A Helyi Hírhozó elnevezésű dunakeszi újságban olvashattak a helyiek arról a kampány során, hogy micsoda tervei vannak a Párbeszéd politikusának, Dorosz Dávidnak a jövővel kapcsolatban Dunakeszin. A lapot gyártó céget azonban a dunaújvárosiak finanszírozzák, ugyanis az ottani önkormányzat 2020-ban egymilliárd forintos megbízást adott a kiadványt készítő cégnek.
Karácsony Gergely embere, Dorosz Dávid az országgyűlési választásokon Dunakeszin indult a fideszes jelölt, Tuzson Bence ellen, de a kampányára nem voltak vevők a helyiek, ezért hatalmasat bukott. Dorosz kampányát a többi között a Helyi Hírhozó segítette, ami a baloldali előválasztás idején hat számban is megjelent, de az országgyűlési választások idején csak egy számra futotta. Úgy tűnik elszámolták a fiúk magukat és azt gondolták így is befutók lehetnek.
A kiadványt bogarászva azonban kiderült, hogy a lap felelős kiadója a DS Média Kft. , amely az ellenzéki vezetésű Dunaújvárosban 2020-ban egymilliárd forint értékben kapott megbízásokat az önkormányzat helyi médiafelületeinek működtetésére. A kampányújság főszerkesztője pedig Varga Richárd, akit – amellett, hogy a cég egyik vezetője – már a 2019-es ellenzéki hatalomátvétel után igazgatósági tagsággal „kínáltak meg” a dunaújvárosi önkormányzat vagyonkezelő cégében.
A cég felügyelőbizottságának tagja Szabó Zsolt (Párbeszéd), Dunaújváros alpolgármestere is, aki a kampányban személyesen is részt vett, fórumozott Dorosz Dávidékkal Gödön is. A Magyar Nemzet kereste Szabó Zsoltot, hogy ismeri-e Varga Richárdot – hiszen a DS Média Kft. semmilyen felületen nem tüntette fel, hogy foglalkozna Dunaújvároson kívüli ügyekkel, a kampányban azonban mégis feltűnt a Pest megyei Dunakeszin és környékén –, azonban megkeresésünkre azt válaszolta, hogy a dunaújvárosi önkormányzat sajtófőnökét keressük meg.
Utóbbi viszont a Magyar Nemzet lapzártájáig nem válaszolt kérdéseinkre, így arra sem, hogy van-e kapcsolat az önkormányzati felületek és Dorosz Dávid kampánykiadványai között.
Az mindenesetre említésre érdemes, hogy a Helyi Hírhozó Facebook-oldalán csaknem másfél millió forintért adtak fel hirdetést.
Forrás: Magyar Nemzet, fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS