közlekedési dugó
Taxisok és a budapesti dugók – Sok a lemondott rendelés, az utasok türelmetlenek
A fővárosi közlekedést javában meggyengítette a baloldali városvezetés: a legnagyobb csomópontokat zárták le, több helyen csak egy sáv maradt és még sorolhatnánk. Karácsony Gergely azt tanácsolta nemrégiben a panaszkodóknak, hogy akinek nem tetszik, menjen gyalog. Na, de mi a helyzet a taxisokkal, akiknek elengedhetetlen, hogy kocsiba szálljanak? A hirado.hu felkereste az Országos Taxis Szövetség elnökét, hogy választ kapjanak valamennyi kérdésre. Metál Zoltán elmondta: még őt is meglepi, hogy a környezetvédelmi civil szervezetek nem tartják aggályosnak a magas kipufogógáz-koncentrációt, amit a dugóban kényszerűen sokat álló gépjárművek kibocsátanak. Elmondta: bár szó volt arról, hogy további egyeztetéseket folytatnak a fővárossal augusztusban, mégsem kaptak meghívást.Egyvalami közös a baloldalban: az autóellenesség
Mára az egész baloldali összeborulás beállt Karácsony Gergely főpolgármester autósellenes elképzelései mögé Budapesten. Legutóbb Manhalter Dániel, a DK képviselőjelöltje beszélt arról, hogy a baloldalon teljes az egyetértés abban, hogy az autókat ki kell szorítani a fővárosból, korábban pedig az LMP kampányolt amellett, hogy hozzanak létre több kerékpársávot, pedig, mint tudjuk, a meglévők is súlyosan akadályozzák a forgalmat, ráadásul egyáltalán nincsenek kihasználva.A Gyurcsány-párti Niedermüller Péter vezette Erzsébetváros belső részében az autózást teljesen ellehetetlenítő korlátozásokat vezettek be, beleértve a forgalmi hurkok átláthatatlan rendszerét, és az egymásnak is ellentmondó közlekedési táblák dzsungelét. Emellett a Fővárosi Közgyűlés előtt hever az a pilot program is, amely alapján számos baloldali vezetésű városrészben is a belső-erzsébetvárosihoz hasonló szabályozásokat léptetnének életbe.XXI. Század Intézet: Karácsony Gergely kapkodása miatt közlekedési válság alakult ki
A 2019-es önkormányzati választások után a főváros irányítását – a főpolgármester ígéretével szemben – nem egy új politikusi generáció, hanem a Gyurcsány-kormányok meghatározó tagjai és háttéremberei vették át - írta a XXI. Század Intézet legújabb elemzésében.Ha még nem volt elég a dugóból… - Megkezdődött a Blaha Lujza tér átépítése
Nyilván örülnünk kellene, hogy hétfőn elkezdődött a budapesti Blaha Lujza tér átépítése, de az amúgy is teljesen széttúrt és össze-vissza szabályozott főváros közlekedését újabb építkezés fogja megbénítani. Nem a felújítással van baj, hanem a kaotikus ütemezéssel…Ha eddig túl könnyen ment volna a közlekedés, mától a Blahánál is megkeserítik az autósok életét
Bár lassan eposzi megpróbáltatás átkelni a fővároson, Karácsony Gergely kitűnő szervezőmunkával csavart egyet a nehézségi fokon. Nem elég ugyanis, hogy a Lánchíd felújítási munkálatai miatt az átkelőt lezárták, a biciklisávok miatt a körúton, a metrófelújítás miatt pedig a kiskörúton jelent kihívást a közlekedés, most újabb csomópontot zár le a városvezetés, a többi forgalomkorlátozással egyidőben. Vagyis a "szokásosnál" is nagyobb dugóra számíthatnak hétfőtől a fővárosban közlekedők. Hétfőtől ugyanis kiváló ütemérzékkel kezdődik a Blaha Lujza tér felújítása, emiatt pedig irányonként egy-egy sáv nem lesz járható a körúton.Tovább fokozódik a káosz Budapesten: még több sávot zárnak le a legforgalmasabb utakon
Kezdődik a harmadik nagy felújítás a fővárosban, ezért a Blaha Lujza téri kereszteződésben a Nagykörutat egysávosra szűkítik, a Rákóczi úton pedig megszüntetik a buszsávot. A főváros közlése szerint a buszok haladását lámpaprogram fogja segíteni, de ez aligha oldja majd meg a közösségi közlekedés fennakadásait. Ezen a helyzeten vélhetően az sem segít majd, hogy a párhuzamos szűk utcákban, a Wesselényi és Dohány utcában ideiglenesen megszűnik a forgalomcsillapítás. Mindez ráadásul a tervek szerint csaknem egy hónapig tart, vagyis 10-12 hétig. Amennyiben a munkálatok elhúzódnak – ami a fővárosi beruházásoknál szinte mindennapos –, akkor tovább tarthatnak az áldatlan állapotok.Századvég: Budapest elégedetlen Karácsony Gergely közlekedéspolitikájával
A fővárosi megkérdezettek több mint háromnegyede aggasztónak ítéli a forgalmi dugókat és ezzel összefüggésben a légszennyezettséget – állapította meg az MTI-nek pénteken megküldött közleményében a Századvég, amelynek elemzése szerint Budapest elégedetlen Karácsony Gergely közlekedéspolitikájával.A Fidelitas tagjai vizet osztottak a dugóban ragadt autósoknak
Bár Karácsony Gergely szerint az, akit zavar a dugó, inkább menjen gyalog, vannak még, akik komolyan veszik a budapestiek problémáit. A Fidelitas tagjai közösségi oldalukon számoltak be legújabb akciójukról, amelynek során vizet osztottak a dugóban ragadt fővárosi autósoknak.Avagy a dugókért sem Karigeri felelős, hanem mindenki más
Hollik István a napokban megosztott egy bejegyzést arról, hogy lassan gyalog gyorsabban odaér valahova, mint autóval. Lett is őrjöngés a ballib sajtóban erről (Telex, 444, satöbbi), s a 444 azt is bebizonyította, hogy az európai, nyugati nagyvárosokban az a trend, hogy kevesebb autó jut egy lakosra a városokban. Ez sajnálatos módon nem igaz, mint a későbbiekben látni fogjuk. Karigeri eközben már odáig fajult, hogy „menjen a ...” a képviselő. Nos, ezek szerint Hollik István bűne az, hogy igazat írt. Nota bene, a 444 még azt is megírta Holliknak, hogy járjon tömegközlekedéssel. Haha, milyen viccesek, éljen a nagykörúti értelemben vett belváros.Ajánljuk még