trend
Bűnös trend lett az, hogy az ember simán csak otthon marad – Dezse Vű
A Z generáció mániája, hogy új neveket találnak már ezer éve meglévő dolgoknak, és úgy állítják ezt be, mintha ők találták volna fel, de minimum ők vették volna észre először, hogy ilyen van. Sőt, teremtett trendként fogják fel, pedig mindig is létezett. Ilyen az úgynevezett "sunshine guilt", vagyis a "napfénybűntudat", ami azt jelenti, hogy kint jó idő van, de az ember bűntudatot érez azért, mert legszívesebben otthon maradna, vagy otthon is maradt, a pizsamájában van, és egész nap az előző nap rendelt pizzát eszi, és ki-be fekszik az ágyból a kanapéra és fordítva. Megint egy trend, ami felesleges és káros – The Right Brothers
Egy felháborító és felesleges új trend dübörög az interneten. Ez nem meglepő, a haladó Nyugat mindig kitalál valamit, aminek semmi értelme nincs, az meg csak a cseresznye a tortán, ha ezzel még traumát is okozhatnak a saját gyerekeiknek. Erről szól az a “kihívás”, hogy a szülők versenyszerűen törögetik szét főzés közben a tojásokat a kisgyermekeik fején, a kicsik ezeken a videókon általában sírnak, nem értik, de miért is értenék, hiszen még ebben a korban teljesen normálisak. Botrányos, vagy vicces? Erre próbálunk meg megfejtést találni, illetve arra, hogy miért nem tudnak kitalálni végre egy építő jellegű TikTok-kihívást, például olyat, hogy “menj el kirándulni a családoddal és szeresd őket”. Miért nézték meg közel 10 milliárdszor ezt? – Dezse Vű
A Skibidi Toilet egy animációs sorozat, ami tulajdonképpen felrobbantotta az internetet. Soha semmilyen tartalmat nem néztek ennyien úgy általában, ami felfoghatatlan, tekintve, hogy az animációs filmsorozat arról szól, hogy WC-kből kilógó emberi fejek akarják átvenni az uralmat a világ felett, ellenük pedig elektronikaieszköz-fejű emberszerű dolgok harcolnak. Nyilvánvaló, hogy egy szülőnek most az a feladata, hogy összeszorított fogakkal, ökölbe szorult kézzel megpróbálja megérteni a gyermekét, akiről születésekor azt remélte, hogy űrhajós lesz, mérnök, sztárszakács – ehelyett egy WC-ből kikandikáló emberi fejre van rákattanva. De probléma ez valójában? Egészséges, ha jobbnak tartjuk magunkat, mint az utánunk következő generációt? Miért volt jobb, hogy mi annak idején bő nadrágot hordtunk? Hogyan lesz az identitását kereső gyermekünkből transznemű csupán attól, hogy pörgeti a közösségi médiát?
Egy meglepő cikk jött szembe velem a 444-en, amely egy megszakított nemátalakításról szólt. A cikkben a nevét elhallgatni kívánó interjúalany arról beszélt, hogy élete legrosszabb döntését hozta, amikor azt hitte, hogy depressziója és problémái meg fognak oldódni, ha elkezdi a nemváltást. Spoiler: a problémák nem oldódtak meg, csupán egyre több lett belőlük. A cikkre rá pár napra Lakatos Levente YouTube-csatornáján találtam rá egy érdekes videóra, amelyben egy 14 éves tini az anyukájával beszélt arról, hogy mikor és hogyan jött rá, hogy transznemű. A párhuzam egyértelmű és félelmetes volt, a tiniről szóló videó közben folyamatosan az járt a fejemben: mi lesz ezzel a szegény gyermekkel és ki fog segíteni neki? A tüntetéshullám elérte Hollywoodot is, de ha valaki nem elég pénzzel támogatja a zavargásokat, azt rögtön kiutálják
Már napok óta ömlik a közösségi médiából a „szolidaritás”, együttérzés, a „Black Lives Matter”-mantra. Énekesek, színészek, színésznők, modellek, filmstúdiók, luxusmárkák buzdítják a zavargásokat, tömik tele a fogyasztókat a különböző radikális szövegekkel. Ha valaki véletlenül elfelejti kiposztolni milliárdokat érő luxusvillájából a kötelező sorokat, akkor azt virtuálisan meglincseli a közönség, elfelejtheti a filmszerepeket, támogatókat, fanokat egyaránt. Így működik ma a popszakma.