Habár a PestiSrácok.hu kiadója a konkurenseinél jóval szerényebb forrásokból gazdálkodik, az önkormányzati választás hajrájában, azaz a kampány utolsó hónapjában a közösségi médiaanalíziseket készítő LyzR kimutatása szerint a PestiSrácok.hu volt a hatodik legtöbbet hivatkozott közéleti portál a közösségi médiában, ami azt is jelenti, hogy Tisztelt Olvasóink bizalmából rögtön az Origo.hu után a második legnépszerűbb jobboldali hírportál lehetünk. Ugyanígy volt ez az EP-kampány idején is, az országgyűlési kampányban pedig e téren az első helyet érdemeltük ki.
A magyar informatikai analíziseket készítő vállalkozást eredetileg az Index.hu futtatta fel, éppen ezért a LyzR cég jobboldali elhajlással nem vádolható. Ők más hasonló szolgáltatókhoz hasonlóan arról készítenek kimutatásokat, hogy egy adott internetes hírforrás milyen interakciókat (hivatkozást, megosztást) vált ki a közösségi média, Magyarországon főként a Facebook felhasználóiból. A tetszőleges időintervallumra lekérhető analízis szerint az első négy helyen az Index, a 24.hu, a HVG.hu és a 444.hu osztozik, változó sorrendben, míg a PestiSrácok.hu gyakorlatilag két éve őrzi a hatodik helyét. Változás csak annyi történt, hogy az önmagára találó és facebookos jelenlétét erősítő Origo.hu idén masszívan elfoglalta az ötödik helyet.
Olvasónk megtisztelő bizalma annak fényében különösen nagyra értékelendő, hogy a PestiSrácok.hu kiadója, az Insider Media Lapkiadó Kft. a konkurenseknél jóval szerényebb költségvetéssel végzi munkáját. Míg a cégadatbázis szerint a portálunknál négyszer többször hivatkozott Index kiadója 1 milliárd 303 millió forintos árbevételt ért el tavaly, addig a második 24.hu (Centrál Digitális Média Kft.) 4 milliárd 72 millió forintból, a harmadik helyezett HVG kiadója 3 milliárd 714 millió forintból, a negyedik sorban található 444.hu-s Magyar Jeti Zrt. pedig 510 millió forintból gazdálkodhatott tavaly. Az Origót kiadó New Wave Media Kft. 4 milliárd 145 millió forint árbevételt ért el az elmúlt évben, miközben a PestiSrácok.hu-s Insider Kft. 328 millió forintot fordíthatott a szerkesztőség fenntartására egy év alatt. Érdekesség, hogy az élmezőnytől messze leszakadó Népszava (XXI. Századi Média Kft.) mesés nyereség mellett 1 milliárd 842 millió forintos árbevételre tett szert 2018-ban, a jobboldali konkurenseként számon tartott Magyar Hírlapnak ugyanakkor be kellett érnie 770 millió forintos bevétellel. (A Magyar Nemzetről, a 888.hu-ról és a Mediaworks Zrt. számos más népszerű médiumáról külön számokat nem tudunk közölni, hiszen a nagyvállalat összesen több száz médiaterméket jegyez.)
A LyzR analízise azt jelzi, hogy a hazaszerető, konzervatív-jobboldali szellemiségű olvasótábor a közösségi médiában valamivel kisebb, mint a balliberális közönség, de a jobboldali szerkesztőségek jóval szerényebb erőforrásból is képesek a balliberális-ellenzéki táboréhoz mérhető olvasóközönséget elérni. Nem segíti a tiszta versenyt az sem, hogy a jobboldali véleményeket a Facebook egyre aljasabb eszközökkel igyekszik kiszorítani. A magyarországi ügyeit és a cenzúrát hivatalosan Írországból és Németországból intéző óriáscég a most lezárult kampányban minden eddiginél gátlástalanabbul viselkedett. A Facebook mondvacsinált indokokkal hátráltatta, kitiltotta az ellenzéki összefogást negatívan érintő hírek terjedését, promócióját (a PestiSrácok.hu szerkesztői például több éves cikkek miatt kaptak teljes eltiltást a szerkesztői és hirdetési fiókjuktól a kampány idejére), miközben a szocialisták augusztus 27-én létrehozott álhírterjesztő portálja, az EzALényeg.hu gusztustalan lejárató posztjait gond nélkül promotálhatta. A Facebook uniós kötelezésre létrehozott transzparencia-oldalán látható, hogy csak erre a fekáliaoldalra másfél hónap alatt 53 millió forint promóciós pénzt költhettek el a fenntartói gond nélkül, olyan tartalmak reklámozására, mint például ez az Orbán Viktor meglincselésére buzdító förmedvény:
Más kérdés, hogy ha a Fidesz-KDNP nem szeretné megismételni 2022-ben a vasárnapi fővárosi fiaskót, érdemes elgondolkodni azon, hogy az ellenzék csak erre az egyetlen szennycsatornájára 23 millió forintot tapsolt el a kampány utolsó hetében. (Összehasonlításul: mi a nyár óta a sok akadályoztatás közepette hárommillió forintot költöttünk a PS-cikkek promóciójára.)
Visszatérve a PestiSrácok.hu ügyére: a Facebook ellenséges, versenytorzító és a sajtószabadságot alapjaiban veszélyeztető magatartása mellett hátráltatja olvasótáborunk kiszolgálását az is, hogy nem sikerül megtörni a jobboldali kiadók elleni hirdetési blokádot. Az MSZP-SZDSZ-kormányok idején kialakult hirdetésközvetítői hálózat ugyanis semmibe veszi a jobboldali érzelmű olvasók millióit. Ennek következtében olyan nagyvállalatok (egyben kiemelt hirdetők), mint a Mol, a Telekom vagy a Telenor kizárólag a balliberális és a bulvármédiában népszerűsítik termékeiket. Mintha csak a 444.hu vagy a HVG.hu olvasói tankolnának és telefonálnának ebben az országban!
Olvasónk bizalma azonban megerősít bennünket abban, hogy jó úton járunk, ezért hamarosan adománygyűjtő programot indítunk a PestiSrácok.hu ösztöndíjprogramjának támogatására. Azokat a vállalkozókat pedig, akiknek a hazájukat szerető emberek is fontosak, továbbra is arra biztatjuk, hogy ne habozzanak elkérni kedvező médiaajánlatunkat a [email protected] címünkön!
PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS