politikai hirdetés
A politikai hirdetések átláthatóságáról szóló rendeletet fogadott el az EU
Az Európai Unió Tanácsa hétfőn elfogadta a politikai hirdetések átláthatóságáról szóló rendeletet, melynek célja az információk meghamisítása és a választásokba való külföldi beavatkozás elleni küzdelem.Lebukott a Nyugati Fény nevű DK blog - bizonyítható, honnan és hogyan finanszírozzák a portált
Az Európai Parlament baloldali frakciója fizetett hirdetéseken keresztül finanszírozza a Demokratikus Koalícióhoz sok szálon köthető Nyugati Fény lapot - derül ki a Transzparens Újságírásért Alapítvány médiaelemzéséből, amit a múlt héten végeztek el. Az alapítvány a honlapján azt írja,az Európai Parlament baloldali frakciója EU-s pénzekkel próbálja meg befolyásolni a magyar médiaviszonyokat, ami súlyos aggályokat vet fel.Több mint egyórányi ingyenreklámot nem használt ki a kampányban az ellenzék
A Lakmusz arról ír, a hatályos törvények szerint politikai reklámok formájában is lett volna lehetősége az ellenzéki pártszövetségnek arra, hogy eljusson a közmédia nézőihez, de nem éltek a lehetőséggel.Már csak egy hétig fogadja a hirdetések tájékoztatóit az ÁSZ
Már csak egy hetük van a sajtótermékeknek, hogy megküldjék tájékoztatójukat az országgyűlési választást és népszavazást megelőző kampányidőszakban közzétett politikai hirdetések adatairól – közölte az Állami Számvevőszék (ÁSZ) kedden az MTI-vel.Az NVB megállapította a politikai reklámok műsoridejét az RTL-nél
A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) szerdai ülésén döntött az országgyűlési képviselők választásán listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló műsoridő felosztásáról az RTL Klubon. A választási eljárásról szóló törvény szerint a nem közszolgálati médiaszolgáltatók nem kötelesek ilyen jellegű politikai reklámot sugározni, de ezt vállalhatják.Az Európai Bizottság javaslatot mutatott be a politikai reklámtevékenység átláthatóságáról
Az Európai Bizottság a nyílt demokratikus vita védelmét célzó intézkedések részeként javaslatot terjesztett elő csütörtökön a politikai reklámtevékenységek átláthatóságáról, megfogalmazása szerint azzal a céllal, hogy "megerősítse a választások tisztaságát" a tagállamokban.Ajánljuk még