“Sajnos a nemzetállam-ideával a kormány homokra építkezik: a Z-generáció már egyáltalán nem lesz fogékony a nemzettudatra, a nemzeti érzésre és a sokat emlegetett hazaszeretetre” – nyilatkozta Tózsa István, a Budapesti Corvinus Egyetem és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára a Demokrata szerdai számában megjelent interjúban. Saját, egyetemi hallgatók körében végzett nemzeti identitás-kutatásaira alapozva elmondta: “a tájékozatlanság olyan elképesztő fokú, mintha a hallgató egy magyarul beszélő külföldi lenne”.
Tózsa István, a Budapesti Corvinus Egyetem és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára a Demokrata szerdai számában megjelent interjúban elmondja: 2014-ben indította el a hungarikumok és nemzeti örökségtervezés elnevezésű tantárgyat a Corvinus Egyetemen, amelynek során rendszeresen teszteli hallgatói nemzeti műveltségét. Mint hozzáteszi, a hallgatóinak alapvető, korábban elképzelhetetlen hiányosságaik vannak. Nem ismerik a tájegységeket, a hungarikumokat, a köztéri szobrokat, festményeket, műemléki épületeket.
Olyan mértékben hiányzik a magyarságukra vonatkozó kulturális ismeretük, mintha sosem jártak volna általános iskolába, mintha sosem tettek volna érettségit magyar irodalomból és törétnelemből, és mintha nem 420 pont felett kerültek volna be az egyetemre…
– fogalmaz, hozzátéve:
a tájékozatlanság olyan elképesztő fokú, mintha a hallgató egy magyarul beszélő külföldi lenne.
Az egyetemi tanár elmondja: a nemzeti identitásnak három szintje van, a kognitív identitás pedig azt jelenti, hogy mit tud az ember az adott nemzetről, amelynek a tagja, mennyire vonzódik a nemzetéhez. Vizsgálatai szerint az alapszakos hallgatók magyarságtudata 15-21 százalék, a mesterszakos kontrollcsoporté pedig 33. A tudásszint évről évre folyamatosan romlik. Kiemeli: ez a folyamat “komoly akadálya lehet a magyar állam tudatos nemzetállam-építési és erősítési tervének”.
Miközben a kormány hangsúlyozza a nemzetállam fontosságát, a nemzetben való gondolkodást, e téren pont a jövő értelmiségének körében mutatkoznak riasztó jelek. A kormányellenes fiatalok esetén fennáll annak a veszélye, hogy a kormány által deklarált nemzeti ideát is elutasítják, ami azt eredményezheti, hogy nem lesz magyarságtudatuk
– hangsúlyozza.
A teljes interjú a Demokrata szerdai számában olvasható.
Fotó: uni-nke.hu
Namond
2019-11-14 at 23:12
juhey
Igaza van;
“Nemzeti öntudat szerintem nem tud tanári/kormány nyomásra kialakulni. Egy politikusok által elképzelt nemzeti öntudat erőltetése, számonkérése nem szolgálja az érdekünket.”
Már csak abban is, hogy nem biztos valódisága, lásd Nagy Imre, Kossuth, Corvin Mátyás, Szent István POLITIKAI megítélése.
És abban is, hogy;
“A nemzeti öntudat kialakulása nem egyetemi, de szerintem nem is oktatási kérdés.”
Viszont, a nemzeti öntudat, a magyarság érzés kiirtása bizony oktatási kérdés.
Kérdéseire;
“Mit mondunk a külföldi ismerősöknek, kollégáknak, az idelátogató túristáknak Magyarországról? Mire vagyunk büszkék?”
Van válasz, csak az iskolákban nincs az oktatandó ismertek között:
Nélkülünk és elődeink nélkül nem ismernék a száraz tésztát, nem használnák a kovászt, nem hordanának fehérneműt, nem lenne fülbevaló, nem ismernék a kölnit.
Nem lenne kengyel, gyufa, önindító, lézer, Tesla nem kerül az US-ba és nem fejleszti ki váltóáramú rendszerét, a búvárok nem tudnának a víz alatt írni és talán atombomba sem lenne, Volkswagen bogár pedig végképp nem.
Nem lennének agár versenyek és talán Texasban nem lennének Longhorn szarvasmarhák, Stetson kalap, western nyereg.
A magyarságtudat nem egymás között méricskélendő, azt csak megéli az ember. Semmiképpen nem bezárkózás, hanem ajtónyitás a világ a miénk, nélkülünk nem lenne az ami.
Mienk a világ első hatályos alkotmánya az Aranybulla, miénk az első átfogó törvénykönyv, Werbőczy Tripartiuma.
Mi, saját írásbeliséggel rendelkeztünk a 7, majd 10 törzs szövetsége, szertevése óta.
Nálunk egymás mellett éltek és gyakorolták vallásukat a görög és római katolikusok, a zsidók és böszörmények.
Nálunk a zsidó deportálások csak a náci megszállás után történtek meg és nem voltak zsidok elleni támadások, mint a Szerb-horvát Királyságban vagy a Román Királyságban és jog utódjában.
Nálunk nem volt rabszolgaság, míg a Román Királyságban az európai világban utolsóként 1865 körül törölték el a cigány rabszolgaságot és zömmel akkor költöztek hozzánk.
Nálunk nem voltak vallás háborúk, ide menekültek a különböző reformált felekezetek a lutheránusoktól az unitáriusokig.
A mi őseink demokratikusan választották vezetőiket, a szavazásra jogosultak közfelkiáltásával, kb 1500 éve.
Ismerik a nyugatiak a közfelkiáltás szót és jelentését?
Segítettem valamit?
juhey
2019-11-14 at 15:59
Nagyon érdekes ez a beszélgetés. Elnézést, ha megzavarom az egyetértést, de egy kicsit furcsállom, hogy nem jelennek meg teljesen eltérő nézetek. Pedig vannak és ha megengedik leírnék egyet.
Nemzeti öntudat szerintem nem tud tanári/kormány nyomásra kialakulni. Mint, ahogy hívő sem abból lesz, akit hittanórára kényszerítenek. A liberális oktatás a szellemi szabadságot részesíti előnyben a tiltással és a dogmatizmussal szemben. Hogy mit kezd az ember ezzel a szellemi szabadsággal és hogyan tud élni vele? A 21. században az oktatáspolitikának erre a kérdésre kell választ adnia. Egy politikusok által elképzelt nemzeti öntudat erőltetése, számonkérése nem szolgálja az érdekünket. A BCE is csak addig tud nemzetközi összehasonlításban versenyképes képzettséget nyújtani, amíg a szellemi szabadságot és nyitottságot tiszteletben tartja, értékeli és mederbe tereli. A nemzeti öntudat kialakulása nem egyetemi, de szerintem nem is oktatási kérdés. Persze, ha valakit ez érdekel, akkor tanuljon róla, járjon fakultációra, történelem szakra, vagy folytasson saját kutatást. De ha nincs meg a saját indíttatás, a kényszer csak ront a helyzeten.
A saját nemzeti öntudatomat a külföldön töltött 10 év határozta meg és szerencsére nem az elmúlt, vagy a jelenlegi kurzus ideológusai. Én tökéletesen megértem, ha valaki Magyarországon él és nem a saját nemzeti öntudatával foglalkozik. Mert persze versenyezhetünk egymás között, hogy ki a nagyobb magyar, de az én tapasztalatom az, hogy a nemzeti identitásnak a nemzetközi térben van igazán jelentősége. Mit tudnak rólunk külföldön? Mit mondunk a külföldi ismerősöknek, kollégáknak, az idelátogató túristáknak Magyarországról? Mire vagyunk büszkék?
Ha egymás magyarságának miricskélésével foglalkozunk, lemaradunk. Iszonyatos tévút ha nem nemzetközi összehasonlításban gondolkozunk. Nemzeti identitásunk meg majd úgyis jön, amikor már elég külföldi szemén keresztül láttuk magunkat. És ha ez nem történik meg, akkor el kell gondolkozni, hogy vajon nem zárkótunk-e be túlságosan?
Vasas Zsuzsa
2019-11-16 at 14:23
“A nemzeti identitásnak a nemzetközi térben van igazán jelentősége. Mit tudnak rólunk külföldön.” Azt tudják rólunk, amit a jó külföldi kapcsolatokkal rendelkező kedves magyarellenes, világpolgár újságíróink megírnak a The New York Times-nak, The Washington Post-nak és egyéb nyugati globalista külföldi újságoknak. Érdekes, hogy az itteni szocializmus idején a Nyugat, a szocik, komcsik ellen biztatott bennünket, most pedig, hogy ne rakoncátlankodjunk már, álljunk be a globalisták, libsik, szocik, szóval a balokdal mögé, minek nekünk a nemzeti öntudat, a szuverenitás az EU-ban.
ómió
2019-11-14 at 10:54
De, hisz, akkor ez a “haladó oktatás diadala”! Nem?
Jópalóc
2019-11-14 at 06:20
“Sajnos, a nemzetállam ideával a kormány homokra építkezik”- mondja Tózsa István.
De nemcsak azzal, hanem népesedéspolitikájával, családpolitikájával is!
Az egész koncepció egy alapvetően téves alapvetésből indul ki, nevezetesen , hogy a fiataloknak minden vágya a családadalapítás, a legalább három gyerekes családmodell megvalóaítása, de ez csak azért nem valósul meg, mert ehhez a társadalom nem nyújt elegendő, anyagi természetű támogatást. Nem vitatva, hogy ilyen figyelemre, támogatásra kétségtelenül szükség van, de aki azt hiszi, hogy a hajlandóság megvan, csak a támogatás az, ami még mindig elégtelen, az komoly tévedésben van!
Képzeljük el a MOMENTUM mögött felsorakozó, individualista, kozmopolita, magyar nemzeti identitás nélküli fiatalok tömegét, (az ifjúság túlnyomónak tűnő részét), élükön a feketeszakállassal, a botmixeres amazonnal, az aranyszájú gimnazistalánnyal, ahogy a nemzetfogyás problémáját átérezve sorban bejelentkeznek babaváró támogatásért!
Ezeknek a kormány családalapítást és gyermekvállalást ösztönző támogatási rendszere annyi, mint ingyen szöges bakancs ígérete azoknak, akiknek esze ágában sincs jégfalak megmászására indulni. Ugyan mi a bánatért kellene ezeknek, harmadik, negyedik gyerek?
A fiatalok magyar nemzeti identitása, közösségi felelősségérzete nélkül nincs magyar jövő. Történelmi bűn, hogy a rendszerváltás óta regnáló nemzeti kormányok az ifjúság nevelését a Kádár rendszerben képzett, kontraszelektált, mai napig (sőt egyre inkább) döntően balliberális beállítottságú pedagógusgárda kezén hagyták. (Ha 1990-től alternatív pedagógusképzés indult volna, ma gyökeresen más lehetne az ifjúság tudatállapota). Az illetékes agyak a mai napig nem világosodtak meg!
