A Fővárosi Önkormányzat csatlakozott a déli körvasút építését meghiúsító perhez, holott a körvasút építése az ország legnagyobb zöldközlekedési beruházása, annak mielőbbi megépítése éppen a főváros és az érintett kerületek lakóinak érdeke lenne – írta a budapesti Fidesz hétfőn a közösségi oldalán. A bejegyzésben feltették a kérdést, miért akarja meghiúsítani “a klímavészhelyzetet hirdető Karácsony Gergely” a déli körvasút építését. Hozzátették: a főpolgármester nyilvános kommunikációjában “eddig egy szó sem esett arról”, hogy a Fővárosi Önkormányzat is csatlakozott a déli körvasút építését meghiúsító perhez.
Karácsony Gergelynek inkább fel kellene ismernie, hogy “a déli körvasút építése az ország legnagyobb zöld közlekedési beruházása, mielőbbi megépítése pedig éppen a főváros és az érintett kerületek lakóinak érdeke lenne” – írták.
Megjegyezték: úgy látszik, a főpolgármester nincs tisztában azzal, hogy a déli körvasút megvalósításának eredménye “a rendezett zöldterületek, a zajcsillapított, környezetbarát személyszállítási infrastruktúra lenne, és ezáltal egy élhető Budapest”.
Forrás: MTI
Facebook hozzászólás
Egyszerű és magyar
2023-02-28 at 12:52
Mert ezek semmit nem tudnak építeni, csak rombolni, megszüntetni, megakadályozni.
Annyira szánalmas ez a bal(f@sz)oldal, hogy már a 6-éves gyerek is látja.
Csodálkoznak, hogy vidéken nem kapnak szavazatott, azoktól az emberektől, akik dolgoznak, építenek, fejlődnek, minden nehézséget legyőzve viszik a vállalkozásaikat, és értetlenül állnak az olyan tesze-tosza semmire is alkalmatlan pöcsök előtt, akik egy villanykörtét sem tudnak betekerni, de ők akarják megmondani az embereknek, hogyan éljenek, miközben egy jogosítványt is képtelenek megszerezni.
Hát ennyi jutott a baloldali szavazóknak, remélem büszkék a sok tehetséges politikusukra.
Matu
2023-02-27 at 17:35
Ostobaság a fákra hivatkozva megakadályozni egy olyan megoldást, ami gyorsabbá, csendesebbé teszi a közlekedést. A vonatok csőben futnának a lakóövezetben, tehát sem a por, sem a zaj nem lenne teher. A fákat újra lehet telepíteni az építkezés után, de ha nincs építkezés, nincs fejlődés sem!
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-02-27 at 17:32
A bővítés mindenekelőtt környezetbarát előnyökkel jár. A vágányszám bővítése a viszonylag rövid, gyors szerelvények számára elengedhetetlen. A sűrűbb és kényelmes szerelvények újabb, sűrűbb megállóhelyek kialakításával vonzóvá teszi a déli, délnyugati és nyugati agglomerációkból bejáró tanulók és dolgozók számára, az ingázó autóközlekedés gyökeresen csökken. A vasút kevesebb energiát, abból is a legkörnyezetbarátabb elektromosságot használja. Nem veri fel az utcák porát, nincs gumikopásból és fékbetétből származó vegyipor terjedés sem. Kalácsony Gelgejnek természetesen ez nem környezetbarát megoldás, mert Ő úgy döntött, hogy elegendő “klímavészhelyzetet” kihirdetni, és a probléma meg van oldva. Nem tudom, ki a hülyébb: Gelgej, vagy akik hatalomba segítették.
Minél rosszabb annál jobb
2023-02-27 at 16:36
Valahogy el kell érni, hogy elégedetlenek legyenek az emberek, mert az segíteni szokta a politikai változásokat. Csak az a kérdés, hogy melyik a következő választás, amin buktatni szeretnék a fennáló rezsimet. Talán jövőre az önkormányzati választás a cél vagy az EP? Vicces lenne, ha emiatt bukna a fővárosi önkormányzat vezetése.