Kívül-belül fiatalos stílus és vagány formavilág jellemzi az új T-Cross modellt, amely a Volkswagen szabadidőautó-kínálatának legkisebb tagja.
Az SUV-modellek népszerűsége egyértelműen látható Európában: a gyártók sorra mutatják be az emelt hasmagasságú négykerekűiket. A Volkswagen az utóbbi időben több szabadidő-autót is piacra vezetett már: világszerte jelenleg összesen kilenc, Magyarországon öt különböző típus érhető el a palettán. A T-Roc, a Tiguan, a Tiguan Allspace és a Touareg alá érkezett a kínálatba a nemrég bemutatott T-Cross, amely a Polo alapjaira épülve a kisméretű SUV-k mezőnyében kínál alternatívát a vásárlóknak.
Fiatalos stílus, vagány formavilág
A fiatalos stílusú és vagány formavilágú T-Cross megjelenése jellegzetes, az orrkialakítása a márkatársakat idézi. Különleges ismertetőjele a csomagtartót keresztbe szelő egybefüggő lámpatest, amely vizuálisan kiemeli a modell szélességét.
A T-Cross 14 milliméterrel magasabb, 55 milliméterrel hosszabb a Polónál, ellenben 12 centivel rövidebb az eggyel nagyobb kategóriatársnál, a T-Roc modellnél, de 2,5 méteres tengelytávolságának köszönhetően a kategória egyik legtágasabb modellje. Az ülések 10 centivel magasabban helyezkednek el, mint a Polo esetében, így kényelmes a ki- és beszállás. Az utastérben nem kizárólag a játékos beltér színes betétei figyelemfelkeltők, hanem az autó kis méretének ellenére nyújtott helykínálata is, amely a fej- és lábtérben is tettenérhető. Praktikus megoldás, hogy a hátsó üléseket sínen állíthatjuk előre-hátra (a hátsó üléssor így 14 centiméteres hosszon mozgatható), attól függően, hogy nagyobb lábtérre vagy nagyobb csomagtérre van épp szükség. A csomagtartó mérete alapesetben 385 literes, de akár 455 literes is bővíthető. Szükség esetén az első utasülés is ledönthető: ilyenkor akár egy 2,4 méteres tárgyat is bepakolhatunk a kocsiba.
Kiváló ütközésvédelem és utasvédelmi rendszer a maximális biztonságért
A T-Cross Life és Style felszereltségben érhető el hazánkban, és már alapesetben manuális légkondit, multifunkciós kormánykereket, állítható magasságú, lehajtható támlájú első utasülést, variálható csomagtérpadlózatot és 16 colos könnyűfém keréktárcsákat kínál. De a T-Cross alapfelszereltségéhez számos olyan vezetői segédrendszer tartozik, amelyek ezelőtt csak nagyobb kategóriájú járművekben szerepeltek. A kocsi kiváló ütközésvédelme mellett az utasvédelmi rendszer tovább növeli a biztonságot, csökkenti az ütközések kockázatát és egyben biztosítja a nagyobb utazási kényelmet.
Az alapfelszereltség része a Front Assist környezetfelügyelő rendszer, a Pedestrian Monitoring gyalogosfelismerő rendszer, a városi vészfékfunkció, a Lane Assist sávtartó rendszer, a Hill Start Assist emelkedőn elindulást segítő rendszer, a proaktív utasvédelmi rendszer és a holttérfigyelő is, amely a sávváltásoknál segít az integrált hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetéssel. A jármű kívánságra fáradtságérzékelő rendszerrel, adaptív sebességszabályzóval és parkolóasszisztenssel is felszerelhető.
Digitális kényelem
A T-Cross a külvilággal való kapcsolattartás és konnektivitás jelenleg elérhető legmagasabb szintjét biztosítja, továbbá a fedélzeti funkciók működése és személyre szabhatósága is intuitív. Az okostelefonok induktív módon tölthetők, és akár 4 USB-csatlakozó segíti a digitális kényelmet. Mindkét felszereltségi szinthez rendelhetünk különböző dizájncsomagokat is, amely a külső és belső színvilágot is meghatározza.
A Volkswagen legkisebb szabadidő-autója jelenleg két turbómotorral, a háromhengeres, részecskeszűrős, 1.0 literes, 95 és 115 lóerős TSI-vel vásárolható meg, amelyekhez motorváltozattól függően 5- vagy 6-fokozatú kéziváltót, illetve 7-fokozatú DSG-t rendelhetünk. Később érkezik a kínálatba a 150 lóerős, 1.5-ös TSI és a 95 lóerős, 1.6-os dízelmotor is. A T-Cross belépőmodellje, azaz a 95 lóerős, 5-fokozatú kéziváltóval szerelt Life felszereltségű változata 5 645 700 forintról indul, az erősebb motorért megközelítőleg 200 000 forinttal kell többet fizetnünk a márkakereskedésekben. (x)
Facebook
Twitter
YouTube
RSS