Erőltetik az idegen nyelvtanulást, de azt nem társítják nemzeti kultúrára, hazaszeretetre neveléssel. Az oktatás/nevelés célja a világpiacon kompatibilis
munkavállaló előállítása. Ép ésszel nehéz felfogni, hogy a nemzeti(?) oktatásügy miért képez olyan fiatalokat, akik bárhol kamatoztatható ismeretek birtokában, magyar kötődés híján, egyszerűen elszélednek a nagyvilágban.
A való életben nem a politika deklarált célja, hanem eredménye számít.
A mai oktatáspolitika és a csak anyagi motívációkra építő családpolitika eredménye megjósolhatóan az ország kiürülése lesz.
Fogalmazhatjuk úgy is, hogy szándékkal, vagy szándék nélkül, készül itt a hely a magyarok után következő nációknak. Legyenek azok iszlám hódítók, Közel-Keletről elüldözött izraeliek, iszonyatos túlnépesedett szülőföldjükről idetóduló pakisztániak, vagy fekete-afrikaiak.
Nem kellene az utolsó utáni pillanatban észbe kapni?
Konzulens
2019-11-14 at 14:05
Akinek nincs gyermeke, nem törödik azzal, mi lesz vele es a nemzettel azutan, hogy megszünik letezni. A csaladellenesseg, gyermektelenseg emiatt szandekolt es tamogatott. Csak ne foglalkozzon a fiatalsag a jövö kerdeseivel, elvegzik ezt a globalista hatalom birtokosai. A cel egy iranyithato, korrupt tömeg letrehozasa a gyermektelen let anyagi elönyeinek biztositasa utjan – lsd, mibe kerül mar egy gyerek felnevelese is, mennyi lemondassal jar ez.
De ehhez nem csak a jövötöl, a multtol is el kell szakitani ezt a generaciot. Ezt a celt szolgalja a törtenelem, irodalom, ezen belül különösen a magyar kultura oktatasanak elsorvasztasa, ezen diszciplinak elbagatelzalasa es nevetsegesse tetele.
Itt ketfrontos tamadas folyik, megfejelve a migracio propagalasaval, ami ugyancsak a fiatalsag gyökereinek elpusztitasat celozza. Erre jön meg figyelem elterelökent a klimapanik, hogy legyen mivel foglalkoznia a magat elenjaronak tekintö fiatal szinglinek a karrierepites szüneteiben.
Naprózsa
2019-11-14 at 02:48
Ha ez még Magyarország, akkor minden nevelőnek óvónőtől egyetemi professzorig magyarul és magyarnak kell tanítania (értelemszerűen a nyelvek kivételével).
A tanárok munkaadói ugyanis az államon keresztül mi vagyunk. Tehát megköveteljük a gyerekeink magyarrá nevelését.
Ergo aki politikai propagandát csinál a kötelező tananyag helyett, mellett, azt felelősségre kell vonni, s ha sorozatban teszi, akkor kirúgni.
Ez olyan mintha a cég által fizetett dolgozó a céget ócsárolná munkaidőben. Van olyan cégtulaj aki ezt eltűri?
Manapság, különösen a kütyükön élő ifjú nemzedék, de már a szülei is természetesnek veszik, hogy mindenhol kamerák lesik. Akkor mi akadálya, hogy a teszteken feltűnően rosszul teljesítő tanároknál vagy politizálóknál kamerákat szereltessenek fel, amely egyaránt védi a gyereket a tanártól és a tanárt a diáktól, ha elveti a sulykot? A tanítás nem magánügy.
Egységes magyar történelemtanítás, magyar irodalom, Bánk bán, Ember tragédiája kötelező színházlátogatás, Egri csillagok, Kőszívű ember fiai kötelező olvasási tananyag, a Himnusz, Szózat stb. kívülről való tudásával.
Minden iskolában rajtaütésszerűen egységes magyar tudásteszt évente egy-kétszer is.
Minden középiskolai és egyetemi felvételinél kötelező magyar irodalom és történelem tesztkitöltés, enélkül nem lehet senkit felvenni mérnöknek, orvosnak sem.
Amely tanár órán politizál, előbb figyelmeztetés, később fizetéslevonás, azután örökre eltiltás. De vonatkozik genderpropagandára is.
Iskolai kirándulás csak magyar történelmi helyekre. Versenyen, szakkörön, népitáncon résztvevőknek külön jutalom, vagy akár pár óra elengedése közmunkából.
Történelemből és irodalomból két-két jegy különválasztva a világirodalom és világtörténelemből, s külön a magyar irodalomból és történelemből. Nem kell külön tanítani, csak külön osztályozni, hogy a nebuló értékelje, tudja, hogy magyarnak lenni fontos.
Magyarságmegtartó pályázatok: regény, vers, egyéb művészet témakörben (mint most a sikeres fotópályázatnál) rendszeresen főcsatornákon, főműsoridőben országosan korosztályonként meghirdetve…és még volna jópár ötletem.
Namond
2019-11-14 at 22:06
Naprózsa,
Naprózsa,
Kiváló, egyetértek.
Én a világirodalmat és történelmet külön választanám, azzal, hogy a világ irodalma és történelme magyar összefüggéseit nem oktatnám, de ezek legyenek az érettségi tételek.
Továbbá a környező népek történelmét, írásbeliségét is oktattatnám a a világirodalom és történelem keretében.
Felül kellene vizsgálni, a tantárgyak, óraszámok és az elsajátítandó tudásanyag mélységének szükségességét.
Benedek Károly
2019-11-13 at 22:44
Na, végre!
HírTV CREDO Szakács Árpád!!!
Kása mása
2019-11-13 at 22:56
Remek műsor volt !Köszönjük.
egon samu
2019-11-13 at 22:32
A pedag´gusokat kiképzö föiskolákban, egyetemeken már régóta megfigyelhetö a balos, liberális, “világpolgári” tendencia.
A volt Németországban a pedagógusok 85%-a szocikat és zöldkommunistákat választ. Mint a legtöbb firkász és médiakurva is…
Esvány
2019-11-13 at 22:25
Valamikor a nyolcvanas években a Műszaki Egyetem Felvételi Bizottságában volt tag egyik ismerősöm. Általános ismeretek tárgyában kérdezték az egyik felvételezőt. A kérdés: Ki volt Széchenyi István? A válasz: Hát valami hadvezér. Már akkor is ez volt. Talán az egyházi iskolák növendékei nem ennyire analfabéták, de nem tudom. Minden esetre ez katasztrófa.
Gáspár Anette
2019-11-13 at 22:46
1974-ben gyakorlatilag eltörölték az érettségit.
Csak kiválóan megfelelt, megfelelt és nem felelt meg
minősítés volt.
Ennek alapján vettek fel tömegesen félanalfabétákat a főiskolákra,
egyetemekre.
Tsila
2019-11-13 at 21:36
Az egyetemeken a felvetel egyik meghatarozoja kellene, hogy legyen a magyarsag ismerete. Aki nem tudja az nem kerul be az egyetemre. De ugyanezt tennem a szakiskolakba, gimnaziumokba valo felvetelnel is. Ha altalanos orszag, kultura es tortenelem ismerete nincs a diaknak akkor marad 8 osztalyt vegzett bunko proli. Mert kb. most azok a gyerekek akiknel a tudas ennyi, hogy a sajat kulturajat nem ismeri az bunko proli. Ezen nagyon gyorsan lehetne valtoztatni ugy, hogy beiktatni a felveteli rendszerbe.
TS
2019-11-13 at 21:17
Gáspár Anettnek valahogy nem akarnak válaszolni a levelezők. Talán azért, mert ő tudja, miről beszél. Pont.
Artist
2019-11-13 at 23:20
Mert Ö (is) a tényeket írta le.
Namond
2019-11-14 at 21:45
Artist
Gáspár Anett nem vállveregetésért posztol és Ö tényleg tudja miről ír.
Okuljon:
Kik kezdték az érettségi tárgyak számának növelését, az óraszámok növelését, az a ped. életpálya forszírozását?
Csak nem a PDSZ?
Az a Mendrey László féle PDSZ, amely elfogadása után fúrni kezdte a megállapodást, majd elégedetlenkedett és most sztrájkot szervez a saját megvalósított ötletei és azok következményei ellen?
Namond
2019-11-14 at 21:33
Gáspár Anett
Nem kalapozni akar.
Namond
2019-11-15 at 09:54
Tessék, elégedetlen pedagógusok elemezzék, miért küzdött Mendrey László PDSZ-e és utóbb, ugyan Ő mit támadott.
http://www.pdsz.hu/cikk/37052
https://pedagogusok.hu/hir/3670/heti-lapszemle-2019-januar-11
http://www.tanszabadsag.hu › blog › tag › eletpalya-modell
Nincs már mire várnunk – nyilatkozta a PSZ elnöke. … A pedagógus-életpályamodell bevezetésének elmaradása miatt információnk szerint Hoffmann Rózsa ..
victor2
2019-11-13 at 21:06
Szent-Imrey Pál2019-11-13 at 20:01
“De a tanárok döntő többsége balos tisztelet a kivételnek. (…) A balosoknak bezzeg nincsenek gátlásaik ők nyíltan azok. Sok iskolában teljesen természetes módon kormányellenes balos propagandát folytatnak tanárok az órákon.”
Gáspár Anette2019-11-13 at 18:57
“90-től az általános iskolákban a művelt történelemtanárnak, magyartanárnak meg kellett küzdenie a kollégáival és a kommunista-liberális szülőkkel is, ha tisztességesen akart tanítani-nevelni.”
Megtalálja a zsák a foltját.
Ecsedi Imre
2019-11-13 at 20:24
Tózsa István tanár úrnak üzenem:
Megértem és osztom a kétségbeesését, de gondolja meg, a kétségbeesés, a reménytelenség az igaz emberek az erejét hányszor megsokszorozta már múltunkban!
A mai fiatalok nagyon gyorsan tudnak olvasni, információkat befogadni – sajnos, a káros és a haszontalan információk találnak hozzájuk legkönnyebben utat.
A hungarikumok, tájegységek, és általában a kulturális ismeretek direkt oktatása szerintem kevéssé célravezető és hatékony a nemzettudat kialakításában. A mai fiataloknál szerintem a legfőbb probléma az, hogy kisgyermek koruktól kezdődően nem találkoztak az életkori sajátosságaiknak megfelelő, a magyarságról, a kultúránkról, a Hazánkról szóló információkkal – kognitív és érzelmi vonatkozásban sem. Nem égett bele a lelkükbe kisiskolás korukban a Himnusz és a Szózat, nem alakult ki bennük iskolai éveik során a nemzeti hőseinkre, a magyarságunkra való büszkeség. Ennek az a fő oka, hogy a rendszerváltást követően az oktatás-nevelés minden szintjén – az óvodától az MTA-ig – szisztematikusan és rendkívüli hatékonysággal nyertek teret a nemzettudatot háttérbe szorítani akaró “ügynökök” – gyakorlatilag ritka kivételtől eltekintve az egész pedagógusi kar.
De nem az okok keresése miatt írok Önnek. Javaslom, hogy hallgatóinál – vagy csak az arra érdemeseknél – próbálja meg összesűrítve pótolni a kisgyermek koruktól a jelenig elmaradt információk pótlását, kezdve a magyar népmesékkel, Benedek Elek meséivel, folytatva a különböző életkorokban elmulasztott könyvekkel, például a száz kötetes Jókaival (az első öt után már biztos, hogy öngerjesztő lesz a rendszer), Kodolányival, Zrínyivel, Nyírővel, Tormay Cecile-el, Gerencsér Miklós Aradi naplójával és Vörös könyvével, a Bibliával, a külföldi írók közül pl. Zola A pénz-ével, – hogy csak kapkodva említsek néhányat a több ezernyi, a magyarságtudat és a magyar erkölcs formálására alkalmas könyvek közül. Meggyőződésem – és tapasztalásom is – hogy a magyar múlt és kultúra csodáit megtapasztalva, szavainkat megismerve, nyelvünk gazdagságára rácsodálkozva van remény, hogy félrevezetett, szándékosan elbutított, elidegenített magyar gyermekeink visszataláljanak a Nemzet kebelébe.
István Kopasz
2019-11-13 at 20:23
A probléma /a nemzettudat, a hazaszeretet csökkenése vagy hiánya/ meglátásom szerint már a kb. 1970.után születetteknél megkezdődött. A rendszerváltáskor ezek az emberek 18-20 évesek, vagy még fiatalabbak voltak. A szülők 1970-1990-ig a gulyásszocializmusban éltek, ment a háztáji gazdálkodás, az üzemekben pedig a GMK-zás, meg a fusi! A viszonylagos jólétben nem politizáltak, nem beszéltek a múltról, 1956-ról a Rákosi-rendszerről különösen a gyerekek előtt a szülők. Aztán jőtt a rendszerváltás a nagy liberalizmus. Semmi nem számított, csak a nagy szabadság.Akinek jobban ment az élete az az új kort a liberelizmust, akinek kevésbé az pedig a gulyásszocializmust éltette.Így nőtt fel az 50 év alatt tőbb generáció olykor jelentős szülői támogatással kiölve a nemzeti érzelmet, a hazaszeretetet. Az elmúlt kilenc év gazdasági eredményeinek felsorolása már unalmas számukra, de már a szüleik számára is! A jólétben mást akarnak a fiatalok, de maguk sem tudják, hogy mit. Az aktuál politikát nem ismerik, nem látják a veszélyeit és hadják magukat félre tájékoztatni. Mindennek bedőlnek, csak ne a regnáló hatalom mondja, könnyű őket mozgósítani! Itt tartunk most és nem tudom hogyan tovább egy ilyen elbutított, nem törődöm 50 év alatti társadalommal, kivéve a józanul gondolkodó és mérlegelő embereket!
vadmagyar
2019-11-13 at 20:19
Mindenki nyugodjon meg.(félig, mert a helyzet drámai.
Először is. A tanár úr bátor, mert vállalta a véleményét és nyilatkozott. Az ottaniak meg fogják enni. Nyersen, reggelire. Ő nemzeti mártir lesz.
Amit leírt az 50+20 év eredménye. A magyarbálinti örökség.
Ezért nem szabad ezeket lebecsülni. A teljes magyar köz és felsőoktatás az ő uradalmuk, tisztelet a ritka kivéelnek.
A jó hír: ez természetes szelekció is egyben. Akinek van identitás és bemzet tudata azt kell megbecsülni.
Végül pedig: minden eldől otthon. Nejem 3at sikerült így nevelni. Sok sok erőfeszítés és szeretet árán de sikerül.
Sutike21
2019-11-13 at 20:14
Sokadjára mondom el! Tessék végre leszállni a fiatalok fikázásáról, mert így is kevesen vagyunk, nem kell mégtöbbet kihajtani külföldre a szidással mert nem lesz termelő se nyugdíj se tb. szerencsétlenek!!! Teccettek volna kisöpörni az elvtársakat, teccettek volna elvégezni a feladatot! Teccettek volna nevelni minket teccettek volna foglalkozni velünk, teccettek volna megmutatni nekünk, hogy aki a nemzet ellen vét az bűnhődik! De nem ezekhez nem voltatok elég tökösek itt az eredmény! Húzzátok ki a gerendát előbb jó?! Ha én nem neveltem volna saját MAGAM igaz honlegénynek,akkor ugyanúgy bedőlök a bolsiknak és nem látok át a szitán! De ezt nem rajtunk kell számon kérni TI a fiatalokat szidók nem végeztétek el a dolgotok, TI nem neveltetek MINKET!
vadmagyar
2019-11-13 at 20:41
Igazad vagyon.
Sutike21
2019-11-13 at 20:56
Köszönöm szépen! Jól esik, hogy van aki látja a bánatom/tunk! Nekem van egy darabom abból a bizonyos 87-es sátorból. Erre tekintettel kérem ne vegye senki magára akinek nem inge! Azért háborgok mert az ilyen cikkekkel magunknak ártunk!
Sutike21
2019-11-13 at 20:46
Van itt még valami! Üzenem a PS-nek a fiatalok szavazatát a fiatalok szapulásával nem lehet megszerezni!
Kása mása
2019-11-13 at 22:49
Talán először is meg kellene tanulnotok a Himnuszt és a Szózatot
fejből. Értelmezni.
Következő lépés megtanulni KÖSZÖNNI, KÉRNI, és MEGKÖSZÖNNI.
Nálam a munkába lépés feltétele volt !
pampafu
2019-11-13 at 22:53
Sutike21
Ne légy eltévedve, nem a PS nek kell gyüjtened a szavazatodat.
Magad jövőjéről döntesz. Bárminemű szemrehányást csak magadnak tehetsz.
Klárika
2019-11-13 at 18:59
Logikus (2019-11-13 at 14:21)
zolatiguszti (2019-11-13 at 14:33)
és mások,
Hát iszen úgy is van a, hogy veszélyben a …. ha nem fáj a szíve meg a nemtom mi, ennek az elrugaszkodott világ beli fiatalságnak; Ha az öáltala megvallott s a Tózsa István féle hosszantartó kutakodás által leszállított jelentésböl kell megtudni, hogy :
““A tájékozatlanság olyan elképesztő fokú, mintha a hallgató egy magyarul beszélő külföldi lenne”.
Meg aztán nem kínos e ugyanezen uraságnak beszámolni arról, hogy 4 évre volt szüksége azonbéli hiányokat megállapítania, amelyek már azelött is láthatók voltak? 4 évig hajtotta a szelet és javadalmazása egy részét a munkaadójától a saját zsebe felé ilyen nyilvánvalóságért? Nem ugyanolyan elképesztö?
Egyáltalán s hogyan vesz fel az intézetébe ilyen tájékozatlanokat? Mire építi a közlendöit, ha nincs hozzá alap?
És úgy ahogyan most is, már azelött sem fordult az oktatásügyi minisztériumhoz, az meg nem íratta meg a megfelelö történelem könyveket amelyekböl tanítsanak az iskolában!!
Érzésre, a tanárok nemzeti érzésére kell bízni a tudás tovább adását? avagy a szakjukat ismerö, lelkiismeretes emberekre?
Végül pedig azok kaphatnak igazolást iskolai végzettségröl, érettségiröl akik felmutatják a szükséges tudást.
Bölcs dolog e vagy egyáltalán ajánlatos e akármire rögtön ráhúzni valamilyen érzelmeket, akár a saját történelem tovább adására?
Hanem a Demokratában, ott nyavalyog arról Tózsa István uram, hogy a mai egyetemi diákság nem ismer elég hungarikumot!!!
Onnan vezényli a kötelezö sajnálkozó kórust!
Majd vége a hasznosnak tünö elöadásnak s megy minden tovább mint eddig
Hát hungarikum e a magyar történelem, a krónikák s az irodalom, úgy mint a fokhagymás kolbász, a szegedi pirospaprika és a trikolóros muskotály bor? fánkkal együtt vagy anélkül?
HE?
Hát szégyellje magát az egész bagázs akin múlik az, hogy mit tanul a magyar kölök az iskolában a saját történelméröl!
De az is akinek rég el kellett volna csapnia a fentieket és nem tette!
És az illetö minisztérium is, ha tanárokra, érzelmekre, a Napon melegedö kaméleonokra bízza a polgárai képzését.
Konzulens
2019-11-13 at 18:45
A fiatal, 30 alatti generáció nemzettudata és nemzeti érdeklödése valóban aggasztó és sokszor kriminális. De a Corvinuson (volt Marx Károly “Közgáz”) és a Közszolgálatin végzett felmérés nagy valószinüséggel mégis csak tul negativ képet ad.
Ide feltehetöleg olyan családok gyerekei jelentkeznek, akik odahaza nem biztos hogy a népnemzeti emlön nevelkedtek. Egy pl. a Radnóti Gimnáziumban végzett felméres vsz. mas eredményt adna, mint a Piarista Gimnáziumben vegzett közvéleménykutatás. Ezenkivül a leendö közgazdászok szakterületük beágyazottsága következtében a globalizált gazdaságon belül keresik a boldoguláukat, figyelmük ekképp elterelödik magyarságukkal kapcsolatos dolgokról.
A hallgatók mentségére szóljon, hogy a közepiskolában – függetlenül az iskola oriantáciojától – nem is nagyon hallottak ilyen elavult bugris témákról mint magyar történelem, irodalom, nemzetünk nagyjai, stb. Az életre felkészités (nemcsak Magyarországon, külföldön is) abban merül ki évtizedek óta, hogy hogyan tudsz minél kevesebb munkával és áldozattal minél nagyobb haszonra szert tenni, ami majdnem mindig mások kényszerhelyzetének kihasználásával (piac!!!) ill átverésével jár. Könnyü belátni, hogy ez a jövökép inkább a leendö üzletembereket, mint mérnököket vagy gazdálkodókat uralja.
De ezek a 18-25 éves srácok mind 2010 utan jártak gimibe!! Itt üt visssza az oktatási rendszer helyretételének elmulasztása. Klebelsberg Kunot méltatni ugy látszik valahogy mégsem elég. Reméljük, hogy a fenti irás “worst case” (hogy az üzleti életben maradjunk) jellegének köszönhetöen megkongatta a vészharangot, tettek következnek, amelyek hatása legalább olyan tartós lesz, mint a máig is tartó kommunista->SZDSZ-es tudatrombolás.
Klárika
2019-11-13 at 19:11
Egyetértö köszönetem.
Tárgyiasabb, nyugodt, szakavatott hangon adta elö azt amiröl felháborodással írtam.
Benedek Károly
2019-11-13 at 19:28
Már megbocsáss, de amikor egy közgázos hallgató nincs tisztában
Európa történelmével és földrajzával, az milyen közgazda lesz?!
Ne beszéljünk már mellé.
A felmérés arról szól, hogy katasztrofális az általános alapműveltség.
Azt sem tudja az az analfabéta, hogy hol él.
Hogy került oda?!
Tudod, hogy mivel kezdte a professzorom a kollokviumot? Csak bemelegítésként egy csésze tea mellé. Először csodálkozva néztünk egymásra, de kiderült,
hogy mi a célja és mi az oka.
Elkezdte Kosztolányi vagy Ady versét, és kapásból folytatnunk kellett.
Az egyik hallgatótól megkérdezte, hogy tudja-e, hol van Dévény.
