A világ második legnagyobb elektromosautó-óriásaként jegyzett kínai BYD Magyarországon építheti meg az első európai autógyárát – írja az Index német sajtóinformációkra hivatkozva.
Mint kifejtik, a Tesla kínai kihívója már meghozhatta a döntést a magyarországi beruházás végrehajtásáról. Hozzáteszik,
a BYD-nek Komáromban már van egy üzeme, 2017 óta zajlik ott az elektromos buszok gyártása, idén nyáron pedig bejelentette a cég, hogy 10 milliárd forintos beruházással akkumulátor-összeszerelő üzemet létesítenek Fóton, emlékeztetett az Economx. Most pedig aláírás előtt állhat egy igen komoly beruházás: Szeged közelében építkezhet tovább a kínai óriáscég.
Forrás: Index; fotó: MTI
Facebook hozzászólás
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-11-06 at 12:50
Tisztelt Csakafidesz! Irigylem Önt, aki mindenben világosan lát és ítélkezik. Arról hallott-e már, hogy annak idején Nagykálló nem engedte a vasutat a határában átvezetni, mert “a tüzes masina megvadítja a legelésző állatokat”. A vasút Nyíregyháza felé épült meg, Nyíregyháza aztán vonzotta az ipart, kereskedelmet és szellemi életet, él és virul, Nagykálló meg elveszítette megyeszékhely státuszát, és árnyékban tengődik a perifériára szorulva.
csakafidesz
2023-11-06 at 10:32
A villanyautó zsákutca! A szükséges áramot meg kell termelni, a hálózaton nagyszabású bővítés szükséges, és maga az autó katasztrófa. Legalább 4 óra töltőn, hogy Szegedig másfél óra alatt elmenjen.
Bela
2023-11-06 at 09:08
Orientál: Úgy tűnik te nem ertesz az állampapírokhoz (ajánlom legalább az alapokkal legyél tisztában, ha kommentelsz): ha hirtelen eladná az összes állampapírt kína az nagyszerű hír lenne az amerikaiaknak hiszen nyomott áron tudnák csökkenteni az adósságot. Amit eladtak 100 dollárért az lemenne 70 dollárra a sok kínai eladás miatt, így ahelyett hogy az usa fizetne azért hogy hitelt vett fel (ami a szokás), nekik fizetnek, hiszen 100 dollárt kaptak 70 ért cserébe.
Orientál
2023-11-06 at 00:12
Kína hogyha egyszerre túladna USA – egyébként szar tehát értéktelen – állampapírjain na akkor az USA dollárja teljesen elértéktelenedne.
Orientál
2023-11-06 at 00:06
t2023-11-05 at 18:29 Tetszettetek volna nem úgy szétlopni a hazánkat mint ahogy Gyurcsányod az anyósával és a Dobrev nejével együtt kommunistákból milliárdosokká lopták magukat. Gyurcsányodról a bíróság határozatban állapította mag hogy lopkodtak az állami vagyonból rengeteget. t méárt hagytátok?
Orientál
2023-11-05 at 23:58
Néhány idebarmoló balliberális zöld Gyurcsányklón nincsen tisztában a kínaiak mentalitásukkal Kína mára kezdi megelőzni USA-t ,nem kell barmolni mert Kezdi. Nem Kína van tragikusan eladósodva USA felé hanem fordítva USA van eladósodva Kína felé teszem hozzá hogy tragikusan.
Hórukk
2023-11-05 at 23:53
Szeged nem jó hely ,fideszes településen kell felépíteni nehogy már a rohadt bolsiknak fizessen a cég adót !
Orientál
2023-11-05 at 23:49
t2023-11-05 at 19:24 Ja persze te kacagsz nem olyan rég heteket voltam Kínában és több féle kínai gyártású rengeteg autót láttam olyanokat ami alapárfekvésűek. Nagyon jól teljesítenek náluk az általuk gyártott és tervezett autók.
Orientál
2023-11-05 at 23:41
Lao Ce (aljas János)2023-11-05 at 23:10 Hogyha jártál volna Kínában a közelmúltban akkor nem voltnál ilyen félkegyelmű mert nem csak a korszerű tehát egyre több elektromos autóba kínai akkumulátor kerül. Messziről jött emberként hülyeségedet írtad ehhez a hírhez. Kína több részén rengeteg nagyon jól használható kínaigyártmányú autót láttam sokféle kínai márkájút. Nálunk remélem ár-érték arányban is verni fogja ha hasonló minőségű sok európai alapaminőségű utókat.
Lao Ce (aljas János)
2023-11-05 at 23:10
A Nyugat venni fogja tőlünk, mint a cukrot. 😀
Lesz kici isz, nad isz, kinekkel ojan.
kanigunda
2023-11-05 at 23:00
“…hogy nincs annyi líthium, amennyi …”
Való igaz, JELENLEG. A JELENLEGI lelőhelyek birtokában és a JELENGI technológiát véve és mivel kemény
recesszió van hát a dodzsem vásárlása háttérbe is szorul Kovácséknál. Gondoljuk csak végig, hány akkufajta
suhant át a fejünk fölött (PbO, NiCd, NiMh, Li ion)!
