Számottevően nőtt a tervezett kollégiumok területe a Diákváros beruházásban. A diákszállások 17,6 hektáron épülhetnek meg, és több mint tízezer hallgató számára biztosítanának modern elhelyezést – írta kedden a Világgazdaság a kormány honlapjára feltöltött, az Innovációs és Technológiai Minisztérium, illetve Palkovics László miniszter, egyben a Budapest Diákváros megvalósításáért felelős kormánybiztos által jegyzett prezentációja alapján.
A korábbi elképzelések szerint a kollégiumokra a közösségi terekkel együtt 16,2 hektár jutott volna, a módosított koncepció a Fudan Egyetemet és a közösségi tereket együttesen 22,2 hektáron alakítaná ki. A változás annak az eredménye, hogy a kollégiumok és a Fudan Egyetem helyet cseréltek egymással a Déli városkapu projektben.
Forrás: MTI; Fotó: MTVA/Bizományosi/Róka László
Facebook hozzászólás
TalEle
2021-05-25 at 18:50
Ha Debrecen jó a Massachusetts Institute of Technology (MIT)-nak, amely a világ első műszaki egyeteme, akkor jó lesz a Fudannak is! (Karácsony meg építse fel a “Diákvárost” ahogy tudja…)
Andromeda
2021-05-25 at 18:15
Nemzetivel is egyet értek. Már önmagában a diákváros mint olyan is szerintem értelmetlen, sőt káros. Az is egyfajta gettó!!!! Akkor idősek már be sem tehetik a lábukat abba a városrészbe???? És talán már a 40-esek sem??????? Mi értelme van egy városnegyednek, amely kizárólag egy bizonyos rétegnek van??????
Andromeda
2021-05-25 at 17:37
Én, mint Fidesz-szavazó is elhibázottnak tartom a Fudan-ügyet. Először, is, miért akarja a Fidesz-kormámy a vízfej Budapestet ennyire fejleszteni? Már kb. 60 egyetem és főiskola van Budapesten, minek még egy oda? Debrecen pl. boldogan megrendezte volna az atlétikai világbajnokságot, de a kormány nem vitte át. A Fudant is simán át lehetne vinni egy tisztességes városba. Nem értem, ezzel a Fidesz folyamatosan zsarolási helyzetet teremt maga ellen. A szavazók pedig dacból is visszahozzák a tömeggyilkosokat! Miért jó ez??????
Tili
2021-05-25 at 17:10
A diákváros mellé terveztek apartmanházakat is. Azoknak lesz kevesebb hely: az elvtársak valójában a mutyizást siratják.
Hehehe
2021-05-25 at 15:50
Na,akkor erre is!kéretik gombotvarrni,nekem igazánnemkedves libsikéim!…
gyozo2018
2021-05-25 at 14:52
Kik nézték ki maguknak azt a telket, hogy annyira óbégatnak miatta?
Szabó László
2021-05-25 at 13:23
Galamb! Azok, akikről beszélsz, az európaiak! Nem az ázsiaiak! És egyébként az ellenségiek is tudják, hogy a Fudan nem kommunista! Ez a bajuk dióhéjban!
Galamb
2021-05-25 at 12:17
Csak óvatosan az ázsiaiakkal, szembe hajlonganak, hátulról leszúrnak. Nehogy úgy járjunk velük, mint a törökök budai városnézésével a középkorban. Ne legyen illúziónk, ha majd ők lesznek a főnökök, kutyábbnak néznek minket, mint a nyugat.
Leopard
2021-05-25 at 11:02
Van olyan hogy EESZT. HA EGYSZER KIDERŰLNE HOGY KG TÉNYLEG AZ , AMINEK LÁTSZIK- AZ A FIDESZ FELELØSSÉGE IS LESZ. KG EGYÉRTELMŮEN FOGYATÉKOS BENYOMÁST KELT. DOBREV PSZICHOPATA. HIHETETLEN EZ A DEMOKRÅCIA.
Leopard
2021-05-25 at 10:58
Van egy olyan probléma is hogy Karácsony 1. Vélhetøen fogyatékos. 2. A PM 1 %-os- de most közőlte: Ő fog irányītani. 3. Tehát tényleg fogyatékos. 4. Következmény nélkül hazudozhat.
