A nemzeti érdekek szolgálatát, a magyar mindennapokat érintő kihívásokra és Magyarország, valamint a világ jövőjét meghatározó legfontosabb problémákra adott válaszokat hiányolták ellenzéki pártok Orbán Viktor miniszterelnök szombati tusnádfürdői beszédére reagálva.
A Jobbik-Konzervatívok – közleménye szerint – úgy látja, az az ember “akarja irányítani hazánk sorsát, akinek nem a magyar nemzeti érdek, hanem a hatalma megtartása és idegen érdekek szolgálata az első”, akinek “miniszterelnöksége alatt rekordgyenge lett a forint, Európa-bajnok az infláció és az élelmiszerár-emelkedés”, valamint “egyre mélyül a megélhetési válság”.
A Jobbik-Konzervatívok “normális országot, normális béreket, normális életet”, “felelős, a magyar nemzeti érdekeket szolgáló miniszterelnököt és kormányt” szeretne a magyaroknak.
Az LMP közleménye szerint a kormányfő “előadásának elég kevés köze volt a mai magyar mindennapokat meghatározó legfontosabb kihívásokhoz és az emberek által érzékelt problémákhoz”.
Orbán Viktor “termelési jelentésével” szemben a magyar gazdaság nem a saját lábára állt az elmúlt tíz évben, hanem végtelenül kiszolgáltatottá vált, amit bizonyít, hogy a mostani válságot leginkább a magyar emberek szenvedik meg – hangoztatták.
Álláspontjuk szerint ennek oka az “alapjaiban elhibázott” gazdaságpolitika, amely egyszerre szolgáltatta ki az országot az orosz energiának és a nyugati tőkének.
Az LMP “történelmi mértékű tévedésnek nevezte”, hogy a kormányfő “az akkumulátorgyártás keretében a kínai ipart is felveszi a függőségek közé”, mert “az akkumulátor-gyarmatosítás valójában nem más, mint a jövőnk és a függetlenségünk feláldozása rövidtávú politikai célok érdekében”.
A Párbeszéd-Zöldek közleményében kiábrándítónak nevezte Orbán Viktor beszédét. Szerintük a feladata az lett volna, hogy választ adjon Magyarország és a világ jövőjét meghatározó legfontosabb problémákra: az ökológiai és klímaválságra, továbbá az ezzel összefüggésben álló krízisekre, mint a magyarok megélhetési válsága, “de megoldások helyett egyetlen dolgot mutatott be: azt, hogy nincs érvényes gondolata a jövőnkről”.
A magyarok érdeke egy igazságos és szolidáris, biztonságos és zöld Magyarország lenne, de Orbán Viktor és a Fidesz politikája eddig, és a mai beszéd alapján ezután is csak távolabb visz minket ettől, vagyis: haladunk tovább teljes gázzal előre a történelem zsákutcájában
– vélekedtek.
A Momentum Mozgalom közleményében azt írta: Orbán Viktor beszédének egyetlen igaz mondata az volt, hogy “nagy bajban vagyunk”. “A többi csak üres semmit mondás volt a miniszterelnök részéről” – tették hozzá.
A Demokratikus Koalíció közleménye a következő volt:
Kellemes nyári időjárást és időtöltést kívánunk mindenkinek!
MTI; Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher
Ilona
2023-07-24 at 18:54
Tisztelt Soaris!
Kérdésere válaszom: Infláció minden EU-s államot érint, érintett ezt senki nem tagadhatja. Ennek döntő oka először a covid járvány, majd az orosz –ukrán háború, mely napjainkig közel másfél éve tart.
A Ft gyengülésének részbeni okát abba látom, hogy kb. másfél éve kirobbant orosz-ukrán háborút követően az oroszok az EU-t, Ukrajna anyagi és fegyverrel való ellátása miatt az energiahordozók exportjának csökkentésével akarták semlegességre bírni.
Az EU, a megtámadott Ukrajna mellé állt, és szankcióként az orosz energiahordozók EU-ba történő bevitelének (importjának)drasztikus csökkentésével válaszolt.
Így akarták, Oroszországot térdre kényszeríteni, a világ egyik legnagyobb atomhatalommal bíró országát. Nem sikerült. Tudjuk ezek után szankciók szankciókat követek az EU döntéshozatalában, melyet Oroszország ellen hoztak.
Így a két oldalról történt energia korlátozások hatására a korábbi euró vételi árakhoz viszonyítva kb. 15 szeresére emelkedtek az energiaárak, melyek aztán a termelés során egyéb termékek gyártásának költségeit is megemelték, így az Ön által említett kenyér árát is.
