vasúti alagút
Karácsony nélkül is jó úton halad Budapest fejlesztése – Neves irodák versenyeznek a főváros megújításáért
Miközben Karácsony Gergely már csak azt számolgatja vissza, hány perc van még hátra a Városháza-botrányt kiszivárogtató hangfelvételekből, illetve egészségügyi sétákat tesz ismerőseivel a Budai Várban, nem kell attól tartani, hogy Budapest fejlődése emiatt netalán megakadna. Persze nem újabb méhlegelők és rovarhotelek felavatásáról van szó, hanem arról, hogy a főváros közlekedési problémáira megoldást kínáló nagyszabású közlekedésfejlesztési koncepció újabb szakaszába lépett, hiszen Fürjes Balázs, a Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár szerdai bejelentése szerint tizenkét neves tervezőiroda versenyez a Nyugati és környéke újragondolásáért. Nem elhanyagolható körülmény, hogy az ambiciózus elképzelések mögé hallgatólagosan még Karácsony Gergely és tanácsadói köre is beállt – legalábbis eddig szándékosan nem akadályozták a közlekedésfejlesztési koncepciót...Amit még Karácsonyék is sunnyogva támogatnak – Itt a kormány nagyszabású közlekedésfejlesztési terve, amely úgy tűnik, az egyetlen járható út
A kamu méhlegelők és néhány liter sárga festék szétlocsolása nem oldja meg a főváros közlekedési problémáit, a kormány nagy volumenű, mintegy tizenkét éves megvalósítási határidejű közlekedésfejlesztési, fejlesztési koncepciója ugyanakkor leveszi a várostervezés megerőltető feladatának gondját Karácsony Gergely és csapatának vállairól. A főpolgármester (ex-miniszterelnök-jelölt-jelölt) jóvoltából nap mint nap megtapasztalható közlekedési káosz is rámutat arra: teljesen újra kell gondolni a főváros közlekedését, egyensúlyt teremtve a közösségi, autós, biciklis és gyalogos forgalom között. A szerdai sajtótájékoztatón részletesen is ismertetett koncepció volumene merész, ugyanakkor a megszólalók egyöntetű véleménye szerint másképp képtelen lesz tovább fejlődni és normalizálódni az ország fővárosának közlekedése, ráadásul a klímacélok is teljesíthetetlenné válnak. Miközben ízlelgetjük a Nyugatit a Déli pályaudvarral összekötő vasúti alagút, vagy a földalatti vasúti közlekedés fölötti, a MÁV rozsdaövezetét felváltó zöld óriáspark létesítésének gondolatát, már csak elöljáróban is rögzítsük: miközben a balliberális vezetés a fővárost elnyomó kormány miatt hisztériázik, Karácsonyék a háttérben beálltak a koncepció mögé, hiszen minden engedélyt megszavaznak. Már csak az a kérdés, miért szégyelli a főpolgármester és köre, hogy saját ötletek híján legalább a kormány elképzeléseit támogatják, még ha sunnyogva is...Ajánljuk még