Egyszerű Polgár
2021-05-25 at 10:36
itsipia
2021-05-25 at 10:22
Háát, mindig van valami de ritkán az, mint aminek távolról látszik!
Szerintem a Szovjetunió másképp kezelné, kezelte volna a BLM nevű pandémiát!
😀
itsipia
2021-05-25 at 10:22
khm-khm-khm A Szovjetunió még létezik, csak nem CCCP a rövidítése hanem USA…..
angelblind652
2021-05-25 at 10:22
Alapvető dolgokat kellene tisztázni legelőször. Például, hogy az ellenzék milyen politikai beállítottságú? Ha úgy tetszik baloldali, ha úgy tetszik jobboldali, ha úgy tetszik nekik liberális.
Ez az egész egy nagy katyvasz.
A választási törvény hibája, hogy szedett-vedett, egytagú pártocskák vezetői komoly pozíciót kaphatnak mindenféle felhatalmazás nélkül egy ország irányítáaában.
Jelenleg ez a helyzet.
itsipia
2021-05-25 at 10:19
A kínai kommunizmusnak nem sok köze van marx, engels és lenin elvtársakhoz.Nem sok szobrot állítanak nekik mostanában!Kína ezt is másként és kicsit jobban csinálja?
Egyszerű Polgár
2021-05-25 at 10:16
csak szótam
2021-05-25 at 10:07
Van egy jó hírem,(vagy rossz, kinek hogyan) Mao Ce-tung már meghalt, és a Szovjetunió se létezik!
Fel kellene ébredni és körülnézni a világban!
😀
Szabó László
2021-05-25 at 10:13
szummaszummárum – a kommunisták helyében én sem akarnám a Fudan-t!
csak szótam
2021-05-25 at 10:07
Ha idehozzuk a világ legnagyobb kommunista rendszerét, akkor mit várunk, ki mellé fognak állni a jövőben? Szerintem a kommunista kommunistát vonz.
Szerintem néhány év múlva nem csak Brüsszelből kapnak a kommunista-szélliberális honfitársaink pénzt és hálózatot, hanem a világ legnagyobb kommunista rendszerétől is.
Abban bízunk, hogy idehozzuk a Szovjetuniót és nem fogják támogatni az esetleges Rákosi hatalomátvetelt. Ennyire ostobák és naivak lennénk?
itsipia
2021-05-25 at 09:56
Jobbtól ,tapasztaltabbtól tanulni nem időpazarlás!Kína történelme sallangokkal,kitérőkkel kb. 10000 év.Aki arra tévedt mind beolvadt vagy megsemmisült! Lehet még nekik pár ezer évük. Az USA-nak és az EU-nak max. 100 év!
ERZSI
2021-05-25 at 09:51
Már rég nem a szülök pénztárcája szerint megy, ott van a diákhitel és mellette dolgozni. Az ismerőseim többségénél a gyerek dolgozik vagy diákhitelezik, vagy mindkettő, értelmes jó tanuló és jó nevelésű gyerekek ennek köszönhetően. Nincs ideje és a szülök pénze, hogy drogozzon. Van Metropolitenes (kinai) diák aki szintén szintén dolgozik és jól tanul, vállalkozó ( szinte minden adó nélkül).
Én is dolgoztam, amikor csak tudtam a főiskola mellett. Ha férj vagy feleség lesz anya vagy apa lesz, akkor is több helyen kell megállni a helyét.
Kifejezetten helyeslem a Tudam egyetemet, kell gendernek ellensúly, kell a normalitás és tudás a gyerekeknek, mert az abnormalitás nagyon nagy méreteket ölt! Az egészségügyben és az oktatásban legjobbakat csinálja a kormány, valószinű ezért is támadja az ellenzék.
