közlekedési múzeum
Pintér Sándor a Közlekedési Múzeumnak adományozta az első új rendszámot
Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára adta át Pintér Sándor belügyminiszter adományaként Vitézy Dávidnak a sajtó képviselői előtt a Közlekedési Múzeum gyűjteménye számára a tegnap bevezetett, új formátumú magyar rendszámból az első, AA-AA-001-es rendszámpárt – derül ki a közlekedéspolitikai államtitkár közösségi oldalán megjelent bejegyzésből.Felszámolják Budapest egyik rozsdaövezetét és különleges múzeumot hoznak létre a helyén
Csütörtök reggel Vitézy Dáviddal, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójával, a Közlekedési Múzeum főigazgatójával a leendő új Közlekedési Múzeum helyszínén, Kőbányán találkozott Fürjes Balázs, Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár, amelyről közösségi oldalán is posztolt a politikus. A múzeum kivitelezését, amelyet egy rozsdaövezet helyén valósítanak meg, magyar partnerekkel közösen, már megkezdte a világhírű Diller Scofidio + Renfro építésziroda, és előreláthatólag 2026-ra nyithat majd meg.Közlekedési múzeum lesz a kelenföldi vasútállomás régi épületéből
Közlekedési múzeum lesz a kelenföldi vasútállomás régi, százharminc éves épületéből – jelentette be a Miniszterelnökséget vezető miniszter kedden, Budapesten, a pályaudvar előtt tartott sajtótájékoztatón. Gulyás Gergely az eseményen azt mondta: Újbuda Budapest legnagyobb lélekszámú kerülete, amely Hoffmann Tamás (Fidesz-KDNP) vezetése alatt sokat fejlődött. Vannak még viszont épületek, amelyek további fejlesztésre várnak; ezek közé tartozik a vasútállomás épülete is – tette hozzá.Vitézy Dávid: Nem kevesebbet céloztunk meg, mint hogy az új Közlekedési Múzeum a világ élvonalába kerüljön
A Közlekedési Múzeum nem új kiállítóteret keresett, hanem új otthont - hangsúlyozta portálunknak adott interjújában Vitézy Dávid a nemrégiben született bejelentéssel kapcsolatban, amely szerint a Diller Scofidio + Renfro építésziroda lett az új Közlekedési Múzeum építészeti tervpályázatának győztese. A múzeum igazgatója felidézte: az előző fővárosi vezetés megszorító intézkedéseinek köszönhetően megtörténhetett, hogy fémhulladék lett a BKV által leselejtezett összes, megmaradt II. világháború előtti buszból; megőrzésükre akkor sem a közlekedési vállalatnál, sem a Közlekedési Múzeumban nem volt hajlandóság, ez azonban napjainkban nem fordulhatna elő. A tervpályázatra térve Vitézy Dávid többek között arról beszélt, a látványszenzáció helyett a múltbéli örökséget tiszteletben tartó, arra építő, és azt finom gesztusokkal kiegészítő tervet választottak. Mint hangsúlyozta, olyan múzeumra van szükség, ahol a nemzetközileg is jelentős értéket képviselő magyar nemzeti közlekedéstörténeti vagyont megfelelően és méltón lehet megőrizni, bemutatni és gyarapítani.Ajánljuk még