Január elsejétől több adó és magasabb díjak terhelik a közúti áruszállítást, és ez érzékelhetően megemeli a kiszállított építőanyagok árát – állítja Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi Tagozatának az elnöke a szerdai közleményükben.
Juhász Attila szerint komoly érvágás a kereskedőknek, hogy számos új szakaszt – összesen 130 kilométert – vontak be a fizetős rendszerbe.
Budapest és az agglomeráció hagyományosan felülreprezentált működési terület a magyar építőiparban. Ez a központi terület adja a hazai építőanyag-kereskedelmi piac nagyjából harmadát, ami miatt sok szereplő kifejezetten törekedett arra a múltban, hogy az M0-s körgyűrűhöz közel építse fel telephelyeit. Az M0-s jelentőségét tovább növeli a magyar gyorsforgalmi úthálózat sugaras szerkezete, ami miatt a kelet–nyugati forgalom is szinte teljes egészében itt halad át
– összegezte Juhász Attila, aki szerint a fuvardíjak emelkedését sem a gyártók, sem a kereskedők nem tudják lenyelni; számításaik szerint a gyártótól a felhasználóig tartó fuvardíj átlagosan 16 százalékkal emelkedhet januárban. Hozzátette: ez a költségnövekedés az árakba beépítve átlagosan 2 százalékos addicionális áremelési hatást eredményez; ez egy átlagos érték, a tényleges áremelés termékenként nagyon eltérő lehet.
Forrás: index.hu; Fotó: MTI/EPA/Teresa Suárez
Facebook
Twitter
YouTube
RSS