Nem minden ország van kitéve az orosz energiának olyan mértékben, mint pl. Magyarország. Iparunk, valamint a lakosság energia felhasználásának biztosítása nagyban függ az orosz kőolajtól, földgáztól.
Szakemberek szerint nem lehet egyik napról a másikra átállni a kőolaj feldolgozása során, orosz kőolajról pl. arab világból érkező kőolajra.
A technológia, gépek berendezések, biztonsági előírások orosz kőolajra volt kialakítva és pl. nem arabra. Egy veszélyes üzemnél nem egyszerű és nyilván nem is olcsó és nem is lehet technológiai, műszaki változtatás nélkül pl. arab energiahordozót feldolgozni. Idő kell a megfelelő, biztonságos műszaki, technológiai váltáshoz.Ez viszont nem kevés anyagi ráfordítást jelent a jövőben.
Ezt kérdezte:„Miért lett beteg a magyar finomító?” Az üzemekben sajnos bekövetkezhet váratlan leállás, üzemzavar is, amit Ön kétkedve fogad,de ettől ezek még léteznek, bekövetkezhetnek, az Ön véleményétől függetlenül is.
Orosz kőolaj nélkül, ha nem vásárolnánk, gazdaságunk összeroppanna, ez tudjuk, mit jelentene. Az energia áremelkedések negatívan befolyásolták a folyó fizetési mérleget, gyengült a forint. Az energia válság felvitte az energiahordozók árát.
Az orosz-ukrán háború következtében Magyarország több mint egymillió ukrán állampolgár menekültet fogadott be. Azt is mindenki látja, hogy a menekültek befogadása, ellátása minden téren szintén nagy kiadást jelent nemzetgazdaságunk számára.
Létszámához viszonyítva Magyarország fogadta be a legtöbb Ukrajnából érkezett menekültet.
Ezenkívül , Magyarország a déli határai, és az EU védelmére 2015-től már 650 milliárd Ft-ot költött , ennek csak 1 százalékát rendezte az EU.
Azonban biztonságunk érdekében védeni kell határainkat, továbbra is a magas költségek ellenére is a hazánkra törő többségében bűnöző, analfabéta barbárok ellen.
Így nem lehet hazánkat fentiek miatt sem teljesen ” hasonló sorsú és helyzetű szomszédjainkhoz” hasonlítani, az alábbi okok miatt sem:
A magyar állam ellen kezdeményezett szerintem jogtalan jogállamisági eljárás az EU-ban, a magyar baloldali EU-s ellenzéki képviselők becstelen közreműködésével is hozzá járult a Ft gyengüléséhez.
A jogosan járó uniós pénzek beérkezése hozzájárult volna a Ft erősödésének. A Magyarországnak járó összeget napjainkig visszatartja jogtalanul az EU korrupt vezetői, koholt vádak alapján. Még a felvett közös hitel ránk eső részét sem kaptuk meg, de a kamatokat fizetni kell.
A hamis indokokat tudjuk, ide tartozik kimondva- kimondatlanul a gyermekeink védelmét szolgáló törvényünk is, az LMBTQ aktivistáinak gyermekeink elméit megzavaró ténykedésének tiltásáról, valamint az is , hogy a magyar nép többsége béke párti.
Nem szállítunk fegyvert Ukrajnának, de anyagilag, maximális segítséget nyújtunk. Ezt sem tudja az EU vezetése így elfogadni.
Kérdezte miért a DGP-t alkalmazzák adott országokban? Ezt inkább a döntéshozóktól, a törvény alkotóktól kellene inkább megkérdezni, azonban leírom, hogy szerintem miért. Megközelítőleg mindenhol ugyanúgy számítják, így összehasonlításra alkalmas mutató.
A GDP, vagyis a bruttó hazai termék egy olyan mutató, melynek segítségével megfelelő képet kaphatunk egy adott ország gazdasági súlyáról, illetve az adott gazdaság teljesítményéről és annak időbeli alakulásáról. Növekedése esetén bővülő, míg csökkenése eseten zsugorodó gazdaságról beszélhetünk.
Tény az is , hogy sok bírálat is érte a DGP alkalmazását. Javasolnak helyette alternatív mérőszámokat, amelyek az ígéretek szerint pontosabban mérik egy társadalom jólétét ilyen pl. az emberi fejlettségi index (HDI)
Nem ismeretlen gazdasági mutató a GNP sem, vagyis a bruttó nemzeti termék. Egy adott országban a bruttó nemzeti terméket, a GNP-t úgy kapjuk meg, hogy a bruttó hazai termékből (GDP) levonjuk a hazai devizakülföldiek teljesítményét, és hozzáadjuk a hazai állampolgárok és vállalatok külföldön szerzett jövedelmét.
