Manapság nagy divat a szereptévesztés. Ennek itthoni ékes példája Michael Ignatieff, a CEU rektora, aki felszólította (!) a magyar kormányt, hogy a megállapodást haladéktalanul írja alá az egyetemével, a külföldi példák közül pedig mindjárt itt van Céline Dion, aki az éneklést hátrahagyva ruhatervezésbe fogott, hogy megajándékozza a világot egy gyerekeknek szóló, gendersemleges kollekcióval. Az énekesnő reméli, hogy bombasztikus ötletével “egyenlőséggel kapcsolatos dialógust és lehetőséget” teremt majd az elnyomó társadalomban.
Egy James Bondra hajazó reklámmal robbant be a köztudatba kedden Céline Dion hiánypótló gendersemleges ruhakollekciója, amely kizárólag gyerekeknek szól, hiszen a csöppségek még nem elég érettek ahhoz, hogy eldöntsék, fiúk vagy lányok akarnak-e lenni.
Hiányoljuk a múltat. Ők a jövőről álmodnak. Tovább kell őket löknünk a jövőbe, de az utat a végén mindig ők választják meg
– hangzik el a CELINUNUNU névre keresztelt márka reklámfilmjében, amelyben az énekesnő hősként vonul be a kórházba és átöltözteti a fiúnak és lánynak öltöztetett gyerekeket egy egységes gendersemleges öltözetbe.
Dion arra büszke, hogy a márkája 70 különböző, nemi sztereotípiáktól mentes stílust vonultat fel, szóval majdnem annyit, ahány társadalmi nemet különböztet meg ma a haladó baloldal. Dion egyébként saját ikreit és 17 éves fiát is úgy neveli, hogy elhatárolódik a nemi sztereotípiáktól. Az énekesnő felidézett ezzel kapcsolatban egy, a Walt Disney Worldben tett családi kirándulást, ahol gyerekei állítólag mind hercegnők és Minnie egerek akartak lenni.
Azt hittem, hogy a nagy szuperhősökre lesznek kíváncsiak, de nem. A hercegnőket bámulták és mind Minnie Mouse-ok akartak lenni. És akkor azt mondtam magamnak, ez így rendben van. És tudják, miért van rendben? Mert beszélnek, mert megtalálják önmagukat
– nyilatkozta Dion a Huffington Postnak.
Az énekesnő a hülye nevű ruhamárkájával kapcsolatban a következőt mondta:
Az üzenet, amit el akarok juttatni az emberekhez, az, hogy úgy neveled a gyerekeidet, ahogy nevelni akarod őket. Neked kell eldönteni, mi a legjobb nekik. Mi csak egy új utat ígérünk, hogy elhatárold őket a sztereotípiáktól.
A sztereotípia pedig ugyebár ebben az esetben nem más, mint az, hogy a gyermek éppen fiú, vagy lány.
Megnéztük, mennyiért nevelhetjük gyermekünket gendersemlegesen Céline Dion szerint. A webshopban egy csecsemőknek való gyermekruha 15 ezer forint környékén van, egy óvodás korú gyerekre egy ruha 20-25 ezer forint körül vásárolható meg, a cipők és táskák is hasonló árkategóriába kerültek.
A weboldalon arra a hatalmas bölcsességre is rábukkantunk, hogy a divat pozitívan alakítja az emberek tudatát, illetve, hogy “a gyermekeinknek meg kell mutatnunk, hogy lehetnek egyediek, és megtalálhatják a saját stílusukat”. Hiszen egy 1-2 éves gyerek számára mi sem fontosabb, mint hogy mit szólnak az új szettjéhez a játszótéren.
Céline Diontól egyébként várható volt már valami életellenes magánakció: az énekesnő az egyik leghangosabb volt 2016-ban, amikor vissza kellett utasítani a felkérést, hogy fellépjen Donald Trump beiktatási ceremónián, és azóta is nagy kritikusa az amerikai kormánynak.
Forrás: Huffingtonpost; Vezető kép: CELINUNUNU
Facebook
Twitter
YouTube
RSS