“Haladó jobboldali közéletet élünk, de közben az ellenkező oldal radikalizálódik és kialakult egy ultra radikális liberális oldal, vagyis a ’90-es évek óta megfordult a helyzet” – mondta Dörner György, az ECHO TV Napi Aktuális című műsorában. Az Új Színház igazgatója arra számít, hogy előbb-utóbb a liberális oldalon is rájönnek arra, hogy hibáztak, amikor valakit a radikalizmusa miatt kiáltottak ki a fő ellenségnek.
A Minden Szó szerkesztősége nemrégiben egy olyan kihívást szeretett volna elindítani, amelyben megneveznek egy jobboldali, konzervatív értelmiségit vagy művészt, aki “kijön a fényre”, bátran vállalva jobboldaliságát, majd ő is megnevez egy következő „ismert” embert, aki ugyanígy tesz, és így tovább. Csakhogy a kihívást nem merte mindenki vállalni. Apáti Bence balettművész például azt írta, „ez nem várható el az összes jobboldali művésztől, mert a többség nem adhatja föl karrierjét, egzisztenciális biztonságát, és nem teheti tönkre az életét azzal, hogy kilép a fényre”.
A téma apropóján hívta meg az ECHO TV Dörner Györgyöt, aki úgy vélekedett, ha az a mintegy 170 ezer művész, aki jobboldali, nyíltan fel is vállalná és a jobboldaliságát, akkor nem lenne, gond, akkor senkinek sem kellene tartania az ellehetetlenítéstől, az elbocsájtástól.
Az Új Színház igazgatója felidézte, hogy ő magát a rendszerváltoztatás után nemzeti radikálisként aposztrofálta. Meglátása szerint nem is lehetett volna más, hiszen nem volt forradalom, nem volt egy radikális tulajdonviszony változás, s így a „radikalizmus egy fiatalemberben benne marad”.
A színházigazgató egyetértett azzal a felvetéssel, hogy az európai színjátszás keresztény, görög és római kori gyökerekkel rendelkezik.
Európában a kereszténység hozott egy olyan változást, ami azt jelentette, hogy a szentháromság harcol az ember lelkéért az alvilággal (…) az alapvetés az mindig az, hogy az ember lelke hova kerül. Valamire való színdarab, és valamire való művészet ezt a kérdést nem kerülheti meg. Ami ezt megkerüli, véleményem szerint hibázik és csak egy bizonyos vékony mezsgyén halad – jelentette ki a színművész.
Ferenc
2017-12-31 at 08:42
Ezt a “haladó” szót ne akasszuk már magunkra! Mára már önmaga paródiája.
Ferenc
2018-01-01 at 09:31
De “keményen dolgozik” rajta, hogy már ne sokáig!
Buga Jakab
2017-12-30 at 20:10
Ez a liberális radikalizálódás, szerintem ugyanolyan kimódolt, mesterkélt, természetellenes,
ám “nem létező” források révén bőven finanszírozott jelenség, mint minden a globalistáktól.
Buga Jakab
2017-12-30 at 20:05
Köszönjük Dörner művész úr helytállását és értékes gondolatait!
További munkájához jó erőt és egészséget kívánok,
nagy szeretettel,
valamint Boldog Újesztendőt!
khm
2017-12-30 at 19:11
A magadfajta,mindent csak pénzért tud elképzelni.
Kaktusz
2017-12-30 at 21:05
No ezért nem olvas a művelt magyar baloldali szennylapot.
Galamb
2017-12-30 at 18:04
Dörner György elmehet a jó édes monty python-os kurva anyjába! Krisztus gyalázókra semmi szükség a keresztény oldalon!
Ha egyszer szembetalálkozok vele, leköpöm esküszöm!
Kaktusz
2017-12-30 at 18:23
A jobb oldalon nincsenek Krisztusgyalázók. Olyanok csak a bal meg a liberális oldalon vannak. Mielőtt mérget fröcsögsz magadból gondolkodj el. A stílusod érted beszél.
Galamb
2017-12-30 at 18:36
Dörner a nevét és a munkáját adta a Brian élete című mocsokhoz. Innentől kezdve nincs miről beszélnünk.
Galamb
2017-12-30 at 18:39
Ja és az újsámánista jobbosokról se feledkezzél meg!
Kaktusz
2017-12-30 at 21:03
Aha, melyik az az ország, amelyiknek 1500 éves történelme van, ami valójában a keresztyénségnek köszönheti a létét, és mégis kereszteket távolít el, emlékművekről, épületekről és épületekből? Jah igen, ez a híresen “haladó” nyugat, ahol szocik vannak. Ugye?
Galamb
2017-12-30 at 21:59
Bocsánat, de ennek mi köze Dörnerhez vagy a sámánizmus felmelegítéséhez? Ne terelj!
Egyébként Te azt hiszed valami liberál-bolsevik provokátor vagyok?! Grosse tévedés, nekem nem kell elmagyarázni a Nyugat agóniáját!
De észre kell venni a vadhajtásokat és a hiteltelen embereket!
Névtelen
2017-12-30 at 17:40
“Csakhogy a kihívást nem merte mindenki vállalni. Apáti Bence balettművész például azt írta, „ez nem várható el az összes jobboldali művésztől, mert a többség nem adhatja föl karrierjét, egzisztenciális biztonságát, és nem teheti tönkre az életét azzal, hogy kilép a fényre”.
Mi van a numerus clausus-al?