A bruttó nemzeti termék (GNP) tehát a jövedelem-átcsoportosításokkal korrigált bruttó hazai termék (GDP).
Ehhez kissé kapcsolóik egy újabb kérdése, ám ki kell javítanom, ha rám hivatkozik, akkor ne másítsa meg szavaimat, ez nem korrekt eljárás. Maradjunk az igazságnál:Én egy szóval sem mondtam azt, amit Ön állít: „Azt mondja semmink sincs, csak elfeledkezett a termál és az édesvizekről,…”
Ezeket viszont én írtam: „Magyarország nem tartozik a világgazdaság hatalmas országai közzé.”…Egy 10 milliós lélekszámot sem elérő, kis területű, ásványi anyagokban sem dúskáló országban élünk.
Ön szerint ez nem igaz? Egyet kell, hogy értsen abban, hogy teljesen mást jelentenek azok a szavak hogy ” semmink sincs „ és az, amit én a valóságról írtam. Legalább annyira, de talán jobban is tisztában vagyok, mint Ön, hogy hazánk gazdag a termál és az édesvizek lelőhelyeiben,… és nem feledkeztem, meg arról sem, hogy a Tisza mellett élek, és városunkban bizonyítottan, igazoltan hatásos gyógyfürdő létezik.
Újabb kérdésére, felvetésére reagálva:- Gyurcsányék, Bajnaiék kormányzásuk idején szinte teljesen kiárusították a nemzetgazdaságilag fontos stratégiai ágazatainkat, zömében külföldieknek. Ennek következtében milliók lettek munkanélküliek.
Az Orbán kormány célja az volt, melyet sikerre is vitt, hogy 10 év alatt egymillió munkahelyt teremt. Ezt nyilván úgy lehetett sikerre vinni, ha beruházások létesülnek, melyek munkahelyeket teremtenek. Így érthető, hogy az idetelepülő cégeket támogatásban részesítették. Ezért felesleges a kormányt bírálni.
10 év alatt a Gyurcsányék által eltékozolt nemzeti vagyonunk zömét, visszavásárolta az Orbán kormány, hogy ismét a nemzetté legyen. Így nőtt Gyurcsányék után a nemzeti vagyonunk másfélszeresére.
Kérdései: „Konzervgyár, cukorgyár, cementgyár?Az utolsó vasművet is eltapsoltuk.”
Ebben igaza van, ha Gyurcsányék kormányzására gondol, ők valóban nem növelték, inkább csökkentették nemzeti vagyonunkat. Ezeket az elherdált nemzeti vagyonokat vásárolta vissza az Orbán kormány.
Alábbi mondatát teljes egészében elfogadhatatlannak tartom, nem igaznak, hiszen az ukrán búzát tartalmazó szerelvények, lepecsételt bontatlan állapotban hagyják el hazánkat. Nincs semmi bekeverés a mi búzánkkal ezt a témát a pl. a szlovákok is a magyarok is ellenőrzik. ”Ha már itt rohad az olcsó búza, bár kicsit mérgezett, de bekeverve jó a pógárnak, miért 1000 Ft a kenyér.”
A kenyér árát is befolyásolta az energia árak emelkedése.
A gabonatárolás helyzetével kapcsolatos kérdése viszont jogos. Természetes igénye a gazdáknak, hogy legyen elég helye aratás után a gabonának, illetve kukoricának is. Valóban kellene állami gabonatárolókat építeni, ahol a gazdák tisztességes bérért tarthatnák a termést és nem kellene lábról eladni. Ez is magyar érdek természetesen. Ezért kellene a baloldali ellenzéknek a hazaérdekét nézni és nem annak örülni, önös érdek miatt, ha nem érkezik Brüsszelből pénz.
Az igazságügyi miniszter asszony lemondása nem ránk tartozik, azonban a jövőben is fontos pozícióba kerül, és rá Brüsszelben is nagy szükség lesz, ismeri az ottani körülményeket, hiszen éveket dolgozott Brüsszelben.
Megjegyzésem: A nekem feltett 17 kérdésre, és a három egyéb témára, saját magának is adjon választ, és akkor rájön, badarság egy kommentfelületen bárkitől azt kérni, hogy ezekre mind adjon választ.
