Óriási szenzációnak számít a magyarországi Lynx harcjárművek gyártása – legalábbis ez derül ki a bejelentést követő nemzetközi sajtóvisszhangból. Csütörtökön szinte futótűzként járta be a világot annak a gigantikus hadiipari high-tech beruházásnak a híre, amit a magyar kormány és a német Rheinmetall vegyesvállalat Zalaegerszegen valósít meg.
“A világ egyik legkorszerűbb gyalogsági harcjárművét, a KF41 Lynxet gyártják majd Magyarországon” – ilyen és ehhez hasonló szalagcímekkel jelentek meg beszámolók a magyar haderőfejlesztés legújabb eredményéről, a Lynx magyarországi gyártásáról. A projekt mintegy 2 milliárd euróból valósul majd meg, az üzem számos rendkívül korszerű, Ipar 4.0-hoz köthető technológiát használ majd, és fontos kiemelni azt is, hogy nem csupán hazai használatra készülnek majd; legalább 10-15 ország felé exportképes a termék jelen fázisában.
Lynxek beszerzését fontolgatja többek közt az Egyesült Államok, Ausztrália, Katar és Csehország is. A cseh védelmi iparral egyébként a kézifegyvergyártásnak köszönhetően már erős az együttműködés; ők a Lynxek kapcsán is komoly üzleti potenciált jelentenek.
A világsajtó érdeklődését nem véletlenül keltette fel tehát a magyarországi haderőfejlesztés; nem csupán amerikai, brit, német, francia és olasz lapok, de még kínai portálok is foglalkoztak a Lynx gyártásával. A New Delhi Times-tól kezdve a biztonságpolitikával foglalkozó szakmai lapok, így például – a teljesség igénye nélkül – a Defence Advancement, a Military Leak, az Army Technology, a European Security, a Monch Publishing és a Defense Aerospace is részletesen beszámolt a Lynx magyarországi gyártásának híréről. De nem csupán a szakmai portálok, hanem számos twitterező is csipogott a harcijárművekkel kapcsolatban.
Rheinmetall closes €2 billion sale of 218 Lynx IFVs to Hungary https://t.co/lzHKzroWye less than a month after agreeing to form a JV to produce them locally https://t.co/Viow98VRLk and ordering NASAMS GBAD for $1 billion https://t.co/XPAv9my05S pic.twitter.com/JXyma4eEv6
— Giovanni de Briganti (@JoedeBrig) September 10, 2020
#Hungary has become the first @NATO member state to order the @RheinmetallAG #Lynx Infantry Fighting Vehicle (#IFV) in a deal worth €2bn (£1.82bn) for 218 vehicles.https://t.co/Y20NjhQiQu
— Harry Lye (@harry_lye) September 10, 2020
Hungary Acquires 218 Rheinmetall Lynx Infantry Fighting Vehicles for $2 Billion https://t.co/6Y8cyTrvoH via @militaryleakcom
— Tango III's Military News (@IiiTango) September 10, 2020
A beruházás nemcsak a NATO-kötelezettségnek való megfelelést segíti majd elő, és nemcsak biztonságpolitikai jelentőséggel bír, de gazdaságpolitikai szempontból is jelentős, hiszen mintegy 60 milliárd forint összértéket képvisel, és a beszállítókat is beleértve több, mint félezer munkahelyet teremt.
Maróth Gáspár védelmi beszerzésekért felelős kormánybiztos ezzel kapcsolatban portálunknak megerősítette: a védelmi ipar területének legmodernebb gyára fog Magyarországra érkezni, amely a nemzetközi ipar számára is mértékadó, és a legmagasabb kategóriát képviseli majd, de nem ez lesz az első ilyen szintű hadiipari üzemünk. Szavai szerint a Kiskunfélegyházán felépített fegyvergyár a kézifegyverek előállítása területén ugyanezt a pozíciót birtokolja jelen pillanatban. Maróth Gáspár a Karc FM Paláver című műsorában pedig arról beszélt: elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben is létesülhetnek hazánkban ilyen technológiai szinten álló üzemek.
