Pesti Srácok

Romokban a miskolci tömegközlekedés, a borsodi megyeszékhely elveszítheti nagyváros jellegét

null

Egyre lesújtóbb állapotban van a miskolci tömegközlekedés, az új menetrend nincs harmóniában a helyiek és a turisták utazási szokásaival. Még az 5-ös buszt is megszüntették, amellyel a kiemelt turisztikai célpontot, Lillafüredet lehetett megközelíteni, a belvárosi vonalakon harminc percenként követik egymást a járatok, a peremterületekre csak óránként jut busz, de ez a kevés járat sincs összehangolva az átszállópontokon. A közgyűlési többséget alkotó szivárványtestület az előző városvezetésre és a kormányra mutogat. Az MVK Zrt. felügyelőbizottságának szocialista tagja azt állítja, a menetrendet Miskolcot nem ismerő pesti mérnökök készítették. Bartha György szerint túl kevés a zsebben a lóvé, ezért kellett ritkítani a járatokat. A cég vezetőinek fizetésemelésére azonban ismét jutott pénz, a dolgozók megélhetése viszont veszélyben forog, bújtatott létszámleépítés zajlik a vállalatnál. A VEKE miskolci vezetője portálunknak kifejtette, járatszám csökkentéssel lehetetlen spórolni, amit megtakarítanak, azt elbukják a bevételi oldalon. A VEKE azt javasolja az utasoknak, írjanak a közlekedési cégnek és a sajtónak, menjenek el a végletekig, mert, ha ezt lenyelik, Miskolc elveszíti nagyváros jellegét.

Alaposan felkavarta az új menetrend a helyiek életét. A megyei kórház orvosainak és nővéreinek jelentős része az agglomeráció településein él. Sok ápoló eddig távolsági busszal vagy vonattal jutott be Miskolcra, és az MVK járataival ment a kórházig. Mostanában azonban nincs csatlakozásuk, információink szerint ezért az intézmény vezetése leszerződött az egyik taxitársasággal, mely azokat a dolgozókat szállítja, akik a városi közlekedés szétverése óta nem tudnak máshogy mozogni a lakó- és munkahelyük között. Mostohán bánik a közlekedési vállalat az ország egyik legnagyobb lakótelepén élőkkel is, a több tízezer lelkes Avast érintő járatok száma is jelentősen megcsappant, de Perecesen és a város peremterületein még rosszabb a helyzet, sok külvárosi részt óránként egy járat érint.

Az Észak-Magyarország egyik leglátogatottabb turisztikai övezetébe járó 5-ös számú buszt egyszerűen eltörölték. Fotó: Facebook

Kigolyózták a civil szakembereket a közlekedési vállalattól

PestiSracok facebook image

– hangsúlyozta érdeklődésünkre Fejér Balázs, A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) miskolci tagszervezetének vezetője, aki arról is beszámolt portálunknak, hogy tavaly nyáron és az ősz folyamán a polgármester felkérésére a VEKE is részt vett a menetrend és a hálózat megújításában, ám a Miskolci Közlekedési Vállalat berkeiből, – ahol még a felügyelőbizottsági állásokat is politikusok töltik be – hamar kigolyózták a civil szakembereket.

– panaszolta a VEKE helyi elnöke.

A városvezetés és a Holding megszorításokat követelt

– idézte fel az előzményeket Fejér Balázs, aki szerint a járatcsökkentés nem orvosság a vállalat anyagi gondjaira.

– szögezte le a VEKE miskolci vezetője.

Az ország egyik legnagyobb lakótelepére, az Avasra is nagyon ritkán járnak a buszok. Fotó: Facebook

A szakember kifejtette, hogy többet fog bukni a bevételi oldalon a cég, mint amennyit megspórol, hiszen kevesebben vesznek majd jegyet és bérletet. Miskolcon zömében korszerű CNG autóbuszok járnak, amelyeknek nem csupán a káros anyag kibocsátása alacsony, hanem a fogyasztásuk is, ráadásul a CNG üzemanyag kevesebbe kerül, mint a gázolaj, így sokkal olcsóbb az MVK-nál az üzemeltetés, mint a csak dízelüzemű járműflottával rendelkező társaságoknál. A futásból származó költség elenyésző az MVK esetében, és a villamosok is költségtakarékosak.

Tolerálhatatlan és használhatatlan menetrend

– hangsúlyozta Fejér Balázs.

– tette hozzá.

– mutatott rá a szakember.

A járvány kellős közepén drasztikusan csökkentették a járatokat, így alig fér fel a buszokra és villamosokra az utazóközönség. Fotó: Facebook

Drasztikus változást akarnak lenyomni az emberek torkán

– érvelt érdeklődésünkre Fejér Balázs, a VEKE miskolci tagszervezetének a vezetője, aki azt javasolta az utazóközönségnek, hogy írjanak az MVK közönségszolgálati irodájának és forduljanak a médiához. Próbáljanak meg minél több fronton nyomást gyakorolni az MVK-ra és a városvezetésre.

– üzente az illetékeseknek a civil szakember.

