez így pont jó ,támadják a kormányt ezerrel ha szar van a buszon az is orbán hibálya
buzizászló ,buzulás az utcákon ,szemét,hugy ,szar ,orfacsaró bűz,méhlegelők ezek vagytok ti liberális foshalmok!!!!!!!!!!!!!!!!!
Theo
2023-06-22 at 00:36
Sajnos újra szét kell szabdalni a hosszú jaratokat, hogy ezek a veglenyek ne tudjanak beköltözni.
Kell megint a kalauz, aki ellenőrzi a jegyeket és RENDET TART. A plüss üléseket ki kell cserélni vmi lukacsos muanyagra, amit minden éjjel könnyen ki lehet fertőtleníteni.
Nem olyan komplikált dolgok ezek, csak gondolni kell rá!!!
moliere
2023-06-22 at 00:26
Összességében: a BKV sűrű hálózat, olcsó, a járatok többsége nem túlzsúfolt, de sajnos a nagyon fontos járatok naponta kétszer azok, a közlekedés valójában olcsó a BKV-n, és elég sűrűn járnak a fontosabb járművek. Sajnos tényleg sok a tróger, csöves, néha erőszakos, és legfőképpen viselkedni nem tudó buta utas (csomagok kezelése, szétpakolás ülésekre, hangoskodás, szemetelés, és csöveskedés). Ez ügyben nem tesz senki semmit (szinte). Néha maga a sofőr a segg, de általában jó fejek. Ha valaki a belső kerületekben él (lakik és dolgozik), nem is kell kocsi szerintem. Sőt, lehet pampogni, de szerintem túl olcsó a parkolás. Pont hogy ki kéne irtani az t a szokást, hogy a 8-9-10. kerületi “honpolgár” kocsival megy a családjával a városligeti eseményre. Talán tényleg olcsó a benzin és a parkolás…
moliere
2023-06-22 at 00:16
Nem vagyok egy kákán is csomót kereső kritikus, pláne nem egy yoggi szintű ökör. De bocs, itt élek, és egyrészt 20 éve ilyen az egész, a hosszú villamosjáratokon bizonyos emberek LAKNAK, pl 1-es, és senki semmit nem tesz, ciklusfüggetlenül.
Másrészt nekem annak idején mindegy volt, hogy ki a főpolgármester, amikor az 1-es villamos egy szakasza kvázi életveszélyes volt a narkósok miatt (kb. Népstadion-Népliget), ugyanis az, hogy több, mint két évig a kormányzat rendészeti és közigazgatási csúcs-felsőoktatási központja és a TEK, valamint honvédségi ingatlanok között húzódó Hős utcában sem tudott rendet tenni e néhány szervezet illetékese, hanem ahhoz botrányok, majdnem emberhalálok, erőszakos támadások kellettek, hogy mára valamelyest a kép megváltozzon, az ez ügyben nem a BKV vagy a Mamlasz felelőssége (kanyálcsony gejlgejl a gyengébbek kedvéért), hanem a hálón inneni térfélen pattog(ott) a labda. Persze igaz, hogy a Mamlasz telepítette be a belvárosi, Duna-parti, körúti részekre a hajléktalanokat, és ő mondta azt is, hogy a hajléktalan probléma nem rendészeti kérdés, amire válaszul Pintér bmin Úr is húzott egy felelős döntést: levette a pórázt a legalja sittes narkós söpredékről, akik tavalyelőtt elleptek néhány nem kizárólag proli átszállási pontot, aluljárót (Etele, Örs, Blaha, Ferencziek, Kálvin, Nyugati stb.), hogy a mi bőrünkön bebizonyíthassa, hogy igenis neki van igaza, nem annak a Mamlasz fasznak, akiről ezt mi amúgy is tudtuk, aki meg nem így néz rá, az meg semmivel sem fejleszthető (hülye egybites picsa, akár fiú akár lány). De köszi Belügy úr! Köszi Honvéd úr! Köszi TEK úr! Felejthetetlen és megfizethetetlen élmény volt! Mamlaszkának meg nőjön fasz a pcsa szájára!
Cserba Flóra
2023-06-22 at 00:10
Szerintem a nők nem “szerelemből” választják inkább a tömegközlekedést, hanem azért, mert a családok többségében egy autó van. A férfiak munkája “fontosabb”, általában a magasabb keresetük miatt “értékesebb”, tehát őket illeti meg a kiváltság, a nagyobb kényelem. Ha kevésbé akarok rosszmájú lenni, akkor azt mondom, hogy az ő foglalkozásuk űzéséhez általában többször szükséges súlyosabb munkaeszközök, nyersanyagok stb. szállítása.
moliere
2023-06-22 at 00:06
Az embert el kell fogadni. De az állatot?
Egy kollégám jogos észrevételét tolmácsolnám, ciklusfüggetlenül, de már a covid előttről származik, viszont az különös hangsúlyt adott a véleménynek, kérdésnek.
