A dugódíj mielőbbi bevezetésére és a pesti alsó rakpart teljes autómentesítésére lenne szükség ahhoz, hogy Budapest autóforgalmát csökkenteni lehessen – nyilatkozta Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője pénteki sajtótájékoztatóján.
Bakos Bernadett az LMP sajtótájékoztatóján elmondta: szerinte a fővárosban évente kétezer ember hal meg idő előtt a légszennyezettség miatt, és úgy vélte, a szennyezés, a zaj és a stressz csökkentése érdekében ezért a várost át kell tervezni autóról emberre. Az LMP országgyűlési képviselője kiemelte azt is, hogy a rakpart egy szakaszának lezárása csak félmegoldás, és teljes autómentességet szorgalmazott, hogy a terület a gyalogosoké, a kerékpárosoké, a piknikezőké lehessen. Az LMP használatarányos díjat javasol, amelynek értelmében ott és akkor kellene többet fizetni, amikor és ahol nagyobb a dugó és a légszennyezettség, és a befolyt összeget a közösségi közlekedésre kellene fordítani.
A politikus sérelmezte, hogy a főpolgármester szerint a dugódíj nem időszerű, holott, mint emlékeztetett, annak bevezetése Karácsony Gergely választási programjában is szerepelt. Jelenleg törvény tiltja, hogy az önkormányzat (személyautók esetén) díjat szedjen a közút használatáért; ezt csak az Országgyűlés többsége változtathatja meg. Erre reagálva Bakos Bernadett kifejtette, hogy mindenekelőtt az önkormányzati törvény akadályozza a díj bevezetését, azt kellene szerinte módosítani először. Hozzátette: az LMP Karácsony Gergelytől azt kéri, hogy készüljön a dugódíj bevezetéséről hatástanulmány.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS