L. Simon László fideszes politikus munkatársaihoz köthető cégeket hívott meg egy 9,4 milliós kommunikációs tenderre – írja a Népszabadság.
Tavaly augusztusban a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács pályázatot írt ki a Velencei kerékpárút és kerékpáros turisztikai szolgáltatások fejlesztése című projekttel kapcsolatos kötelező tájékoztatás és az üzleti marketingfeladatok ellátásának tárgyában. Akkor a Fejér és a Komárom-Esztergom Megyei Közgyűlés által létrehozott fejlesztési tanács vezetője volt L. Simon László, a térség parlamenti képviselője, aki jelenleg a Miniszterelnökség államtitkára –olvasható az NOL.hu-n.
Az L. Simon vezette fejlesztési tanács tavaly három céget hívott meg, ez a Picasso Média Kft., a Kortárs Média Kft. és a Shortcut Communications Kft. volt.
A Picasso Média ügyvezetője és résztulajdonosa Bajnai Zsolt, aki kommunikációs vezetőként tagja L. Simon kormányzati stábjainak. A megbízást elnyerő Shortcut Communications Kft. ügyvezetője és résztulajdonosa (a saját maga által képviselt Ifjúsági Médiakultúráért Alapítványa mellett) Kisfalvi Gábor, L. Simon kabinetfőnöke, Hornyák Tibor egykori üzlettársa. Üzleti kapcsolatuk máig is él: egy felszámolás alatt álló cégnek közösen tulajdonosa Hornyák és a Kisfalvi által képviselt alapítvány.
A harmadik meghívott, a Kortárs Média Kft. pedig – a Népszava tavalyi írása szerint – közösen adta ki a Kultura.hu nevű internetes lapot az állami tulajdonban lévő Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft.-vel, amelynek vezetője Hornyák Tibor, leszámítva L. Simon kulturális államtitkárságának időszakát, amikor kabinetfőnökként dolgozott mellette.
„Olyan céggel, illetve személlyel akartam együtt dolgozni, akit jól ismerek, akiben megbízom és aki mindig minden kérésemet szakszerűen oldotta meg, illetve határidőre teljesített. Természetes, hogy ezek alapja a korábbi vagy jelenlegi munkakapcsolat” – mondta a Népszabadságnak L. Simon László.
Az előző pályázat után alig két hónappal pont ugyanezt a három céget hívta meg az Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. is egy „hirdetés és rendezvényszervezési” tárgyú tenderére, és ezúttal is a Shortcut Communications Kft. nyert. Az előbbi beszerzés értéke valamivel kevesebb, az utóbbié valamivel több mint 10 millió forint volt.
Ennél lényegesen nagyobb összeget, bő 56 milliót hozhatott el vetélytárs nélkül a Shortcut 2012 első felében, amikor az Országos Vízügyi Főigazgatóság „gyorsított meghívásos”, PR- és tájékoztatási feladatok ellátására irányuló közbeszerzésére egyedül ők jelentkeztek a határidő lejártáig.
Forrás: Népszabadság/Hír24
Fotó: Magyar Hírlap
Facebook
Twitter
YouTube
RSS