Egyre több kihívásra kell a huszonegyedik századi felsőoktatásban reagálni. A generációk közötti szakadék számos megoldandó problémát sorakoztat fel, melyek közül rögtön az első a modern technikai eszközök használata – hangzott el a Felsőoktatás a 21. században – új kihívások, régi reflexek című szakmai konferencián Veszprémben, a Pannon Egyetemen. Az intézmény a Multidiszciplináris Kiválósági Kutatóközpontja többek között olyan problémákra is keresi a megoldást, mint a felsőoktatás új kihívásinak való megfelelés. Ebben a körben került sor ezen konferenciára is. Az eseményről a vehir.hu veszprémi hírportál számolt be.
A portál tudósítása szerint az egyik központi téma volt a tanulók felkészültségének tendenciája, melyre a technika fejlődése jelentősen befolyásol. A technikai kihívások között az egyik legaktuálisabb a mesterséges intelligencia, kifejezetten a ChatGPT, amit a hallgatók már beadandóik elkészítéséhez is gyakorta hívnak segítségül.
Csapó Benő neveléstudományi kutató arról beszélt, hogy több felsőoktatást érintő probléma a rendszerváltás után maradt megoldatlanul. A gyökerek szerinte messzebbre nyúlnak vissza, az eredmény pedig az, hogy a tanulók egyre felkészületlenebbek.
Csapó Benő néhány jellegzetes példát is kiemelt, szemléltetve, milyen mélyen gyökerezik a felsőoktatás problematikája, mind szerkezetileg, mind financiálisan. A gyors változásokhoz csak lassú alkalmazkodás társul, ha egyáltalán társul. Csapó a kazah felsőoktatási rendszert mint pozitív példát hozta fel, ahogy Amerikát is, ahol a tanulók motiváltak, nem úgy, mint a hazánkban, ahol jelenléti ívet kell vezetni, hogy a tanulók egyáltalán bejárjanak az órákra. Mindez persze Csapó szerint oda is visszavezethető, hogy túl könnyű a bejutás a felsőoktatási intézményekbe – írja a vehir.hu.
A nap további részében Weiszburg Tamás, Fogarassyné Vathy Ágnes, Komáromi Sándor, Horváth Krisztián, Sasné Grósz Annamária, Sulyok Márta Judit, Bántay László és Urbán Katalin adtak elő. A nap folyamán lehetőség volt reflektálni egymás meglátásaira. A rendezvény a Pannon Egyetem Multidiszciplináris Kiválósági Kutatóközpontja által valósult meg.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS