Nagyon nagy hatása lesz a készpénzforgalom visszaszorításában, ha elindul az azonnali banki utalás – vélekedett Trencsán Erika vezető pénzügyi szakértő az M1 aktuális csatorna szombat reggeli műsorában.
A tízmillió forintos utalási limit elég magas ahhoz, hogy a lakossági utalásokat fedezze – tette hozzá. Elmondta: az elmúlt években nagy mértékben felhalmozódott a készpénzállomány, és ez nagyon költséges a gazdaságnak. Ugyanakkor megjegyezte: korábban sokat segített a Magyar Állampapír Plusz bevezetése is, hogy a megtakarításokban visszaszoruljon a készpénzállomány. Március 2-án indul az azonnali utalás rendszere. A szakértő elmondta: az utalásnak eddig is volt, ezután is lesz költsége, de pluszköltséggel nem jár majd az azonnali utalás.
Másik fontos újdonság a banki szolgáltatásokban a másodlagos azonosító megjelenése. Így már nem fontos ismerni a bankszámlaszámot az utaláshoz, elegendő lesz egy adóazonosító, egy e-mailcím vagy egy mobiltelefonszám. Ezt viszont rögzíteni kell a banki rendszerben. Most az indulásnál ez jellemzően ingyenes szolgáltatás, de úgy látszik a hirdetményekben, hogy lehetnek bankok, amelyek később ezért pénzt kérnek majd – közölte Trencsán Erika.
Forrás: MTI
Károly
2020-02-29 at 19:43
Valaki tudja, hogy mennyibe kerül 1 darab 200 forintos érme legyártása????
A többi matek.
Valószanű, ha megismerjük az eredményt, olcsóbnak tűnik a készpénz forgalmat csökkenteni.
Komondor
2020-02-29 at 12:03
Néhány dolog amiért “imádom” a bankártyát: Azért “jó” kártyával fizetni mert az adózott jövedelmemből megvásárolhatom a megadóztatott terméket természetesen csak akkor a banknak megfizetem a sarcot a kariért.Áramszünet, hackerek által okozott támadás estén mikor nincs sem bank, sem atm különösen “értékes” a bank által biztosított kártya.Amikor lemerül a telcsi, no akkor jön az azonnali átutalás igazi “előnye”.Persze ha csak szimplán elveszti az ember vagy ellopják a telóját és valakinek olyan huncutság jut eszébe, hogy vásárolgatni kezd a “lúzer” kontójára, nincs semmi baj mert a bank majd “megtéríti”.Vagy nem.Az sem gond ha például millió számra lopják el hackerek az ügyfelek banki adatait mert a bank szerint “velük” ilyen “nem történhet meg”.Továbbá olyan sem volt még soha a történelemben, hogy banki alkalmazott lopott volna az ügyfél számlájáról.Nem, nem.Ilyen nem volt még, max egyszer vagy ezerszer.Nem mindegy?Az is érv szokott lenni a kártyák mellett, hogy gyors.Igen.Tessenek bemenni reggel az Auchanba s beállni a pénztárhoz.A kártyás 10 esetből 8 alkalommal lomhább mint a készpénzes.Várni kell a teminálra, elő kell kotorni a kártyát, jajjjj mi is a pin?S végezetül:Azért jó bankban tartani digitális formában a pénzt mert így a megfelelő jogosultságokkal felvértezett “Kovács Józsi” állami hivatalnok azonnal tudhatja, hogy mekkora összeggel rendelkezel.Nincs titok.Halkan kérdezném:A “balga s ostoba” magyarok akik látástól mikulásig kidolgozzák a belüket nem adóznak eleget ahhoz, hogy megtarthassák maguknak a jogot a készpénzhasználatra?A válasz :Nem!Mezei embernek kuss!Tartsd csak el a bankos parazitákat mert keveset loptak még, s kell a “lóvé” egy újabb mercire vagy világkörüli útra.Ui:Azt fundáltam ki, hogy vállalok még egy melót a meglévő 10 órás mellé, hogy többet adózhassak, hátha emígyen többel járulhatok hozzá a “drága” készpénz fenntartásához.Nehogy szegény bankosoknak, politikusoknak kevesebb jusson.
ViAM
2020-02-29 at 13:46
Tényleg nincs titok, nem is volt! Adják-veszik egymás között az infókat, leendő vagy vélt örökösöknek tesznek “szívességet, elvált/válófélben lévőknek stb.stb. De csak úgy is kíváncsiságból: egyik aluljáróban nap mint nap koldult egy jóarcú, idősebb férfi. A bankos fiú kisegítette néhány kétforintossal (abban az időben még volt) beszélgetett vele, bemutatkoztak. Aztán a “gyerek” a munkahelyén csak úgy, brahiból megnézte a nem éppen mindennapos nevet. Kiderült, hogy a koldusnak több millió forint volt a bankszámláján. Ilyen is van…
Zakar Zoltán
2020-02-29 at 11:17
Virtuális világ.
Naprózsa
2020-02-29 at 10:42
Semmi sem fog változni, szakértőkém. Aki technikai okból nem bankol, az ezután sem fog. Aki elvből szereti a készpénz adta szabadságot – mint mi – az meg csakazért se.
Már az is a magyar ember makacsságát dicséri, hogy korábban az Auchanban, Tesco és egyéb multiknál betanítottan szemrehányó hangon rákérdeztek, mintha valami bűn lenne: “készpénz”??? Szinte szabadkozni kellett, hogy igen. Na erről egy ideje leszoktak, mert persze, hogy nem a pénztáros volt a hibás, hanem így akartak rászoktatni a bankolásra, de nem jött össze.
Én nem akarok olyan világban élni, mint a kedvelt “Gyilkos elmék” amcsi filmsorozatban, ahol két percen belül mindenkiről tudják évtizedekre visszamenőleg, hol vett baltát, kést, egyéb eszközöket, amit történetesen a megvádolt nem is öldöklésre használt. Mi magyarok akiket a nyugati mindenért bankolók ezért is(!), hogy készpénzt használunk “elmaradottan” lefitymálnak, nem véletlen szeretjük a személyes szabadságunkat így is őrizni. Mi eddig éltünk diktatúrában, ti meg most fogtok, s meglátjuk ki éli sikeresebben túl…
nos, a helyzet...
2020-02-29 at 10:36
Nincs baj addig, amíg csak pozitív ösztönzőket használnak.
Baj akkor van, amikor KÉNYSZERÍTIK az embereket a virtuális pénz használatára.
A skandinávok ebben az őrületben is élen járnak, de sajnos mi is ezen az úton poroszkálunk.
Hans Landa
2020-02-29 at 11:01
nos, a helyzet.:A mukaadók döntő többsége kizárólag számlára utal.Mi ez,ha nem kényszerítő eszköz?
Tammy
2020-03-02 at 09:29
Márpedig ez az!?
gógyi
2020-02-29 at 10:23
A készpénz szabadságot jelent. Nem, nem az adócsalóknak, hanem minden állampolgárnak! Ha kivesszük a készpénzt a rendszerből, akkor csorbulnak a szabadságjogok, csökken az állampolgár szabadsága és sokkal jobban ki lesz szolgáltatva a bankoknak, a multicégeknek és egy esetlegesen a hatalmával visszaélő államhatalomnak.
Ugye nem baj, ha nem fogunk tapsikolni? A focilabdán és a minden pártban jelen lévő korrupción kell spórolni, nem a magyar fizetőeszközön és szabadságjogokon!
Csocsóka
2020-02-29 at 10:44
Egyetértek. A bankok, és/vagy a mindenkori hatalom egy másodperc alatt dönthet úgy, hogy a nem férhetsz hozzá a számládhoz, azaz fizetésképtelen vagy. Ezt nevezhetjük “digitális kiszolgáltatottságnak”, ami egy nagyon hatékony eszköz a hatalom kezében!
Hans Landa
2020-02-29 at 10:52
gógyi:10/10.A rabló bankok korszakában a kézpénz egyfajta “mentsvár”.A munkaadók döntő többsége is kizárólag bankszámlára utal,ez persze “választható”.A F.A.Z.-németországi újság szerint Svájcban jelentősen növekszik a kézpénz(Bargeld)használat.Tavaly márciustól felújított formában, nagytételben nyomják az 1000 svájci frank bankjegyet.Azt mondják a KP-használat náluk “kultúrális sajátosság”,hát persze.A svájciak egyvalamihez egészen biztosan értenek,az órákon kívül,a PÉNZHEZ.
csekk
2020-02-29 at 10:17
Egyetértek az előbbi hozzászólókkal,hozzátéve azt,hogy egy kisnyugdíjas akkor sem fogja számlára kérni a nyugdíját,ha ért a kártyához,és a számítógéphez.Az én példám mutatja,milyen harácsolók a bankok.Egy bizonyos bankba ment a fizetésem.Ugyanennél a banknál volt jelzáloghitelem,amit saját maguk vontak.Ezenkívül csak sms értesítésem volt.A maradék összeget pedig ingyenesen felvettem a bank saját atm-jéből.Mindenféle címeken kb 5000FT-ot vontak havonta,amit az ügyintézők,(pedig már hárman összejöttek),nem tudtak megmagyarázni.Tehát az nem baj,ha az embereknek sokba kerül.
Tammy
2020-03-02 at 09:28
Egyetértek, és nemcsak a kisnyugdíjasok! Állami hivatalban dolgozóknak tuti kötelező a bankszámla! Nagyon nem örülök neki! Eddig mindent elektronikusan intéztem, sokkal kényelmesebb valóban, de a pénzügyeimet jobban szeretem magam felügyelni!! Szóval mi köze az én (már adókkal megsarcolt) jövedelmemnek egy bankhoz???
Katalin
2020-02-29 at 09:50
Kiváncsi vagyok arra a többmilliós rétegre, aki semmilyen digitális ezközt nem használ. Falunkban a nyugdíjas a sarkon várja a postást, onnan egyenesena postára befizetni a csekket, sőt, a postás tölti ki a csekket is, nem hogy digitálisan átutal. Csak az utcánkban 40 porta, van 30 nyugdíjas és értelmi fogyatékos. Még a tv is analóg, csak a közszolgálati tv nézik, mert a tv is elavult és még azt is nehéz neki kezelni. A falvak lakossága kiöregedett a digitalizációs világot csak hírből ismeri. Egész életükben a kapa határozta meg életmódjukat. Tévedés ne essék nem buták, csak már hátralévő életükben nem a digitalizáció a fontos!
polizza
2020-02-29 at 10:32
Szerintem akik most olyan nagyon büszkék arra, hogy fiatalok lévén ügyesen használják mindazon kütyüket amikbe beleszülettek, amiket, vagy amiknek az alapját tulajdonképpen a szüleik korosztálya alkotta meg, azok pár évtized múlva tömegesen ugyanannyira nem lesznek napra készek az akkori lehetséges színvonalhoz képest, mint a mostani idősek azon része, akiknek nem kell használniuk munkájukhoz -vagy hobbihoz- ezeket és így nincsenek rákényszerülve, hogy megtanulják.
Szóval bizonyos rétegeknél mindig is lesz elmaradás a csúcshoz képest.
A másik része, hogy nagyon sok fiatalnak, gyerkőcnek, gőze sincs valójában, hogy mi az amit használ, az legalább elv szinten hogyan működik, hanem csak nyomkodnak.
Ellesik a nagyoktól, meg egymástól a nyomkodást, hogy mi, mire jó.
A másik része, hogy sajnos a kp. eltűntével nem fogunk rendelkezni a saját vagyonunkkal. Bármikor törölhető lesz, amit a javunkra tartanak nyilván.
Igaz, kp-nél is lehet pénzcsere, aminél az átváltható mennyiséget korlátozzák, de ott mégiscsak elmehet a család minden tagja pl. azzal a max. mennyiséggel.
Meg lehet szövetkezni olyanokkal, akiknek kevesebb van. A szla viszont egyetlen gombnyomással lefejezhető.
Az ilyen dolgokra volt már javaslat eu-s szinten.
Már most is, ha pl. szla-vezető bankunk fizetésképtelenné válik, csak limitált mértékben kaphatjuk meg a pénzünk biztosítási alapon. Ha több van, a biztonságunkért kénytelenek vagyunk több banknál bankszámlát nyitni, ami többszörös költség, mert mindegyiknek ki kell fizetni a szla-vezetési díjat pl.