Gondolkozni kezdett. Azonnal eltanácsolta azzal, hogy aki ennyit sem tud,
mit keres ott. 1986-ot írtunk.
Konzulens
2019-11-13 at 21:21
Nem tudom, hol beszeltem mellé, azt hiszem világos voltam. Amit leirtam, az nem minösit pozitivan senkit, maximum a helyere teszi öket. Egy ilyen közgázos hallgato egyertelmüen egy tudatlan, parancsvérgehajtó gép lesz, olyan, amilyennek tenyesztették.
Zita
2019-11-13 at 23:09
1000 / 1000 !
Gyula
2019-11-13 at 18:21
Egyetemista teszt
https://www.youtube.com/watch?v=PyMhBoqjAvk
Benedek Károly
2019-11-13 at 19:21
Nem mostani probléma.Ez már a Kádár-érában így volt, amikor
dúlt a kontraszelekció.
Mivel iskolás korúak lettek a Ratkó-korszak gyerekeinek
a gyermekei, több pedagógusra lett szükség.
Senki sem akart pályára állni. Akiket nem vettek
fel más szakra, vagy a műveletlenségük, tudatlanságuk miatt
sehova, jobb híján elmentek képestés nélküli napközisnek.
Onnan már egy ugrás volt a főiskola. Így sokszor olyanok
nyertek felvételt, akik két t-vel írták a tárgyragok, vagy mint a
Blikk firkásza, aki azt írta, hogy “KNDP-s képviselők, kösztük Kocsis Máté”.
Az a szólás járta, hogy akit felvettek, azt már az Isten sem menti
meg a diplomától.
Na, ezek közül nagyon sokan még mindig tanítanak. Sőt, mivel felvételi
nélkül mehettek az ELTE tanárképző szakára, sokan éltek a lehetőséggel.
Volt, aki iskola igazgatóként ment nyugdíjba, de van, aki most vadliberális szakfelügyelő, aki pl. gyűlöli Arany Jánost és Jókait.
Hát meg is lehet nézni a végeredményt.
A mai probléma visszanyúlik a Kádár-korba, pontosan úgy, mint
a joggyakorlatban és egyéb területeken.
Namond
2019-11-13 at 21:54
Öregem,
“Na, ezek közül nagyon sokan még mindig tanítanak.”
Ők az igazgatók!
Namond
2019-11-13 at 22:08
Gyula,
Jót mulattam.
Fizetős diákokat sikerült kikapni?
Vagy így lemerevednek a fiatalok stressz helyzetben?
Mindenesetre ezt és folytatását kellene az M1-en esetleg a Hír Tv-ben bemutatni.
Namond
2019-11-13 at 18:11
Ha látnám a tesztet, ítéletet alkothatnák.
Így csak találgatok.
Nem bízom a teszt megfelelőségében, csak abban, hogy a prof saját ismeretanyagát, jó esetben saját magával szembeni elvárását akarja kiterjeszteni a hallgatókra, tantárggyá, tanszékké próbálja emeltetni szakágát.
Meglehet a PS teszteli egy részinformációval a kommentelőket a honismeret szükségessége vagy ped. fizetésemelés ügyében. Ki tudja?
A mai fiataloknak
2019-11-13 at 17:53
Elrabolt fiatalok
“AJÁNLOM A MAI FIATALOKNAK!!!!
Nekem édesanyám volt. Neked muterod.
Én permetezett almát loptam a szomszéd kertjéből. Te részegen édesapád kocsijával szombat éjszaka megölsz két embert.
Nekem János Vitéz. Neked Bakugan.
Én a szomszéd falubeliekkel keménykedtem. Te a tanáraiddal és a szüleiddel, mert “jogod” van hozzá.
Nekem a szex olyan volt, mint a Lady Chatterlley szeretőjében. Neked olyan, mint a pornófilmekben.
Én ha nyaklevest kaptam a tanártól, akkor édesapám adta a másikat, mert biztosan megérdemeltem. Te nem kaphatsz nyaklevest, mert sérülsz a jogaidban.
Én végig stoppoltam az országot és túrára mentem. Te a számítógépes játékokon ölöd százával a zombikat.
Ha egyest kaptam, akkor hülye voltam. Ha Te kapsz egyest, akkor hülye a tanárod.
Ha unatkoztam, akkor könyvet olvastam vagy kimentem játszani a szomszédokkal . Te horrort nézel, de már nem kavar fel vagy ülsz a gép előtt és csinálod a semmit.
Az én sztárom zenész volt, aki virtuóz módon játszott a gitáron. A tied nem ért a hangszerhez és nem tud énekelni, viszont jól néz ki.
Én autogramot kértem Rubik Ernőtől. Te Alekosztól.
Azt hiszed menő dolog ha 200 like-ot kapsz egy képedre, csak mert úgy viselkedsz mint az én időmben a kurvák, jellemtelenül és esztelenül… az önbecsülésed az egekben miközben sötétség tombol a fejedben ! a Mobilod nélkül már Sza*ni sem mehetsz mert akkor nem tudnál reagálni olyan ember üzenetére akiket az utcán meg sem ismersz, ÉN ha beszélgetni akartam a barátaimmal elsétáltam a házukhoz és becsöngettem ! lehet nem volt 3-4 ezer ismerősöm csak 200 de annak mindnek köszöntem és valóban ismertem is ! Tudod ha valaha lesz majd gyerekem vagy unokám elmondhatom neki .. hogy ÉN idősebb vagyok mint az internet, de neked fogalmad sincs hogy az igazi élet és az igazi értékek akkor léteztek amikor még nem volt se internet se Iphone se X6 -s BMW”
Benedek Károly
2019-11-13 at 19:13
“az önbecsülésed az egekben miközben sötétség tombol a fejedben”
Akikről te írsz, szikrányi önbecsülésük sincs.
Poppy
2019-11-13 at 21:11
?
Benedek Károly
2019-11-13 at 17:36
Azokat a középiskolai, egyetemi, főiskolai tanárokat, akik
megalapozhatták volna, kirúgták, folyamatosan, ma is
ellehetetlenítik őket.
Azokat is, akik művészeti szakokon, irodalomtörténet, dramaturgia, színháztörténet szakokon oktattak.
Poppy
2019-11-13 at 17:45
?
Fehérlófia
2019-11-13 at 17:34
A tanárok végre lehetnének szerényebbek kissé! Mutassatok olyan hivatást, ahol éves fizetést kap valaki napi átlag 6x 45 perc tanításért és a tanév közbeni szünetekkel illetve a nyári vakációval együtt eves szinten 9 hónap munkáért 12 havi bért visz haza.
Kérem hagyjuk az ostoba fel kell készülni az órákra meg dolgozatot javítani és a többi sületlenséget.
Poppy
2019-11-13 at 17:45
?
Gáspár Anette
2019-11-13 at 17:45
Te akkora sűrű, tömény baromságot írtál, hogy megáll benne a
kanál!
Minden előadásra fel kell készülni.
Nem abból áll a tanár munkája, hogy órákat ad.
Napi sokkal több, mint nyolc órát dolgoznak.
Az általános iskolai tanítók és tanárok csak a mesében
kapnak egész nyárra szabadságot.
Pontosan annyit kapnak, mint amennyit minden közalkalmazott kap.
Komolyan mondom, hogy felfoghatatlan, hogy még mindig él
az az aljas képzet a pedagógusokról, amit még a Rákosi-Kádár érában
nyomtak a stupid fejekbe.
Ha leírnám, hogy egy tantónak, tanárnak milyen volt és még jelenleg is milyen kötött a munkaideje, milyen komoly felkészültség szükséges,
milyen utómunkálatokkal jár a tanítás, nem férne el csupán “20 cm-es”
hosszúságú hozzászólásban. Könyvnyi konkrétumot tudnék hozni.
Azért sütötték bele már 70 éve az átlag ember agyába, hogy
a pedagógusok alulfizetettségére alibit szolgáljanak.
A tantestületekben nagyon sok pedagógus házassága azért ment tönkre,
mert mindenkivel és mindennel köteles volt foglalkozni
munkaidőben, azon kívül és még a hétvégeken is, hogy a saját
családjára nem volt elég ideje. Állandó nyomás alatt frusztrált
volt. A gyereke meg “a suszter cipője”.
Akin naponta 10-150 gyerek “átfut” úgy, hogy személyenként
is felelős vagy a haladásáért, számon kérik a kollégák, az igazgató,
a szülők, ráadásul a gyerek ellenállásával is meg kell küzdened,
annak nagyon hamar kikezdi az idegrendszerét, lelki problémái
lesznek, baj lesz a önértékelésével.
Felejtsd el a “45 perc” és az egész nyári szünet mesét!
Gáspár Anette
2019-11-13 at 17:55
100-150 gyerek.
Namond
2019-11-13 at 17:56
Érdekes.
Annó, hogy volt ideje a tanárnak, mikor még nem volt pedagógus, hogy tankönyvet írjon, példatárat, irodalomjegyzéket készítsen, kísérletezzen és kutasson, akadémistákkal levelezzen?
És még a naplókat is vezette, feleltetett, dolgozatot iratot, leadta az anyagot, fegyelmezett és szükség esetén megkereste a szülőt.
Sőt, hogy lehetett, nem is ritkán, 2-3 generációs tanítói, tanári családból származott?
Gáspár Anette
2019-11-13 at 18:57
Attól függ, milyen tanár. Középiskolai, vagy általános iskolai.
Anno volt, mert az elsajátítandó tudás is kevesebb volt és más
rendszerű. Ráadásul évtizedekig állandó. Nem változtatták idióták évente a tanterveket, aszerint, hogy melyik magyarbálintnak milyen
aljasság született meg az agyában.
Amikor Arany János, Móra Ferenc tanító volt, más világ volt, mikor
pl. az iskola oktatási rendszerébe beleszőtték a kisdobos, úttörő és kisz hálózatot is. Álmomban ne jöjjön elő.
A Kádár-érában nehéz volt, de ahhoz képest, ami 90-től az iskolákra szabadult, az a káosz, az szándékos ellehetetlenítése volt
a tudás átadásának, a nevelésnek.
90-től az általános iskolákban a művelt történelemtanárnak, magyartanárnak meg kellett küzdenie a kollégáival és a kommunista-liberális szülőkkel is, ha tisztességesen akart tanítani-nevelni.
Regényeket írhatnék, hogy 90-ben kijelentették, hogy a régi tanterv nem érvényes, de új tanterv még nem volt. Nem is voltak képzett szakemberek,
akik megírhatták volna, ha talán lettek is volna, a közelébe nem kerülhettek.
Végül Mádl Ferenc csapott az asztalra, és egy csoporttal összeállították és közreadták. Aztán jött a NAT alapján a helyi tanterv, meg a speciális tantervek. Ezeket a tantestületeknek kellett megalkotniuk, akiket
nem erre képeztek ki és nem ez volt az alapfeladatuk.
Pokorny kegyetlenül rossz miniszter volt, nagyon sok kárt okozott azzal, hogy a liberálisokra hallgatott. Akkor kezdődött a szabad tankönyv választás. Egy iskolán és egy évfolyamon belül tucatnyi tankönyvcsaládból tanítottak, melyek nem voltak szinkronban egymással.