Hungary confirms major Lynx deal https://t.co/5X2sw5Z5aF #ShephardNews #LandWarfare pic.twitter.com/3lhxmRkzfX
— Shephard News (@ShephardNews) September 10, 2020
Hungary orders 218 Lynx KF41 infantry fighting vehicles | Defense News September 2020 Global Security army industry | Defense Security global news industry army 2020 | Archive News year https://t.co/Jpe5eNUyGv
— De Faakto Intelligence Research Observatory (@faakto) September 10, 2020
A védelmi beszerzésekért felelős kormánybiztos azt is elmondta: megelőztük Ausztráliát is, ahol a Rheinmetall a másik Lynx-gyárat tervezi építeni. Mint ismert, Magyarország több történelmi jelentőségű védelmi beruházást is bejelentett 2018 vége óta: Németországból vásárolunk többek közt Leopard 2A4 és 2A7+ általános harckocsikat, Panzerhaubitze 2000-es önjáró tarackokat és H145M többcélú katonai helikoptereket is.
Forrás: Twitter
TS
2020-09-13 at 09:40
A Lynx a legmodernebb fejlesztés. Jellemző, hogy a wikin csak 7 (!) szócikk van róla. A megnevezési vitához: angolul pl. a wikin (de szakmunkákban is) páncélozott harcjárműnek nevezik. Valóban régen ez volt a PSZH. A feladata a járműnek, hogy a gyalogságot minél kisebb veszteséggel az ellenség közelébe juttassa. A Lynx az SDKfz 250 és 251 sorozat utóda szerepe szerint. Csak már brutálisan nagy. Sokféle változatot lehet gyorsan kialakítani belőle (parancsnoki, mentő). De ezt már a sajtótájékoztatón is elmondták…
TS
2020-09-13 at 09:34
Díjaztam a hozzászólók emberségét – a végén a sorozatnak.
Savazós
2020-09-13 at 09:30
Lynx korábban helyesen megírta:
“Ha nem tudod megvédeni a munkád gyümölcsét, elveszik tőled. Ilyen egyszerű…” Ecetetrá, ecetetrá !
Ebből következik minden további.
Vannak persze – és mindig is voltak – akik nagyon nem akartak meghalni a csatamezőn, ezek a mindenkori felbujtók, akik elvárták másoktól, védjék meg az ő tyúkszáros életüket is. Ilyen a liberálkomcsi, ANTIGÓJ banda, mely a prolikat, elesetteket küldte mindig háborúba, fűt-fát ígérve nekik – amit azután nem tartott meg.
Az ágyútöltelékeket fontos lenne felvilágosítani, kik lopták meg csalárd módon életüket és családjukat.
Hatékony kormánypropaganda lenne mert egyben igaz is.
Lárifári
2020-09-13 at 01:13
csakafidesz2020-09-12
Semmi baj, hogy hozzászólsz. Vannak katonák, akik szaladnak meghalni, a nem túl magas fizetés ellenére egyre többen. Annyi pénzt, amennyit kapnak, sőt többet is, máshol is megkereshetnének, helyet is találnának, de ezt választják, mert érzik, hogy hazájukat védve családjukat is védik. Ha nincsenek családok, haza sincs. Azt mondják, hivatás. Ez több annál. A jövőről, az utódaid életéről szól. Adott esetben azért halnak meg, hogy te és a családod életben maradjatok. Valóban, ma már egyre kevesebb ember akar meghalni háborúban, de ez régen is így volt, mégis voltak háborúk és lesznek is. Viszont ha jön a háború, mert bármikor jöhet, meghalsz, ha akarsz, ha nem, ha nincs ki ezt megakadályozza, vagy minimálisra csökkentse az esélyét. Mi értelme van lövészárokban rohadni annak tudatában, hogy csak minden századik kerül haza? Az az értelme, hogy az otthon hagyott családod és nem minden századik, hanem milliók életben maradhatnak ha helytállsz. És vajon mit tesz egy háborúban egy olyan civil, mint te is vagy? Elvárja, hogy helyt álljon a fronton az a katona, akit előtte lefikázott, feleslegesnek tartott és lehet az a katona megmenti családostól. Vagy beletörődik és elpusztul. Vagy ellenáll és megvédi családját, de akkor meg hogy is van ez? Kell-e védekezni, vagy sem? Védekezni békeidőben is kell, fel kell készülni. Másik, bármilyen nemzetközi tárgyalás van, nagyban nézik a tárgyalópartner katonai erejét is. Csak azért írom ezeket, mert fentebb pont te fikáztad a Lynx-et, hogy mit lát, meg a határon lévő katonákat, hogy el sem merik sütni a fegyverüket, most meg megkérdőjelezed, hogy van-e értelme lövészárokban rohadni. Eléggé ellentmondásos a dolog. Akkor válaszoltam is neked és feltettem egy kérdést: Te használtál már fegyvert?
csakafidesz
2020-09-12 at 23:51
Bocs, hogy hozzászólok. De ki fog itt rohamozni? Szóval akkor van értelme az ilyesminek, ha vannak katonák akik szaladnak meghalni valahová az ellenséges vonalak felé. Szerencsére ma már egyre kevesebb ember akar meghalni egy háborúban. Anno még sok hülye elhitte, hogy “mire a levelek lehullanak” addig megleckéztetjük a kutya Szerbiát. Mi értelme van kint rohadni egy lövészárokban annak a tudatában, hogy minden századik ember fog onnan épkézláb hazakerülni.
Lárifári
2020-09-12 at 23:25
Nézzetek_engem_és_Fárit
Nem megszólítást, hanem névhasználatot. Bocsánat.
Lárifári
2020-09-12 at 23:19
Tisztelt Nézzetek_engem_és_Fárit!
Egyetértek, részemről lezártam, amit szerettem volna elmondani, azt elmondtam. Szándékom nem vérre menő vita kialakítása, más lealacsonyítása, vagy egyéb negatív dolog volt, hanem ha nincs is meg valakinek az adott témához a szakmai értése (nem is kell legyen), azért lásson tisztán és gazdagodjon azzal, amit átadhatok neki, mint szakmabeli. Már csak azért is, mert a komnetnjeiből látható volt a kommenttársnak, hogy nincs tisztában teljesen a dolgokkal, hiszen (amire ki sem tértem válaszaimban) a Panzerhaubitze-t is másnak írta le, mint ami. Ezért is írtam kétszer is hosszan, részletesen a dolgokat és remélem, hogy segítettem neki vele. Ettől én őt nem tartom kevesebbnek. Lehet ezek után kicsit utána néz a dolgoknak és még több tudást szerez, ami ha így történik, már egy pozitív dolog.
Az Ön konmentjének második részéhez annyit fűznék hozzá, hogy remélem a taktika továbbra is helyes irányba fog tartani és ha jobban fut a szekér, lesz több is, más is, jobb is.
A “Nézzetek_engem_és_Fárit” nick név nagyon tetszett. Ezt a fajta megszólítást még nem tapasztaltam, mikor két kommentelőt szólítanak meg egyszerre. Lám én is tanultam ma valamit.
Tisztelettel kellemes hétvégét kívánok: Lárifári
Nézzetek_engem_és_Fárit
2020-09-12 at 22:12
T. Lárifári és Nézzük_magát_a_dolgot!
Úgy gondolom a polémiát le lehet zárni azzal, hogy lesz nekünk ez is, az is.
Ha megérjük azt az időt. A Kormánynak kötelessége mindent megtenni, hogy jussunk el idáig. Eddig kiválóan taktikázott, ez tény!!!
Logikus
2020-09-12 at 20:35
Nézzük_magát_a_dolgot
Én úgy látom, hogy ön az aki nem jól tudja, a dolgokat, és még a megkülömböztetést sem sikerült kihámozni az angol irományából:)
Lárifári kommenttárs, nagyon helyesen elmagyarázta önnek! Etőől függetlenül abban egyet értünk, hogy most csak ennyire futotta, bár jobb lenne, ha több lenne.