MIÉRT KELL ERŐLTETNI A TEXTILBEVONATÚ ÜLÉSEKET? HA AZ “UTAS” BESZA/BEHU JELLEGŰ “SZEMÉLY”, CSAK KÖNNYEBB LENNE UTÁNA FERTŐTLENÍTENI! TKP. MÉG MAGA AZ UTAS UTÓDJA IS EL TUDJA VÉGEZNI AZ EGYSZERŰ BEAVATKOZÁST, HA TÚL KÉNYES (KÉPZETT, NORMÁLIS) AZ ÍZLÉSE: FERTŐTLENÍTŐ+KENDŐ ÉS MÁR LE IS ÜLHET A MŰANYAGRA. DE ÍGY!!!???!!! A MÚLTKOR SIKERÜLT EGY ÖSSZEHUGYOZOTT ÜLÉSRE ÜLNÖM. SZERENCSÉRE MÁR HAZAFELÉ MENTEM ÉS NEM MUNKÁBA, PL. ÖLTÖNYBEN. DE EGYBŐL MEHETETT A 95°-OS PROGRAMBA MINDEN, ÉN MEG A ZUHANY ALÁ FERTŐTLENEDNI. NEM VOLT VICCES. CSAK MERT VALAKI, AKI DÖNTÉST HOZOTT, DE VALÓSZÍNŰLEG SOSEM KÖZLEKEDETT FELNŐTT VEZETŐKÉNT BKV-VAL, REMEK DOLOGNAK TARTJA A MŰPLÜSS SZIVACSOS SZART, HUGYOT.
Tamás
2023-06-21 at 21:43
Én használom a BKV-t, bár nem ezeken a viszonylatokon. Ilyen durva dolgokat nem láttam. Ami igen, az a 2019 óta elszabadított hajlékonyak miatt volt.
Ami viszont kimondottan zavar, az a láthatóan életvitelszerűen Pesten élő külföldiek magas száma – az álkandó idegen nyelvű beszéd.
Lila
2023-06-21 at 21:07
Yoggi, 2019 előtt nem így volt. Erőltesd meg egy kicsit az emlékezetedet.
Orientál
2023-06-21 at 21:01
Sajnos a balliberális zöld Karácsonyék egyre inkább lezüllesztik a tömegközlekedést az által is hogy a hajléktalanokat igyekeznek nem elszállásolni és tisztálkodásra mosásra … késztetni a hajléktalanokat.
csakafidesz
2023-06-21 at 20:55
Jogos, de nézzük a valóságot egy nyugdíjas szemével. Évtizedek óta vezetek, de:
Van egy gerinchálózat a metrón, villamosok útvonalán. Ha ennek közelében van dolgom gyorsabb, kényelmesebb a BKV, és 65 év felett ingyenes is. Másfelöl, ha olyan helyen van dolgom, ahová sokat kellene átszállni, járműre várakozni, nos kocsival megyek. Elvileg kivisz a metró Újpestre, de valószínűleg nem a végállomásnál lesz dolgom. Szóval a hibrid módszer a megfelelő. Sokat jelent még a csomag léte, vagy az időjárás. Zuhogó esőben inkább kocsival megyek, mert lehet, hogy sokáig nem jön a villamos. A dugók kikerülése egy másik dolog. A parkolás sem díj, hanem hely kérdése. Hiába van fölösen többszáz forintod, ha nincsen hely. Csomagért mentem a Garay tér környékére. Elvileg oda lehet jutni trollival is, de kocsival mentem. A harmadik kör után találtam parkolóhelyet.
PG
2023-06-21 at 20:32
Jogos a felsorolás. Igaz, korábban is előfordult de akkoriban azért intézkedtek az ellenőrök, ha meglátták, vagy rendőrt hívtak. Különben egy nagy tévedés, hogy azért magas a parkolási díj, meg azért b@sztatják az autósokat, hogy járjanak tömegközlekedéssel. Azért piszkálják őket, hogy minél több pénzt legombolhassanak róluk. Különben a város vezetői tesznek rá, hogy mekkora kosz van a járműveken és mit gondolnak az utasok.
Nálunk ha valaki tisztességes, akkor kivívja a link emberek ellenszenvét. Ha mondjuk valaki nem issza és nem kártyázza el a fizetését, hanem összegyűjt egy autóra valót és vesz magának meg a családjának egy autót, akkor kiteszi magát egyúttal az irigykedő gyűlöletnek is. “A rohadt autósa! “Úgy kell neki, fizessen”! “Ha autóra tellett neki, akkor fizessen nekünk is” stb. Sajnos ebben a felfogásban utazik a jelenlegi fővárosi vezetőség is.
Hiába kérem, ez egy baksis ország. Nálunk minden utcasarkon kér valaki valamilyen oknál fogva pénzt. Mindig tartja valaki a markát. Erre jó célpontnak tűnnek az autósok, mivel akár mondvacsinált okokkal is fel lehet jelenteni, meg lehet büntetni……
Yoggi
2023-06-21 at 19:50
Teljesen jogos felsorolás.
A blogger azt felejti el megjegyezni a végén, hogy ez bizony 2019 előtt is így volt.
bl
2023-06-21 at 19:21
A bináris felmérések kirekesztőek. Csak a széles spektrumú, a szivárvány minden színére kiterjedő felméréseket lehet elfogadni. Hehehe.