Jó sok pénzért, mert dúlt a tankönyvbiznisz.
Ne gyertek itt sztereotípiákkal.
Mesélhetnék arról, hogy kik tanítottak, tanítanak a tanárképzőkön.
Hogy kikből lett szakvezető tanár, kik a “szakfelügyelők”, kiknél kaptak
utóképzést…
Aztán, mire összeállt volna valami, megérkeztek a magyarbálintok,
töröltek mindent és kezdődött az aljaskodás elölről.
S elérkezett 2010.
Ne mondjatok véleményt arról, amiről nem tudtok semmit.
Azért, mert betegen orvoshoz megyek, még nem leszek hozzáértő.
Azért, mert valakinek a gyereke, unokája iskolás, még nem tud mindent, akkor sem, ha úgy érzi, hogy eleget tud.
Sok a tisztességes tanító és tanár.
Viszont nem lehet eléggé megfizetni a jó tanárt.
Őket kezdték ki mindig… De ez már egy másik fejezet.
Azt viszont, aki úgy akarja “hazafias érzelmekre nevelni” a hatodikost,
hogy a honfoglalás témakör szemléltetésére a Magyar vándor c. filmet
vetíti két tanórában, az már az én szememben büntetőjogi kategória,
a gyermek lelke-szelleme elleni bűncselekmény.
Benedek Károly
2019-11-13 at 18:59
Namond!
Ne feledkezz meg, hogy ami 80 éve volt, az ma már
nem lehet érvényes, hiszen olyan tudáshalmazt kell
átadni a legmodernebb eszközökkel, hogy akikről te írsz, azok
számára felér a sci-fivel.
Namond
2019-11-13 at 21:25
Gáspár Anette,
2019-11-13 at 18:57 igazságát 100%-ig elismerem, mindenben igaza van, kivéve más nem tudhatja mi volt az iskolákban.
Továbbá, hogy nem lehet eléggé megfizetni a jó tanárt, a kiváló tanárt nem lehet megfizetni, mint a kiváló villanyszerelőt, gépírót.
Ön írja:
“Mesélhetnék arról, hogy kik tanítottak, tanítanak a tanárképzőkön.
Hogy kikből lett szakvezető tanár, kik a “szakfelügyelők”, kiknél kaptak
utóképzést…
Aztán, mire összeállt volna valami, megérkeztek a magyarbálintok,
töröltek mindent és kezdődött az aljaskodás elölről.”
Szívesen olvasnám.
Ön is értelmetlennek tartja az olvasás és matematika tanítás, furcsákra szabott módszereinek általánosítását?
Az általánostól eltérő pszichikumúak szokásos gyerekek közé keverését, kisegítő iskolák megszüntetését?
Namond
2019-11-13 at 21:51
Benedek Károly,
Rendben, Tőled elfogadom a pertut.
Sajnálom, nem vagyok irodalmár és nem is akarok lenni.
Az inkriminált bejegyzést szarkasztikusnak szántam.
Megkérdőjelezem, szükség van-e annyi és olyan mélységű lexikális tudásra, melynek átadására kényszerül és kényszeríti magát az iskola?
Nem az lenne az alapvető feladata, hogy szerettesse meg a tudás (lexikális és annak adaptálása) megszerzését és tanítsa meg megszerzésének SZEMÉLYRE SZABOTT módszereit?
Kellenek ezek a tantervek, ilyen mélységig?
Egy 5. osztályosnak művészettörténetet kötelezően kell tanulnia, az összes latin szakszóval?
Érdemes egyes egyetemi szakok alatt kötelezően magasabb matematikát, szerves kémiát tanítani?
Szükséges programozási alapismereteket elsajátítani, nem elég a felhasználói szintű informatikai ismeret?
Ez nem a többlet finanszírozásért folyó verseny, aminek a gyerekek és pedagógusaik, Gáspár Anettre tekintettel tanáraik, isszák meg a levét?
Ez nem egy szoci reflex túlélése, hogy a szakos iskolák magasabb működési támogatást kapnak?
Most érthetőbb voltam T. Benedek Károly?
Elnézést, hogy megszólítom, Gáspár Anette mi a véleménye?
Gáspár Anette nem sérelmezi, megengedi, hogy tegeződjünk?
Abban a reményben kérem, hogy többször is megjelenik itt, véleményét kifejtve.
Gáspár Anette
2019-11-13 at 18:41
DIÓHÉJBAN, HOGY ÉREZD A TÖRŐDÉST.
(Ugyanis nem ott kell keresni a dolgok eredőjét, ahol te tetted.)
Az idei tanév 2019. szeptember 2-án, hétfőn kezdődött, és 2020. június 15-ig tart.
1. De már augusztus 20. utáni első munkanaptól dolgoztak.
Előkészítették a tanévet. Utóvizsgákat tartottak.
Munkaközösségi értekezleteket tartottak, megvitatták,
összeállították, megírták az évi munkatervüket.
Egy pedagógus akár 3-4 munkaközösségbe is tartozhat, attól függ,
milyen jellegű oktatás folyik az iskolában.
Megírták a tanmeneteket, melyeket a felettesek ellenőriznek, mielőtt
elfogadnák, aláírnák. Megtervezik, szervezik az egész
tanévet, tanórai és tanórán kívüli munkát egyénenként és osztályonként.
Míg végül egy nyitó tantestületi értekezleten az igazgató összefoglalja
az egész éves munkatervet.
2. Félévkor osztályozó értekezletek, a félévi munkák egyénenként, osztályonként, évfolyamonkét stb. értékelése; + a beiskolázásokkal járó teendők.
3. június 15. után osztályozó értekezletek, bizonyítvány írás,
anyakönyv írás, a dokumentumok összeolvasása;
leltárok, munkaközösségi értekezletek, az egész év összegzése; a nyári táborok és beosztások megszervezése, ugyanis minden pedagógus köteles nyáron két hét szolgálatot adni.
A z őszi, téli, tavaszi szünet max 1-2 munkanap, amikor is be szoktak iktatni egy-egy szakmai továbbképzést, egész napos kerületi szakmai értekezleteket stb.
Év elején, félévkor, év végén szülői értekezletek, havonta fogadó órák este 6 órától.
Belenyúlnak szépen a késő estébe is.
Még nem is írtam a klf. kulturális programokról, kötelezően megtartandó ünnepekről, helyi és kerületi versenyekre való felkésztésekről, melyeken kötelező megjelenni, közreműködni a szervezésben, lebonyolításban. Kötelező a felzárkóztató és tehetség gondozó foglalkozások, szakkörök tartása.
Nem írtam le mindent, de a tanítási órákra felkészülés, az órák utáni javítások,
az eszközök előkésztése (a projektorok feltöltése több órai munka, és minden osztályban,
évfolyamon, a témától függően más és más… )
A tantókra, tanárokra mindemellett iszonyú adminisztrációs teher hárul.
Az őszi szünet például így alakult: október 23. szerda (országosan munkaszüneti nap, tehát nem számít a pedagógus szabadságba. Tehát őszi szünet október 24- 28-nov.1-ig 7 nap szünet.
Téli szünet december 21-5-ig . Ebből ünnep és ledolgozott munkaszüneti nap idén : 6 nap.
Január 3-4. szünet a téli szünet, ami a pedagógus szabadságát érinti.
Tehát az őszi szünet: 7 nap, a téli 2. Összesen 9 nap.
Viszont ha a szülő igényli, akkor napközben bent lehet a gyerek az iskolában, tehát
ebből is köteles beosztás szerint 1-1 napot bent tölteni., attól függ, hogy hány csoport
igényli.
A nyári szünet pedig 41 nap, melyből két hetet (10 munkanapot) köteles valamilyen
beosztásban tölteni (helyi napközis tábor, úszótábor, sport táborok, sátortáborok,
külföldi utak, országjárás, stb., iskolától függő).
Tehát 9 +31 = évi 40 nap. szabadság.
Ha ebből levonnád az összes, a tanításon kívüli időben, kötelezően az iskolában, színházban, kirándulásokon, versenyeken, azok megszervezésével töltött idővel, még az az évi 40 nap sem maradna.
Hátrább az agarakkal!
Kása mása
2019-11-13 at 22:30
Azért harcolnak, hogy több szabadidejük legyen, igy délutánonként
tudnak magánórákat adni, borsos pénzen .
Károly
2019-11-13 at 17:31
A nemzettudat kihalóban Egerben is. Még azok lelkében található meg, akiket a megszállók m,egnyomorítottak 1944 március 19, majd 1944 november 30 tól 1989 ig.
Bár napjainkban újra pozícióban látni Egerben is a nyilasok, kommunisták utódait.
Lásd Eger október 13-i választás eredményét.
A fiatalok nemzettudását az egri liberális oktatási intézmények termelik.
Nemzetellenes oktatókra nincs szüksége e Hazának!
Egerben az óvónénitól kezdve az egyetem rektoráig mással vannak elfoglalva!
Vajon, miért?
Kiket szolgálnak és mennyiért?
Az egri egyház sem különb, az ittmaradt kommunitsa békepapokkal az élén.
Elkeserítő!!!!!!!!!!!
Benedek Károly
2019-11-13 at 17:53
Erdő Péterrel az élén.
ezért volt a végtelenségig pofátlan HARÁCSony kijelentése,
hogy “nincs ellenére a Regnum Marianum” újra felépítése.
Ugyanis tudják, hogy az ultraliberális Katolikus Egyház,
élén Erdő Péterrel, megtiltotta. Eszében sincs.
Amikor először szóba került, gyorsan kineveztek egy
kisebb templomot Regnum Marianum-nak és ebben meredünk.
Nem véletlen, hogy Makoveczet nem Erdő temethette, hanem Bolberitz.
Gyula
2019-11-13 at 17:30
Táncsics Mihály a hazáról
https://www.youtube.com/watch?v=CZCN9pt97j4
Attila
2019-11-13 at 17:23
Idez vezetett az átkozott SZDSZ-es ámokfutás, amikor lezüllesztették az érettségit és eltörölték az egyetemi felvételit.
Most egy lebutított értettségivel besétálnak az egyetemre olyanok, akik jobb időkben a portáig sem tették volna be a lábukat.
Poppy
2019-11-13 at 17:44
?
csakafidesz
2019-11-13 at 16:56
Anno azokban az ötvenes években nőttem fel. Apám a falra kiakasztotta Nagy-Magyarország térképét, és anyám szörnyülködésére azt felelte, hogy a saját lakásában azt csinál amit akar. Nálam helyén van a nemzettudat. Anno az óvonéni szörnyülködött rajta amikor azt énekeltem, hogy “Ha a Föld az Istennek kalapja, Hazánk a bokréta rajta” Csodálkozott amikor megmondtam neki, hogy ez egy Petőfi vers két sora.
Rakovszky István
2019-11-13 at 16:31
Az egyik oka ennek az, hogy évszázadok óta csak a vesztes csatákat oktatják, a nyertesekről meg mélyen halgatnak.
Poppy
2019-11-13 at 16:24
Rossz az oktatás és sok a ballibsi tanár, akik nem megfelelően oktatnak, dőt vegzálják a nemzeti érzelmű gyerekeket ( otthonŕól hozzák ). Na azen sűrgősen változtani kell.