Lárifári
2020-09-12 at 19:36
Nézzük_magát_a_dolgot2020-09-12 at 17:43
Kedves Nézzük magát a dolgot!
Valóban a rohamozó gyalogság támogatására lett tervezve, de nem szállított csapatot, mint egy lövészpáncélos, jelen esetben a Lynx. Mint írtam, nem a páncélzata, súlya, mérete, stb. dönti el, hogy tank, vagy lövészpáncélos, hanem a feladatkör és más jellemzők, amire kifejlesztették és alkalmazzák. Többek közt a fegyverzete is megkülönbözteti, amire Ön hivatkozik. Egész más egy harckocsi fegyverzete, mint egy lövészpáncélosé, a gépágyú még nem teszi harckocsivá(tank). Az a harcjármű kategória, amire Ön hivatkozik, már nem létezik, ilyen jellegű harcjárművet nem alkalmaznak manapság. Ön egy nem létező kategóriába akar besorolni egy létező, teljesen más kategóriába tartozó harcjárművet.
Az angol megy és a német is, de amiket fentebb leírtam, ahhoz egyik sem szükségeltetik, csak katonai szakmai tudás.
Amit Ön beidézett és a fordítását is Wikipédia szövegrészlet csak részben igaz. Volt olyan infantry tank(most fejből nem tudom melyik), mely vékonyabb páncélzatú volt, ahogy én írtam. A másik, ami helytelen a Wikipédia idézetben, hogy nem az extra páncélzat miatt voltak lassúak. Nem volt több páncélzatuk, mint más egyéb harckocsiknak, hanem kisebb teljesítményű motort kaptak. Ezért nem támaszkodom soha Wikipédiára, sok fals információt tartalmaz.
Sorállományban harcjárművezető voltam, majd katonai főiskola páncél- és gépjárműtechnikai szaktanszékére jártam, 7 évig voltam fegyveres szolgálatban. Jelenleg már civilként Németországban élek, munkám során alkalmanként katonai bázisokra az EU-n kívülrő jövő beszállított dolgok ügyintézésének bizonyos részével is foglalkozom. Szerintem ennél fogva valamivel több rálátásom van, mit minek neveznek, hova sorolnak ebben a témában.
Visszatérve az angolra, ott is, mint mindenhol az általam leírtak alapján sorolják be ezen harcjárműveket:
IFV: infantry fighting vehicle
APC: armored personell carries
MBT: main battle tank
Mint látható, a tank megnevezés sem az IFV, sem az APC kategória nevében nem szerepel, mivel teljesen más célú technikákról van szó. A Lynx IFV kategória.
Az Ön által hivatkozott elnevezés, de nem csak az elnevezés, hanem mint harcjármű kategória sem létezik kb. 70 éve.
Tisztelettel: Lárifári
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-09-12 at 17:43
Kedves Lárifári, nemhiába mondják, hogy “angol hülyék, hülye angolok” (Gyalog-galopp). Ennél az oknál fogva Ön nem hajlandó megtanulni a nyelvüket. De az Ön kedvéért ide írom a fordítást az “infantry tank”-ról.
—Az “infantry tank” a rohamozó gyalogság támogatására lett tervezve. Ennek elérése érdekében a járműveket általában erősen páncélozták, hogy lehetővé tegyék a gyalogosokkal szoros együttműködésben, még erős tűz alatt is. Az extra páncélzat a sebesség rovására ment, ami nem volt kérdés, amikor viszonylag lassan mozgó gyalogos katonákat támogattak.—
A Lynx nemcsak géppuskával, hanem gépágyúval is bevethető, rakétákkal is felszerelhető, nagy tűzerővel és nehéz páncélzattal rendelkezik. Persze Okos Tóbiások lovagolhatnak az elnevezésen, lehet ez páncélos jármű, miegymás, hiszen a klasszikus tankot is lehet harckocsinak nevezni, sőt így magyarosabb. Akkor a Leopard-2 se tank, mert harckocsi?