Arra is gondolni kell egy –egy kérdésre mennyi mondat merülhet fel. 17 kérdésre ugyanis 17 oldalt is lehet írni, vagy többet, kérdése válogatja, de még a fele is sok lenne, hiszen nem pályázatot írunk, csak kommentezünk, a másik vizsgáztatása nélkül.
A kommentezők nincsenek hozzászokva pl, a 10 oldalas reagálásokra, és Ön most tőlem hasonlót kért, amelyet természetesen így egyáltalán nem fogadhattam el, csak bizonyos kérdések figyelmen kívül hagyásával.
20 témakörre nem lehet egy-két oldalban pontos részletező válaszokat adni. Ezt Önnek is tudni kell. Ellenőrizze le. Az ön kérdései is kb egy oldalt tettek ki. Ezek viszont csak kérdések voltak, és nem a rá adott válaszok. Kérdezni viszont könnyebb, mint válaszolni és ez utóbbi több időt, és több sort is igénybe vesz.
Hozzászóló : Ilona, a közgazdász, Tiszaújvárosból.
Ilona
2023-07-24 at 17:55
Tisztelt Solaris!
Ön azt hiszem csúcsot döntött a kommentezőknek, kommentezők által feltett kérdések számát illetően. Válaszolok, a talán provokatív céllal feltett irreálisan sok kérdései némelyikére. Amennyiben jól számoltam 17 kérdést tett fel, valamint legalább 3 egyéb témát.
Megérdemelné, hogy nem reagálok semmit sem kérdései cunamijára, amelyet rám zúdított. Mégis mit gondol, mennyi oldalt kellene teleírnom, ha minden kérdésére válaszolnék, amelyekre Önnek is tudni kellene a helyes választ?
Feltételezhetőleg nem csak igent, vagy nemet akar hallani feltett kérdéseire.A több mondat viszont több sort jelent. Ezért értelemszerűen rangsorolok, összevonok, selejtezek kérdései közül, így a feleslegesnek ítélt kérdéseire, vagy amit illene tudni Önnek is nem válaszolok idő és a leírandó sorok tatalmának terjedelme miatt, tekintettel a kommentezők szokásaira, idejére is.
Így a legnagyobb tisztelettel írom újabb esetleges kérdéseire, melyet jelzett: – “Más is lenne még, de bemelegíteni jó lesz!” – ezekre egyáltalán nem a szókincsem, a véleményem hiányában mondok majd nemet, hanem az Ön által adott kérdések túlzóan időrabló és szinte már provokatív feltevései miatt.
Azonban a kérdéseinek körüljárását, már másik ezt követő hozzászólásomban teszem meg.
Hozzászóló: Ilona, a közgazdász,Tiszaújvárosból.
Ezek szerint
2023-07-24 at 08:20
Azt eddig nem tudtam, hogy az egész világ Orbán Viktorra vár, hogy megválaszolja a legfontosabb problémáit.
Egyelőre Európának van időpontja Orbánnál, a világnak még várnia kell.
Solaris
2023-07-23 at 22:28
Kedves Ilona!
Ha közgazdász, biztosan tudja, hogy miért romlott annyit a pénzünk a
hasonló sorsú és helyzetű szomszédainkhoz képest.
Azt sem értjük, hogy miért még mindig a GDP a faragott istene a kormányzóinknak,
miközben az ott jegyzett számokhoz annyi közünk sincs mint a soros vagyonhoz.
Arra is kell tudnia a választ, hogy a vámosaink miért engedték kirakodni a mérgezett
búzát, és engedték összekeverni a mienkkel.
A rádióban minden nap banki középárfolyamot emlegetünk, miközben a lakosság nagyon kis százalékának
van eurós bankszámlája.Sajnos a váltóknál mindig drágább a kp.
Ha már pénz, nagyon sok pénz, mikor lessz meg a “nagy kovidelszámolás”
Miért a legnagyobb az államháztartási hiányunk a zeuban, versengve hátulról bezzegromániával.
Miért lrtt beteg a magyar finomító, amikor olcsóbban kellett volna benzint árulni, és miért gyógyult meg, amikor szabad áras lett. (segítek, már rég nem magyar)
Miért az OTP “szolgáltatások” itthon a legdrágábbak, a külföldi leánybankok tarifáihoz képest. (megint segítek, ez sem magyar)
Miért szórjuk a milliárdos támogatásokat az idetelepülő cégeknek, amikoris ilyet egyetlen szomszéd ország sem tesz, és valahogy oda is elegen települnek.