Szőke ciklon
2019-11-13 at 16:08
Az USÁ-ban az emberek büszkék hazájukra, a házakra kirakják a nemzeti lobogót, pólójukon, sapkájukon ott díszeleg a nemzeti lobogó, drukkolnak és örülnek mindne amerikai sikernek, és jópáran önként mentek meghalni a hazájukért. Hogy van ez Magyarországon? Nálunk a fiatalok pólóján sapkáján ott díszeleg az amerikai lobogó, magyar zászló, magyar címer legfeljebb a focimeccseken látható. Ha valaki kiteszi a magyar zászlót a házára, azt rögtön lenácizzák, a libsi média a hazájára büszke magyar embert, negatív értelembe vett “magyarkodással” vádolja. A kommunisták, szocialisták(?) az internacianalizmus szellemtét hírdették, hírdetik ma is, és mernek kicsik lenni. A közösségi oldalakon számtalan kommentelő szégyelli, hogy magyar, a belpesti libsik utálják a vidéki embereket, a “paraszt” szó jelentése náluk egy negatív minősítés. Ezek után mi várható a felnövekvő fiatalságtól? Életük értelme az azonnal megszerezhető jólét, lehetőleg könnyű, kezet nem bepiszkoló munkával, irigylik a nyugati ország fiataljainak jólétét, és utálnak mindenkit, aki itthon ér el sikereket, él jólétben. Saját sikertelenségük, viszonylagos “szegénységük miatt a mindenkori kormányt utálják. Ugyanakkor nem ítélik el az ügyeskedéssel meggazdagodó “JÓ FEJEKET”, az adócsalókat. Nem ismerik a “tiszteletet”, a “rendet”, a “hálát”, nem tudnak KÉRNI, MEGKÖSZÖNNI, csak KÖVETELNI! Ez az egyenes út a káoszba!
Poppy
2019-11-13 at 16:22
?
Naprózsa
2019-11-14 at 02:11
Nagyon jó a látlelet, kedves Szőke Ciklon.
Igazság szerint nem is értem ezt problémát a tanárok tanítási gyakorlatával kapcsolatban.
Ha erre adott egyszerű megoldásra valaki kíváncsi, a kommentek végén kifejteném…
Namond
2019-11-14 at 21:28
Érdekel.
Exujvarosi
2019-11-13 at 15:58
Ratkó unoka vagyok. A nemzeti ünnepek nálunk utcai, városi események voltak, a suliban is készültünk rá. Ma a nemzeti ünnep tüzijáték, kisgrogó, és politikai nyilatkozatok. Ki a franc akar ezekre elmenni???? A szülők szabadnapon maszekilnak.
öreg Laja
2019-11-13 at 15:56
A nemzettudat kialakítását már nagyon fiatal korban kell elkezdeni (szülői ház, óvoda,általános iskola), és ez nem attól függ, hogy a pedagógus mennyi fizetést kap!
Namond
2019-11-13 at 17:46
Kérdés.
A szülői házban kialakult nemzettudaton mennyit ront az iskola?
Artist
2019-11-13 at 22:50
Nocsak! Mégis a szülői ház nevelő szerepe a fontosabb?
Theo
2019-11-14 at 00:50
Sokat!
Namond
2019-11-14 at 21:26
Artist,
Nem esett le?
1-6 éves korig
Nem végezte el házi feladatát, esetleg a butaság vagy rosszindulat vezeti??
Krumplibogár
2019-11-13 at 14:58
Ez nemzetközi tendencia. Nem vagyok benne biztos, hogy van-e egyáltalán erre megoldás. Belga, kb 30 éves kollégám mondta, hogy náluk a hazaszeretet, nemzeti öntudat már egy divatjamúlt fogalom. Nem fogékony rá senki. Az az érzésem, hogy a konzervatív-polgári oldalnak ezt valahogy tudomásul kellene venni, és ehhez igazítani a stratégiáját: kicsit más módon nyilvánuljon meg, mit jelent a hazaszeretet. Tudom, tűzrevaló gondolatok, de az 1848, 1956 szellemét elvárni a mai fiataloktól, nem lehet. Számomra még természetes volt, így neveltek, de a mai Budapesten nagyjából ez nevetség tárgya a 20-25-ös korosuztálynál, tisztelet a kivételnek (tudom, szörnyű ez, de ez van).
Hesslerezredes
2019-11-13 at 15:47
10/10! Sajnos aki nem érdeklődik a történelem iránt az arra van ítélve, hogy újra átélje azokat, amiket el tudna kerülni, ha ismerné a történelmet.
Krumplibogár
2019-11-13 at 22:26
… és ez is 10/10!
A mostani önkormanyzati valasztasbol kb azt latom, hogy Magyarorszagon 10-15 evente lesz egy ujabb halalos szelsoliberalis orszagrablas, mert kepesek elfelejteni a szavazok, hogy az a politikai oldal nem egyszeruen mas prioritasokkal dolgozik, hanem tenylegesen szetrabol es tonkretesz minket. Ha ez megtortenik, helyrebillen a tudatuk, de elotte orszageges kell? Jobbik es DK logo egy plakaton, es ez nem veri ki a biztositekot, hanem rohannak idegbol szavazni a nemzetellenesekre? Meg mindig le vagyok dobbenve…
vadmagyar
2019-11-13 at 20:08
Belga kolléga. No Te is uniós intézményben laátolod a szenet, nemde?
Annyi identitás nélküli lényt ottlehet igazán testközelben látni.
Az ún. Beneluxok különösen ilyenek.
Igaz, nekik nemzeti önęrzetük sose volt
Krumplibogár
2019-11-13 at 22:15
🙂 Nem unios intezmenyben, én multirabszolga vagyok 🙂
Namond
2019-11-13 at 21:10
Krumplibogár
Rossz az összevetés. Belga, kb 30 éves kollégájának identitás válsága van, nem tudja francia, holland, luxemburgi vagy német.
Kajli duma, legfeljebb a délholland/északfrancia=belga részre igaz.
NINCS és SOSEM VOLT belga nemzet.
Vajon Belgiumban a vallonok nemzettudatosak?
Miért is van nemzetiségi alapon szerveződött pártjuk?
Krumplibogár
2019-11-13 at 22:19
Lehet, őszintén szólva ennek a hátterét valóban nem ismerem. Viszont más, nyugat-európai ismeretségi- és kollegális körben ugyanezt látom. Elvakultság van. Szabadság-egyenlőség-testvériség, ami érdekli őket, na meg újabban a környezetvédelem, mert most már különösen trendi. Nyilvan nem mindenki, de ez a mainstream.
Namond
2019-11-14 at 21:23
Elismerem a nyugatiak identitás válságát, így lesznek sodródó, gyökerek nélküli emberek.
De gondolkodjon el, nem sikeresek a gyökereiket felfedező emberekről szóló filmek?
Vissza a földhöz, a családi gazdaság, új életre kel, a marketing cég vezetője vidéki szállodát nyit, az informatikus borászatot vezet, stb.
N. Katalin
2019-11-13 at 14:55
A középiskolai pedagógusok többsége sajnos nem nemzeti érzésű, úgyhogy nem várható el, hogy átadja azt diákjainak.
(És akkor a szülőkről, meg a gyerekekről még nem is beszéltünk…)
Egyébként meg kellene szűrni, ki alkalmas pedagógusnak, és csak őket felvenni, aztán, ha végzett az egyetemen, jól megfizetni, el kellene törölni ezt az ostoba portfóliózást, munkájuk minősítését a régi, bevált tanfelügyelőkre, és a diákok eredményére bízni. Ha pedig nem alkalmas oktatásra, nevelésre, fel se vegyék, vagy ha már van tanári diplomája, tegye le és menjen más pályára dolgozni.
A nemzeti érzés egyébként nem tanítható, vagy legalább is fogékonyság nélkül nagyon nehéz feladat. Pláne ebben a globalista, internacionalista, fészbukos világban.
pompom
2019-11-13 at 15:40
Teljesen egyetértek! A tanárokkal van a legfőbb baj. A 90-es években jártam gimibe és általánosan elmondható volt, hogy a kiváló tanulók elmentek jogi, orvosi, műszaki, közgazdasági stb. egyetemekre, a közepes tanulók pedig tanárnak. És ma ezek okítják a fiatalokat, aminek egy további romlás lehet csak az eredménye. Tisztelet a kivételnek!
A szülők pedig elengedik a gyerekek kezét nagyon hamar (ahogy a Mandi mai cikkében szépen mesél erről https://mandiner.hu/cikk/20191113_bese_gergo_interju)
Szent-Imrey Pál
2019-11-13 at 20:01
Én a 70-es években jártam gimibe, de a helyzet akkor is ugyanez volt. Kizárólag a közepesek mentek általános iskolai tanítónak. Gimnáziumi tanárnak már több kellett, mint ahogyan ma is. De a tanárok döntő többsége balos tisztelet a kivételnek. Ők csak négyszemközti beszélgetésekben vallják be, hogy nem tartoznak a balosokhoz. A balosoknak bezzeg nincsenek gátlásaik ők nyíltan azok. Sok iskolában teljesen természetes módon kormányellenes balos propagandát folytatnak tanárok az órákon. Dühítő amikor a gyerek elmeséli otthon, hogy egyes tanárok mit művelnek. Tanuljátok meg a könyvből az anyagot, majd rá is térnek a kormányellenes szövegekre. De itt diktatúra van mondják. Ezek szégyent hoznak a tisztességes tanárokra.
Kata
2019-11-13 at 20:03
Köszönöm a linket, nagyon jó és tanulságos interjú !
hivő
2019-11-13 at 15:50
Ez tényleg csak a pénzen multna?
hivő
2019-11-13 at 15:52
Ez tényleg csak a pénzen mulna?
Namond
2019-11-13 at 17:44
?ha végzett az egyetemen, jól megfizetni,?
Hol él Ön?
Talán,ha végzett az egyetemen, BIZONYÍTOTT OKTATÓKÉNT ÉS NEVELŐKÉNT, jól megfizetni.
Az ostoba portfóliózást, munkájuk minősítését a pedagógusok akarták, az un. pedagógus életpálya modellt, mivel a régi nem volt jó.
Egyébként lehet a pedagógus vállalkozó pedagógus és így dolgozhat többet és többet is kereshet.
TS
2019-11-13 at 21:09
Ki akarta az ostoba portfóliózást? Púp a hátán a legtöbb tanárnak, remek portfóliókat lehet venni 100 rugóért, de lehet összeollózni és összehazudozni és összehamisítani is, láttam, tényleg jó buli; utána nettó 15 rugóval kapsz többet. Jó lenne, tájékozódnál. Életpályamodell? Hogy egy 25 éves általános iskolai tanár, aki kezdő, 140 000 forintot visz haza, 30 évesként kikerülve a gyakornoki körből, már a 180-at is megkapja, majd 56 évesen a remek nemzetgazdasági átlagot, akkor ki a túró fog a pályán maradni? Ez “életpálya”?!