Lárifári
2020-09-12 at 17:21
Nézzük_magát_a_dolgot2020-09-12 at 16:26
Annak, hogy egy harcjármű hány tonna, semmi köze ahhoz, hogy harckocsi(tank), vagy nem. A Lynx egy páncélozott gyalogsági szállító jármű, ill. lövészpáncélos, nem harckocsi(tank). A harckocsinak csak kezelő személyzete van, míg a lövészpáncélos élő erőt juttat a területre páncélvédettségel, támogatja a harcban, kivonja őket, vagy más területre szállítja. Önmagában nyílt, közvetlen ütközetre önállóan nem, vagy a legritkább estben alkalmazzák, azt a harckocsik(tankok) végzik esetenként velük kiegészítve. A harckocsi(tank) minden esetben lánctalpas, a lövészpáncélos lehet gumikerekes is. A páncélozott gyalogsági harcjármű lehet IFV, vagy APC. Az előbbi, mint a Lynx, szállít és támogat, az APC csak szállít, általában nem támogat, csak a saját védelmére elegendő, gyengébb fegyverzettel rendelkezik. Amiről Ön ír (gyalogsági tank) fogalma már a múlté. Azok könnyebb, a közvetlen ütközetben résztvevő harckocsinál lényegesen gyengébb páncélzattal és fegyverzettel rendelkező lövészeket támogató harcjárművek voltak, csak kezelő személyzettel, élőerőt, más egyebet nem szállítottak. A 2. Vh. óta ez a kategória, amiről Ön ír, tulajdonképpen nem létezik.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-09-12 at 16:26
Tisztelt Logikus! Bevallom, én nem vagyok olyan jól tájékozott, mint Ön, aki a kisujjából rázza ki a tudományt, ezért kénytelen voltam a szakirodalomhoz fordulni. Ha nem tud angolul, táplálja be a Google fordítóba a gyalogsági tank rövid ismertetőjét: “Infantry tanks were designed to support infantrymen in an attack. To achieve this, the vehicles were generally heavily armoured to allow them to operate in close concert with infantry even under heavy fire. The extra armour came at the expense of speed, which was not an issue when supporting relatively slow-moving foot soldiers”. Ez a tank 40 tonna, nem babajáték. Vannak klasszikus tankok is, pl. a kb. 62 tonnás Leopard-2, ezekből is veszünk annyit, amennyire futja. És önjáró félelmetes páncéltörő ágyúk is érkeznek (Panzerhaubitze) tucatjával. Nem mondom, több is jó lenne, de azért ne becsüljünk le mindent nagy arccal. Az jobb volt, amikor semmi se volt? Végül, mert egy újszülöttnek minden vicc új, gondolkodjon el a következő dolgon. A vietnámi háború vége felé a lelőhetetlennek hitt amcsi vadászbombázókat 6 db közönséges légelhárító ágyúból álló üteggel, ezek számítógépes összehangolását magyar fejlesztésű szoftverrel vezérelve, a kis vitenámiak úgy kapkodták le a ragyogó égboltról, mint macska a legyet.
Logikus
2020-09-12 at 15:35
Nézzük_magát_a_dolgot
Egy Magyarország méretű országnak, egyáltalán nem elég 218 db Páncélozott Gyalogsági Harcjármű! ÉS mégcsak nem is tank, mint ahogy te mondod.
Tudod te hogy mi a különbség avgy a hasonlóság egy tank, meg egy pánzélozott gyalogsági harcjármű között?
Logikus
2020-09-12 at 15:32
Csányi
Ne tedd a hülyét!
Az internet a barátod!
Te is bátran utánanézhetsz, ha nem hiszed.
Persze megértem, ha a konkrét tények helyett a ballib oktatásegészségügyet szajkózod, mert az nem tudod se te, sem a bandád hitelt érdemlően alátámasztani.