Azt mondja semmink sincs, csak elfeledkezett a termál és az édesvizekről, amiknek a megtartását ezelőtt 100 évvel jobban csináltunk. Azóta ártérbe építkezünk, majd siránkozunk.
Csatornát ásni, nem kell sem 5G sem ájfonos applikáció.
Miért nincs elég állami gabonatároló, ahol a gazdák tisztességes bérért tarthatnák a termést és nem kellene lábról eladni. (Ez sem magyar érdek?)
Konzervgyár, cukorgyár, cementgyár?
Az utolsó vasművet is eltapsoltuk.
Tényleg elhiszi, hogy nem bírta a hálózat a napelemeket, vagy így nem az keresett rajta “akinek kellett”?
Miért fizetünk a közmédiáért brutális milliárdokat, mikor már a joobboldal sem nézi, és nem hallgatja.
Segítek újra, nézhetetlen és hallgathatatlan.
Hogyan juthattunk el addig, hogy a végrehajtésbiznisz az igazságügyminiszter asszony lemondásáig vezessen?
Ha már itt rohad az olcsó búza, bár kicsit mérgezett, de bekeverve jó a pógárnak, miért 1000 ft a kenyér.
Sajnos a közgazdaság és a pénz számai ugyanazok, ha reálisan vagy áljobboldalian nézzük is őket.
Persze az elhallgatás, statisztika és frappáns poénok sokaknak elegendőek (még)
Más is lenne még, de bemelegíteni jó lesz!
Várom megtisztelő sorait.
Ilona
2023-07-23 at 22:00
Számomra a Párbeszéd-Zöldek közleménye volt a kiábrándító, véleményükkel ellentétben.
Hogyan adhat egy kis ország miniszterelnöke „a világ jövőjét meghatározó legfontosabb problémákra” megoldást egyedül, ha sem az USA, sem az EU, sem a világ gazdaságilag leghatalmasabb országai együttesen sem tudnak? Észnél voltak a közlemény írói?
Nagyon elfogultak, ellenségesek túlzóan negatív irányban a Párbeszéd-Zöldek pártja, Orbán Viktor beszédével szemben. Ostobaságukért szégyelljék magukat! Nem gondolkoztak eléggé. Bírálni csak úgy tisztességes dolog, ha a bíráló előáll a komplett megvalósítható megoldással. Ezt viszont ők nem tették. Bírálni nagyon könnyű dolog, de megoldást találni már jóval nehezebb a problémákra.
Hitvány, alja, közönséges dolog úgy bírálni, ócsárolni valakit, csodát várni, ha a kritikus nem tud megoldást, amit mástól követel. Sőt mi több még javaslattal sem álltak elő, egyetlen eggyel sem az általuk felvetett gondokra. Orbán Viktor viszont rengeteg észszerű javaslattal rendelkezik, amivel a Párbeszéd-Zöldek nem rendelkezik.
Jogos kérdés szerintem az, hogy magukat szinte tagok nélküli csoportosulásként pártnak nevezni, minden túlzás nélkül mennyire lehet?
Mennyire lehet elfogadni erős kritika nélkül közleményüket, vagy inkább a kukába dobandónak ítélni? Mennyire becsületes, tisztességes dolog úgy kritizálni valakit, hogy a kritizáló csoport a közleménybe dobott néhány sablon szavakon túl más megoldást nem lát, azonban ez nem a megoldás.
A hogyanról, a végrehajtásról, megoldásról saját részről viszont már egy mukkot sem tudnak mondani.
Sablonos szavaikkal nem mondtak semmit, de a semmit ordítva. Kritizáltak, de ők nem adtak semmi választ az általuk felvetetett problémákra. Szemét, ostoba, jellemtelen módon azt követelték Orbán Viktortól, hogy adjon választ megoldást a világot érintő ökológiai és klímaválságra, továbbá az ezzel összefüggésben álló krízisekre…azonban, ők adósok maradtak a megoldással.
Kérdésem: Milyen konkrét megoldást, de nem javaslatot, hanem megoldást, eredményt tud a problémák világszintű megoldására, a Párbeszédes zöldek csoportja, hogy mást merészel kritizálni?
Korábbi hozzászólásomban írtam, ne egy embertől várjanak szemét módon a dollár baloldal emberei csak azért csodát, hogy támadni tudják, ha ez nem következik be, hanem pl. az ENSZ-től, az EU-tól, az USA-tól, Nagy-Britanniától, Németországtól…, Oroszországtól…Kínától…Japántól, Indiától…vagyis a világgazdaság hatalmas országaitól. Ezek sem tudnak megoldást, vagy nem akarnak.