A polgármester csak hümmögni szokott

Miskolc város honlapján és a polgármester közösségi oldalán egy árva szót nem találtunk a tömegközlekedést érintő lesújtó intézkedésekről, pedig egy ilyen horderejű ügyről illene közzétenni legalább egy dokumentumot, hogy értesüljön róla az utazóközönség, kinek az aláírása szentesítette az intézkedést. Erre a változtatásra elvileg rá kellett bólintania a cég felügyelőbizottságának is, melynek tagjai, Bartha György (MSZP), Badány Lajos (Jobbik), Prokaj Tamás (Momentum) és Tompa Sándor (DK) havi juttatást kapnak felügyeletükért, miközben képviselőként bármikor ellenőrizhetnék az önkormányzati vállalat működését. A veszélyhelyzetre való tekintettel a polgármester azonban most egymaga is hozhat ilyen drasztikus döntéseket. Városházi informátorunk szerint Veres Pál csak hümmögni szokott, mikor szóba kerül ez a neuralgikus téma.

Az előző Fidesz-KDNP-s városvezetés idején kilenc évig nem emelkedtek a jegyek és bérletek árai, a szivárványkoalíció drasztikus járatcsökkentéssel és a tarifák emelésével sújtotta a miskolciakat. Fotó: PS

A farok csóválja a kutyát, a baloldal holdudvarra kiszipolyozza Miskolcot

A választásokon függetlenként induló egykori gimnáziumi igazgató hátán a hatalomba visszatérő baloldali politikusok és azok holdudvara nem tűri a civil kontrollt, ezért kifúrták a Veres Pál által felkért VEKE szakértőit az MVK-tól. A civil szervezet és a baloldali városvezetés között elmérgesedett a viszony, ezt tükrözi a civil szakértők és a szivárványtestület tagjai között A VEKE Facebook-oldalán kibontakozó kommentháború is, melyből az is kiderül, hogy a szakmai szervezet szerint Miskolcon a farok csóválja a kutyát, azaz a Holdingot ellepő érdekcsoportok tagjai diktálják a megszorítások tempóját. Az internetes vita során a a helyi baloldal kommentszekciója rávetette magát a civil szervezet oldalára. Kun Péter, a 2010 előtt regnáló balliberális városvezetés kommunikációs tanácsadója az írta, ha a kormány visszaadna az MVK-nak egymilliárdot, a cég szívesen sűrítené járatait, ám a VEKE egyik vezetője válaszában rávilágított, hogy jelenleg a szolgáltatás lezüllesztése zajlik a vezetőséget és a haverokat kifizetik az utasok érdekeire viszont magasról tesznek.

Kommentháború bontakozott ki a VEKE közösségi oldalán. Fotó: PS-képernyőfelvétel.

Budapesti mérnökök cseszték el a miskolci menetrendet

A fontos helyi kérdésekről nem a helyiek, hanem importált „szakemberek” döntenek, ezt támasztja alá Bartha György, álláshalmozó szocialista önkormányzati képviselőnek a VEKE közösségi oldalára írt kommentje is, amely szerint a csapnivaló miskolci menetrendet a várost egyáltalán nem ismerő budapesti mérnökök rakták össze.

– fakadt ki a Facebookon az MVK felügyelő bizottságának szocialista tagja, Bartha György.

Bartha György, szocialista politikus szerint budapesti mérnökök szúrták el a miskolci tömegközlekedést. Fotó: PS-képernyőfelvétel.

Veres Pál szerint megfelelő a menetrend

Az világosan látszik, hogy ezekhez a népszerűtlen intézkedésekhez nem szívesen adja arcát a városvezető, ám a kormányhivatal vezetője azt állítja, Veres Pál támogatja a járatcsökkentéseket és úgy vélekedik az új menetrendről, hogy az kielégíti az utazóközönség igényeit.

– magyarázta a PestiSrácok.hu kérdésére reagálva Alakszai Zoltán, a kormányhivatal vezetője.

"Kevés a lóvé a zsebben", ezért csak a vezetők bére emelkedik

– érvelt a járatritkítások mellett Bartha György a Facebookon, aki szerint az előző városvezetés és a kormány hibája, hogy nem jut pénz a tömegközlekedésre.

Veres Pál csak hümmögni szokott, ha szóba kerül az új menetrend, amit Bartha György szerint pesti mérnökök szabtak el. Fotó: Facebook

Bár a nyilvánosság előtt folyton amiatt panaszkodnak a baloldali városatyák és cégvezetőik, hogy nincs pénz minőségi szolgáltatásra, arról mélyen hallgatnak, hogy a járatritkításokkal és a tarifák megemelésével egy időben megemelték a cég vezérigazgatójának és az operatív igazgatónak az illetményét is. Míg a vezetők jövedelme rendületlenül növekszik, az egyszerű dolgozók megélhetése veszélyben forog. A buszsofőröktől és ellenőröktől megvonták a pótlékokat, a bújtatott leépítés keretében többeknek hatórás foglalkoztatást vagy takarítói munkát ajánlottak fel. Megalázó helyzetbe hozták a törölt járatok sofőrjeit is, a villamosvezetőket például kiküldték terepmunkára utasszámlálónak.

– kommentálta a történteket Soós Attila, a miskolci közgyűlés Fidesz-KDNP frakciójának vezetője.

A miskolci Fidesz minden héten sajtótájékoztatón jelzi, hogy Miskolcon nagyon nagy a baj. Fotó: PS

– világított rá a kormánypárti politikus, aki portálunknak nyilatkozva azt is hangsúlyozta, hogy 2021. évi költségvetés tervezésekor a baloldali városvezetés hatszázmillió forintot egy tollvonással elvont a cégtől.

– szögezte le Soós Attila.

Kiemelt kép: MTI/Vajda János

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.