A hazudozás megy a részetekről, meg a mellébeszélés, reggel, délben, este!
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-09-12 at 12:45
Az egyik szerint semmi a 218 gyalogsági tank (ez bizony tank!), amely ma a világon a legkorszerűbb és legütőképesebb. A másik szerint egyetlen se kellene, mert felesleges, a jóakarat és az ima majd megvéd. Megint a szokásos magyar hozzáállás. Csak fanyalogni, kákán is csomót keresni, nulla tudással megbírálni a fegyverzet műszaki és harcászati\hadászati értékét. Ráadásként gyártása és továbbfejlesztése is nálunk fog történni, komoly exportlehetőséget kínálva. Fő az, hogy mindenkinél okosabbnak kell a tisztelt Hozzászólók egy részének lennie, és ótvarolni a Kormányzat legésszerűbb döntéseit is. Persze ismerni kell a népi bölcsességet: üres hordó jobban konog. Elkeserítő.
Zsidei István
2020-09-12 at 10:21
Végre valami beindult a Göncz,Horn,Antall haderősírbatételt követően.
nemzeti
2020-09-12 at 10:20
Soha ne momd,hogy soha!
TS
2020-09-12 at 10:08
Ennyi baromarcú okostóbiást!
Az egyiknek:218 több, mint 0. A lengyeleknek kb. négyszer ennyi efféle járgánya van, és kb. négyszer nagyobbak.
A másiknak: ez a gép talán jobb,mint a BTR stb.
csakafidesz
2020-09-12 at 10:08
Tanú 2020-09-12 at 08:36
Nagyon szép. Ezzel már meg lehetne nyerni a mohácsi csatát. Illetve nem, mert ha a betolakodók menedékjogot kérnek még kiutasítani is nehéz őket..
hozzaszolo
2020-09-12 at 09:44
amerikai, brit, német, francia és olasz lapok, de még kínai is
Ez lehet, de ami számít: a bangladeshi lapok írnak e róla? Ha nem, akkor a többi nem számít.
Horváth László
2020-09-12 at 09:39
Régi mániám, tankal átmenni románián! ❤️❤️❤️❤️
Tanú
2020-09-12 at 08:36
https://www.youtube.com/watch?v=x_zvJCQL5UY
Logikus
2020-09-12 at 08:29
Csányi
Magyarország már most is sokkal demokratikusabb néhány nyugat-európai országnál. Pl Németországnál, ahol a kancellária irányítja a német sajtót, vagy ahol szintén megtörténhet az, hogy ha egy tartományi választáson nyer valaki, de az nem tetszik Merkelnek, akkor leszól, hogy meg kell ismételni, amíg olyan eredmény jön ki, ami neki tetszik! Folytassam? Az egészségügyünk, meg példának okáért a tavaszi járványhelyzetben jobban szerepelt mint a nyugatiak többsége. Az oktatással meg semmi baj nincs, ha csak nem az a baj, hogy el van túlozva a liberalizálás benne!
Tanú
2020-09-12 at 07:59
Tévedés az, ha valaki úgy gondolja, hogy Magyarországot itt aztán senkinek nincs joga megvédeni, ez nem jog kérdése hanem kötelesség és azt bármely módon megtehető, akár fegyverrel is. Kishitűség úgy gondolni, hogy Magyarország nem lenne képes megvédeni önmagát, hiba forrás részét képezi, stratégiai baklövésként értékelhető, alábecsülés.
Karácsony..sk
2020-09-12 at 05:00
Magyarok!
Tisztában kell lenni azzal a kőkemény valósággal, hogy most Magyarország euróúpa egyik leggazdagabb állama, amit az Orbán kormány 10 év alatt veletk ért el. Erre legyetek büszkék!
Ezt a büszkeséget ne felejtsétek érvényesíteni 2022-ben is, mert ha nem,akkor a tanácsköztársasági lenin fiúk és lányok megint 133 nap alatt Magyarországot egyenlővé teszik a föld színével!