Hozzászóló: Ilona, a közgazdász, Tiszaújvárosból.
Ilona
2023-07-23 at 19:53
„Az ellenzék szerint Orbán Viktor Tusványoson nem adott választ Magyarország és a világ legfontosabb problémáira.”
Az ellenzéktől teljesen eltérően, a jobboldali magyar szavazók reálisan látják Orbán Viktor Tusványoson elmondott mondait, és ennek jelentőségét.
Gondoljunk a román miniszterelnökkel történt találkozásra. Ez a találkozás, tárgyalás igenis fontos lépés volt a két ország kapcsolatának jövőbeni fejlődéséhez.
A jobboldali választók szerint, akik a választók több mint 2/3-át adják, Orbán Viktor Tusványosan igenis választ, megoldást, egy megvalósítható jövőképet adott Magyarország jövőjére, mely nemzetünk megmaradására, a nemzetre, családokra építve, a népesség biztonságának megteremtésére, munkára épít, a sikeres beruházásokra, a tudományok alkalmazására…
A világ, ezen belül az EU legfontosabb problémáinak orvoslására, észszerű megállapítást megvalósítható javaslatokat is tett miniszterelnökünk.
Magyarország nem tartozik a világgazdaság hatalmas országai közzé. Így nem utasíthatja pl. sem az USA-t sem az EU vezetőit, sem Oroszországot, de még Ukrajnát sem, hogy holnap már pl. legyen végre béke Ukrajnában, és a szankciókat is, valamint az EU-ba áramló veszélyes migrációt is gondolják át.
Választ, vagyis megoldást adni a világ legfontosabb problémájára csak az ENSZ, USA, Oroszország, az EU vezetői, illetve a többi gazdasági nagyhatalmak vezetői tehetnek pl. Japán, Franciaország, Olaszország, Németország, Kína, vagy éppen Nagy Britannia…, de ezek is csak együtt megegyezéssel, a közösen hozott szabályok, törvények betartásával.
Hazájáért tud érthető módon a legtöbbet tenni érdemben minden miniszterelnök, hiszen ott van lehetősége a kormánytagjaival együtt, törvényeket hozni, gazdasági kapcsolatokat kialakítani a föld minden országával.
Azonban senki sem mondhatja, hogy Miniszterelnökünket, csak Magyarország érdekli, hiszen itt van pl. az EU a migráns gondjaival, az orosz-ukrán háború okozta különféle szankciók, és itt már nagyon jellemtelennek, szemellenzősnek kell lenni az ellenzéknek, ha azt mondja nem tett reális megvalósítható javaslatot ezek megoldására.
Nagyon ostoba, kekeckedő, abnormálisan elfogult, realitásérzéküket, minden arányt vesztett jellemtelen, buta baloldali politikusok azok, és választóik, akik, egy kis ország immáron ötször megválasztott miniszterelnökétől azt várják, hogy egy személyben adjon megoldást a világ összes gondjaira, mikor ezt a világ gazdasági nagy hatalmú országai együttesen sem tudják, illetve talán nem is akarják megoldani.
A magyar baloldali ellenzék, a dollár baloldal Orbán Viktortól csodát követelne, oldja meg a világ összes problémáját, miközben maguktól semmit sem tudnak elvárni, még annyit sem, hogy ne legyenek Brüsszelben hazaárulók.
A baloldali magyar ellenzéknek azonban nagyon illene tudni, ha nem akarnak ostobaságukkal kérkedni, hogy egy 10 milliós lélekszámot sem elérő, kis területű, ásványi anyagokban sem dúskáló országban élünk.
Ebből következően nem tartozunk a világgazdaság nagy hatalmú országaihoz. A világpolitikát a nagyhatalmak diktálják és nem a kis országok.
A leírtakból következtetve a világ problémáira Miniszterelnökünk csak észszerű javaslatokat tehet, utasításokat nem. Ez így is volt. Így érdemben, ha nem hallgatnak logikus, bölcs érveléseire – pl. az EU vezetői – nem tud mit tenni, mint tovább dolgozva újabb szövetségeseket keres a problémák megoldására a javaslatokon túl.
Hozzászóló:Ilona a közgazdász, Tiszaújvárosból.
Orientál
2023-07-23 at 16:35
Persze mert a balliberális zöld Gyurcsányéknak Soroséknak nem lopta szét hazánkat.