Durkó Éva
2021-05-25 at 09:50
Már megint mi szeretnénk okosabbak lenni azoknál, akik tudják is: mit miért kell létrehozni. Mondhatjuk azt egy projektre, hogy igen, mint ahogy azt is, hogy nem, de általában nem nagyon látunk a dolgok mélyére. Kína erős ország és egyre nagyobb a befolyása a világra. Mint azt a mellékelt ábra is mutatja, nagyon jól sáfárkodik mindazzal, amivel rendelkezik. Érdemes tanulni tőlük, érdemes jó gazdasági kapcsolatban lenni velük, érdemes őket jobban megismerni és gyümölcsöztetni a jó kapcsolatból származó lehetőségeket. A tudás hatalom. A kínai egyetem megvalósítása bennünket is közelebb juttathat ehhez a hatalomhoz, mert az oda-vissza működik. Ha elzárkózunk: lemaradunk. Mint nép, mi keletről jöttünk. Nem állunk messze gyökereinket illetően egymástól. Ez jó ajánlólevél, amint nem használni ostobaság. Sokkal jobban járunk vele, mint a Soros-féle mindenkit és mindent befolyásoló, politikai súllyal ránk nehezedő intézményekkel.
Szabó László
2021-05-25 at 09:43
Aki megfordult természettudományi karon, bármelyik egyetemen, az tudja, hogy annak a légköre épp olyan áporodott kommunista, mint a jogi képzések bármelyikének! Azért nem akarják a kommunistáink a Fudan-t, mert az adhatna végre alternatívát a természettudományok iránt érdeklődőknek!
Egyszerű Polgár
2021-05-25 at 09:42
Már itt az ideje, hogy ne mi exportáljuk a szürkeállományt külföldre, hanem ide kell csalogatni, telepíteni az okos fejeket!
Torockó
2021-05-25 at 09:38
Háború egy egyetem ellen. Ugyanazoktól, akik veszettül védték a törvényszegő soros”egyetemet”. Pedig azt sehol sem jegyzik, a Fudan meg a világ egyik legjobbja. Persze minden logikus az orwelli “négy láb jó, két láb rossz” elv alapján. A diákváros nekem sem tetszik. Gettósítani a diákokat, nem jó ötlet.
nemzeti
2021-05-25 at 09:30
Egyszerű Polgár !
Csak a Diákvárosra értettem azokat a nem pozitív dolgokat amit lenn
felsoroltam.
A Fundan az más,azt tudom. De valahogy mégsem helyeselném.
Tudom,hogy keleti kapcsolatok,de szerintem nem.
Egyszerű Polgár
2021-05-25 at 09:10
nemzeti
2021-05-25 at 08:55
1. Politikai befolyást még az óvodákra is rá próbálják erőszakolni, viszont kínára nem jellemző, hogy más országokra ráerőltessek politikai nézeteiket!
2. Genderológia nem kínai gyakorlat, főleg nem mások átnevelése ebből a szempontból!
3. A drogot könnyebb, kontroll alatt tartani zártabb közösségben mint ha szétszórt csoportokat, személyeket kéne késztetni a törvény betartására!
4. A Fudan azért van nagyon jó helyen a sorrendben mert sok dolgot jól csinál és jobbtól tanulni, elsajátítani gyakorlatát, hozzáállását meg nem szégyen!
Egyszerű Polgár
2021-05-25 at 08:55
w
2021-05-25 at 08:45
“Ha van ekkora területünk nem MÉH legelőt kellene rajta létrehozni inkább?”
Jó ötlet!
Méhlegelőt, csakhogy a méhek nem gazzal táplálkoznak, tehát műméheket, művirágokkal kell oda telepíteni és természetvédelmi területté nyilvánítani! Így a méhcsípésre allergiásoknak se kellene félniük!
nemzeti
2021-05-25 at 08:55
Nem értek egyet a Fundan létrehozásával. De talán még a Diákvároséval sem.
Évszázadokig megvoltunk diákokat tömörítő komplexum nélkül.
Ez így volt csábító. Egyetemek itt-ott. A diákok is maguk választotta környezetban laktak,és amennyire szülők pénztárcája futotta.
Diákváros-politikai befolyás
gender “technológia”
drog
stb minden ami finom
Tanulni,vizsgázni minél kevesebbet !
w
2021-05-25 at 08:45
Ha van ekkora területünk nem MÉH legelőt kellene rajta létrehozni inkább? Az mennyivel olcsóbb lenne. A méhlegelők szaporítása mindennél fontosabb! Hihihi.
Ez a 22,2 hektár beépített terület nem ütközik a Kami Geri által Szabó Tímea szerint 650 ezer Km2 védetté nyilvánított területtel? Hihihi.