városi és elővárosi közlekedési egyesület
Romokban a miskolci tömegközlekedés, a borsodi megyeszékhely elveszítheti nagyváros jellegét
Egyre lesújtóbb állapotban van a miskolci tömegközlekedés, az új menetrend nincs harmóniában a helyiek és a turisták utazási szokásaival. Még az 5-ös buszt is megszüntették, amellyel a kiemelt turisztikai célpontot, Lillafüredet lehetett megközelíteni, a belvárosi vonalakon harminc percenként követik egymást a járatok, a peremterületekre csak óránként jut busz, de ez a kevés járat sincs összehangolva az átszállópontokon. A közgyűlési többséget alkotó szivárványtestület az előző városvezetésre és a kormányra mutogat. Az MVK Zrt. felügyelőbizottságának szocialista tagja azt állítja, a menetrendet Miskolcot nem ismerő pesti mérnökök készítették. Bartha György szerint túl kevés a zsebben a lóvé, ezért kellett ritkítani a járatokat. A cég vezetőinek fizetésemelésére azonban ismét jutott pénz, a dolgozók megélhetése viszont veszélyben forog, bújtatott létszámleépítés zajlik a vállalatnál. A VEKE miskolci vezetője portálunknak kifejtette, járatszám csökkentéssel lehetetlen spórolni, amit megtakarítanak, azt elbukják a bevételi oldalon. A VEKE azt javasolja az utasoknak, írjanak a közlekedési cégnek és a sajtónak, menjenek el a végletekig, mert, ha ezt lenyelik, Miskolc elveszíti nagyváros jellegét.