Meg még valami. Kb. 10 éve az iparosok hatalmas kábeldobokkal rohangáltak, hogy legyen frász a fúróhoz,
gyaluhoz stb. Ma meg töltőkkel szteppelnek mert még a vésőgép is “drótmentes”. Kedvenc jövőjóslásom meg
az volt amikor 1900-as évek elején úgy gondolták, hogy Budapest 1950-re belefullad lószarba. Nem így lett.
Szürke Farkasok
2023-11-05 at 22:00
Szépen halad a FED, Rotchild, Soros és a többi financiális, gazdasági gyarmatosításának, egyeduralmának megszüntetése.
Korábban Orbán kínai együttműködéssel tudta hazánkat megszabadítani az IMF-től.
Baktria
2023-11-05 at 20:49
Klárika2023-11-05 at 20:26
Kedves Klárika!
Hun őseink etnogenezisében nem csak ugor-szkíta, vagy szaka-szkíta, hanem jókora kínai hatás is van. Tanuljon, tájékozódjon, mielőtt ostoba gyűlölködésre adja a fejét: Dr. Török Tibor új, tudományos előadása a honfoglaló magyarok archeogenetikai kutatásáról
https://www.youtube.com/watch?v=6tjGxX-4ZZA&t=2678s
Böngér fia Bors
2023-11-05 at 20:43
Macron egy akkumulátor völgyet kíván létrehoz, tehát a francia akku-gyár az jó! Értem?
Klárika
2023-11-05 at 20:26
@Baktria olvtárs,
most “hallom” elöszörre, hogy rokonok lennénk a kínaiakkal. Ilyet még senki, rokontudós nem állított. Yang Csaó elvtárs hízeleg, de oktalanul. Eltekintve a hasznuktól. Nem úgy nyomakodik mint a Nyomósman kollegája, sikeresebben áltat.
Klárika
2023-11-05 at 20:13
Kínával valóban együtt kell müködni, de azáltal, hogy
Kossuth éleslátását: “ipar nélkül a nemzet félkarú óriás”, átértelmezzük?
Biztos, hogy Kossuth saját keletü iparra gondolt, nem környezetrontó kiszolgálásra. Lássuk lessz- e még autógyár e világon amely nem Magyarországon dolgoztat mint “ipari” gyarmatosító?
Ungarn über alles !
2023-11-05 at 20:01
t
18:29
he tte-te-te nagyon hülye !
leginkább a Qrva anyád miatt kellene keseregned, hogy miért volt felelőtlen
Legyen így
2023-11-05 at 19:56
Bárcsak igaz legyen, és valósuljon is meg! Hajrá Magyarország!
Csak kacagok
2023-11-05 at 19:50
t
“Mert nem egy lottó ötös a biznisz. Esetleg valakinek az.”
Te tényleg hülye vagy!
Dehát a lottó 5ös pont olyan, hogy nem mindenkinek, hanem valakinek főnyeremény!
Azta!
Én hibám, de a szellemi mélyrepülésed meg mindig meglep!
TET - Turnaround Elapsed Time
2023-11-05 at 19:41
Ha majd meglesz az olcsó (sőt: kicióccó!!) só-alapú – és a jelenlegi lítium akkukkal legalább azonos teljesítményű – akkumulátor – na, akkor lehet lelkesedni.
Szívesen.
na4
2023-11-05 at 19:34
Egy Fiat 500e indulóára kb.14 millió Ft, és az önsúlya kb. 1400 kg. Kit néznek hülyének? Kicsi, mit egy gyufásdoboz, és nehéz mint a sár. Hahaha.
Csak kacagok
2023-11-05 at 19:13
t
Érzem a fájdalmad! Komolyan! Édes, mint a méz!!
Szenvedj csíra!
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-11-05 at 18:43
No, megjelentek már a mindent jobban tudó és a világtendenciákat kisujjukból kirázó megmondóemberek is (Realextate és na4), akik még annak se örülnének, ha színes üvegszilánkokkal hasogatnák a sheggük partját (LOL). Több meglátásom is van. 1) Akkor leszek nyugodt, ha nem feltételes módban lesz a dolog, hanem ünnepélyes keretek között megtörténik a hivatalos bejelentés. 2) A TESLA sajnos nem jön, Musk éppen most jelentette be, hogy az évi fél millió kocsi gyártására képes berlini autógyárát és gigantikus akkugyárát is BŐVÍTENI fogja (ennyit Realextate és na4 hozzáértéséről). Tehát ha a TESLA nem hozzánk jön, akkor hajrá Kormányzat, mindent bele a Great Wall Motor autógyárának ide telepítéséért! Van még bőven potenciális ipari park, elég csak Pécs-Bicsérdet, Szolnokot, Hernádnémetit, Kemecsét stb. említeni. De több megyeszékhely is van, ahol fáj az ipar elmaradottsága: Kaposvár, Szekszárd, Békéscsaba. Érdet sem értem, hogy ilyen nagy város megelégszik azzal, hogy mindenki Pestre jár dolgozni, és a parazita Gelgej számára termeli az iparűzési adót. 3) A magyar ember tiszteli Kossuth éleslátását: “ipar nélkül a nemzet félkarú óriás”. 4) Ami a legfontosabb: ebben az ügyben kéretik Botka úr(elvtárs) bírálatát visszafogni. Botka egyébként gerincessége és korrektsége alapján messze kimagaslik az elvtársi mocsárból. A Népszava (!) cikke alapján, és ez a cikk nem kicsit meglepett, csodálkozó és enyhén méltatlankodó hangnemű, Botka úr(elvtárs) példásan együttműködött ezen a téren a kormányzati szervekkel, és mindent megtesz az elvtársi ellenszéllel szemben a beruházás Szegedre hozataláért. Ezért minden elismerésem az Övé, remélem, nem csalódok.
Z
2023-11-05 at 18:38
A károgóknak:mikortól van betiltva az euban a belsöégésü motorok gyártása? Ha majd a benzin meg dizel árát jól meglökik, akkor venni fogják állami támogatás nélkül is, ha a löttyedt seggüket nem vonattal akarják egyik helyröl a másikra vitetni. Fáj mi libsevikek, hogy megint minket választottak?
bl
2023-11-05 at 18:28
Ez egy nagyon-nagyon jó hír.
Ungarn über alles !
2023-11-05 at 17:58
TalEle
16:57
a ‘Szeged közeli’ valszeg a városhatáron kívüliséget jelenti, per pillanat faBatka mentességet is
a három irányú autópálya-csücsök a munkaerő és az energia +a nyers és készáru mozgást is elősegíti
…valszeg a Merci jelenlegi Vajdaságból átjáró dolgozói is elfognak csábulni
na4
2023-11-05 at 17:51
A VW eladhatatlan EV hegyeken ül, drasztikusan visszaesett a kereslet. A Tesla már vagy 10x visszavágta az árakat, mert nem kellenek a verdák, a Ford a messzi távolba tolta ki az EV gyártást, japán gyárak detto, stb. Zsákutca az egész. Addig volt buli, amíg volt masszív állami támogatás (a többiek kárára persze), de most már nincs. Mi meg most akarunk beszálni? Nagy bukta lesz ebből emberek.
Z
2023-11-05 at 17:46
Ez is egy oka annak,hogy a tetves libsevik brüsszeliták lopják a pénzünket. A sárga irigység és a tanácstalanság. Talán 10-15 éve volt,hogy egy kinai vezetö mondta, hogy az elmúlt 500 év ahol a nyugat vezetö szerepet töltött be, egy félreértés volt és ez a félreértés ki lesz javitva. Angolszászok,frankofónok,germánok meg a kis vazallus nyugati országaik érzik már lassan, hogy a nagy keleti bré az ánuszukat feszegeti.
Realextate
2023-11-05 at 17:41
A világ nagy autógyárai szép csendben hátrálnak kifelé az elektromos autózásból – lévén, hogy nincs annyi líthium, amennyi ugyanannyi ember autózását lehetővé tenné, mint amennyit most a robbanómotoros autók. És nincs – minden próbálkozás ellenére sem – olyan akkumulátor-technika és technológia, amely túl tudná szárnyalni a líthium-technológiát.
Erre mi “arccal a (nem a vasút, hanem) az elektromos autózás felé!”
1 Enaki
2023-11-05 at 17:33
Na, majd rikàcsol màr Dobrevèk Klàrikàja,hogy annak idejèn,nekik a gazdasàg fejlesztèse eszūkben sem jutott. Voltak,mint a befőtt.Ìgy kell kormànyozni Dobrev.
Subi dubi
2023-11-05 at 17:31
A fejlődést gátolni bárgyúság. Egyértelmű országérdek hogy a jövő gazdasági hatalmával Kínával együtt kell működni. Az ország profitál belőle .
TalEle
2023-11-05 at 16:57
A Botka-féle Szeged nem biztos, hogy jó választás… A Budapest-Belgrád vasúti tengely mentén lennének “biztonságosabb” helyek is… Láttunk már olyat – pl. a gödi Samsung esetében – ahol, a f@szopó sorosista polgármester, tisztán ideológiai okokból, el akarta lehetetleníteni a beruházást!…
Patkó Bandi
2023-11-05 at 16:20
A globális geoökonómiában új korszak, az Eurázsia korszak jön. Miközben az atlanti időszak lassan a végéhez közeledik, egy újabb 400-500 éves időszak elején járunk.
Baktria
2023-11-05 at 16:18
Yang Chao a Kínai Népköztársaság nagykövetségének ügyvivője: “A magyar egy keleti gyökerű nép, ezért érzünk egyfajta természetes közelséget egymáshoz. A kínai nép különleges baráti érzelmeket táplál Magyarország iránt. Mi nem csak barátok, sokkal inkább rokonok vagyunk”.