A tiszta, azaz zöldtechnológiákba 2016 óta minden évben több pénz áramlik, mint a fosszilisekbe, és az olló folyamatosan nyílik – mondta Hortay Olivér, a Századvég klíma- és energiapolitikai üzletágának vezetője a Magyar Nemzetnek, hozzátéve: ez lesz a következő évtizedek sikerágazata.
A szakértő felhívta a figyelmet arra, hogy tíz év alatt a beépített napelemek tízszeres, a forgalomba helyezett elektromos autók pedig 85-szörös növekedést produkáltak világszerte. Az egyre ambiciózusabb klímavédelmi törekvések legmarkánsabban ezeken a területeken jelennek meg. A döntéshozók az energiaszektor tisztulását elsősorban a megújulóktól, a közlekedését pedig az elektromos és a hidrogéntechnológiák terjedésétől remélik, így a bevezetett piaci ösztönzőket is ezekhez a várakozásaikhoz igazítják.
A támogatások pedig önmagukban is a zöldmegoldások felfutását eredményezik
– mondta a szakértő.
A megújulók hátránya, hogy hatásfokuk alacsonyabb a hagyományos energiatermelő módszereknél, így ugyanakkora igény kielégítéséhez nagyobb kapacitásra van szükség. Az igények ráadásul – részben az elektromos és hidrogénalapú közlekedés miatt – növekednek. Probléma továbbá, hogy a megújulók termelése függ az időjárástól, azaz korlátozottan igazítható az aktuális szükségletekhez. Minél több tehát a megújuló, annál rugalmasabb villamosenergia-rendszerre és – az elektromos autók gyártása során felmerülő igényeken túl – annál több tárolókapacitásra van szükség
– közölte.
A politika a klímacélokkal és a bevezetett ösztönzőkkel jelezni kívánja a vállalkozásoknak, hogy több zöldtechnológiára lesz szükség, mint amennyit maguktól gyártanának. Az éghajlatváltozással kapcsolatos növekvő aggodalmak azonban olyan licitversenyt indítottak be a politikusok között, amelyben az ígéretek egyre jobban elszakadnak a realitásoktól. Jelenleg számos zöldeszköz esetében kérdéses, hogy egyáltalán képes lesz-e az emberiség elegendő gyártókapacitást építeni ahhoz, hogy a következő években jelentkező igényeket kielégítse
– hangsúlyozta Hortay Olivér.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Ujvári Sándor
Mekkelek
2024-02-20 at 19:14
Egy autó energiaigénye kb. annyi, mint egy családi házé.
Kár, hogy ez nem érdekel senkit.
Ez a ződítés is csak üzlet.
Az ökör EU még 10-20 éve átállította a mezőgazdasági termelés jelentős részét repcére, hogy majd lesz sok biodízel, aztán kiderült, hogy nem csak drága, de szar is a biodízel technológia. Most meg feletetik az emberekkel a szar repceolajat, nagyítóval kell keresni olyan olajat, ami csak napraforgóból készült.
Rákosi Mátyás
2024-02-19 at 16:23
Rákosi elvtárs vagyok, feltámadtam, kikeltem a sírból és gyapotföldeket követelek meg vas- és acél országát!
Az nincs? Akkor, jó lesz a zöldátállás is. Azon is nagyot szakítok a nép pénzén. Plusz még én mondom meg, hogy mit tegyen a sok ostoba a mindennapi életében a klímakamu ürügyén. A valóra vált totalitárius nedves álmom. Plusz kiéheztetem őket és elveszem a kocsijukat, hogy álló célpontok legyenek. Leépítem az ipart, így én fogom elosztani a szűkos erőforrásokat — úgyhogy mindenki be fog nekem hódolni, viszem a lányokat első éjszakára egy tál ételért…
Beszabehu, naggyon jó a cucializmus!!! Éljen Sztálin!
zatyi József
2024-02-19 at 12:26
na4
2010 körül bringákkal foglalkoztam. Csepelre kimenve láttam a bezárt festő üzemét a kerékpárgyárnak.
Elmondták hogy azért ment csődbe a kerékpár gyár mert a vázrészlegen a festőüzemre olyan drága szűrőrendszer kellett volna az új környezetvédelmi előírások miatt hogy nem jött ki a matek a végére.
Szó se róla a panelházak légvonalban nem voltak 200 méterre.