Xerxész
2023-07-23 at 14:57
a PS valamiért nem hozta a külföldi reakciókat… kettőt kiemelnék:
1. Petr Fiala csehszlovák elvtárs azt bírta reagálni, hogy ők szuverének… hogy is mondjam… HAHAHHHHHAAAAAA… újságíróként azért feltenném neki a kérdést, hogy mit is ért szuverenitás alatt… hogy egyszerre sikerül két f@szt szopnia? a bidenét meg a zelenszkijét? én nem ilyen szuverenitást akartam…
2. egy román (hangsúlyozom: ROMÁN) politilógus azt írta, hogy Doktor Miniszterelnök Úr ki akarta gúnyolni a román politikusokat… hát, ha valóban ez volt a cél, akkor MISSION ACCOMPLISHED… szerintem a palotában, vagy a parlamentben a románok azóta köpni-nyelni nem tudnak… Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!
Solaris
2023-07-23 at 13:02
-,tedike, bécsi internetrádió.
A zsidó-keresztény rádió csak a tiétek, nem rontanám a térerőtöket.
Ne lottózzál, ne kártyázzál, nem találod el a dolgokat.
Dógozz és vegyél álomkötvényt!
Hehehe
2023-07-23 at 12:40
És a jobbik aztismondta:O.V.alkalmatlan az ország
vezetésére(ha őkmondják!?)
angelblind652
2023-07-23 at 10:29
A legnagyobb szerencse az, hogy NEM IS ÉRTIK MIRŐL BESZÉLT DR MINISZTERELNÖK ÚR! Ameddig ez így van, addig jó.
Ungarn über alles !
2023-07-23 at 08:51
kektarnics
07:56
az ellenségi xarevők szerint, a zOrbán egy senki a világpolitikában – de suttyomban-óvatlanul mindig kiugatják, hogy a világmegváltást mégiscsak tőle várják
Mekkelek
2023-07-23 at 08:30
Az ostoba, demagóg, hazaáruló moslékellenzékre már csak egy folyamatosan zsugorodó primitív réteg kíváncsi. Minél nehezebb idők járnak annál inkább felértékelődik egy kompetens kormány jelentősége, és ezt érzi az emberek többsége.
lesi
2023-07-23 at 08:12
oszt ki nem szarja le a tetű ellenzéket
kektarnics
2023-07-23 at 07:56
Szerintem, meg sem hallgattak Orban Viktor beszedet, vagy ha igen, egy kukkot sem ertettek belole. Pedig egyik legjobb beszede volt, felvazolta milyen zavaros idoket elunk, felsorolta okait, kovetkezmenyeit, es kihangsulyozta, hogy emberoltonyi ido, de talan tobb is szukseges, hogy kibilent vilagunk visszamyerje egyensulyat.
A beszede felvezetese egyenesen zsenialis volt! A terdemet csapkodva hahotaztam, ahogyan velemenyezte, a roman kulugy bugyuta demarsat! Megerdemeltek!
Mar josnoi tehetseget is szamon kernek rajta?
Mondjak meg ok, a szebb jovot, ha mar olyan okosak, es kaszandrai kepessegekkel rendelkeznek!
Nahát
2023-07-23 at 07:47
Esetleg talán meghallgathatták volna Miniszterelnök Úr beszédét. Az sokat segítene.
Piroska
2023-07-23 at 07:35
Bezzeg Fletó, az ellenzék vezére, egy-két üveg pia után, olyan válaszokat adna a világ problémáira, hogy azt a Momentumos bölcsek, de még Bencike, Timike tandem sem tudná felülmúlni.
Evetke
2023-07-22 at 23:39
És a vizet sem változtatta borrá szerintük.
Rémusz.
2023-07-22 at 23:12
Véleményem szerint, a libernyák moslékos tömörülésnek csupán egyetlen eggy problémája van csupán, ez pedig a szövegértés!!!
Ja, kéremszépen, a mondvacsinált diplomák csak arra jók, hogy más kitörölje velük a nemesebbik felüket, mielött a moslékosok szép tisztára nyalogassák!
Egyébként, már vártam, hogy mikor kezdenek valamit felböfögni a moslékos vödör aljárol ezek a szerencsétlen nyomorultak.
Vízöntő
2023-07-22 at 23:05
Nem tudom eldönteni, ezek most azon vetélkednek hogy ki mond nagyobb marhaságot, vagy egyszerűen csak mernek kicsik lenni?
Neszti
2023-07-22 at 23:04
Solaris
2023-07-22 at 19:53
legnagyobb mértékű hiány Máltán alakult ki 8, Görögországban 7,4, Lettországban 7,3, Olaszországban 7,2, Romániában 7,1, Spanyolországban 6,9, Magyarországon 6,8, Franciaországban 6,5 és Szlovákiában 6,2 százalékkal.