A Fidesznek meglett volna a lehetősége, hogy megszüntesse végre az 1946 óta tartó alulfinanszírozást, és kiemelje a párialétből a pedagógusokat, de nem tette. Helyette jön a nagy duma, hogy “életpálya” meg efféle.
Egyébként meg: éppen a humán tárgyakat tanítók azok az általános iskolákban, akik “nemzeti alapon” tanítanak, 4 iskolából igazolom, ahol dolgoztam.
Egyben most felsorolom az ígért, de meg nem valósult vagy elvesztett jogokat és jövedelmeket.
– 13. havi fizetés (qrcsányi elvette, de nem kapták vissza a tanárok)
– ruhapénz
– könyvpénz
– utazási kedvezmények (qrcsányi elvette, úgy is maradt; a rendszer hazugságra sarkallja azt, aki nem 12 alkalommal akar 50%-kal utazni)
– bárminemű jutalom; ezzel összefügg, hogy a 21. században fokozatosan elvették az iskolák pénzügyi önállóságát, így a bérmaradványt, amiből pl. év végi jutalmakat finanszíroztak
– cafeteria nincs; kivétel egy kevés önkormányzat
– szolgálati lakások hiánya (eladták 1990 után, a folyamat még tart)
– túlórák ki nem fizetése (egyes helyeken jé, rájöttek, ahol a tankerületnél van bérmaradvány…)
– bérfejlesztés üteme brutálisan lassú (ezt nevezik – életpályamodellnek); reménytelenné teszi, hogy egy tanárházaspár (van belőle elég sok) valaha teljes eladósodás és napszámoslét nélkül lakáshoz jussanak; 36 éves tanárok nettó 160 000 forintot keresnek az iskolámban
– emellett sikerpropaganda, hejehuja, hogy ez a rendszer most milyen jó; a tanárok fele 15 éven belül nyugdíjba megy
Igen, legyünk hülyék, mi tanárok, éljen, maradjon ez, maradjon az immár 80 éves béreslét, napszámoslét, éljen a kontraszelekció, és mi, hülye pedagógusok örvendezzünk, hogy minden frankó.
Egyben kérek minden nagypofájút, aki a tanárokat ekézi, adjon tanácsot: ha a fenti pontokról politizál egy kolléga, mit mondjunk neki, aki szintén a piacról él?
Aki ezek után úgy gondolja
Namond
2019-11-13 at 21:12
TS
Ki akarta az ostoba portfóliózást?
A pedagógusok megbízásából a legitim PDSZ alkudta ki.
Egészségére.
Artist
2019-11-13 at 22:47
Kedves Namond!
Korabbi polemizálásunk alkalmával lejegyzett tendenciózus “érvei” meggyőztek arról, hogy Önnek súlyos fóbiája alakult ki az oktatással, az iskolával és a tanárokkal szemben. Miért gondolom ezt? Mert valótlanságokat és önmagukban nem helytálló részigazságokat közölt tényekként, ahogy most is teszi. “Hol él Ön?” Kérem, hogy a tényeket próbàlja jobban megismerni!
Szánjon rá időt és végezze el a házi feladatát?!
Namond
2019-11-14 at 21:00
Artist,
Ön téved, a legjobb barátom, magyar-történelem szakos tanár.
Ha fóbiám van, az a PDSZ által a nevelési-oktatási intézményekben meghonosított légkör és hangadói miatt van. http://pdsz.hu/container/files/attachments/36285/level_a_pedagogusoknak-jo.pdf
Mely légkör bizony kihat, a pedagógusok életérzésére, a nevelés és oktatás eredményességére, az intézmény állapotára.
Ön véleményalkotásának javára válna egy kissé eltávolodni és perspektívából tekinteni a nevelés-oktatás területére. (Tudja, fa/erdő)?
Bejegyzéséből úgy tűnik Önnek van fóbiája, a bizonyítottan jó munkavégzés jól megfizetésével kapcsolatban. A jó fizetést Ön is, mint TS alanyi jogon, pedagógusként, alapból szeretné. Csak hát az adófizetők pénzéből egyetemet végezni, az nem érdem.
Ön írja rólam;”valótlanságokat és önmagukban nem helytálló részigazságokat közölt tényekként, ahogy most is teszi.”
Ez a mondat értékelhetetlen, legalább kettő önellentmondás van benne. Nem beszélve arról, mi is az mostani tényállításom, ami valótlanság??
(Tévedtem párszor, bejegyzéseimben, azokat korrigáltam elnézést kérve. Talán egyszer-kétszer még az is előfordult, hogy megköszöntem annak aki felhívta rá figyelmem, elismerve tévedésem.)
Ezt a tényállítás valótlanságára vonatkozó megjegyzést amúgy, nem TS kollégájának szánta, felkérve, hogy igazolja már ki és mikor ígérte a pedagógus karnak azt a 9-10 tételt amit ígérvényként felsorolt?
Csak nem az is a PDSZ volt, hogy majd ők elintézik. (De segítségül a pedagógusok sztrájkoljanak, küldjék haza a gyerekeket, csesszenek ki a szülőkkel, helyezzék nyomás alá a kormányt?)http://www.pdsz.hu/cikk/37052
Nem érdekes, hogy a Gyurcsótányi időkben PDSZ-ék csendben voltak? A PDSZ nem szúrta hátba a pedagógusokat többször is?
http://www.liganet.hu/page/88/art/7146/akt/1/html/pdsz-egyszerre-vezessek-be-a-pedagogus-eletpalyamodell-minden-elemet.html
Ami meg “Korabbi polemizálásunk” illeti Ön egyetlen tényállításom, egyetlen érvem, egyetlen véleményem megcáfolni nem tudta. (a logika szabályai szerint érvvel érvet kell szembe állítani)?
Sőt érveim, állításaim többségével nem is vitatkozott, csak tiltakozott ellene, azt hajtogatta az Önre nem vonatkozik (a logika szabályai szerint ezzel elismerte igazam), csak hát a vita tárgya nem Ön volt.?
A vita az oktatáspolitika intézményes megvalósításának hiányosságairól és a pedagógusok mint csoport viselkedési jellemzőiről folytattuk.
A vita lezárásban közöltem, az Ön szakmai felkészültségét, szakmai teljesítményét nem ismerem így arról véleményt nem nyilváníthatok.?
Önről, mint személyről, azonban van véleményem, Ön állandó KÜLSŐ megerősítésre szoruló gyenge személyiség, ez önmagával elégedetlenséget, állandó belső lelki háborgást, nyugtalanságot okoz Önnek, stresszeli magát. Ön vélhetőleg vezető szerepre, mások életének meghatározására vágyik, de sajnos ehhez nem elég karizmatikus.
Ön valószínűleg egy laissez-faire/szolgáló személyiség, vezető szerepre vágyása tévedés, Önnek igazából, önmaga meghatározására lenne szüksége.?
Ehhez Önnek személyiségfejlesztési tréningre, pszichológus segítségére van szüksége.
Szánjon rá időt, óvja egészségét (közben képezheti magát házi feladat kiadásban.)?
Namond
2019-11-14 at 21:17
http://www.pdsz.hu/cikk/37052
https://pedagogusok.hu/hir/3670/heti-lapszemle-2019-januar-11
http://www.tanszabadsag.hu › blog › tag › eletpalya-modell
Nincs már mire várnunk – nyilatkozta a PSZ elnöke. … A pedagógus-életpályamodell bevezetésének elmaradása miatt információnk szerint Hoffmann Rózsa ..
És ez utolsó bizonyíték, hogy a PDSZ szándéka volt a tanóraszám emelés, az érettségi tárgyak számának növelése.
2010-2014.kormany.hu › download › Háttéranyag 10.15. PDSZ.doc
A PDSZ nem reprezentatív szervezete az oktatási ágazatnak, ennek ellenére …. „A pedagógusok alkalmazásának feltételei tolerálhatóak, bár az életpálya …
pampafu
2019-11-13 at 22:23
Ahogy a szakmunkás sem előre kapja meg a munkája árát, úgy a tanár
se követelje !
Theo
2019-11-14 at 00:44
Műveletlen lusta embernek hiába adsz akármennyi pénzt.
Naprózsa
2019-11-14 at 01:58
Megette a fene azt a tanárt, embert, aki csak pénzért hazafi.
mkiss
2019-11-13 at 14:36
Pont az említettek miatt van szükség a kormány által hangsúlyozott nemzetben való gondolkodás erősítésére
Logikus
2019-11-13 at 14:42
így van!
Hesslerezredes
2019-11-13 at 14:34
Befejezhetjük a magyarnak levést. De mi legyen helyette? Angolnak levés? Esetleg az ‘interlingua’? Én folyékonyan beszélek angolul, mégsem akarok más lenni, mint magyar. Az a baj, hogy nem is érdekli őket a saját fajtájuk. Na ezért nem érdemelnek a pedagógusok semmit.
Anita
2019-11-13 at 15:15
A családoknak is együtt működőnek kellene lenni. Nevelni csak háttérrel lehet!
Namond
2019-11-13 at 17:36
“A családoknak is együtt működőnek kellene lenni.”
Igen az iskolával, de nem helyettük nevelni és ismereteket átadni.
Namond
2019-11-13 at 17:47
A szülői házban kialakult nemzettudaton mennyit ront az iskola?
Iref
2019-11-13 at 15:50
” Na ezért nem érdemelnek a pedagógusok semmit.”
Itt a baj. Kenjük rá, s már megoldottuk!
A családban kezdi, s folytatja életét az újszülött, ott lesz “vénember”. A család ereje a társadalmi erő. Azzá lesz az emberke, amivé az otthonról hozott “munició” teszi. Sokszor nem is a szülő, hanem a nagyszülő a meghatározó.
Az angol nyelv ma már eszköz,talán arra jó, hogy a fiatal tájékozódjon arról, hogyan is rajzolták meg a Brit Birodalom/London/ térképészei 1902-ben Közép-Európa/Magyarország/ új térképét/országait/.
Hesslerezredes
2019-11-13 at 15:56
Feri! igazad van, hogy No.1. a család, de ha már ott nem kapnak a kölykök hazafias nevelést legalább az iskola megpróbálhatná. De meg sem próbálja, legalábbis ezekkel a tanárokkal nem. Iszonyatosan felemelő és legalább annyira nyomasztó a magyar történelem. Megpróbálhatnánk elszakadni tőle, de hát az egész irodalmunk erre épül, a zenénk, nem sorolom. ‘Ki micsodás – nem lehet más.’
csakafidesz
2019-11-13 at 17:05
“Nem szégyellem, nem is bánom,
Hogy, ha írnom kelle már,
Magyaros lett írományom
S hazám földén túl se jár;
Hogy nem „két világ” csodája –
Lettem csak népemböl egy:
Övé (ha van) lantom bája,
Övé rajtam minden jegy.
Ám terjessze a hatalmos
Nyelvét, honját, istenit!
Zúgó ár az, mindent elmos,
Rombol és termékenyit:
De kis fajban, amely ép e
Rombolásnak útban áll:
Költő az legyen, mi népe, –
Mert kivágyni: kész halál.
Vagy kevés itt a dicsőség,
S a nemzettel sírba lejt?
Kis-szerű az oly elsőség,
Amit a szomszéd se sejt?
