A Toyota történetének legjobb évét zárta 2022-ben Magyarországon az egyesített személyautó- és kishaszongépjármű-piacon: márkakereskedései 15 102 járművet értékesítettek, 11,7 százalékos részesedést szerezve a márkának az egyébként zsugorodó piacon – mondta László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. országigazgatója csütörtökön, Budapesten, sajtótájékoztatón.
A Toyota Central Europe a japán autógyártó legnagyobb európai importőre; az európai Toyota-eladások 13, a Lexus-értékesítések 18 százaléka az ide sorolt országokban – Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban – realizálódott. Magyarországon a kivonásoktól tisztított –a reexportot is figyelembe vevő – adatok szerint is a Toyota adta el a legtöbb autót (14 810), így 14,4 százalékos részesedéssel vezette a piacot, és a flottapiacon is megőrizte elsőségét. László Richárd emlékeztetett arra, hogy 2022-ben a globális alkatrészhiány, az emelkedő inflációs és kamatkörnyezet, valamint a forint gyengülése kedvezőtlenül érintette a piac szereplőit.
A magyarországi új személyautó- és kishaszonjármű-piac tavaly 11 százalékkal- 129 916 darabra zsugorodott
– idézte a Datahouse adatait.
A Toyota 2023-ban a piac további zsugorodása mellett 15 100 személy- és kishaszongépjármű eladásával számol
– jelezte. Tájékoztatása szerint 2023-ban öt új modell bevezetését tervezik, valamint az első negyedévben piacra dobják a magyar piacon legnépszerűbb Toyota modell, a Corolla ötödik generációját. A japán autógyártó prémium márkája, a Lexus 753 új autó értékesítésével minimálisan elmaradt 2021. évi számaitól, de őrzi ötödik helyét szegmensében mind az összértékesítés, mind a reexporttal tisztított adatok alapján.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/Rungrodzs Jongrit
Facebook
Twitter
YouTube
RSS