Az állam folytatná a fővárosi önkormányzattól átvéve a gödöllői hév és a 2-es metró összekötésének előkészítését a XVI. kerület polgármestere, valamint fideszes országgyűlési képviselőjének javaslatára – tudatta a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) pénteken az MTI-vel.
Kovács Péter polgármester és Szatmáry Kristóf javaslatára a Miniszterelnökség levélben fordul a fővárosi önkormányzathoz és a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) következő ülésén kezdeményezi, hogy a Budapesti Közlekedési Központ adja át a 2-es metró és a gödöllői hév összekötése és a hév felújítása kapcsán rendelkezésre álló terveket és dokumentumokat a BFK-nak
– olvasható a közleményben. Mint írták, az átadást követően a BFK folytatná a tervezést, egységesen kezelve az agglomerációs és budapesti fejlesztési szempontokat. A BFK emlékeztetett: a Tarlós István vezette fővárosi önkormányzat 2017-ben kezdte meg a projekt előkészítését, és az elmúlt években jelentős összeget fordított a feladatra.
A tervezés befejezéséhez szükséges összegek azonban a főváros költségvetésében idén már nem szerepelnek
– mutattak rá. Kiemelték: annak érdekében, hogy a mostanáig elvégzett munka és tervek ne vesszenek kárba, a Miniszterelnökség – támogatva Szatmáry Kristóf, a körzet országgyűlési képviselője és Kovács Péter XVI. kerületi polgármester javaslatát – kész folytatni a beruházás előkészítését a teljes vonalra kiterjedően.
A szentendrei, csepeli és ráckevei hév-vonalak egyesítésével létrehozni tervezett 5-ös metró, mint elsődleges prioritást élvező hév-fejlesztési program kapcsán megindult munka nem zárja ki és nem akadályozza a gödöllői hév fejlesztésének és a 2-es metróval való összekötésének előkészítését
– írták, hozzátéve, hogy ez a keleti agglomerációból ingázók és az érintett fővárosi kerületek lakói számára teheti a jövőben lehetővé, hogy átszállás nélkül, gyorsabban érjék el a belvárost. Közölték: a vasúthatósági engedélyek megszerzése és a kiviteli tervek elkészítése lehet a beruházás következő lépése, amelyet a főváros támogatása esetén így az állam a BFK útján kész elvégezni. A közleményben kitértek arra is, hogy a klímavédelmi és közlekedésfejlesztési célok elérése érdekében érdemes és indokolt a Budapest közlekedésfejlesztési terveiben szereplő kötöttpályás fejlesztések előkészítésén tovább dolgozni és a lehető legtöbb európai uniós forrást biztosítani a megvalósításra.
Forrás: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS