koncesszió
Rogán Antal: a Gyurcsány-kormánnyal ellentétben nem devizaalapon adnák koncesszióba az autópálya-hálózat befejezését
Hétfőn derült ki, hogy egy nemzetközi koncessziós pályázat révén tenné teljessé a kormány a magyar autópálya-hálózatot, így összesen 272 kilométer új autópálya épül (például az M1-et az M5-tel Székesfehérvár érintésével összekötő sztráda), minden autópálya eléri az országhatárt, ezen felül több helyen, például az M1-en plusz sávokat kap az út (273 kilométer hosszúságban), további 538 kilométernyi sztrádát pedig felújítanának. Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter egy pénteki háttérbeszélgetésen kérdésünkre kifejtette: az az óriási különbség az országnak rengeteg kárt okozó 2010 előtti koncessziók és a mostani kiírás között, hogy itt nem devizaalapú, hanem forintalapú szerződést kell vállalnia a győztesnek, s a kockázatok nagy részét is neki kell viselnie.