S hogy ne így legyen, ezért kell a haderő fejlesztés!
Szlovákiából……
Lárifári
2020-09-12 at 00:56
“csakafidesz2020-09-11 at 22:23”
GPS-ed, TV-d, meg egyéb kütyűid műholdról mennek. Ha az megoldható, szerinted egy Hi-Tech lövészpáncélosban nem?
Persze, hogy nem lőhet. Legalább is csak úgy nem. Akkor sem, ha illegális betolakodó. Az államhatáron meg főleg nem lövöldözünk ész nélkül még akkor sem, ha jogos lenne, abból más egyéb problémák is lehetnek. Amúgy te használtál már fegyvert?
Logikus
2020-09-12 at 00:14
Nagyon jó, csak rettentően csekély az a 218 db. Egy Magyarország méretű ország legalább 700-800 db-ot kéne rendszeresítsen ebből!
Dragon
2020-09-11 at 23:22
Hesslerezredes ebből a páncélosból kapsz egy dandárt,az “minden csak nem illúzió”
bárki
2020-09-11 at 22:53
Háát,valóban nemkis húzás volt részünkről……
csakafidesz
2020-09-11 at 22:23
“Ez nem tank, hanem páncélozott szállító jármű. A kategóriában a legmodernebb. Lát sötétben is , de van rajta hagyományos világítás is.”
Ez nagyon szép dolog, de mit lát? A mai technika már ott tart, hogy műholdról érkező helyszínrajzok vannak a vezető előtt.
Amúgy amikor a határőröknek csúzlival sem szabad rálőni az illegális betolakodókra akkor itt már nevetségesek a katonák. El se merik sütni a fegyverüket, mert hátha eltalálnak valakit..
gyozo2018
2020-09-11 at 22:23
Hagyjuk már!
NATO-ország vagyunk.A NATO ránk parancsolt.
Végre kell hajtani a vállalásainkat.
Meg kell vásárolnunk, amit lenyomnak a torkunkon.
Ennyi.
Rémusz.
2020-09-11 at 21:32
Drágáim!
Nekem az tünt fel, hogy voltak hozzászólók, akiknek halvány lila fingjuk nincs az ilyen tehnikához, de megkockáztatom, hogy még katonák sem voltak.
Vajon akkor miröl is beszélnek??
Ugyebár aki volt katona, az tisztában van azzal, hogy nem diszkófénybe szoktuk az ellenséget letámadni, miközben szól a mai buncsat, azaz, amit ma zenének csúfolnak??!
Ezek a nagypofáju honfitársak, valószínüleg összeszarnák magukat, ha egy modern harckocsi eléjük toppanna, mondjuk úgy éféltájban egy sötét utcán, pedig még egy lövést sem indítottak.
Lehet dumálni, lehet lebecsmérően fogalmazni, de a valóság, nem játék!
A régi fegyverek között is volt olyan fegyver, ami Kb. 4-5 méterröl átvitték a vasúti sint, akkor a mostaniak, vajon mire képesek?
Nem a “T-32”-es tankokra gondolok, ami bizony erőssen férehordott, hanem a mostani csodamasinákra.
Nem aszt mondom, de a “4 páncélos és a kutya” filmet én is láttam, de az annó volt. A mostani cuccok, fényévnyire modernebbek azokhoz képest. Gondoljunk csak a grippenekre.
Lynx
2020-09-11 at 21:29
Nem lesz ez rossz cucc. A magyar mérnökök is beszállnak a fejlesztésbe. Egyébként miduláris szerkezet, bármit lehet csinálni belőle. ?
