
Hónapokat is csúszhat az M3-as metróvonal átadása; a késést technikai és szervezési problémákkal indokolják az illetékesek. A beruházás eredeti, végső dátuma 2023 januárjára volt kitűzve, de biztossá vált, hogy március előtt az utasok nem használhatják teljes hosszában a metróvonalat.
Nem megerősített információkból úgy hallottam, hogy a Kálvin téri megálló beázik, a vezérlőrendszer összehangolásával is lehetnek problémák, ami miatt le kell állni. A munkálatok korábbi rossz összehangolásából eredő csúszások miatt is késik a beruházás befejezése. Mindez azt jelenti, hogy minimum két hónappal tovább lesz káosz a fővárosban
– mondta a Magyar Nemzetnek Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatósági tagja. Akár 2023 tavaszára is csúszhat a 3-as metróvonal felújításának a befejezése. Értesülések szerint a középső belvárosi szakaszt részletekben nyitják meg utazóknak. Jövő május közepén átadnák a Semmelweis Klinikák, a Corvin-negyed és a Kálvin téri állomásokat, decemberre elkészülhet a Deák téri állomás is. A metrófelújítás teljes befejezése 2023 tavaszára tolódik ki. Baloldali értesülések az építőipari áremelésekkel is magyarázzák a késlekedést, mert a kivitelezők szerződésmódosítást sürgetnének. Wintermantel Zsolt szerint nem megfelelő a tájékoztatás a BKV részéről, de információi szerint önmagában ezzel magyarázni a történteket korántsem a teljes igazság. A BKK fideszes igazgatósági tagja nem vitatja azt, hogy a kivitelező pluszpénzt akar, de ezen felül számos problémára fény derült.
A budapestiek a BKV-tól és a főpolgármestertől várnának tájékoztatást. Úgy tűnik, hogy Karácsony Gergely mégsem tért vissza a kampányból a főváros irányításába, merthogy ami a dolga lenne, azzal nem foglalkozik
– jelentette ki Wintermantel. Radnay Tibor, a metróprojekt igazgatója augusztus 3-i tájékoztatójában egy sor problémáról számolt be, amelyek közrejátszanak a beruházás negyedévvel való csúszásába. Ilyen a Nagyvárad tér és a diszpécserközpont azbesztmentesítése, a diszpécserközpont többletmunkái, illetve a diszpécserközpont és a metró vezérlésének összehangolása, továbbá a Nagyvárad téri és a Lehel téri kitérők felújításának összetettsége, ugyanis ezeket a munkálatokat az éjszakai vágányzár mellett nem lehet elvégezni. Az uniós támogatási szerződés kiköti, hogy 2023. június 29-re a felszíni rendezésnek is meg kell történnie. Ha határidőre nem sikerül befejezni a munkát, akkor a főváros tízmilliárdokat veszíthet el a 172,7 milliárdos uniós forrásból. A felújítási teljes költsége 217,5 milliárd forintra emelkedett. Ha nem fizeti ki a főváros a korábbi költségemelkedés különbözetét, pert indítanak a kivitelezőcégek.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
csekk
2021-10-29 at 12:02
A sok idiótának! A ruszki kocsikat nem Tarlós vette, hanem az idióta komcsi haverjaitok. Tarlós csak felújítatta,mert azt szavazta meg a közgyűlés.
Káoszt minél tovább! >> Siker 2024-ben
2021-10-29 at 10:13
Ez lehet a garancia a következő önkormányzati választások megnyeréséhez.
Pereskedjenek csak a kivitelezők, és minél tovább tartson a felújítás, lehetőleg a 2024-es önkormányzati választásokig!
lyukas zokni
2021-10-29 at 10:06
yóska, ásd már el magad lécci, kösz:) de előtte szólj gerikédnek, hogy a csúszás ideje alatt szereltesse be a klímákat, amiket megígért.
Kiss Róbert
2021-10-29 at 09:05
Tarlós rendkívül “sikeres”eltávolítása után fél évvel az összes hozzáértő szakember távozott,vagy eltávolították butapest működtetéséről??? UGYAN MIRE SZÁMÍTOTTAK???
Micromanagement
2021-10-29 at 08:58
Már csak az kéne, hogy Karácsony odaszaladjon, és elkezdjen dirigálni. Jobb azt szakértőkre bízni. Az már más kérdés, hogy vannak-e ott ilyenek, illetve akiket annak tekintenek, azok a szakma csúcsán vagy legalján vannak-e.
sylvain
2021-10-29 at 08:58
Biztosan a választások előtti napokban fogja átadni, hogy ezzel arról győzze meg a népet, hogy szavazzanak Maki Zayra.