Kérdeztem őket honnan vannak most a vázak?
Mondták hogy kínából. Akkor lefestve olyanra matricázva amilyenre akartad úgy hozták hogy 2500-3500 ft között vették és adták el 10 000 ft körül.
Akkor azért elgondolkodtam mit sikerült megvédeni meg ki járt jól ezzel?
Kína a legnagyobb villanyszekér gyártó.
Ha nem bírsz a régi technológiával állj elő újjal és az innovációs költségekkel fullaszd meg a konkurenseid.
Realextate
2024-02-19 at 11:01
Kapitalizmusban élünk, tehát a lényeg: the business of the business is the business!
Ez a “zöld”téboly (benne első helyen a szegény jó széndioxid gyalázása) is csak üzlet/business.
Üzlet néhány szemétládának, akik természetesen közpénzen akarnak k…a nagyot kaszálni.
Az égvilágon semmi másról nincsen szó.
Pedig lehetne:
– kezdve a valóban nagyon súlyos környezetszennyezéssel (de benne a legvégén a benzines/dízel személyautókkal – mert ezek a legkevésbé ludasak benne!!!), folytatva
– a nyersanyagok – ezek között első helyen a FÉMEK – végleges elherdálásával (kezdve a háborúkban a páncéltörő lövedékekhez használt wolfram és szegényített urán szétszórásával és folytatva a tengerek mélyére süllyedt hajókba épített mérhetetlen mennyiségű vas elherdálásával!, a konzervipar által elherdált fémekről és ÜVEGRŐL már nem is beszélve).
Na ebben felfoghatatlanul súlyosan – nemhogy vétkes, de – bűnös az Emberiség!!!
Erről kellene állandóan beszélni és törni a fejeket, hogy hogyan ne folytatódjék ez a dorbézolás, herdálás, pocsékolás???!!!???
andras
2024-02-19 at 10:54
Királytigris
Napelem teljesen ingyé tölt. Napsütési adót köll bevezetni
Királytigris
2024-02-19 at 10:28
andras2024-02-19 at 10:22!
Pedig ez lesz…
Tudsz jobbat?
Egyébként ha kevesebbet autózol a villanyatóddal, akkor kisebb a villanyszámlád, ha többet, akkor nagyobb. Akárcsak a benzinnél, vagy a gázolajnál.
Béla
2024-02-19 at 10:22
“Minél több tehát a megújuló, annál rugalmasabb villamosenergia-rendszerre és – az elektromos autók gyártása során felmerülő igényeken túl – annál több tárolókapacitásra van szükség2
Ezek létesítése nagyon drága és megdrágítja nagyon a “zöldenergiát”.
A jelenlegi legjobb akkumulátorok energiasűrűsége is igen kicsi a folyékony szénhidrogének energia sűrűségéhez képest.
andras
2024-02-19 at 10:22
Királytigris
Ha használtad az autót, fizettél a kúton, ha nem használtad nem fizettél. De ki fogja majd figyelni, ki mennyi km-t megy a villanyautójával? Különben nem arányos adózás lesz. Ugyanannyit kell majd fizetni, ha naponta 5-10 km-t mész, mint ha 400-500 km-t.
egon samu
2024-02-19 at 10:05
na4:
Abszolut igy van ahogy írja.
És még mindíg vannak fizetett ügynökök, akik a zöldítéssel hülyítik tovább a népet.
Sajnos még az ugynevezett, állítólag a választók érdekeit képviselö politikai dilettánsok között is.
Az energia egy fizikával összefüggö kérdés, nem eszmei vagy ideológiai.
Mint azt Szijjártó Peti kolléga is már többször említette…
egon samu
2024-02-19 at 09:56
A termőföldeket mindenhol be kell fedni hatalmas napelem-parkokkal. Nehogy valakinek eszébe jusson mezögazdasági termelést folytatni és élelmiszert termeszteni a népnek. Vagy netán legelönek használná az állatok számára….
Oszt ki fogja irányítani a felhöket, a szelet és a napszakokat, hogy mindíg akkor legyen energia amikor szükség van rá?
Például télen, éjjel, szélcsendben?