Valamit kihagytam Ildikó?
bl
2023-07-22 at 21:50
Közben Rakéta kisasszony (emlékszik még rá valaki?) már tudja a világ bajaira a megoldást: államosítani kell az energiavállalatokat és a bevételüket a zöld átmenetre kell fordítani, a klímaigazságosság nevében pedig meg kell nyitni teljesen a határokat és európai autokraták ellen egy baloldali választási szövetséget kell létrehozni 2024-re. Hehehe. Ez volt az a hölgy, aki nekiment a hajójával az olasz parti őrség hajójának (rajta azóta már 20 éves börtönbüntetéseket is kapó migránsokkal). A bíróság elengedte, azóta külön informatikus és ügyvéd bizottság keresi a neten azokat a megnyilvánulásokat, melyek miatt egyenként 5-10 ezer eurós kártérítést ítéltet meg magának, mert nehogy már valaki rosszat mondjon erről az ECHTE COMMUNIST-ról. Na, ez a jövő, nem az orbáni. Hehehe.
Xerxész
2023-07-22 at 21:45
na, pontosan ez a bajom az ellenzékkel… fingjuk sincs, ésszel fel sem fogják, mert fel sem foghatják, hogy miról beszélt doktor miniszterelnök úr… 7-8 éve beszéltünk már erről… görögök-európaiak-usa-kína… tolódik át minden… konkrétan a kultúráról volt szó, illetve a gazdasági hatások kulturális következményeiről… pontosan ugyanarra a megállapításra jutottunk, amire a tusványosi beszéd is utalt… de ezek az óvodások nem értik… nem is érthetik, mert annyira a tíz órakor elfogyasztott szójalatté utáni építési kordon lebontásáig tekeregnek a sejtek az agyukban, hogy nem látják az összefüggéseket… ezt teszi a finn oktatási modell… 1984-et írnak… folyamatosan… az ő fejükben…
Orientál
2023-07-22 at 21:01
Mert a balliberálisok zöldek szerint Orbán monnnnyon le így szétlophatnák csődbe hazánkat ahogy a balliberális Gyurcsányék csinálták 2002-től 2010-ig. Balliberális zöld pedofiljaik fertőzhetnék a gyermekeinket.
Teddy
2023-07-22 at 20:46
Solaris
Klub rádió?
Köszönöm, ne folytasd!
Menj békével és legyél büszke, mint utolsó jobbikos
Győző2030
2023-07-22 at 20:24
Az ő részükről volt az, mert ők csak az elektromos roller zuhanyoztatásához, a pedofíliához és a lincseléshez értenek.
Solaris
2023-07-22 at 20:18
Teddy,
Tegnapi rádiós hírek.
Gugli barátod még nem emésztette meg…
De Te már lenyelted…
Solaris
2023-07-22 at 20:15
Koldusbotra akkor jutunk, ha azt a puskát vesszük meg, amit más kidob, a jó búzánkba mírget keverünk, a kertikapát 5G applikációba kergetjük, a hírekbe hazudunk, állandóan meg akarunk menteni mindenkit, egészséges embert gyógyítunk, a beteg előtt bezárjuk a kórházat, a nemzeti benzinvállalatunk itthon árul a legdrágábban, és lassan a sor végtelen.
De fordítsuk meg.
Mit is csinálunk annyira jól, hogy itt a legtöbb öngyilkos, alkoholista és elhízott?
Ja, minden ok.
Teddy
2023-07-22 at 20:10
Solaris
Olaszország, de tök mindegy. Csak nem tanulod meg használni azt a kurva google-t
Schenkhyalfonz
2023-07-22 at 20:04
Minden évben ugyanazt szajkózzák moslékék (miszerint semmi sem jó, tehát minden szar) csak a használt frázisaik változóak.
khm
2023-07-22 at 19:55
Énszerintem pedig,igen jó beszéd volt.
Jövőbe látó tervekkel. Na ezt utálják ezek a férgek,mert más jövőt képzeltek el Magyarországnak. És inkább a koldusbotra juttatás szerepelne abban,mint az Ország felemelése.
Solaris
2023-07-22 at 19:53
Két ország verseng az Eju legmagasabb államháztartási hiányáért.
Tusványoson mindkettő otthon van…
Tudományos libsizmus
2023-07-22 at 19:37
Őrjöngjetek libsik.
Ungarn über alles !
2023-07-22 at 19:18
azt megmondhattuk volna előre, hogy ezt fogjátok ugatni