Nincs erőnkhöz méltó verseny?
Dalra itthon tárgy elég?
Nem férünk a kontinensen,
Albion is kéne még?…
Légy, ha birsz, te „világ-költő!”
Rázd fel a rest nyugatot:
Nekem áldott az a bölcső,
Mely magyarrá ringatott;
Onnan kezdve, ezer szállal
Köt hazámhoz tartalék:
Puszta elvont ideállal
Inkább nem is dallanék.
S hol vevéd gyász tévedésed,
Hogy faját s a nemzeti
Bélyeget, mit az rávésett,
A nagy költő megveti?
Hisz forgattam, a javából,
Én is egypárt valaha;
Mind tükör volt: egymagából
Tűnt nekem föl nép, s haza.
És ne gondold, hogy kihalnak
Sujtott népek hirtelen,
Amig össze-zeng a dalnok
S a nemzeti érzelem.
Tán veszélyt, vagy annak látszót,
Vélsz a honra tűnni fel:
Hát van lelked, a szent zászlót
Épen akkor hagyni el!?
Oh, ha méltóbb s új kobozzal
A megifjodott hazát
Zönghetném még Homérosszal;
Ne csak mindig panaszát!
De legyek, ha veszni sorsa,
Húnyó nép közt Osszián,
Inkább, hogysem dalok korcsa
Közönyös harmóniám!”
Arany János
(1877. augusztus 8.)
Logikus
2019-11-13 at 14:21
Nekem Corvinusos ismerőseim mondták el, hogy az nem más, mint egy BALLIBSI képző. Így csodálkozni sem lehet a felmérésen.
zolatiguszti
2019-11-13 at 14:33
Sajnos igaza van. Ezek szavaztak a balosokra most. Ez a bukta oka.9 éve ugatjuk hogy a kultúrát is meg kell tisztítani de a kormány bele se szart.Ökör Vajnát betették filmügyi lófasznak. Nyertünk egy Oszkárt a Saul fiának….Szakács Árpádot meg úgy eltüntették mint az aranyórát az Epsoni derbin.Most láttam az új Hír Tv -s műsorban nyilatkozni de vagy fél év szilencium után.Ez így nem megy.
Webkamerát az osztálytermekbe! Kibaszni a balos propagandát az iskolából és szankcionálni a hülyéket az oktatásban! Hogy juthat el sikeres felvételin át valaki így ilyen műveltséggel? És majd diplomát is kapnak!
Namond
2019-11-13 at 17:05
Egyetértek.
Ellenőrizni az általános és középfokú képzést.
Garullus
2019-11-13 at 21:30
Teljesen egyetértek, de amíg egy 6-8 éve pályán lévő (vagyis nem kezdő) tanár fizetése 120-150 000 forint, addig mit várjunk? Egész nap sírnak-rínak, klinikai eset majdnem mindegyik. Olyan negatív a szemléletük, hogy nyáron is megfagy körülöttük a levegő. A kormányt izomból szidják minden órán. Mindenről csak a rossz jut eszükbe, amiért természetesen az Orbán a hibás. Tapasztalatból beszélek. Csak két példa az elmúlt hónapból. Az egyik tanárom az önkormányzati választáson szavazatszámláló volt. Na, vajon kiknek a delegáltja? Ez már önmagában nonszensz! Miért nem tiltja törvény a tanárok nyílt politikai szereplését? Egész órán a nézeteit fejtegette. Persze vitába szálltam vele, de feleslegesen, mert csak és kizárólag a saját mikrokörnyezetéből lát mindent. A másik tanár meg tegnap vetítette ki az Index ordas hazugságait az órán pihentetéskép. Mondom neki, olvasson fake news helyett Origót. Meg sem hallotta. Többszöri viták után a múltkor magam is utána néztem a hivatalos adatoknak. Ledöbbentem. Nem hiszem el, hogy a kormány ezt a hihetetlenül fontos ágazatot így magára hagyta. Tényleg, mit várnak? 120 000- ért majd boldogan nemzettudatra nevelik a tanulókat? A néhány egyetemi csókost kivéve egy átlag tanárt napi 10-12 óra leadása és a házik javítása, az igazgatóval történő hadakozása, a különböző agyament szabályoknak való megfelelés meg a tuskóbbnál tuskóbb diákok leüvöltése után megdobják max. 200-220 000-rel. Egy jó szakmunkás többet keres diploma nélkül! Ezt durvára elcseszte a kormány.
Theo
2019-11-14 at 00:40
Garullus, az egyetemet végzett tanárok alapfizetése 243-416 ezer Ft között van, gyakorlattól függően. Erre jönnek rá a pótlékok.
Plusz a két hónap nyári szünidő. Ilyesmi semmi más szakmában sincs.
Akinek nem tetszik, az ne menjen tanárnak. Nyugodtan próbálja ki magát egy multinál, ahol este hatkor még meeting kezdődik és nincs pofázás, mert akkor repül.
Krumplibogár
2019-11-13 at 14:51
Ez így igaz. A gond az, hogy az ott végzett emberek vezetők lesznek, szerte az országban, kormányzati és nem-kormányzati környezetben, így ők fogják meghatározni a dolgok menetét. Sokkal nagyobb esélye van egy ott végzett fiatalnak már 30-35 évesen közép, akár felsővezetőként elhelyezkedni, mint pl. valakinek Békés megyéből.
hivő
2019-11-13 at 15:48
Igen,kérdés, a felmérés formáját is feltüntette
ez a prof.
Egy az egy ben volt a felmérés, vagy
nyilvánosan?Az egyetemeken nem népszerü nemzeti érzelmünek
lenni,de az nem jelenti azt hogy ezek a diákok
nem azok, csak nem adják ki magukat.A számokbol
itélve egy részüket csak megszolitotta a Fidesz.
Namond
2019-11-13 at 17:24
Kérdés az is:
A Közszolgálati egyetemen néprajzi, idegenforgalmi, művészettörténeti ismereteket várnak el a hallgatóktól?
Valamint, kell tudni a tényadatokat, pl hány Kossuth szobor van az országban, hol van Erkel szobra?
Ezek ismertén múlik a honismeret és hazaszeretet.
A prof kérdezhette volna, az Egri csillagokat, Bánk bánt, Csongor és Tündét, Rejtő összest, Vuk-ot, Mézga családot, István a királyt.
Esetleg a lecsó, paprikás krumpli, Jókai bableves, tányérhús (un. cupákos hús) ecetes tormával és mustárral, velős csont, sonkapörkölt tarhonyával, sertés java fogatos burgonyával, tojásos nokedli ecetes salátával, rántott tarja krumplipürével, kovászos uborkával, és az almás, meggyes, szőlős, tökös-mákos rétes, Dobos torta hortobágyi palacsinta ismeretében jeleskedtek volna.
És sok másban is, lehet más lett volna az
eredmény.
Tán a prof hiányol egy un honismeret tantárgyat?
Ö vajon megtudja mondani, minek a neve a méta és a turul?
jani bácsi
2019-11-13 at 19:34
A fiam is odajárt,ugyanezt mondta.
Mátyás
2019-11-13 at 14:16
Ez nagyon szomorú. Akkor vége lesz a dalnak.
khm
2019-11-13 at 16:06
Az otthoni nevelést,nem pótolja semmilyen történelemóra,vagy múzeum.
Klárika
2019-11-13 at 17:04
Az otthoni nevelés szellemét nem pótolja. De magát a tudásanyagot honnan szedje össze a kölök ha nincs közös tanodai útmutatás, számonkérés, De az sem mindegy hogy hétvégén a családdal mennek múzeumba s amit láttak azt meg is beszélik utánna vagy mindenki a saját táblagépét simogatja otthon.
Ha nincs hazafias központú összhang a látottak, hallottak és az iskolai, rendszeres foglalkozás között (kivételek kivéve)
Anna
2019-11-13 at 19:57
Ez igaz
Dénes
2019-11-14 at 16:04
Nagyon igaza van.Szidtjuk a fiatalokat, miközben tőlünk tanultak mindent, vagy semmit.
khm
2019-11-14 at 16:27
Klárika!
Engem még gimis osztálykirándulás keretében a Várban található munkásmozgalmi múzeumba vittek. És a mai tanarak nagyobb része szintén ugyanoda vinne,ha nem csapoltuk volna le ezt a posványt!
A történelemkönyveim talán a görög,és római időkről írtak igazat,és mégis antiliburnyák lettem.
Polgár
2019-11-13 at 14:15
Minden náció kikéri magának! A német,a francia, az angol, stb.! Nos, a magyarságtudat mindennél fontosabb, ezt kell tudatosítani,támogatni, nem a dobrev-cseh banda duáját.
Rakovszky István
2019-11-13 at 16:25
Tanulnod kell.
nagyrákói és kelemenfalvi Rakovszky István (1885-1953)
Mily sokat kell még tanulnod, kisfiam,
Élted iskoláját amíg végigjártad
És amíg mindazt, ami emberré emel,
Híven a szívedbe és elmédbe zártad.
Meg kell tanulnod kis lábadon. állni,
Állni akkor is, ha a világ rádszakad
És akkor is bátran a helyeden állni,
Ha az egész világ megrendül alattad.
Meg kell tanulnod a világban járni
És bátran járni úgy is, ha az út rögös,
Egyenes ösvényed töretlen követni
Még akkor is ha az út sötét és ködös
Meg kell tanulnod emberként beszélni,
De sohasem többet, mint, ami éppen kell
Mindig különb ember annál aki kérdez,
Az, aki csupán a kérdésre felel.
De tanulj meg fiam némán hallgatni is,
Mert – bármily bölcs legyen, – nemcsak épít a szó.
Gyeplőjevesztetten hogyha száguld veled,
Akkor az ereje pusztító, romboló.
Meg kell tanulnod apáidnak nyelvét
Úgy, hogy a szavadból igaz szépség fakad,
Mert a magyar sorshoz, magyar szenvedéshez
Igazi erőt csak a szép magyar szó ad.
Meg kell tanulnod bátor szívvel élni,
Nem bízik Istenben, aki gyáván fél.
A félelem soha meg nem mentett senkit,
Rémülettől csak nő, – nem csökken, – a veszély.
Meg kell tanulnod víg szível nevetni,
Legyen élted színe víg, nem sötét komor,
Szomorú emberek élte terméketlen,
Nem-gyöngyöző mustból nem lesz soha bor.
Meg kell tanulnod az Istenben hinni,
Kinek lelke soha Istenhez fel nem száll,
Annak az élete sötétségben vész el,
Mint zordan enyésző, világtalan halál.
És meg kelt tanulnod kisfiam dolgozni,
Istenfélő munka az élet értelme,
Serény dolgozó kéz világokat épít
S emberré tesz a gondolkodó elme.
Meg kell tanulnod töretlen kűzdeni,
Mert kűzdés az élet s nem játékos öröm
S az emberi élet teremtő ereje
Csak bátor, szembenéző kűzdelemből jön.
És ha egyszer majd mindezt megtanultad,
Kövesd azt az utat, melyet apád követett,
Kinek egész életén csak egy úr parancsolt:
Az éltét áthevítő hűség s szeretet.
1941 december 5.