Germanisztán lehetne az elrettentö példa: a Habeck nevü zöldpárti “gazdasági miniszter” két év kormányzás alatt elérte, hogy a német gazdaság zuhanórepülésben van. A zöldítés és agyament ideológiai energiapolitika miatt…
Ideológia fizika helyett. A tanulatlan mesekönyvíró receptje.
Próbáljunk meg Magyarországon egy józan ésszel kigondolt energiastratégiát követni a zöld agyrém helyett!!!
Királytigris
2024-02-19 at 09:42
Nagyon szép ez a terv, DE:
1. Annyi gázerőmű kapacitást kell kiépíteni, amennyi a napelem kapacitás, mert ha nem süt a Nap, akkor a kiesett napenergiát bizony a gyorsan indítható gázerőművekkel lehet pótolni.
2. Amikorra a Paks II belép, az ország, valamint a házak, lakások villamosenergetikai hálózatát meg kell újítani, mert a jelenlegi vezetékek, trafók, biztosítékok elégtelenek lesznek a megnövekedett igényeknek! Ez nagy beruházást igényel. Anyagilag bírni fogják a családok? Mondjuk a minimálbéren élők, és a nyugdíjasok is?
Királytigris
2024-02-19 at 09:34
andras2024-02-19 at 07:30!
Mikor már elég sokan bekapták a cumit, tehát sokan vásároltak villanyautót, jól felemelik majd a villanyautók adóját. Ezzel fogják kompenzálni a benzin, és gázolaj adójából kiesett bevételt. Mivel ez a két utóbbi adó nagyon jelentős, ezt az államháztartás nem nélkülözheti.
na4
2024-02-19 at 09:24
Hát ez az ürge teljesen el van tájolva. Ha képre nézek, nem a jövőt látom, hanem szörnyűséges környezetpusztítást. Így fog majd kinézni az országunk? Na ne.
Ő szakértő? Ugyan mitől. Csak a szokásos green mantra-t nyomja. Németországban most omlik össze az elektromos autó piac. A VW eladhatatlan villanydodzsem hegyeken ül. De nemcsak az EV piac, hanem a zöld ámokfutás miatt az egész német gazdaság a padlón van. Sokasodnak a csődök, és a német vállalatok elkezdtek külföldre vándorolni. A Ford gyakorlatilag felfüggesztette a villanydodzsem gyártást. A Hertz autókölcsönző 20000 villanydodzsemet selejtez le. A Toyota leállította az EV gyártás. Az USA gyakorlatilag leállított a szélturbina projekteket, a Siemens kb. 17 milliárd $-t bukott nemrégiben a szélturbina business-en, a részvényei 35%-kot esetek. A példákat vég nélkül lehetne sorolni. Az egész a politikusok zöld utópiája. Ők akarják ezt az egészet országokra, gazdaságokra kényszeríteni, erőltetni. Ha ez az iparág olyan hasznos és nyereséges lenne, akkor a piac már régen felfedezte volna. Nem történik más, mint hogy az adófizetők nehezen, vérrel verítékkel megkeresett adóit öntik egy utópiába. Így fosztják ki az adófizetőket, így szegényítik el őket, ezért magasak az energia árak. Ezek a projektek állami támogatások nélkül már régen megbuktak volna. Miért? Mert horror drágák. Mit jelent az állami támogatás? Polgár fizess! Ez nem egy sikertörténet lesz, hanem egy fájdalmas kijózanodás, amit legfőképpen a kisemberek, az adófizetők fognak megérezni, mert az ő amúgy is szerény életszínvonaluk fog drámai módon zuhanni. Ennek jelei már jól látszanak Németországban, a UK-ben, ill. egész Európa szerte.
Rajzos
2024-02-19 at 08:31
Hány miliárd embernek nem se napeleme se elektromos autója? Hány millióan vesztik a munkájukat a “zöld átverés miatt? Hány millió hektár erdőt vágnak ki,mert nekik is kell az energia? Erről senki nem beszél!
Adóztassák meg a budapesti kerékpárosokat is!
2024-02-19 at 07:42
A kerékpárosok fizetnek “útadót” Budapesten? Vagy ingyen használják az utakat, amikre az autósoktól beszedik a lét?
andras
2024-02-19 at 07:30
HA mindenki az elektromos autóját otthon fogja napelemről ingyen tölteni, ki fogja a tüzelőanyagból kieső adóbevételt befizetni? Mert benzin és gázolaj árának nagy része adó.