Kristóf
2020-09-11 at 21:22
Bezzeg Romániának milyen sok jó öreg szovjet vasa van. Elő is veszik a naftalinból minden bocskorfesztivál alkalmával.
prolitológus
2020-09-11 at 20:57
sorosék/háttérbirodalom véleménye a magyar haderőről kb:
1.magyar hadsereg ne is legyen-hogy az ország ne is tudjon ellenállni a déli irányú betelepítéses amerikai megszállásnak(ezt kezdték/csináltatták gyurcsánnyal)
2.ha már van magyar hadsereg-akkor az vegyen részt a háttérbirodalom keleti irányú kalandor nyomulásában-nehogy már ellenálljon a déli irányú betelepítéses amerikai megszállásnak
Namond
2020-09-11 at 20:52
Ez lenne az europid pótlás a T-72-es tankot átlőni képes gépágyúval felszerelt BTR-80/A-k helyett?
Vannak parancsnoki, szanitéc, kórház, műszaki, felderítő, lőszerszállító, vegyi semlegesítő változatai?
Remélem ennek nem csak a homlok lemezei golyóállóak, oldalra és hátra is lát, a tornya meg giroszkópos és ergonomikus.
Lynx
2020-09-11 at 20:51
Ha nem tudod megvédeni a munkád gyümölcsét, elveszik tőled. Ilyen egyszerű.
Ha nem tudod megvédeni a családod, semmivé porlasztják.
Ha nem tudod megvédeni a lakóhelyed, a Hazád (házad!), földönfutóvá tesznek.
Ilyen egyszerű!
Ezért semmisítették meg országunk védelmi rendszerét a liberálkomcsik.
Ilyen egyszerű !!! ?
Foton
2020-09-11 at 20:35
Félelmetes. Ezzel már ki lehet húzni akár 60 percig is ha megtámadnának az Albánok.
Bejla
2020-09-11 at 20:07
ej, kishitűek!
az angol tankokban teafőző talál6ó
mivel ez se nem angol, se nem tank, hungariqmként gulyáságyú jár hozzá, aminek a felelősségteljes és balesetmentes kezeléséhez fényforrás szükségeltetik
ennyike
Tanú
2020-09-11 at 20:05
Nem Putyin ellen irányul a fegyverkezés, hanem a Magyar hadsereg félzárkóztatása folyik az évtizedekig tartó legatyásodás után és cél a legütősebb hadsereget felállítani. KF41 Lynx-nek adott minden lehetőség világítás nélkül közlekedni, egyébként minden harci járművön van világítás, ha eddig nem tűnt volna fel.
Patriot
2020-09-11 at 19:57
Ez nem tank , hanem páncélozott szállító jármű. A kategóriában a leg modernebb. Lát sötétben is , de van rajta hagyományos világitás is. Mindent tud , amire egy ilyen járműtől az elvárás.
benzoli
2020-09-11 at 19:04
A LED-es vilagitassal fogjak elvakitani az erdoben tevelygo ellenseget.
csakafidesz
2020-09-11 at 18:58
Hesslerezredes 2020-09-11 at 17:52
Nem. Itt csak a Tungsram reflektorokat gyártják (Ld.a képen a kivilágított tankot) Nagy szükség van arra, hogy éjjel az ellenség is lássa. Amúgy az ilyesmit sötétben látó eszközökkel szokták szállítani, lámpa tankon nem nagyon van.
csakafidesz
2020-09-11 at 18:53
Most jelentették, hogy Putyin et. bekakilt amikor a fotókat meglátta.
🙂
yindzsang19
2020-09-11 at 18:46
‘a magyar haderőfejlesztés’ akár jó dolog is lehet-csak az a kérdés ki ad utasítást a fejlesztett magyar haderőnek-elég egy választási csalás vagy puccs vagy csak zsarolás/nyomásgyakorlás-és máris mehet az orosz frontra…
Poppy
2020-09-11 at 18:05
Bravó! ??
Hesslerezredes
2020-09-11 at 17:52
Remélem az összes elérhető digitális technológiával felszerelik, és azokat is itt gyártják majd.
benzoli
2020-09-11 at 17:47
Sci Fi tank a javabol.
Foton
2020-09-11 at 17:30
MESE-JÓ. Ha a debil LASSÚ BIDEN NYER akkor ezeket fel lehet használni a NATO –védelmében-potenciális barátaink ellen.Már jó.