ikarus
Csak az alacsony padlós buszokat fogadta el Ukrajna Budapesttől
Még 2022 decemberében öt szóló Volvo és tíz csuklós Ikarus buszt adott át szimbolikusan Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere és Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója Ukrajna magyarországi ügyvivőjének, de a buszok nagy része azóta is a budapesti telephelyen áll. Az ok az, hogy Ukrajnában alacsony padlós buszokat használnak, a harminc évesnél idősebb, csuklós Ikarusok pedig feltehetően nem illenek a fogadó ország koncepciójába.Karácsony odaadta a BKV-tól kiszuperált csuklós Ikarusokat Ukrajnának
Budapest útjairól kivont, de tovább üzemeltethető autóbuszokat adományozott a BKV Ukrajnának. A közlekedési társaság közölte: a 15 – öt szóló Volvo és tíz csuklós Ikarus – járművet hétfőn adta át Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere és Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója Balog Istvánnak, Ukrajna magyarországi ügyvivőjének.Elektromos, önjáró autóbuszalvázat fejleszt az Ikarus és az Óbudai Egyetem
Elektromos meghajtású, önjáró, intelligens szervizképességű autóbusz-alvázcsalád fejlesztését kezdte meg az Ikarus Járműtechnika Kft. és az Óbudai Egyetem konzorciuma. Az Ikarus közleménye szerint a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programból (Ginop) 841 millió forint vissza nem térítendő támogatás nyertek az 1,582 milliárd forint költségű projekthez.Palkovics: Hat év alatt hatezer buszt cserélnek modernre a közösségi közlekedésben
A nemzeti autóbusz-stratégiának köszönhetően hat év alatt hatezer buszt cserélnek modern járművekre a közösségi közlekedésben – jelentette be az innovációs és technológiai miniszter pénteken, az Ikarus székesfehérvári gyárában tett látogatását követően. Palkovics László elmondta, hogy több, mint nyolcezer busz fut ma Magyarországon; ennek jelentős része, több, mint hatezer a közösségi közlekedésben, városokban vagy városközi forgalomban. A következő időszakban szeretnék ezeket az autóbuszokat modern járművekre cserélni, ezért a kormány intenzív egyeztetéseket folytat a magyar buszgyártókkal, és ezeken kiderült, hogy sem a gyártókapacitás, sem az autóbusz-technológia nem akadálya a hazai igények kielégítésének.Ajánljuk még