A budai zöldövezettől a Dohány utcán át az újlengyeli adóparadicsomig és az észtországi Tallinnig terjed az a hatalmas és szövevényes céghálózat, amely a baloldali összefogás titokzatos háttérbázisát alkotja – fedte fel Bohár Dániel a Pesti TV A Riporter című műsorában. A DK elnökének emberei e céghálózat segítségével a magyar hatóságok előtt rejtett módon folytatnak adatgyűjtést a lehetséges választókról és az ellenfelekről, továbbá támogatják a baloldali propagandát, az EzALényeg típusú uszító álhírgyártól a “függetlenobjektív” 444.hu-n és Telexen át egészen az álkonzervatív Magyar Hangig és Válasz Online-ig, de még az oltásellenes kampány és petíció mögött is ők álltak. Érdemes megnézni a bonyolult összefüggéseket közérthetően tálaló oknyomozó riportot, amelyből kiderül, hogy a nagy választási machinációt nem bízták a véletlenre, hiszen olyan figurák irányítják a tevékenységet, akik ellen az állítólagos XXI. századi erők Jakab Pétertől Fekete-Győr Andrásig és Karácsony Gergelytől az LMP-s Keresztes László Lórántig korábban szót emeltek. A machinátorok és a cégbirodalom mögött ott áll az országot kifosztó Medgyessy–Gyurcsány–Bajnai-kormányok négy prominense: Dessewffy Tibor szociológus, a választói viselkedés nagy elemzője, egyben Gyurcsány miniszterelnöki főideológusa; Ficsor Ádám, az akkori kormány fő pénzosztó államtitkára, később Bajnai Gordon titkosszolgálatokért felelős minisztere; Szigetvári Viktor, Fletó főtanácsadója, sajtófőnöke és régi fegyverhordozója; továbbá maga a szakértelem bociszemű apostola, a nemzet első számú válságmenedzsere és a libás gazdák legfőbb gyámolítója, Bajnai Gordon.
Az említett úriemberek bonyolult céghálózaton keresztül is kapcsolódnak egymáshoz, amelynek fő célja minden jel szerint az adathalászat, legfontosabb ismert finanszírozója pedig a Demokratikus Koalíció, amely az adófizetők által biztosított pártapanázsból bevallottan eddig negyvenmillió forinttal szponzorálta a titokzatos szövetséget – derül ki a Pesti TV A Riporter című műsorának vasárnapi adásából. Ezeknek a cégeknek igen nehéz utánajárni, a telephelyen nincsen senki, és Bohár Dánielnek telefonon sem sikerült érdemi beszélgetést folytatnia az ott dolgozó kollégákkal, tulajdonosokkal. A bonyolult háló szálai a DK által alapított álhírportálig, az oltásellenes uszítás egyik szócsövéig, azaz az EzALényeg.hu-hoz is elvezetnek, amelynek Dohány utcai címén szerkesztőséget nem találni, és az ügyvezető igazgató, Páva Zoltán sem szívesen állt a kamerák elé. Pedig a hírportál nem kicsiben játszik, eddig nyolcvanmillió forintot költött el hirdetésekre a közösségi médiában. A háttérben külföldön, Tallinnban bejegyzett cégeket is találunk, így például a teljes ellenzéki sajtóval együttműködő, azok tartalmait szponzoráló Erősítő.hu portál támogatóinak és felhasználóinak adatait is elvben Észtországban kezelik, kibújva a magyar törvények alól.
Bohár Dániel így festette le a folyamatot:
Gyurcsány emberei a hazai facebookozók adatait kiviszik Észtországba, ott feldolgozzák őket, majd Magyarországon újrahasznosítják azokat.
Az észtországi bejegyzés azért is fontos, mert így a magyar hatóságok kevésbé tudják ellenőrizni ténykedésüket, és könnyebben teljesíthetik Gyurcsány tényleges célját: az adathalászat révén a kampány finisében minél több embert, bizonytalan szavazót megszólítani, célzott üzenetekkel. Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet igazgatója szerint a külföldi szállal megerősített cégháló komoly etikai, jogi problémákat vet fel:
Legyünk őszinték. A 2022-es magyar választásnak nagy a nemzetközi jelentősége, ezért nem is meglepő, hogy nemzetközi erők is beszállnak a küzdelembe. Pedig a Magyarország jövőjéről szóló küzdelmet mégiscsak jó lenne itt, Magyarországon eldönteni.
Ezért a civil-független, sokszor álhíreket is megosztó, homályos múltú hírportálok szerepe különösen veszélyes, főleg most, amikor a pandémia okán az emberek keresik a biztonságos fogódzókat, híreket. Ha a baloldal el akarja bizonytalanítani a választókat az oltással, vagy más kormányzati törekvésekkel kapcsolatban, nagyban támaszkodhat ezekre az itthon nehezen perelhető álhírgyárakra.
A műsor második részében Deák Dániel, a XXI. Század Intézet vezető elemzője volt a vendég. Deák is úgy látja, hogy
a 2022-es választás könnyen a Facebookon dőlhet el.
Erre a digitális versenyre készülnek Gyurcsányék meglehetősen etikátlanul. Az elemző A Riporterben megerősítette, hogy
gyakorlatilag a Gyurcsány–Bajnai-kormány holdudvara vesz részt ebben az egészben. Ugyanaz a csapat dolgozik most is Gyurcsány Ferencéknek, amely régen. Ebből is jól látszik, hogy a baloldalon a DK a legaktívabb párt.
A DK-s adatgyűjtő hálózat főpróbája az oltásellenes petíció volt, hiszen így jól fel tudták térképezni, kik azok, akik befolyásolható bázisként, majd a jövő évi választás alapanyagai lehetnek. Gyurcsány nagy stratéga, szépen elszipkázta az MSZP-től a szavazóit, felépítette saját pártját, és a közösségi média különböző felületein is ügyesen rajzolja meg saját, ártatlan, kissé bohókás imidzsét. Mivel a DK szavazótábora meglehetősen koros, így Gyurcsány a közösségi médiában próbál adathalászattal fiatalabb generációkat meggyőzni a politikájukról. Jelen pillanatban Dobrev Klára karakterét erősítik, hiszen a baloldali előválasztás nevető harmadik nyertese ő lehet.
Arról, hogy hogyan volt képes Gyurcsány Ferenc egy magán-titkosszolgálatnak látszó hálózat segítségével máris a baloldal irányítójává válni, a legutóbbi Plebejus Polbeatben is sok szó esett, ahol Huth Gergely és Stefka István Földi Lászlóval és Bakos Zoltánnal beszélgetett a témáról. Bővebben ITT.
A Riporter minden vasárnap este nyolc órakor látható a Pesti TV műsorán. Az adás fogható bárhol az országban előfizetés nélkül egy egyszerű, kisméretű digitális antennával, illetve elérhető a legtöbb szolgáltató alapcsomagjában, és még műholdról is. A műsorok röviddel az adás után a pestitv.pestisracok.hu oldalon nézhetőek vissza! Kövesse a Pesti TV Facebook– és Instagram-oldalát, TikTok-fiókját is!
Forrás: Pesti TV; Fotó: A riporter (képernyőfotó)
Facebook
Twitter
YouTube
RSS