Vagyis biztonságban csak a nagy gazemberek vannak, akiknek rengeteg pénzük van. Ők tuti, hogy megoldják, hogy ne veszítsenek. Vagy akár azt, hogy mások meg veszítsenek.
Példákat gondolom nem kell erre írni.
Annamária
2020-02-29 at 17:43
Bankonként 40 millió Ft-ig állami garancia van a betétekre. Nem beszélve az államkötvényekről, korlátlan összeg erejéig.
Amennyiben valaki lekötés nélkül (ami szerintem nagy könnyelműség) kíván akár 100 milliót biztonságosan tartani a bankban, akkor azt három pénzintézetnél kell megtenni.
hozzaszolo
2020-03-01 at 08:53
Akiknek rengeteg pénzük van. No, annak van saját bankja is. A saját alatt a maga által alapított/tulajdonolt értem. Nincs telefonom. Nem is lesz. Akkor sima banszámlám azért lehet? Mindenféle elektromos, mail, sms nélkül? Bemegyek, bankolok, utalok papíron. Az értesítést meg megkapom postán. Nincs kettős azonosítás, max. kétszer megyek be a bank ajtaján. Ja, és ha migránsnak mondom magam, akkor papírok nélkül is kaphatok bankkártyát?
A Nagy Testvér figyel téged
2020-02-29 at 10:40
Ebből kifolyólag sem ők bonyolítják le, a több tíz-milliós pénzforgalmat! Vagyis nem a nyögdíjasok a célpont! ?????
kex&sex
2020-02-29 at 09:31
“az elmúlt években nagy mértékben felhalmozódott a készpénzállomány, és ez nagyon költséges a gazdaságnak”
NA, ezt is csak egy marxista közgazdász mondja. A pénz forgási sebessége természetesen hatással van a gazdasági teljesítményre, és ilyen szempontból az azonnali utalás pozitív, de hogy a készpénzforgalom nagyon költséges lenne, az egy hülyeség.
Egyszerűen arról van szó, hogy az állam minden pénzmozgásra rá akar látni, ami egyébként egy bizonyos nagyságrend alatt már nem kifizetődő (júniustól már az 1 forintos számlát is beküldhetjük a NAV-nak). Másrészt a tetves bankoknak kedvez, melyek gusztustalan díjakat szednek a számlákon mozgó VIRTUÁLIS pénzösszegek után, ugye kedves Trencsán Erika?
Krump Lee
2020-02-29 at 11:17
már miért lenne hülyeség, őrizni, szállítani,számolni, újra gyártani és még ki tudja, mi mindent kell
arról nem is beszélve,ha a fiókban, párna alatt van, akkor nem “dolgozik”
(tudom, az elektronikus is kell őrizni, “szállítani”
arról nem is beszélve,a kártyás tranzakciók a MasterCardo-t és Visa-t gazdagítják, ezt talán lehet csökkenteni,magyar bankokba terelni…
pufff
2020-02-29 at 16:34
Téved mert a egyre drágább új biztonságos pénznyomtatás nagyon drága ,példa erre a nem rég lecserélt régi papírpénzek , nagyon nem érted a lényeget.
pufff
2020-02-29 at 16:38
Sok országban jártamban nem fogadták el a régebben nyomtatott például az USA dollárt ,ha ezt felfognád akkor inkább kussolnál.
Annamária
2020-02-29 at 17:38
Amikor a “művelt Nyugaton” valaki készpénzben fizeti ki a szállodai számláját, furcsa tekintettel néznek rá.
re: kex&sex : a banki műveletek mindenhol drágák Európában. A költségekről a bankkal lehet tárgyalni, u.n. személyre szabott megállapodást kötni. Tapasztalatból tudom.
Tabányi Mihály
2020-03-01 at 16:00
Igazat mond. Ugyanis egy országnak sincs ” pénz kibocsátási joga, akik a fed hez tartozik “. A magyar pénzt 100 200 forintos pénzérméket Kínában verik a fed utasítására. Minden egyes alkalommal amikor kp vel fizetsz ” egy kis % – ot kell a fednek fizetni mint penzhasznalati díj “!! ??